Коментар на Антон Гицов във "Фейсбук"
В статия озаглавена "Можe да има риск за възрастните, но аз се страхувам за младите, които ще платят тежка цена" в английския "Дейли Мейл" известният наблюдател Стивън Гловър пише: "Ние трябва да си зададем един шокиращ въпрос: Правилно ли е да спасим живота на най- възрастните, но да позволим да бъде разрушен живота на милиони млади?"
Кловър цитира двама учени. Единият, проф. Брайн Търнър, специалист по експериментална генетика, в писмо до "Таймс" предвижда, че е възможно да дойде момент, когато екстремните мерки на правителството ще причинят неприемлива икономическа вреда. "Като 72 годишен- пише проф. Търнър- аз по-скоро бих приел риска свързан с прихващането на Ковид-19, отколкото да видя бъдещето на децата ми застрашено".
Другият, Филип Томас, професор в Бристолския университет по менажиране на риска, е публикувал изследване, в което твърди, че ако икономиката отбележи спад над 6.5%, отрицателните последици причинени от тези мерки изразени в намаляване продължителноста на живота и нарастване на здравословни проблеми ще са с по- голяма тежест от отрицателния ефект от пандемията. Кловър цитира и президента Тръмп, който заяви, че "не може да позволим лекарството (екстремните мерки) да причинят повече вреда от проблема (коронавируса).
Кловър поставя и друг въпрос: Ами ако правителството греши и преувеличава размера на пандемията? Той цитира Сунетра Гупта, професор по епидемиология в Оксфордския университет, според който може би до половината от британското население вече е преболедувало от мека форма на коронавируса и е придобило имунитет. Ако това е така, пандемията ще бъде значително по- кратка във времето, което обезсмисля крайните, но вредни за икономиката и обществото мерки. Но за да се установи това- казва Гупта, единственият начин е масово тестване на населението.
Такова е и мнението на Мрак Уулхауз, професор по инфекциозни болести в Единбургския университет, който счита, че трябва да се прилага масово тестване за да се установи, кои са преживяли заразата. Той изказва също предположение, че вече може в значителна част от населението да е изграден колективен имунитет.
Британското правителство изглежда е наясно с това и пресата съобщава, че в най- скоро време ще бъдат одобрени тестове, от които да се възползват милиони.
С този проблеми вероятно ще се сблъска и нашата страна. Според икономистът Красен Станчев, основател на Института за пазарна икономика, до момента загубата е 50 милиона лева на ден, което означава, че целият фискален резерв стига за 140 дена. Но има загуби, които не се виждат, казва той, причинени от това, че държавната и общинската администрация, териториалните администрации на централните органи, които обслужват икономиката практически не работят и той призовава за корективни мерки в това отношение. Само строителният бизнес, твърди той, в размер от 4 милиарда и 800 милиона е в риск.
Много вероятно е, значителен брой трудоспособни мъже и жени да са прекарали заболяването и да са придобили имунитет и напразно да стоят вкъщи вместо да работят. Но това може да се установи само чрез масово тестване с надеждни лабораторни тестове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Gia
Факти, това ви е втората психопатска статия днес.
17:02 28.03.2020
2 Чак днес си купих
Коментиран от #44
17:05 28.03.2020
3 Аз съм малко тъп
Коментиран от #7
17:07 28.03.2020
4 Последния софиянец
Коментиран от #15, #18
17:12 28.03.2020
5 Алфа Вълкът
17:13 28.03.2020
6 Гост
Коментиран от #56
17:15 28.03.2020
7 Учиник
До коментар #3 от "Аз съм малко тъп":
Ами като си стоиш в къщи и не излизаш! А ако искаш се върни на село, там пространството е необятно. До тоалетната си дори имаш поне сто метра.Коментиран от #12
17:16 28.03.2020
8 СМЯНА НА СИСТЕМАТА!
17:16 28.03.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Госあ
Коментиран от #27
17:22 28.03.2020
11 Пешо
Не зная кой каква цена ще плати, но ако това е карантината /карантина по български/, то тя ще е дълга и тежка!
