16 Ноември, 2016 07:15 18 863 8

Тест на Volvo V90 и S90

  • volvo-
  • s90-
  • v90-
  • тест-
  • тестдрайв
Тест на Volvo V90 и S90 - 1

Един скандинавски производител на автомобили, който е придобил с времето статута на най-сигурния - Volvo, в последно време е набрал сериозна преднина и не спира да ни показва иновации. След сравнително крехкия период собственост на Ford, те преминават в ръцете на Zhejiang Geely Holding Group и от там нещата наистина набират сериозен подем. Първият автомобил, който отбеляза новата ера на компанията е SUV-то XC90, като разликата с предходното поколение е огромна, но сега ще се насочим към друг модел, с който споделят много общи неща - комбито V90 и седанът S90. Те са продължение на дизайнерския подход тръгнал от XC90 и определено се отделят от другите на пътя със своята идентичност, като комбито е наистина внушително на размери. Всъщност това според нас е и основният модел, а не седанът, защото ако споменем Volvo, в цял свят се сещат за голямо шведско комби. Ако в предходните модели, като изключим XC90, нивото на изработка на екстериора и интериора e било малко по-ниско от това на конкурентите Audi,BMW и Mercedes, то тук нещата са равни, а дори и в някои аспекти по-добри.

Тест на Volvo V90 и S90

Тест на Volvo V90 и S90

Екстериор
Както споменахме, дизайнът на двата автомобила е продължение на новия облик на Volvo. Типично за шведската школа, той е хладен и семпъл, като най-отличителния белег са светлините - предните, които наподобяват чука на митичния северен бог Тор и стоповете, които обхващат почти цялата задна част на гиганското комби. Един от визуалните виновници за внушителните размери от 4936 мм на дължина, 1475 мм на височина и ширина от 2019 мм ако включим огледалата, е предницата на автомобила, която прави завръщане към типичната за компанията вертикална решетка. Страничната линия е сравнително висока, което намалява стъклата и отново създава усещане за внушителност. Всичко се допълва от големите 19-инчови джанти, които перфектно съвпадат с цялостната визия. За желаещите малко по-спортна визия се предлага и пакетът R Design, който включва нови брони, специални джанти 20-инчови джанти, както и снижена стойка поради спортното окачване.

Тест на Volvo V90 и S90

Тест на Volvo V90 и S90

Тест на Volvo V90 и S90

Тест на Volvo V90 и S90

Интериор
V90 и S90 ползват много от приборните инструменти на XC90, като започнем от таблото, дисплея на мултимедиината система и волана. Цялостния облик е подобен, но разбира се спазва ергономичноста и пропорциите на автомобилите. Изработката е отлична, а материалите са висококачествени, като смесицата от кожа, алуминий и дърво винаги ни е допадала. Бутоните в централната конзола са намалели до минимум и до скоростния лост са само този за палене на двигателя, режима на работа и ръчната спирачка. Тук отново е задължителна аудио системата на Bowers and Wilkins, но най-отличителното са фантастичните седалки. Дизайнът им не е нещо, което сме свикнали да виждаме - те са много тънки, но същевременно изпълняват всички фунции, за които се сещаме, като не забравяме вентилацията и подгрева. Интересен е и факта, че облегалките им са статични. При комбито има и голям панорамен таван с подвижна предна част, който подчертава завидния вътрешен обем. И като говорим за вътрешен обем, едва ли има автомобил от този клас - BMW 5, E-class или A6, с по-голям багажник.

Тест на Volvo V90 и S90

Двигатели
Volvo са компанията, която прие най-вътрешно намалението на работния обем и гамата им от двигатели вече разчита само на 2.0 литра и четири цилиндъра, но това не означава малко коне. При дизеловия нивата на мощност са три - D3 със 150, D4 със 190 и D5 със 235 конски сили, като по-мощния е със задвижване на четирите колела. Същото важи и за бензиновите, като T5 е със 254, а Т6 със 320. Той използва и двата типа принудително пълнене - турбо и компресор. Освен тях и тук, както при XC90 се предлага и хибридния модел T8 със неговите 407 конски сили.

Тест на Volvo V90 и S90

Тестовите автомобили бяха от версиите D5 и T6, като и двата се справят отлично, но липсата на кубатурата се усеща. Тук обаче, това не е най-важното, като по-скоро е наблегнато на икономичноста и комфорта. Спортното усещане, никога не е било основен приоритет в тази марка , а и сега с моделите R, всичко е отделено, така че при желание може да се обърнете към S60R и V60R.

