Компактният кросоувър Peugeot 2008 е рядко срещано явление по родните пътища, независимо от факта, че колата се продава от доста време у нас. Сега французите направиха рестайлинг версия на модела и отново ще се опитат да се изправят срещу далеч по-популярното Renault Captur. Дали ще успеят, ще покаже времето, но предвид първоначалните ни впечатления, можем да кажем, че от Peugeot са се справили доста добре с обновената версия. В това се убедихме по време на тридневния тест драйв, който екипът ни направи. Ето и впечатленията ни.
Подобно на хечбека 208, и тук вече е налична линията GT-Line, която придава на кросоувърчето по-стилен и същевременно по-спортен облик. Това е лек преход към предвидената за по-късен етап наточена версия, която се очаква да е с далеч по-мощен двигател. Като цяло външните промени не са много, но пък са точно на място. Изменена е радиаторната решетка, веждите на калниците, а праговете са "облечени" с черни пластмасови лайстни, придаващи оттенък на автомобил с повишена проходимост. Като цяло това е типичен представител на малките кросоувъри със силно изразени фирмени черти.
И в салона фирмената идентичност е видима от пръв поглед. Вътре материалите са качествени, а сглобката - много добра. Скърцания и паразитни шумове в купето няма. Седалките са доста по-меки от тези на немските и японски алтернативи, а най-отличителната особеност се крие в приборния панел. За разлика от всички останали автомобили той е изнесен над волана. За целта кормилото е разположено малко по-ниско и диаметърът му е по-малък от стандартните кормила. Това обаче съвсем не е предпоставка за дискомфорт - просто поредното авангардно решение на французите. Багажното пространство не е голямо, но е съизмеримо с това на преките конкуренти.
Френските инженери са си поиграли доста с промяната на настройките на ходовата част. В резултат на това возията може да се определи като мека, като това не пречи на стабилността на автомобила в завои с висока скорост. При неравности по асфалта обаче ходовата част реагира малко по-нервно, което е лека предпоставка за дискомфорт. Изборът на двигатели е повече от достатъчен - два бензинови и два дизелови. Тестът, който направихме, засягаше 1.2-литровия бензинов мотор с мощност 110 конски сили, който предава въртящия си момент на предните колела през шестстепенна автоматична трансмисия. Динамиката е оптимална за подобен агрегат, а това, което прави най-голямо впечатление, е ниският разход на гориво. Един от недостатъците на автомобила е липсата на 4х4 система.
Французите са се опитали да я заменят с далеч по-евтиния вариант grip control, който има за цел да замести предаването на въртящия момент и към задния мост. Системата представлява адаптивен контрол на сцеплението, който работи в няколко различни режима. Управлява се от селектор, позициониран удобно в хоризонталната част на централната конзола и включва режими “стандарт”, “сняг”, “мокра трева и кал”, “пясък”, а също така и изключване на електронната стабилизираща програма. Това, заедно с по-високия клиренс, помага донякъде в по-тежки условия, но в никакъв случай не могат да замести 4х4 системата. С други думи 2008 е по-проходим от стандартен лек автомобил, но е далеч от възможностите на 4х4.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЕКСПЕРТ
Коментиран от #7, #30
12:24 31.08.2016
2 До 1
12:36 31.08.2016
3 Lexus RX400
12:58 31.08.2016
4 СССР
ОЩЕ ЕДИН ФРЕНСКИ БОКЛУК!!!!
15:33 31.08.2016
5 Хахаххах
Хората знаят как да правят коли- добри или лоши по-добри са от вашите!!!
Коментиран от #10
16:58 31.08.2016
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гост
20:40 31.08.2016
9 Ами зле е
Статията поне е обективна, но 2008 г. беше преди осем години. И "кросоувърът" е останал някъде там, та поне името на модела му подхожда.
20:47 31.08.2016
10 Дали
До коментар #5 от "Хахаххах":
Няма средна ръка човек, който да живее в голям български град и да не може да си позволи да си купи това нещо, кола да го наречем, на цена от 26 000 лв. с пет годишен лизинг.Друг е въпросът защо би си го причинил.
20:53 31.08.2016
11 FАКЕ
Коментиран от #13, #14
21:33 31.08.2016
12 fake ti si lud
Коментиран от #31
23:16 31.08.2016
13 Косачката
До коментар #11 от "FАКЕ ":
Пежото изглежда добре, но с тия малко мотори няма да имат много дълъг живот. Също и разхода може да е малко завишен заради мощността на моторите. Но дизайна е добър определено.Коментиран от #16
01:21 01.09.2016
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 FAKE
01:56 01.09.2016
16 гост
До коментар #13 от "Косачката":
Ей как пък всеки знае, че малките кубатури нямат живот? Съвременни двигатели с многобройни еволюции нямат много общо със старите преди 25г. Сегашните са алуминиеви, ляти бутала, променливи геометрии на маслена помпа и турбо, променливо газоразпределение и горивни системи с високо налягане, всичко това води до оптимални работни условия, не само увеличаване на мощност и въртящ момент. Едно рено меган с 1,5л дизел след 5г е на над 300х. км без ремонти и идва у нас с максимум 100х.км. Какво не му е издръжливото? Ако се качите на една от тези милионните пък ще кажете, че не върви, че няма мощност или вози зле.Когато имаш толкова пари, че да си купиш нова кола от салона, тогава избирай малък или голям двигател.
10:00 01.09.2016
17 мъка
10:06 01.09.2016
18 истината
10:09 01.09.2016
19 Azzzzzzz
Коментиран от #21
10:36 01.09.2016
20 qwerty
очевидно е, че е замислена за градска кола с малките двигатели, а и все пак тр да се покрият тъпите евро норми
обаче цената някакси ми се вижда не като за тоя клас кола (говоря с нормално оборудване), но все пак всеки си преценя
в тоя ред на мисли, нз от къде се въдят толкова разбирачи дето все емпирично установяват, че на света имало само немските коли и някви бараки - с 2 думи без коментар ама то и 15 септ наближава и ще тръгант на даскало скоро
11:42 01.09.2016
21 Azzzzzzz
До коментар #19 от "Azzzzzzz":
Поправка - имах предвид Мицубиши Аутлендер, не Паджеро...Коментиран от #23
14:51 01.09.2016
22 Rusev
15:07 01.09.2016
23 Де юре
До коментар #21 от "Azzzzzzz":
Това Мицубиши е съвместна разработка с Пежо, двигателите са френски.16:48 01.09.2016
24 аматьор
Променлива геометрия на турбото има от преди 25 години по немските дизели. Променливо газо-разпределение по японските бензинови двигатели е поне от преди 20. Летите алуминиеви бутала са от поне 21 години в немското , предполагам и в японското автомобилостроене. Същото важи и за горивните системи , подаващи горивото под високо налягане.
Виж ДВГ с променлива степен на сгъстяване в серийни автомобили е друго нещо!
Лека Вечер!
18:57 01.09.2016
25 fqdjj
09:24 02.09.2016
26 German power
Коментиран от #28
14:39 02.09.2016
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 пак аз
До коментар #26 от "German power ":
Я ни кажи как върви пасат b6,че ми стана интересно.Сигурно много върви а.Това някакъв самолет ли е или кола?Това не е ли онзи дето цепи глава по често от сипването на гориво?Колко да върви със сцепена глава.21:10 02.09.2016
29 Баш аматьор
21:13 02.09.2016
30 Ссоосс
До коментар #1 от "ЕКСПЕРТ":
Одиш пеш сигурно? Или караш немска тоалента на 300К км и си мислиш че караш кола а?21:01 05.01.2020
31 Сссссссс
До коментар #12 от "fake ti si lud":
От такива разбирачи като теб и майстора ти, бягам далеч! Бай ганьовци09:28 12.07.2020