15 Април, 2017 16:37 10 260 12

Тест на Volvo V90 CrossCountry

  • volvo-
  • v90-
  • crosscountry
Тест на Volvo V90 CrossCountry - 1

Новата ера на една от компаниите с най-строгите идентичности - Volvo ни завладява с всеки един автомобил. Тя тръгна от XC90, което е един от най-красивите SUV машини на пазара, продължи с най-големите си седан и комби, които също карахме - S90 и V90, а сега е време и за "повдигнатата" версия на V90, която премина през мрежата и обра овациите на мнозина. Автомобилът въплащава старата и позната черта, с която сме запомнили марката - голямо шведско комби, но му прибавя малко повече функционалност с по-големия си просвет и задвижването на четирите колела, което позволява значително увеличение на местата, до които можем да достигнем. Той се позиционира точно между XC90 и V90 и ако при повечето такива комбинации се чудим дали това е правилен ход, тук със сигурност комбинацията се е получила.

Екстериор
Красивите линии на комбито, които са ни познати от V90 са подчертани с типичните за подобни модели матови детайли започващи от арките на калниците и автомобилът изглежда още по-голям. Всъщност не знаем дали в момента съществува комби с размери близки до 5-те метра. То се забелязва отдалеч, защото освен дълго е и широко - цели 188 см, а тези дневни светлини с формата на чукът на скандинавския бог Тор не се доближават от никоя друга кола. Това важи и за задницата и стоповете ѝ, които описват вертикалната линия. Присъствието на автомобила на пътя е завидно и внася малко уникалност в ежедневието ни.

Интериор
Той остава непроменен от нормалното V90 и няма защо - изработката на всичко по него е превъзходна - от специфичните красиви и удобни седалки през аудиосистемата от Bowers&Wilkins до цялостния облик на таблото и детайлите. Те са комбинация от кожа, пиано лак, алуминий и дърво и определено създават луксозно усещане. Мултимедийната система е отлична, но определено се изисква привикване с работата ѝ. Пространството е сравнимо с това на лимузините, а багажникът наистина е внушителен и би впечатлил всеки с малко по-приключенски дух и хобита свъзрани с голям багаж.

Ходови характеристики
Основната идея в автомобила е високата проходимост, но по начин, който да не вреди на дългите пътувания по магистралите. Поради тази причина надвеса достига повече от достатъчните 210 мм или с 65 мм нагоре от стандартните. Найстройките са довели и до малко по-твърдо стандартно окачване, което обаче, не е натрапчиво и ни харесва, но фаворитът ни за Volvo остава опционалното въздушно. Задвижването на четирите колела е стандартно, като режимите на управление са взети от SUV-то XC90 и вече освен Comfort, Dynamic и Eco, включват и Offroad, както и системата за спускане по големи наклони. При времето прекарано с автомобила, ние успяхме да се заврем в малко по-дебел сняг, както и много кален планински път и комбито се справи завидно със задачите, като то бе снабдено със стандартни всесезонни гуми. Причината е, че автомобилът е разработен в тежките скандинавски зимни условия. 4х4 системата на GKN е много поврътлива, което идва от значително по-големия ъгъл на завиване на предните колела в сравнение с други подобни задвижвания. Това води и до много по-спокойно паркиране на 5-метровия автомобил в градските условия. Адаптивният круизконтрол работи чудесно, като дори и намалява скоростта в завой с по-голям ъгъл на волана.

Двигател
Изпробваният от нас автомобил бе с дизелов двигател D5 с мощност от 235 коня, който работи чудесно и не му липсва тяга, но и тук се усеща липсата на кубатура, защото след определени километри ускорението се забавя, все пак става въпрос за луксозен автомобил. И тук перата за управление на 8-степенния автоматик от волана отново ни липсваха, но те са опционални и има възможност за тяхната поръчка. Разходът на автомобила в натоварен решим достигна 9.2-литра, като отново ще споменем, че става дума за огромно комби с тегло от 1920 килограма. Освен него се предлага D4 с 190 конски сили, като при него има възможност за шестстепенна ръчна кутия. Бензиновите са познатите T5 и T6 със съответно 254 и 320 конски сили, като естествено най-много ни допада T6.

Цена
Тя естествено е малко по-висока от тази на нормалното V90 и започва от 105,770 лв за дизеловия D4 с ръчна скоростна кутия и ниво на оборудване Momentum и достига до 130,610 лв за бензиновия T6. Възможностите за допълнителни екстри обаче, могат безпроблемно да вдигнат цената до над 150 хил. лева.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 KIA

    23 7 Отговор
    Много по-красиво от Audi Allroad и VW Passat Alltrack.
  • 2 Бат Саше

    11 14 Отговор
    Хубава кола! Passat Alltrack въобще не влиза в този клас, а за AUDI ще трябва бая да се понапъне Волвото с тоя халдекс и напречен мотор.
  • 3 Друг журналя

    8 26 Отговор
    Аз присъствах на този тест и карах колата на живо. На по-голям кошник не се бях качвал
  • 4 Да бъдем прециНи

    3 8 Отговор
    Надвес означава друго !

    Щом тестващият журналист казва " твърдо окачване"!, значи е много твърдо !!!
  • 5 Obay

    2 12 Отговор
    Тея волво,отдавна не правят автомобили....
  • 6 Киро

    4 7 Отговор
    Много красив автомобил.

    Но за съжаление - двигателя му 2.0

    А да не говорим пък за 4х4 му - трагедия.
  • 7 Fake

    9 4 Отговор
    Когато караш стар немски кошник , нямаш право да коментираш истински коли .... Напусни !

    Коментиран от #8

  • 8 dexter

    2 6 Отговор

    До коментар #7 от "Fake":

    А ти каква кола караш бе? Някой ръждив жълт оризарник?
  • 9 Гост

    12 0 Отговор
    Изглежда страхотно, мисля че шведите напипаха верния път на развитие. За щастие апокалиптичните сценарии, че заради новия китайски собственик марката ще загуби индентичност и ще започнат производство на масови евтинджоси не се сбъднаха. Освен това китайците успяват да превърнат Волво от производител на автомобили, които хората купуваха само заради старата им слава на сигурни и безпроблемни автомобили (ерата Форд се отрази много зле на качеството, а от там и на имиджа) в премиум производител, който вече обръща нужното внимание на детайлите (моторджийското табло е премахнато за щастие), а от там и общото представяне вече е на по-добро.
  • 10 Spec b

    5 1 Отговор
    Велилколепен дизйн и вътре и екстериора! Зя жалост авд-то им май не е на мн. Добро ниво, има руски тестове в тубата и е доста по непредвидимо и нестабилно на сняг от аудита, х-дриве, субару и тн.:( ако е въпрос на настройка на халдекса дано я "пачнат":)
  • 11 Факт

    4 1 Отговор
    Супер 150 000 лв. ама па сас сите екстри.
  • 12 За тоя

    0 1 Отговор
    За тоя плет 150 000... абе сичко е изгубено...150 000 ххахахах