Тест на Volvo V90 и S90

Ходови характеристики
Както споменахме, по-малките нива на мощност са със задвижване на предните колела, а при по-големите задвижването е на четирите колела, като това включва и хибрида Т8. Системата работи в превес на предния мост и при нужда изпраща мощност до 50 % към задния, за да се оптимизира разхода на гориво. Автомобилите возят стегнато и комфортно, като главните причини са междуосието от цели 2941 мм и великолепното въздушно окачване. По време на теста преминахме през няколко прелеза, които едвам се усетиха в купето. Режимите на работа са четири - Comfort, Eco, Dynamic и Individual, като на последния могат да му бъдат задавани настройки по лични предпочитания. Има и режим Off Road, който може да бъде акивиран със скорост до 20 км/ч за трудно проходими терени. Кормилната уредба е активна и се регулира от скоростта на движение. Скоростните кутии са две - шестстепенна ръчна и осемстепенен автоматик Geartronic, но перата за смяна на предавките са опционални.

Тест на Volvo V90 и S90

В помощ на водача са богат набор от системи за сигурност, като започнем от активния круиз контрол, подпомагането при тръгване на наклон, подпомагането при теглене на ремарке, предупреждението за напускане на лентата, както и предупреждението за пешеходци, велосипедисти и за челен сблъсък. Автомобилът има и система за следене на състоянието на шофьора и при нужда алармира. В тестовите автомибили използвахме и функцията за автоматично паркиране и включването ѝ става за секунди. Това обаче са само малка час от системите, с които е снабден автомобила. Заканата на компанията, след 2020-та година да няма регистриран фатален случай с неин автомобил, е взета под особено внимание.

Тест на Volvo V90 и S90

Цената на комбито V90 с дизелов двигател стартира от 82890 лева за версията D3 с ръчна скоростна кутия и достига до 119650 за D5 AWD с ниво на оборудване Inscription. При бензиновите, които се предлагат само с автоматична скоростна кутия цената започва от 101660 за T5 и достига до 126500 за T6 с ниво на оборудване Inscription. При седана S90 цените започват аналогично от 78000 за D3 и достигат до 114770 за D5, а при бензиновите започват от 96770 за T5 и достигат до 121610 за T6. Стандартното оборудване е богато, но и листата с опциите може да повиши завидно цената. Тестовите автомобили - V90 D5 и S90 T6, бяха с цена от около 150 хил. лева.

Тест на Volvo V90 и S90


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баровец

    6 0 Отговор
    Хубави коли...ама и цените им подобаващи като за премиум модели.
  • 2 Хикса

    1 6 Отговор
    Нищо особено
  • 3 YAMAHA

    1 9 Отговор
    Китайски колици за дебели парици!
  • 4 ТиквоФоб

    0 2 Отговор
    Частите им дали ще са евтини като за китайски автомобил? Подозирам, че за AWD-то ще разчитат отново на Халдекс 5-то поколение и пак ще има недозавиване. Тези, които са карали новото ХС90 ще знаят за какво говоря. Странно, но с Халдекс 3-то поколение сякаш не се усещаше проблема, карал съм 6 години ХС 70 и знам, че данните за радиуса на завоя са занижени. Волво се движат в правилната посока, но не забравяйте, че е кола за богати хора, а Волво втора употреба - ЗА МНОГО БОГАТИ ХОРА!
  • 5 ЕЕЕЕЕ

    4 0 Отговор
    Честно казано много ми харесват и двата автомобила, но цената ми се струва наистина дооооста дебеличка. 150 000 за автомобил от този клас ? Не съм много запознат, но не знам дали Ауди А6 или Мерцедес Е класа струват чак толкова пари. Явно наистина са използвани много качествени материали. Блазе им на тези, които могат да си ги позволят.
  • 6 Дидо

    5 0 Отговор
    Превъзходен автомобил.
  • 7 Волвар

    3 0 Отговор
    Уф, още не са станали достъпни за мен, но вече чакам и се облизвам като котарак пред рибен магазин.
  • 8 Бат рахи

    4 0 Отговор
    Първо волво не е китайско и Първо една най здравите коли и какво се различава от немската барака мерцедес