Новата ера на една от компаниите с най-строгите идентичности - Volvo ни завладява с всеки един автомобил. Тя тръгна от XC90, което е един от най-красивите SUV машини на пазара, продължи с най-големите си седан и комби, които също карахме - S90 и V90, а сега е време и за "повдигнатата" версия на V90, която премина през мрежата и обра овациите на мнозина. Автомобилът въплащава старата и позната черта, с която сме запомнили марката - голямо шведско комби, но му прибавя малко повече функционалност с по-големия си просвет и задвижването на четирите колела, което позволява значително увеличение на местата, до които можем да достигнем. Той се позиционира точно между XC90 и V90 и ако при повечето такива комбинации се чудим дали това е правилен ход, тук със сигурност комбинацията се е получила.
Екстериор
Красивите линии на комбито, които са ни познати от V90 са подчертани с типичните за подобни модели матови детайли започващи от арките на калниците и автомобилът изглежда още по-голям. Всъщност не знаем дали в момента съществува комби с размери близки до 5-те метра. То се забелязва отдалеч, защото освен дълго е и широко - цели 188 см, а тези дневни светлини с формата на чукът на скандинавския бог Тор не се доближават от никоя друга кола. Това важи и за задницата и стоповете ѝ, които описват вертикалната линия. Присъствието на автомобила на пътя е завидно и внася малко уникалност в ежедневието ни.
Интериор
Той остава непроменен от нормалното V90 и няма защо - изработката на всичко по него е превъзходна - от специфичните красиви и удобни седалки през аудиосистемата от Bowers&Wilkins до цялостния облик на таблото и детайлите. Те са комбинация от кожа, пиано лак, алуминий и дърво и определено създават луксозно усещане. Мултимедийната система е отлична, но определено се изисква привикване с работата ѝ. Пространството е сравнимо с това на лимузините, а багажникът наистина е внушителен и би впечатлил всеки с малко по-приключенски дух и хобита свъзрани с голям багаж.
Ходови характеристики
Основната идея в автомобила е високата проходимост, но по начин, който да не вреди на дългите пътувания по магистралите. Поради тази причина надвеса достига повече от достатъчните 210 мм или с 65 мм нагоре от стандартните. Найстройките са довели и до малко по-твърдо стандартно окачване, което обаче, не е натрапчиво и ни харесва, но фаворитът ни за Volvo остава опционалното въздушно. Задвижването на четирите колела е стандартно, като режимите на управление са взети от SUV-то XC90 и вече освен Comfort, Dynamic и Eco, включват и Offroad, както и системата за спускане по големи наклони. При времето прекарано с автомобила, ние успяхме да се заврем в малко по-дебел сняг, както и много кален планински път и комбито се справи завидно със задачите, като то бе снабдено със стандартни всесезонни гуми. Причината е, че автомобилът е разработен в тежките скандинавски зимни условия. 4х4 системата на GKN е много поврътлива, което идва от значително по-големия ъгъл на завиване на предните колела в сравнение с други подобни задвижвания. Това води и до много по-спокойно паркиране на 5-метровия автомобил в градските условия. Адаптивният круизконтрол работи чудесно, като дори и намалява скоростта в завой с по-голям ъгъл на волана.
Двигател
Изпробваният от нас автомобил бе с дизелов двигател D5 с мощност от 235 коня, който работи чудесно и не му липсва тяга, но и тук се усеща липсата на кубатура, защото след определени километри ускорението се забавя, все пак става въпрос за луксозен автомобил. И тук перата за управление на 8-степенния автоматик от волана отново ни липсваха, но те са опционални и има възможност за тяхната поръчка. Разходът на автомобила в натоварен решим достигна 9.2-литра, като отново ще споменем, че става дума за огромно комби с тегло от 1920 килограма. Освен него се предлага D4 с 190 конски сили, като при него има възможност за шестстепенна ръчна кутия. Бензиновите са познатите T5 и T6 със съответно 254 и 320 конски сили, като естествено най-много ни допада T6.
Цена
Тя естествено е малко по-висока от тази на нормалното V90 и започва от 105,770 лв за дизеловия D4 с ръчна скоростна кутия и ниво на оборудване Momentum и достига до 130,610 лв за бензиновия T6. Възможностите за допълнителни екстри обаче, могат безпроблемно да вдигнат цената до над 150 хил. лева.