Отидете към основна версия

28 336 6

Volkswagen Polo

  • volkswagen-
  • polo-
  • polo iii

 

Volkswagen отдавна не се асоциира със значението на името си. Днес продукцията на гиганта от Фолфсбург е всичко друго, но не и "народна". Още в края на 80-те години на миналия век VW смело скочи във водите на престижните класове. Легендарната "Костенурка" се прероди в скъпарска играчка за девойчета със заможни татковци/батковци, а грозноватият някога Passat се оборудва с осемцилиндрови чудеса на двигателостроенето. Дори единствената действително народна кола в гамата на Volkswagen - Polo, отдавна задмина по габарити и технологична усложненост батко си Golf от 70-те и 80-те и дори вече не заема дъното в моделната гама на производителя, където го замести Lupo.Автомобилите от Волфсбург трудно минават за "народни" и на пазара на употребявани возила. Това важи не само за шампиона по бавно обезценяване Golf, а и за за споменатото вече Polo. Особено впечатляващо в ценово отношение е третото поколение на германското мини, дебютирало през 1994 г., за да замени произвеждания тринайсет години Typ 86C (Авто пазар, бр. 238). Кратка справка за средната стойност на произведените между 1994 и 1998 г. Volkswagen Polo, предлагани на сайта ни www.mobile.bg, показва сума от около 6 600 лв. срещу 5 100 лв. за Opel Corsa и 4 250 лв. за Renault Clio от същия период. Адекватни ли са тези цифри? Ако се вярва на логичното предположение, че качеството си има цена - определено. Polo III (вътрешнозаводски индекс 6 N/6 KV) се сочи за един от най-надеждните и безпроблемни в експлоатационен план модели в субкомпактния клас.

Евтината поддръжка и липсата на дефекти винаги са градили добрата репутация на малкия Volkswagen. За жалост при първите две поколения на дребосъка тя неизменно се допълваше от примитивната конструкция и почти пълната липса на елементарни удобства. С Polo III тези недостатъци бяха до голяма степен преодолени. Неслучайно след дебюта на третата генерация специалистите започнаха да говорят за Mercedes-а на минитата. Съществена роля за несравнимо по-високите експлоатационни характеристики изигра съвременната и като конструкция, и като
дизайн каросерия

По габарити Polo III превъхожда Golf I, а от някогашните проблеми с антикорозионната защита няма и помен.

Единствените критики на специалисти и собственици са отправени към краткия живот на задното ауспухно гърне, което изгнива за има-няма две години. Освен с традиционната за субкомпактния клас каросерия хечбек, Polo III се произвежда като седан с името Classic и изключително практично комби Variant. Подобно на всеки Volkswagen от 90-те, сглобката е извънредно качествена. С използваните материали не е допуснат никакъв компромис, което личи особено ярко в
 

салона

на минито. Интериорът няма никакви допирни точки със спартанското оформление на предците и изглежда доста по-солидно от стандартите за класа. Нивото на оборудване също може да изненада приятно, макар че трудно се мери с японската конкуренция. Слаби места в изработката практически липсват. Изключение правят само епизодични оплаквания от дефекти на механизма на люка и шумове от него.Едно от най-ярките преимущества на Polo III пред конкуренцията наред с високото качество на изработката и сполучливата конструкция безспорно е грамадната гама от двигатели, монтирани на мъника. С подобно разнообразие от мотори рядко разполагат дори модели от доста по-високи класове. Бензиновата палитра се състои от агрегати с работен обем от 999 до 1 598 см3 и мощност от 45 до 125 к.с. Не по-малък е и изборът сред дизелите. Първоначално Polo III се екипира само с 1.9-литров нафтов двигател с 64 коня, но в периода между 1997 и 1999 г. той е допълнен последователно от 1.7-литровия SDi (60 к.с.), и два мотора от прочутото семейство TDi - 1.4- (75 к.с.) и 1.9-литров (64, 68, а в модификациите Classic и Variant - 90 и 110 коня).

Всички споменати двигатели са познати от други модели на VAG и се ползват с високо реноме. Практиката показва, че сериозни дефекти са изключени, а изборът зависи изцяло от вкусовете и нуждите на купувача. Все пак трябва да се има предвид, че силите на най-малките двигатели (1 043 см3, 45 к.с., 999 см3, 50 к.с.) са достатъчни единствено за придвижване из града, а 1 600-кубиковите вентилирани версии изискват по-скъпа поддръжка. Оптимални експлоатационни качества притежават 1.4- и 1.6-литровият мотор с мощност съответно 60/75 и 75 к.с. Ласкави отзиви получават всички дизелови агрегати, но пък и цените на тези модификации да доста солени.

