Руският мироопазващ контингент се изтегля от Нагорни Карабах в Азербайджан, предадоха азербайджанските медии. Информацията беше потвърдена от говорителя на Кремъл Дмитрий Песков.
Руският мироопазващ контингент беше временно разположен в региона след резултатите от тристранно споразумение, подписано на 10 ноември 2020 г. между лидерите на Азербайджан, Русия и Армения.
„Да, това е вярно“, каза Песков в отговор на въпрос на брифинг пред медии. Той не съобщи никакви подробности. Някои азербайджански медии писаха за началото на изтеглянето на миротворците на 16 април.
Регионът Нагорни Карабах е международно признат за част от Азербайджан. От години там се водят сблъсъци между азербайджанската армия и арменските окупатори. След победата на Азербайджан властите в Армения обвиниха Русия, че са предали арменците. Премиерът Никол Пашинян дори призна, че Армения е допуснала стратегическа грешка, разчитайки на Русия за сигурността си.
Числеността на контингента е около две хиляди души. За три години и половина седем миротворци загинаха в Нагорни Карабах. Петима от тях, включително заместник-командирът на контингента Иван Ковган, загинаха в резултат на азербайджански обстрел на 20 септември 2023 г.; Президентът на Азербайджан Илхам Алиев официално се извини на Русия за инцидента и обеща да накаже виновните (прогресът на по-нататъшното разследване не се съобщава).
По-голямата част от територията на Нагорни Карабах, която според международното право е част от Азербайджан, беше контролирана в продължение на десетилетия от самопровъзгласилата се проарменска република Арцах. На 19 септември 2023 г. Азербайджан напълно пое контрола над региона по време на операция. След това десетки хиляди арменци, живеещи там, напуснаха региона.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОТарАК
Коментиран от #4, #14
13:09 17.04.2024
2 За какво
Коментиран от #6
13:13 17.04.2024
3 Мухаа ха!
13:13 17.04.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Опорка
Коментиран от #17
13:15 17.04.2024
6 Ксаниба
До коментар #2 от "За какво":
ами да, пашинян е зорозид , излъгла арменците и карабахците!!!!13:16 17.04.2024
7 Милошевич съм
Коментиран от #27
13:17 17.04.2024
8 Логично
Коментиран от #59
13:23 17.04.2024
9 Казусът е сложен
След инцидентите почти 100 000 от тях избягаха в Армения
Това е нещо като етническо прочистване и в следствие на незаконното и привързано разпадане на Съветския съюз всичко можеше да стане по конституция но е от реши бързо да стане демократ и обяви разпада без предварителни преговори и споразумения
Коментиран от #21, #81
13:24 17.04.2024
10 КОТарАК
До коментар #4 от "И тук ли дойде да":
кво е това ,,влокук,,? нещо на руски ли е?Коментиран от #29
13:24 17.04.2024
11 Казусът е сложен
След инцидентите почти 100 000 от тях избягаха в Армения
Това е нещо като етническо прочистване и в следствие на незаконното и привързано разпадане на Съветския съюз всичко можеше да стане по конституция но Елцин реши бързо да стане "демократ" и обяви разпада без предварителни преговори и споразумения
Коментиран от #13, #36
13:25 17.04.2024
12 И така е редно
13:25 17.04.2024
13 Населен 100%
До коментар #11 от "Казусът е сложен":
Значи арменците са го прочистили за 30 години.Коментиран от #16
13:27 17.04.2024
14 КОТарАК
До коментар #1 от "КОТарАК":
Извинявам се на всички за глупостите които надсвъках по-долуКоментиран от #19
13:27 17.04.2024
15 Оправете заглавието.
13:27 17.04.2024
16 Наблюдател
До коментар #13 от "Населен 100%":
Арменците населяват този район още от времето когато като държава са приели хр77истиянството в първите векове на новата ераКоментиран от #23, #62
13:30 17.04.2024
17 Истината
До коментар #5 от "Опорка":
На тези земи, където днес е Армения е от 1918 година. Арменците са били по Сирия,Кипър и Ливан...Русия им подарява тези земи за да се бият в редиците на руската армия срещу Турция... Така,че арменците няма какво да губят, защото не е тяхно.Поздравления за Русия и Путин.
Коментиран от #34, #45
13:30 17.04.2024
18 Истината
Поздравления за Русия и Путин.
Коментиран от #46
13:30 17.04.2024
19 КОТарАК
До коментар #14 от "КОТарАК":
Обещавам вече да не правя така13:31 17.04.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Мироопазващ контингент
13:35 17.04.2024
23 Истината
До коментар #16 от "Наблюдател":
Не, не са били по тези земи арменците. Били са долу в Сирия, Кипър и Ливан...Коментиран от #28
13:38 17.04.2024
24 Дон Чико
Много от тях дори са ползвани от горе-пишещите - адмирации.
На мен ми се струва, че така наречените управници в Армения, сами си ритнаха столчето.
В прекият смисъл.
Защото желанието на краварите , да стъпят на всички възможни земни кълбета, доведе до там ,че арменците бяха оставени на волята на азерите.
Когато се опитваш да си по-умен от големият си брат- това се получава.
За съжаление, пак много православни християни ще страдат - мед им капе на сърцето, на англосаксите.
А , и да не забравя - Путин е виновен!
13:41 17.04.2024
25 Турчин
13:43 17.04.2024
26 Не си прав
До коментар #21 от "Турчин":
Населението беше изцяло арменско останаха само 20 000 от тях от общо население 120 000Турците които напуснаха България не избягаха от война а заради запазването на религията си предимно и имената естествено
Коментиран от #31
13:43 17.04.2024
27 факуса
До коментар #7 от "Милошевич съм":
май забравяш кой прави учения с американските задници,да ги пазят те13:44 17.04.2024
28 Истината
До коментар #23 от "Истината":
Арменците винаги са били по тези земи те са едни от най-древните народи първи приемат християнството като държавна религия И оттогава та до днес са правоверни източноправославниКоментиран от #61
13:45 17.04.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Изцяло арменско викаш
До коментар #26 от "Не си прав":
И как стана изцяло арменско замислял ли си се? Я прочети за клането в Ходжалъ. Я прочети да видиш преди 1918 г колко арменци са живели там! Я се замисли защо като се изтегляха палеха всичко след себе си! Кой пали нещо което е неговоКоментиран от #38, #39
13:50 17.04.2024
32 Българин
До коментар #21 от "Турчин":
Разбира се не одобрявам изселването на българските турци през 1989 г, но бих казал че изселването на българите през 1990-91 г. към Европа и Америка е много по-голямо от 350 000Коментиран от #40
13:54 17.04.2024
33 Механик
Какво искате да ни внушите?
"От години там се водят сблъсъци между азербайджанската армия и арменските окупатори." (цитат)
Как горното твърдение кореспондира със следващия цитат: "След победата на Азербайджан властите в Армения обвиниха Русия, че са предали арменците"
Значи "Регионът Нагорни Карабах е международно признат за част от Азербайджан.", арменците са окупатори, ама Русия виновна, че се изтеля от там, защото не иска да има нищо общо с окупаторите и това за вас е ненормално?????
Коментиран от #37, #49, #50
13:55 17.04.2024
34 фейт
До коментар #17 от "Истината":
Е как , преди това арменците не са ли имали държава ?13:57 17.04.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Реалист
До коментар #11 от "Казусът е сложен":
А преди окупацията от арменците какви шивееха и къде отидоха тези хора драги ми тпънарчо?14:02 17.04.2024
37 Град Козлодуй
До коментар #33 от "Механик":
отново сте Логичен господине14:05 17.04.2024
38 Българите
До коментар #31 от "Изцяло арменско викаш":
При априлското въстание също палиха свои къщи за да не попаднат в ръцете на агитеКоментиран от #57
14:14 17.04.2024
39 Арменският геноцид
До коментар #31 от "Изцяло арменско викаш":
На турците също беше на територията на сегашна АрменияСтотици хиляди арменци избягаха По цяла Европа мнозина от тях и до днес живеят у нас и са добре интегрирани
Коментиран от #55
14:15 17.04.2024
40 Ганьо
До коментар #32 от "Българин":
Ами такова зло, което сам си сториш, никой не може да ти го стори...14:20 17.04.2024
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 az #СВО
Няма драма!
Изтеглянето е съгласувано между Путин и Алиев. Нагорни Карабах е официална територия на Азербайджан, призната за такава и от Армения.
Нуждата от мироопазващ контингент там отпадна, т.к. Пашинян предаде арменците живеещи по тези земи и те напуснаха тази територия.
Целта на статията е да ни внуши отново колко "лоши" са руснаците, без да има логично обяснение защи са "лоши" в случая...
14:27 17.04.2024
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 ПИЧА-ГА
Хиляда години преди да се довлекат тюрките.
Как така станаха окупатори на изконните си територии?
14:29 17.04.2024
45 ПИЧА-ГА
До коментар #17 от "Истината":
2- по история!14:31 17.04.2024
46 ПИ-ЧА-ГА
До коментар #18 от "Истината":
Пич, туй твойто ша да е някаква...Истина по западен образец!Поне отвори един буквар и почети малко преди да пишеш каквото ти падне!
14:33 17.04.2024
47 Тома
14:34 17.04.2024
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Така е
До коментар #33 от "Механик":
Крим и Донбас е международно призната украинска територияКоментиран от #52, #60
14:35 17.04.2024
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Правилно
14:36 17.04.2024
52 ПИЧА-ГА
До коментар #49 от "Така е":
С тази разлика, че там от векове пък живеят руснаци.А държава Украйна никога не е имало, камо ли пък Крим да е бил украински.
14:38 17.04.2024
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Орлин
До коментар #21 от "Турчин":
Ама вас все към Турция ви тегли , по селата не знаят български . В голямите градове , мюсолманите ако искат да градят кариера , искат , не искат се адаптират и се вписват в българското общество , но в малките населени места са като паднали от Марс , нито език знаят , нито се чувстват български граждани и вие като сев.македонците сте българи само , когато искате да пътувате в Европа . Сами се делите от собствения си народ и не можете да обясните , как са посмяли вашите “турски “ пра деди и баби да останат в България след изтеглянето на османската армия по време на Руско-Турската война ....нито един турчин не е останал , само помаците .Коментиран от #66
14:43 17.04.2024
55 Арменският геноцид
До коментар #39 от "Арменският геноцид":
Е политическа измислица. Дори точно вчера самият пашинян нарече събитията през 1915 година трагедия, а не геноцид.Коментиран от #58, #64
14:44 17.04.2024
56 БЪЛГАРИН🇧🇬
Сега да викат господарите си от краварника.
14:46 17.04.2024
57 При априлското въстание
До коментар #38 от "Българите":
Къщите ги палеше четата на Бенковски за да няма връщане назад. Четете спомените на съвременниците!14:46 17.04.2024
58 Истината е:
До коментар #55 от "Арменският геноцид":
Че така са му казали от ФАЩ.14:47 17.04.2024
59 катран
До коментар #8 от "Логично":
Браво, как разбираш..как раздаваш квалификации...точен си..Такива като теб трябва да канят в сутрешни новини..14:48 17.04.2024
60 Медведев
До коментар #49 от "Така е":
Абе то и Палестина е на палестинците, ама......нали виждащ.14:50 17.04.2024
61 Инна
До коментар #28 от "Истината":
Първото нещо, което трябва да се отбележи е, че Арменската апостолическа църква (AAC), към която принадлежат повечето арменци, НЕ е католическа или православна. Дори не е протестантска. AAC си е AAC.Арменската апостолическа църква има редица ключови характеристики, които другите християнски църкви нямат.
Но ако някой не знае, в света от Средновековието съществува специална арменска католическа църква (Арменска католическа църква). Тоест арменски католици. Въпреки че тези момчета се държат настрана в света на католиците, запазвайки арменския обред и език в богослужението, те все още приемат върховното ръководство на папата.
14:52 17.04.2024
62 Това е самата истина.
До коментар #16 от "Наблюдател":
Арцах(дн. Нагорни Карабах) е древна, арменска земя. Там са погребани голяма част от арменските царе, чиито гробници са още там. След турското нашествие, от голямото и силно някога царство остава една нищожна част, днешна Армения. По - голямата част от арменските земи са в днешна Турция, включващи и земите с ез. Ван. А запазването на Грузия и Армения като държави се дължи на Русия. Лично техните князе са подали молба до руския цар за включването им в руската империя. За съжаление не помня по времето на кой император става това.Коментиран от #70, #79
15:07 17.04.2024
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Ха-ха-ха
До коментар #55 от "Арменският геноцид":
Ми то ако питаш нашите политици и турско робство у нас не е имало.Коментиран от #78
15:18 17.04.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Турчин
До коментар #54 от "Орлин":
Тикого НЕ Е ИМАЛО ДЪРЖАВА АРМЕНИЯ...ЗАПОМНИ ГО..Коментиран от #68
15:39 17.04.2024
67 мбуа ха ха ха
15:49 17.04.2024
68 Седни и чети бе. Аман от неуки
До коментар #66 от "Турчин":
Армения е имало когато още е нямало Турция и ОсманияПървото Арменското царство е 321 прерди христа –428 след христа
Стига сте чели само преработката на Стария завет наречена Коран.
Багратидска Армения е от 885 – 890 след христа
Та... ко каза? нямало било. Аман от фанатици.
15:53 17.04.2024
69 Наистина си много нагъл
До коментар #65 от "Наглец си,":
Турците нямат нищо общо с Буново, за това питай пъдаря от Правец и кръвожадните от КДС. Още по-вече, "извършителите" на Буново бяха съдени и осъдени на смърт. Вие кога ще осъдително убийците та жени и деца ,невинни и невъоръжени граждани в България? Поразходи се из Смолянско ( 1968-71), Кърджалийско ( 1984-89), Шуменско, Варненско (1985-89) за да сложиш по една роза на паметниците на убитите турци. Сит съм на тези лъжи,повтарящи от червени главорези. Грешката е, че останахте без възмездие. А трябваше да ви напедим по електрическите стълбове. Терористи обучени от държавата сте вие. Палачи на собственния си народ. Не ви е срам. И още пишете, скрийте се,позора, който е писан на челото ви никога няма да се изтрие. Ппивилегий имало? Къде? По тютюневите полета? Каторжници строителни войски? Строителните обекти? Пътно и ж.п.строителство? Не можете дори и фасадите на блоковете построени от турските младежи -каторжници да боядисате днес. Може да е имало ваши псета-храненичета, на които им подхвърляхте късче хляб и те "достойно" ни служеха, продавайки,род, Родина, своите близки дори. НО ИСТИНСКИЯТ ТУРЧИН, НИКОГА ПРИ НИКОКВИ ОБСТОЯТИЛСТВА НЕ Е ИМАЛ ВИЩО ОБЩО НИТО С ВАШАТА КЪРВАВА КЛИКА, НИТО С ВАШЕТО УПРАВЛЕНИЕ. ЧОВЕК, ТРУПА, ОРГАНИЗАЦИЯ МОЖЕ ДА Е ТЕРОРИСТ,ТЕРОРИСТИЧНА НО ЕДНА ДЪРЖАВА НЕ МОЖЕ ДА Е ТЕРОРИСТИЧНА, КАКВАТО БЕШЕ НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, АКО Е ТАКОВА, ТЯ НЕ Е ДЪРЖАВА. НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ НЕ БЕШЕ ДЪРЖАВА ЗАЩОТО ПЪДАРЯТ БЕШЕ СТАНАЛ КРАКоментиран от #71
15:56 17.04.2024
70 Истината
До коментар #62 от "Това е самата истина.":
Защото няма такова нещо. Има арменски народ. Няма арменска държава. Арменците никога не са били на Кавказ. Точка. Прочети историята..Истшнската, не фалшивата..Коментиран от #74
15:59 17.04.2024
71 княз Влад
До коментар #69 от "Наистина си много нагъл":
от кола ще виждаш по-добре16:05 17.04.2024
72 уzzките аслани
16:07 17.04.2024
73 Жалки руски мизерници
16:11 17.04.2024
74 ЛЪЖАТА
До коментар #70 от "Истината":
под прякора ИстинатаИстина е когато има доказателства и те са приети. Ето какво казват википеииТЕ от руска до американска
Първото Арменското царство е 321 прерди христа –428 след христа
Багратидска Армения е от 885 – 890 след христа
Преди да си слагаш прякори с които да манипулираш - седни па напълни главичката си със данни.
16:43 17.04.2024
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 реконструкция 75
С онова национално равновесие постигнато в началото на 50 те години на миналия век в България се изживяха "Сладки времена" !!!...Татовата партийна олигархия и новообразувана комунистическа буржоазия разрушиха идилията и нарушиха мира и равновесието ! От тогава до днес в България цари мутренски хаос,корупция и културна мизерия !...
И Сори...докато има българи които си въобразяват че живеят в надпримитивна "развита" Европейска държава ще продължавате да затъвате към дъното на цивилизацията !!!...
Коментиран от #77
16:51 17.04.2024
77 Българските турци
До коментар #76 от "реконструкция 75":
Възродихте всички в България , в резултат ... всичките усетиха че не са от вас...Забравихте да възродите само Българина и затуй днес той се чувства като всякакъв...стига да е "развит"...стига да е "елит"!...Но като Българин ?!... Едва ли !?Акъла Ви е заседнал в батака на "баташкото клане" и освен змии и гущери от устата Ви друго не излиза...Точно вие сте парадоксът на България !!!...Как за всичко веднага намирате виновни ?...И пишете ли пишете!! ... И винаги има виновни за българската несполука..."Турско робство","Диктаторътъ Стамболов", "Мегаломанията на Фердинанд","Борис ІІІ с Германия","СССР с БКП и Тато",сега "Герб, ДПС и мутрите" и след някое време " ЕС с НАТО"... и никога българската некадърност, мързел и "богоизбран" елитизъм няма да са причина за тоталната физическа и душевна мизерия !!!16:52 17.04.2024
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Реджеп
17:34 17.04.2024
81 Самата истина
До коментар #9 от "Казусът е сложен":
И във източните Родопи няма никакви българи10:58 18.04.2024
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.