Компактният кросоувър Peugeot 2008 е рядко срещано явление по родните пътища, независимо от факта, че колата се продава от доста време у нас. Сега французите направиха рестайлинг версия на модела и отново ще се опитат да се изправят срещу далеч по-популярното Renault Captur. Дали ще успеят, ще покаже времето, но предвид първоначалните ни впечатления, можем да кажем, че от Peugeot са се справили доста добре с обновената версия. В това се убедихме по време на тридневния тест драйв, който екипът ни направи. Ето и впечатленията ни.
ЕкстериорПодобно на хечбека 208, и тук вече е налична линията GT-Line, която придава на кросоувърчето по-стилен и същевременно по-спортен облик. Това е лек преход към предвидената за по-късен етап наточена версия, която се очаква да е с далеч по-мощен двигател. Като цяло външните промени не са много, но пък са точно на място. Изменена е радиаторната решетка, веждите на калниците, а праговете са "облечени" с черни пластмасови лайстни, придаващи оттенък на автомобил с повишена проходимост. Като цяло това е типичен представител на малките кросоувъри със силно изразени фирмени черти.
ИнтериорИ в салона фирмената идентичност е видима от пръв поглед. Вътре материалите са качествени, а сглобката - много добра. Скърцания и паразитни шумове в купето няма. Седалките са доста по-меки от тези на немските и японски алтернативи, а най-отличителната особеност се крие в приборния панел. За разлика от всички останали автомобили той е изнесен над волана. За целта кормилото е разположено малко по-ниско и диаметърът му е по-малък от стандартните кормила. Това обаче съвсем не е предпоставка за дискомфорт - просто поредното авангардно решение на французите. Багажното пространство не е голямо, но е съизмеримо с това на преките конкуренти.
Двигател и ходови характеристикиФренските инженери са си поиграли доста с промяната на настройките на ходовата част. В резултат на това возията може да се определи като мека, като това не пречи на стабилността на автомобила в завои с висока скорост. При неравности по асфалта обаче ходовата част реагира малко по-нервно, което е лека предпоставка за дискомфорт. Изборът на двигатели е повече от достатъчен - два бензинови и два дизелови. Тестът, който направихме, засягаше 1.2-литровия бензинов мотор с мощност 110 конски сили, който предава въртящия си момент на предните колела през шестстепенна автоматична трансмисия. Динамиката е оптимална за подобен агрегат, а това, което прави най-голямо впечатление, е ниският разход на гориво. Един от недостатъците на автомобила е липсата на 4х4 система.
Французите са се опитали да я заменят с далеч по-евтиния вариант grip control, който има за цел да замести предаването на въртящия момент и към задния мост. Системата представлява адаптивен контрол на сцеплението, който работи в няколко различни режима. Управлява се от селектор, позициониран удобно в хоризонталната част на централната конзола и включва режими “стандарт”, “сняг”, “мокра трева и кал”, “пясък”, а също така и изключване на електронната стабилизираща програма. Това, заедно с по-високия клиренс, помага донякъде в по-тежки условия, но в никакъв случай не могат да замести 4х4 системата. С други думи 2008 е по-проходим от стандартен лек автомобил, но е далеч от възможностите на 4х4.
ЦенаСтартовата цена за обновеното Peugeot 2008 e 26 579 лв. с ДДС и тя може да се определи като атрактивна. Екстрите обаче не са евтини. Доказва го и тестовият автомобил, който беше с най-високото ниво на екипировка плюс добавени още индивидуални опции. Неговата цена е 44 269 лв с ДДС. Ето и цялата ценова листа на обновеното Peugeot 2008.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
3.6
Оценка 3.6 от 7 гласа.