17:23 28.03.2020
12 Аз съм малко тъп
До коментар #7 от "Учиник":
Добре де , аз си стоя вкъщи, ама комшииката отгоре си изтупа одеялата върху мене, а кучето на друга комшиика, се изср@, точно под балкона. И да си отида на село не мога, полицията не ме пуска. Но не ти се сърдя, те официално обявиха, че подрастващите имат масово функционална неграмотност и трудно мислят.17:26 28.03.2020
13 Да ама
17:37 28.03.2020
14 Мордекай
Коментиран от #21
17:46 28.03.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Не съвсем
До коментар #9 от "Факт!":
Тези, които са се разболели втори път всъщност са били Недоизлекувани и пуснати с уж отрицателни тестове, но нисък титър на вируса тестът не го лови и наново се е развихрил.Най вероятно имунитетът у като ппи грипа, но още е рано да се каже.Коментиран от #17
17:49 28.03.2020
17 Госあ
До коментар #16 от "Не съвсем":
Ако теста не го "лови" , имунитета, който е развил човек за да му намали титъра,ще го излови. 😉 Това казва човека, че имунитета може да не го излови като се заместят една - три аминокиселини в епитопа към който вече е подредено антитяло.Коментиран от #24
17:58 28.03.2020
18 По последния
До коментар #4 от "Последния софиянец":
Короната мина през 89 та. За 30 години се научихме какво се прави след това. Пак ще го направим дори старта не е истински старт а старт като на щафета т.е. продължава бягането. Това бягане е безкрайно като ония топчета дето се чукат ли чукат ако не ги спреш и после пак.17:59 28.03.2020
19 Просто природен закон
18:00 28.03.2020
20 Просто природен закон
Коментиран от #22
18:03 28.03.2020
21 пукет
До коментар #14 от "Мордекай":
И какво по-точно ще загубят младите? Възможността да си купят новия айфон ли? Или новите найки? Или да се снимат по гол задник на остров Пукет? Най-важното отрасъл в момента е селското стопанство, другото са ви казали, че е важно. Партито свърши. Коката и тя. Сега на мотиките и по полята. А пък може и една казарма да минете18:09 28.03.2020
22 Оххххх
До коментар #20 от "Просто природен закон":
Голям оптимист. Напротив лакомията ще расте всеки следващ ден, заради " загубеното време" сега. Няма край, но това е движещата сила. Лошото е друго. Очаква ни бунт на технологиите и в частност на използването на изкуствения интелект. В силикон вали са почти изцяло готови. Именно това е опасността за младите. Тяхната реализация в новите условия и необходимостта от тях младите. Имам внуци и мисля.18:18 28.03.2020
23 кочо
18:25 28.03.2020
24 Искаш да кажеш
До коментар #17 от "Госあ":
Че повторно заболелите са се заразили с вече метирал вирус, към който те нямат имунитет??? Проф. Аргирова щаза, че все още вирусът не е мутирал. Но може и да лъже...Коментиран от #25
18:34 28.03.2020
25 Госあ
До коментар #24 от "Искаш да кажеш":
Искам да кажа, че ако човек нареди само едно антитяло срещу един епитоп от 9 аминокиселини, ако две от тях мутират,той вече няма имунитет. Вируса мутира след почти всяка репликация, като мутацията може да се отрази при превода в аминокиселини, може и да не се отрази. Може да бъде синонимна, може и не синонимна. Не я знам тая професорка,защото не е от висшата гилдия, но от Пастьор и Пекин казаха, че вече могат да се разграничат два отделни щама на вируса. А според някои специалисти, в Италия и Испания върлува по агресивен щам от Азия.Коментиран от #26
18:49 28.03.2020
26 Петров
До коментар #25 от "Госあ":
Прав си и извода е че няма необходимост от масов скрининг а от лекарство в достатъчни количества за потвърдените заболели. И така до създаване на няква странна ваксина. Странна щото при мутации..... Спасението е ЛЕКАРСТВО и неговото приложение при ранен стадий като при оня с гела.Коментиран от #28
