Отидете към основна версия

14 354 14

Най-големите автомобилни двигатели в историята

  • най-големите двигатели

Безславният край на даунсайзинга потвърди отколешната шофьорска аксиома, че нищо не може да замени кубатурата. Евтините горива постепенно връщат на мода големите двигатели, но работните обеми надали ще достигнат някогашните си стойности. Това са някои от най-внушителните мотори, монтирани на леки коли.

Oldsmobile Toronado


С обем от 455 кубически инча (7.5 литра) Oldsmobile 455 може да служи като добър ориентир за кубатурата на американските двигатели през 60-те години на миналия век. Мощността от 290 до 370 к.с. изобщо не пречи да бъде монтиран на модел с предно предаване като Toronado.

Pontiac Firebird Trans Am


Работният обем е същият като в Olds-а, но диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата са различни. Използва се между 1970 и 1976 г., а мощността варира от 290 до 370 коня.

Lincoln Continental


462 CID MEL V8 е един от най-големите двигатели, с които Ford оборудва леките си автомобили. 7.57-литровият исполин се монтира на флагмана Lincoln Continental от 1968 г., когато развива 340 к.с. и 658 Нм.

Rolls-Royce Phantom I


Между двете световни войни съчетанието между огромна кубатура и относително малък брой цилиндри се среща често. Първият Phantom на Rolls-Royce, например, има 7.7-литров редови шестак. От модела са произведени 3 512 екземпляра, оборудвани с три- или четиристепенни механични трансмисии.

Cadillac Series 75


Преди Втората световна война Cadillac произвежда 16-цилиндрови чудовища, но дори те не могат да се мерят със 7.7-литровия V8, който в зависимост от модификацията бълва от 205 до 375 расови кончета. Когато ОПЕК предизвиква петролната криза, старият великан е пратен в пенсия, но преди това се монтира на почти всички големи седани, купета и кабриолети на марката между 1968 и 1974 г.

Bugatti Chiron


8.0 литра, 1 500 к.с., четири турбокомпресора, 10 радиатора и 16 бутала. За шедьовъра под задния капак на Bugatti са изписани тонове мастило.

Chevrolet Suburban


Големият всъдеход на Chevrolet е един от малкото леки автомобили, оборудвани с L18 Vortec 496. Мощността от 225-340 к.с. може да изглежда смехотворна за работен обем от 8.1 литра. Този двигател обаче е проектиран съвместно с GM Performance със съвсем точно определен спектър от предназначения. Резултатът е максимален въртящ момент до 746 Нм от почти празни обороти.

Cadillac Eldorado


В началото на 70-те General Motors започва да монтира на култовото Eldorado един по-специален V8. Цифровият индекс в името на Cadillac 500 обозначава работния обем в кубически инчове или 8.2 литра в разбираеми за европееца мерки. В зависимост от степента на форсиране този мутант развива между 190 и 400 к.с., предавани на предния мост. GM произвежда и по-големи мотори. Chevrolet 502 и 572 (8.2 и 9.4 литра) обаче се продават само за следзаводска доработка на специални автомобили.

SRT Viper GTS


Звукът от атмосферния V10 на Viper не може да се обърка с нищо друго. Противно на всякаква логика кубатурата на американската суперкола не намаляваше, а се увеличаваше с годините и в четвъртото поколение на модела достигна 8.4 литра. В прощалното издание на "пепелянката" развива 640 к.с. и за съжаление на маниаците може би няма да се завърне никога повече.

Weineck Cobra


Този автомобил съществува само в 15 екземпляра, но въпреки всички условности може да се нарече сериен. В леката като перце каросерия на Shelby Cobra е монтиран 12.9-литров V8 с 1 100 коня, които я катапултират от 0 до 100 за по-малко от 3 секунди и максимална скорост над 400 км/ч.

Peerless 6-60


Редови шестцилиндров двигател с мощност 60 к.с. надали би впечатлил някого, но само докато не стане дума за работния обем от 13.5 литра. Така въоръжен, Peerless 6-60 вдига 110 км/ч. През 1912 година!

Benz 82-200


По-голям от двигателя на този Benz е само исполинският 28-литров мотор на FIAT S76, наричан "Звяра от Торино". Италианският рекордьор обаче съществува в една-единствена бройка, докато 82-200 си е сериен автомобил. Четирицилиндровият му агрегат има ходов обем 21.5 литра и развива 200 к.с. Годината отново е 1912-а, а цената - 36 000 райхсмарки.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини