Отидете към основна версия

36 126 27

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

  • opel-
  • combo-
  • тест

Рюселсхайм, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Два месеца след като Peugeot проведе първите динамични тестове на новата си "баничарка", сега германците от Рюселсхайм показаха технологичният ѝ близнак с емблемата на Opel. И докато французите смениха името на пътническата версия (Rifter) и оставиха популярното Partner за товарната версия, то немската "баничарка" продължава да носи името Combo, познато ни от предишните четири поколения на модела. Настоящата, пета генерация обаче е дело на концерна PSA.

Тя се предлага в два варианта - пътнически Life и товарен Cargo, както и в две разновидности - къса и дълга база. В околностите на завода на Opel в Рюселсхайм имахме възможността да изпитаме всички модификации, варианти и версии, а впечатленията за новата германско-френска "баничарка" са основно положителни.

Екстериор
Що се отнася до външния вид, то дизайнерите са се постарали доста. Технологично панелите на Rifter/Partner и Combo са идентични, но използването на различни брони, фарове, радиаторна решетка и задни светлини, определено отличават двата модела.

Германската многофункционална кола е с по-сдържан дизайн, а фирмено идентичните елементи на новите "опели" присъстват и тук. Френският аналог Rifter прилича повече на кросоувър, докато пътническата версия на Combo е по-близка до определението миниван. Изглежда компактно, модерно и различно от досега познатият ни образ на типична "баничарка".

Интериор
Товарната версия се характеризира с по-базово оборудване, като тук акцентът е в багажното отделение. То е функционално и може да бъде поръчано с две отделни врати. Площта му е идеално изчислена, за да побира безпроблемно две евро палета.

Що се отнася до пътническата версия и по-конкретно до късата база, то тя изглежда много компактно отвън. Дълга е 4.4 метра, но салонът е изключително просторен. Мястото за краката на всички пасажери е повече от достатъчно, а на втория ред седалките са три отделни.

Жабките и нишите в салона са много на брой, факт още повече засилващ функционалността на салона. Дългата база е 4.75 метра и разполага със седем места. Тези на третия ред са аналогични по големина с предните, но са позиционирани по-ниско, което е предпоставка за дискомфорт при по-дълги пътувания.

Основният минус на салона, а и на новото Combo като цяло, са евтините материали в купето. Сглобката е добра, но материалите са твърди. Въпреки това салонът е стегнат, а скърцания и паразитни шумове не се чуват.

Двигатели и ходови характеристики
Първото, което ни направи впечатление, след като подкарахме новото Combo, е наличието на много екстри, неприсъщи за автомобил от подобен род. Автоматична спирачка, круиз контрол, line-асистент и осемстепенна автоматична трансмисия, доближават Combo до т.нар. второ ниво на автономност.

С други думи, ако има надеждна маркировка, автомобилът може да се движи в дадена лента без намесата на водач - ускорява до зададената му скорост, намалява и спира при необходимост, като през цялото време не напуска лентата. При паркиране са налични опции като 180-градусова камера, система "орлово око" и парктроник отпред и отзад.

Предвид общата EMP2 платформа возията на Combo е идентична с тази на френския му технологичен близнак. И германският автомобил се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. За лоши метеорологични условия е предвидена и система за промяна на настройките. Режимите са 5, а самата система е позната от кросоувърите на Peugeot.

Двигателната гама е аналогична с тази на близнака от Peugeot. И предвид факта, че френските дизелови мотори са добре известни със своята икономичност, а и на тях наблегнахме по време на теста на Rifter, сега обръщаме внимание на бензиновите агрегати и по-конкретно на 1.2-литровият бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с.

За нас идеалният бензинов мотор за "баничарка" от този тип и по-точно за пътническата версия, е с мощност 130 конски сили. Компилацията му с осемстепенна скоростна кутия е отличен вариант, но това естествено повишава крайната цена. Той е динамичен, въртящият момент определено се усеща, а икономичността му е отлична за бензинов двигател.

Цена

Що се отнася до цените за България, то те ще станат ясни през октомври, когато започват продажбите на модела. От представителството на Opel у нас казаха, че товарната версия ще стъпи на нашия пазар със стартова цена от 30 120 лв. с ДДС, а пътническата версия - от 33 347 лв. с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.

Свързани новини