19:03 28.03.2020
27 Фъчо
До коментар #10 от "Госあ":
Ами тъкмо ще се научат да работят, а не да седят на под мама фустата19:12 28.03.2020
28 Госあ
До коментар #26 от "Петров":
Напротив, от масов скрининг има нужда, за да се прилагат навременно препаратите.Коментиран от #29
20:05 28.03.2020
29 петров
До коментар #28 от "Госあ":
противоречиш си. масовия скрининг показва моментно състояние. а утре? само показващите някви признаци само те и лечение дори на сляпо, но в ранен стадий. другото е като сега - чакане до интубация и тогава е късно.Коментиран от #30
20:22 28.03.2020
30 Госあ
До коментар #29 от "петров":
Не не си противореча ! И това повтарям от самото начало, защото съм компетентен донякъде и мога да разсъждавам. Масов скрининг, предпазни средства и лечение. Това не отменя и карантината,но ще бъде по кратка. Няма да повтарям пак всичко. То няма и много за разсъждаване. Доста просто е.Коментиран от #31
20:30 28.03.2020
31 Да ама не
До коментар #30 от "Госあ":
Масов скрининг ще покаже моментната картина. Ад лично точно никога няма да отида по принуда да се тествам в същата стая и на същия стол, на който преди мен е седял някой кашлящ. Скрининг на 7млн. ще продължи минимум 10 дни по 100 000 на ден значи 70 дни????????Сега даваш ли си сметка Колко Безсмислено е това предложение....макар че и аз мислех така в началото.Коментиран от #32, #33
20:57 28.03.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Госあ
До коментар #31 от "Да ама не":
Не е нужно да тестваш седем милиона, а една седма от тях и да изградиш мрежа от контактите им. Не ми се повтаря пак. Писал съм достатъчно. От самото начало на темата с вируса. И само компетентни разсъждения и проверени източници.Коментиран от #34
21:18 28.03.2020
34 Да речем
До коментар #33 от "Госあ":
Че са 10 дни. А после - колко време ще е нужно за проследяване на контактите им? И след 10 дни ситуацията ще е съвсем друга, защото ппез това време някои незаразени ще се заразят и дори ще хпедадат заразата си на други. С обидите обиждаш само себе си.Коментиран от #35
21:42 28.03.2020
35 Госあ
До коментар #34 от "Да речем":
Ами братчед, като направиш за десет дни скрининг на 1/3 от хората в София и сложиш под строга карантина и лечение заразените, не мислиш ли че следващия снапшот ше е доста по различен А ? Освен това, както сто пъти писах, тестовете не отменят карантината, а просто ще я направят по кратка. Айде по сериозно.Коментиран от #36
21:47 28.03.2020
36 петров
До коментар #35 от "Госあ":
а стига че почваш да приличаш на мангъров. тъпо и безсмислено е да се прави скрининг. тестува се само показващи признаци. ако имаше чалъм някой да плаща нямаше да има проблем, но няма. ранно лечение му е майката. не по-късно от 2ро ниво след тест разбира се. хем е по-евтино, хем по-сигурно. ако имаш интерес декларирай го. иначе висиш.Коментиран от #37, #38
21:55 28.03.2020
37 Госあ
До коментар #36 от "петров":
И трите препарата, които показват ефект при лечението, го показват в началните фази на контаминиране. Как ще ги установиш без скрининг ??? Освен за лечението, масовия скрининг придружен от задължително носене на маски на обществени места, дезинфекция и временна карантина, ама наистина временна,докато се обработят резултатите от тестовете и контактите на контаминираните БЕЗСПОРНО ОГРАНИЧАВАТ РАЗПРОСТРАНЕНИЕТО. Щото без тестове, карантината трябва да бъде много повече от месец.Коментиран от #39
22:04 28.03.2020
38 Госあ
До коментар #36 от "петров":
Въпросът колко масов да бъде скрининга, наистина зависи от разпространението на пандемията. Японците могат да си позволят по 6000 теста на ден и бързото изграждане на мрежа,защото взеха мерки на границите си и положението засега изглежда овладяно. Какво представлява скрининга, интелигентно подходено,правиш няколко десетки хиляди теста на случаен принцип и за още два дни след това правиш мрежата от контакти,тестваш,ги. След това тестваш контактите на контактите и така. Няколко цикъла. През това време, заразените намаляват и съответно намаляват новите заразени и така.22:10 28.03.2020
39 петров
До коментар #37 от "Госあ":
а чети малко и другите, нарцисе. пак повтарям-тест на показващите признаци НЕ на скрининга! кажи кой ще го плаща? защо 1/3та? защо обща карантина? имаш ли личен интерес? накрая ще стане моята с тази разлика, че накрая да се задоволят и някои лични интереси ще има и частичен скрининг. а може би не щото предстоящия частичен на полицаи и др. ще покаже несъстоятелността на ТВОЯТА теория.Коментиран от #40
22:13 28.03.2020
40 Госあ
До коментар #39 от "петров":
Признаците са когато човек вече не може да диша. Тогава освен респиратор,нищо друго не може да се приложи като лечение. Скрининг на цялото население правят само исландците. Но там е друга бира. Обясних ти как се прави скрининга, няколко десетки хиляди теста за два дни на случаен принцип, след което изготвяне на мрежа и насочен скрининг. Като през това време се вземат мерки за безопасност- задължително носене на маски и дезинфекция и карантина. Като може да бъде и по лека. Защото сега не е от най тежката също.Коментиран от #42
22:20 28.03.2020
41 lubo
22:24 28.03.2020
42 петров
До коментар #40 от "Госあ":
първо не отговаряш на въпросите! второ продължаваш със заблуждаваща информация. ниво 3, е след ниво 1 и 2. крайните от нива 3 са 99% безнадеждни. гелосания е от ниво 1. 100% спасен. тогава при ниво 1 има смисъл от карантина за да не се разнася. днес не сме стигнали дори това. продължава прием на хора от цял свят. за тях скрининг да, дори задължително, но дори и за това няма пари. патицата е вече в езерото. от тук на там вече го описах. резултат - тази карантина поне до края на май. после, ако се осигурят лекарства в количества за поне 1500-2000 едновременно болни се вдига карантината и се разчита, че икономиките на главните страни в Европа ще са поели дъх или ще почнат щото иначе ще стане страшно. 2,5 месеца без доходи не ми се мисли. лавината няма спиране.Коментиран от #43, #45
22:33 28.03.2020
43 Госあ
До коментар #42 от "петров":
Въпросите са ти неадекватни. Да ти повторя ли пак метода на скрининг и не ти ли е ясно,че когато слагаш под карантина заразените,ще можеш да оставиш здравите на по лек режим без толкова голяма опасност да се заразят ???Коментиран от #52
22:38 28.03.2020
44 Алфа Вълкът
До коментар #2 от "Чак днес си купих":
Бяха по 20ст преди 1г и оттогава ги имам няколко бройки. Правете си маски от найлонови шишета, на място за капачка сложете парцалче или салфетка. Нещо подобно като на видеото https://youtu.be/m8up_9HLo-MКоментиран от #46
22:39 28.03.2020
45 Госあ
До коментар #42 от "петров":
Тия нива нищо не ми говорят защото са размити понятия,без конкретни граници. Като всичко в медицината, което не се базира на молекулярно биологична и образна диагностикаКоментиран от #47
22:41 28.03.2020
46 Госあ
До коментар #44 от "Алфа Вълкът":
Аз съм си купил една за прахови частици за работа от магазина за работни облекла. Филтъра и е многопластов с много влакна,което е добре. Това което направих е да купя активен въглен от аптеката, да го разтворя и да напоя яко филтрите. Станаха черни като въглен 🤗 Прилепва изключително добре и я ползвам за многократна употреба.Коментиран от #49
