71% от стоките на американската икономика разчитат на сухопътен транспорт, но камионите, които превозват тези стоки, са само 4% от превозните средства по пътищата, предаде БНР.
В момента в САЩ има рекорден недостиг на шофьори. Необходими са най-малко още 80 000 шофьори за транспортната индустрия. Според Крис Спиър, президент и главен изпълнителен директор на Американската асоциация за превоз на товари, това е с 30% повече от времето преди пандемията, когато транспортната индустрия имаше недостиг от около 61 500 водачи.
В момента има десетки кораби, които чакат със седмици да бъдат разтоварени, защото няма кой да извозва товарите. Президентът Джо Байдън поиска пристанищата на Лос Анджелис и Лонг Бийч да оперират по 24 часа 7 дни в седмицата за да се ускори освобождаването на стоките и на корабите, но компаниите вносители нямат достатъчно шофьори, които да поемат и извозват стоките.
От Асоциацията смятат, че проблемът може да бъде разрешен с двупартийния план за инфраструктурата, ако той бъде одобрен от Конгреса. Това ще позволи да се влеят пари в транспорта и да бъдат обучени около 3000 младежи. В момента водачите на ТИР трябва да бъдат над 21 години, а идеята е да бъдат включени в тази дейност и шофьори на възраст между 18-20 години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пешо
Коментиран от #7
11:25 20.10.2021
2 Бесен Язовец
11:25 20.10.2021
3 Рошко
Коментиран от #5
11:25 20.10.2021
4 Мияча
11:28 20.10.2021
5 ФЕН
До коментар #3 от "Рошко":
Не това е следствие на безумното наливане напари към хората задаси мълчат за ковид-кризата.Сега ще се понесат последствията на това примитивно спиране на работа и развитие на хората.....В САЩ имаше хора който получиха обезщетение по-високо от дохода им при работа и рязко се усетиха ,че мързела и мушингията са по-платени днешни дни....Нека сега ги върнат по работните им места ...но с цената на какво хипер-инфлация и безредица11:32 20.10.2021
6 Чочо
Коментиран от #11
11:37 20.10.2021
7 Един
До коментар #1 от "пешо":
Да ама те не работят,само искат на готово!Коментиран от #10
11:38 20.10.2021
8 Учуден
Коментиран от #12
11:38 20.10.2021
9 Дддддд
11:42 20.10.2021
10 пешо
До коментар #7 от "Един":
във виена по цял ден лежат по градинките11:44 20.10.2021
11 Жепеец
До коментар #6 от "Чочо":
Имат много добре развито Ж.П. Ама, без камиони не става!Коментиран от #17
11:46 20.10.2021
12 Тираджия
До коментар #8 от "Учуден":
Мдаа! По- лесно е да препускаш из прерийте, отколкото при нас с някой ТИР, ама при тях се препуска много дълго време! Европейските глезотий ги забрави!:) Вярно! Добре плащат! Ама, това да имаш семейство...!:) Забрави! Няма коя да те чака толкова време!:)11:57 20.10.2021
13 11111
12:14 20.10.2021
14 Ти де си видял
12:33 20.10.2021
15 Аглистан
12:36 20.10.2021
16 Анонимен
12:59 20.10.2021
17 плевен
До коментар #11 от "Жепеец":
Имали са отличен жп транспорт до Втората св. в... После са минали на камиони и се е почнало:- закриване на регионални а след тях и междущатски линии
- нарязване на подвижния състав за скраб
- разпродажба или разрушаване на гарите. Голям резил е било когато веднъж не са намерили подходяща гара да посрещнат Хрушчов. Организирали са всичко на някаква товарна гараи са отнесли доста подигравки. Американските жп провсъюзи се срамуват от това, което е останало от великите американски железници.
Един любопитен факт от възхода в началото на жп строителството. За да стимулира построяването на гъста мрежа от релси, федералното правителство подарявало земята на 40 мили около всяка нова линия. Било е супер далавера, но сега и тази земя е разпродадена.
13:50 20.10.2021
18 Курбанколи Пардимагомедов
Коментиран от #20, #21
14:43 20.10.2021
19 00000
17:24 20.10.2021
20 един от стадото
До коментар #18 от "Курбанколи Пардимагомедов":
ти говориш за камионския превоз, ТИР по наше му. А колко куриерски фирми, ама не от типа на Спиди/такива имат много/, ами разнасящи една чанта писма, документи, призовки и друга бумага имат с един пикап край нямат. Но понеже разнасят държавни книжа и документи са с преференции и правителствена помощ. Но там има друго, независимо от километрите си на твърда заплата. До 500-1000 на ден бива, после си вътре. 1000 по магистрала са около 10-11часа, но като влезеш по национал или междуселските пътища още два часа минимум. Големия пай пак в чорбаджията остава18:10 20.10.2021
21 Тирадджииката
До коментар #18 от "Курбанколи Пардимагомедов":
Приятел знаеш ли колко са 35000 км на месец и че няма американски професионални категории а просто шофьор на камион КОИТО МУ СТИСКА КАРА АМА ЗА ТОЗИ КАМИОН СЕ ИСКА СЪРЦЕ аре бегаи22:14 20.10.2021