Протеклите гарнитури са характерна болест на Polo

Според статистиките най-често срещаните проблеми по силовата част са течовете на масло от различните гарнитури и семеринги, които започват да се появяват след 100 000 км. В първите години след началото на производството проблеми създава чугуненият изпускателен колектор, който с времето губи от здравината си и се пропуква оп вибрациите на двигателя. Голяма част от автомобилите от субкомпактния клас са екслпоатирани от дами, което налага повишено внимание към охладителната система. Повечето представителки на нежния пол не обръщат никакво внимание на факта, че топлинният датчик на вентилатора на охлаждането не работи, и нерядко прегряват мотора. След 100 000 км не е зле да се смени водната помпа, за да се избегнат излишни рискове, както и да се прегледат съединенията по охладителната система.
Течове на масло - макар и в изолирани случаи - са най-често споменавания
 

недостатък на скоростните кутии

които иначе се представят образцово. Уви, това трудно може да се каже за съединителя. Неговите характерискити определено не са съобразени с масата на автомобила. Понякога амбриажът се нуждае от замяна след едва 60 000 км. Освен това твърде често педалът се натиска трудно, което е малко странно за кола, голяма част от чиито потенциални купувачи са дами.
Азбучна истина е, че сложността на дадена конструкция се намира в правопропорционална зависимост с податливостта є на повреди. Предишните две поколения на Volkswagen Polo изненадваха с неизправности по
 

електрическата инсталация

крайно рядко. Това се държеше на простото є устройство и липсата на допълнително оборудване, което да дефектира. При третото поколение на германското мини за жалост тази безпроблемност е паднала в жертва на удобствата. Оплакванията от неработещи електрически стъкла, блокирали имобилайзери и отказващо централно заключване не са рядкост - особено предвид произхода на автомобила. Статистиките показват, че най-често виновник за неизправностите е корозията на кабелите на масата.

Прегорелите термозащитни пластини на катализатора са друг проблем на изпускателната система
Неотдавна немската специализирана преса определи субкомпактния Voklkswagen като "един от малкото лъчи на надежда за репутацията на германското автомобилостроене", което отстъпва все повече позиции в класациите за надеждност на японците. С десетте си нива на оборудване, също толкова моторизации и трите модификации на каросерията Polo III предоставя практически неизчерпаеми възможности за избор и е в състояние да задоволи всякакви вкусове. Моделът показва малко и не особено сериозни проблеми, което обяснява защо цените на употребяваните екземпляри са толкова високи. Макар и да е едно от най-скъпите предложения в субкомпактния клас обаче, Polo III остава най-достъпния модел на Volkswagen, а инвестицията определено си струва.

 

Справка за модела
Volkswagen Polo (6 N/6 KV)
История
Октомври 1994 Започват продажбите на третото поколение Volkswagen Polo с вътрешнозаводски индекс 6N/6KV. Хечбекът с три или пет врати се екипира с 1.0-, 1.3- и 1.6-литрови бензинови двигатели с мощност 45, 55 и 75 к.с.
Януари 1995 Започва монтирането на 1.9-литров дизелов мотор с мощност 64 к.с.
Май 1995 Нов алуминиев 1.4-литров агрегат (60 к.с.) заменя старата 1 300-кубикова машина
Август 1995 В серийното оборудване са включени два еърбега
Октомври 1995 Дебютира седанът Classic
Септември 1996 Стандартното оборудване се обогатява с ABS. Започват продажбите на модификация с еднолитров двигател (50 к.с.), топмодела 16V с мощност 100 к.с. и SDi с 64 коня
Юли 1997 Стартират продажбите на комбито Variant

 

Цени на резервни части
Двигател (без оборудване) 2 560 EUR
Скоростна кутия (5-степенна автоматична) 1 635 EUR
Динамо 408 EUR
Стартер 276 EUR
Водна помпа 53 EUR
Ауспух (без катализатор) 278 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 44 EUR
Накладки (предни дискови) 40 EUR
Фар (комплект) 94 EUR
Преден калник 174 EUR
Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Volkswagen Polo 75 Servo /75 к. с./, произведен 1996 г.

 

Димитър ДИМИТРОВ
AvtoMitak@avto.bg

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини