Най-мощният и най-бърз вариант на Lada Kalina - NFR, получи диференциал с повишено триене. Любопитното в случая е, че иновацията не доведе до промяна в цената на наточената Lada.
Иначе, според руските специалисти, механическата блокировка на диференциала ще доведе до по-добра управляемост, а така също и до по-добра "обратна връзка" с водача. Като цяло "спортната езда" ще е далеч по-приятна, коментират от компанията.
Освен това иновацията ще помогне по-ефективно да бъде реализиран максималният въртящ момент, особено на хлъзгави настилки. Lada Kalina NFR се оборудва с 1.6-литров 16-клапанов двигател, разполагащ с мощност от 136 конски сили.
Максималната скорост на наточената Kalina е 205 км/ч. Модификацията се отличава още от стандартната версия по усилените спирачни механизми, модернизираното и по-спортно окачване, както и с пренастроеното си кормилно управление.
Външно на очи се набиват различен аеродинамичен обвес, по-големи въздухозаборници и 17-цоловите лети джанти. В бъдеще се очаква появата и на още по-мощен вариант, който ще има на разположение 180 коня.