22:48 28.03.2020
47 петров
До коментар #45 от "Госあ":
жалко. правиш се недоучил. ще подскажа само едно - стадий 1 първи признаци - зачервено гърло, температура 37,6-37,8 за няколко дни, суха кашлица. и се почва по процедура. тест отрицателен. при 2 - но и преди това при +от тест - медикамент на основа хинин и последващите процедури. точно като при гела. резултат - до 0,16-0,18 летален изход. това не е скрининг. цената е лесна за смятане. игнорира се личния интерес на шарлатаните. дава резултат. карантината е задължителна за цялата редица, както и тестуването им при симптоми. учи се и е описано. ама кой да се разрови в архивите?Коментиран от #48
22:53 28.03.2020
48 Госあ
До коментар #47 от "петров":
Шарлатани са тези, които отричат методите на съвременната наука. Скрининга по метода, който съм описал е задължителен. И не изключва тестването и лечението на пациенти които са проявили някакви симптоми, а не са били тествани. Напротив допълват се. А мерките са комплексни. И трябва да бъдат приложени навременно и едновременно.Коментиран от #50
23:01 28.03.2020
49 Госあ
До коментар #46 от "Госあ":
Пия цинк,селен,витамин Д и по две капки луголов разтвор дневно. Купих си и осцилококцинум, разбира се,хомеопатия, но все пак изрових две статии, че има някакъв ефект . Индийците го препоръчват също. А ,и чай от кора на върба пия. Продават го.23:05 28.03.2020
50 петров
До коментар #48 от "Госあ":
шарлатани са други. питаш и не отговарят. защо ли? айде чау, че си лягам. друг път пак, но само ако с големи букви напишеш ОТГОВОРИТЕ!Коментиран от #51
23:06 28.03.2020
51 Госあ
До коментар #50 от "петров":
Да ти кажа, на единия ти въпрос имам отговор, тестовете би трябвало да ги плащат работодателите като тяхно задължение за безопасност на работното място. Друг въпрос не виждам и не го разбирам.23:11 28.03.2020
52 Алфа Вълкът
До коментар #43 от "Госあ":
От това да търся дали скрининг се превежда буквално попаднах на сайт за починалите актьори за 2019. Жената дето играеше майката на Дебра и жената която играеше майка на Ейми от Всички обичат Реймънд са починали в една и съща година. Умрял и главния агент от Мъже в Черно. Умрял и тъста на Рос от Приятели. Рутгер Хауер също починал, който е гледал VHS го знае - Сляпа Ярост. Починал и сина на Хенри Фонда, Питър Фонда. Умряло и лошото момче от Карате Кид. Робърт Фостър също е починал и още куп актьори с епизодични и второстепенни роли в филми с които съм израснал. Тъй че, с 👑 ВИРУС или без него дъртаците ще изпукат.Коментиран от #53
23:34 28.03.2020
53 Госあ
До коментар #52 от "Алфа Вълкът":
Ами аз съм възпитан на уважение към възрастните и освен това не смятам, че човек трябва да умира на 50 годишна възраст. Освен това, някои хора имат определени физически слабости, но притежават интелект и са много по полезни за обществото от много профани в добро здраве. Всъщност ако зависи от мен,именно такива паразитчета бих ги заразил с вируса и оздравелите бих използвал за антитела до последната им капка кръв за слаби и възрастни хора. Шегата настрана (въпреки че не се шегувам съвсем) ,но колко затворници има,които наистина биха могли да се използват за това 😷23:53 28.03.2020
54 Ей, генетиците!
00:44 29.03.2020
55 Fjvv
13:31 29.03.2020
56 Съгласен съм
До коментар #6 от "Гост":
Пари такъв крах,от къде пари за пенсия после. Умрелите от глад и отчаяние ще са в пъти повече22:01 30.03.2020
57 Гост
22:12 30.03.2020
58 Мотиката и на село
13:14 31.03.2020