Монако, Монте Карло. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Един от най-популярните модели на Peugeot e т.нар. многофункционален автомобил Partner. Този тип автомобили, наричани в разговорния език "баничарки" се предлагат и в товарна, и в пътническа версия. Peugeot обаче постепенно започна да разделя двата варианта, като първо добави към името Partner названието Tepee за пътническата версия, а сега, новото поколение е със съвсем различно име. Новата пътническа "баничарка" на Peugeot се казва Rifter, беше показана статично за първи път през март в Женева, а сега французите направиха първите тестове на модела. Наш екип беше на мястото на събитието, тествахме многофункционалното возило и ще ви разкажем първоначалните си впечатления за Rifter - един автомобил, представляващ смесица от миниван и кросоувър.
Екстериор
Пътническият вариант, на който акцентираме, разполага с много остъклена площ и ефектна предница. Тя впечатлява с новата фирмена радиаторна решетка, модерни предни светлини и ясно открояващ се въздухозаборник в долната част на бронята. Именно подчертаването на този отвор, както и наличието на псевдоподкартерна защита придават на автомобила по-суров и агресивен вид и го доближават до актуалните към момента кросоувъри. Rifter ще се предлага на пазара с две различни каросерии - стандартна, която е с дължина 4.4 метра и удължен с 35 см седемместен вариант. В Монако французите ни предоставиха за тест само "късата база". Тя изглежда компактно, модерно и далеч от познатия ни образ на "баничарка".
Интериор
И ако отвън Rifter прилича на кросоувър, то салонът е практичен и наподобява този на минивановете. Много жабки, висока позиция на водача и огромна остъклена площ са фактори, които значително подобрят комфорта на пътуване. Това, което отличава Rifter от останалите подобни автомобили е изключително богатото оборудване при високите нива на екипировка. Ефектен панорамен таван, типичният за леките автомобили на марката i-Cockpit, мултимедийна система и още куп по-дребни екстри определено причисляват Rifter към модерните практични автомобили. Седалките не са големи, но са сравнително ергономични, а нестандартните на пръв поглед уреди са информативни и удобни за навигиране. Като прибавим към това и минимален товарен обем от 775 литра (за късата база), огромно разстояние за краката на водача и пасажерите, качествени материали и добрата сглобка, то и тук можем да завършим със заключението, че това не е типичната, спартански оборудвана "баничарка".
Ходови характеристики
Rifter е направен на модулната платформа EMP2, а от нея изненади не се очакват. Автомобилът се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. Като цяло обаче новата "баничарка" е близо до т.нар. кросоувъри. Основните версии са само с предно предаване, но за по-добро сцепление с пътя всички са снабдени с фирмената система Grip Control. В качеството на опция се предлага и 4х4 задвижване, което е съвместна разработка на Peugeot и Dangel. За да й обърнем внимание, французите бяха подготвили и специален Rifter, подготвен основно за офроуд. Тази версия е все още концептуална, характеризира се с увеличен клиренс, с офроуд гуми и с палатка на покрива. Той обаче не е подходящ за асфалт.
Двигатели
Що се отнася до двигателната гама, то Rifter се предлага с 1.2-литров бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с. 1.5-литровият дизел обаче е по-оптималният вариант за Rifter. Той се предлага със 75, 100 и със 130 коня, като моторите с трицифрена мощност определено пасват отлично на масата на автомобила. Те са динамични, въртящият момент определено се усеща, а икономичността им е отлична. По време на теста обърнахме най-сериозно внимание на най-мощния дизел, който в смесен цикъл отчете разход от 6 литра на 100 пробег. Двигателите работят с механична и с автоматична трансмисия, като и тук по-скъпото предложение е по-добро. Автоматичната скоростна кутия е осемстепенна и се характеризира с мигновено и почти неусетно превключване на предавките.
Цена
Първите екземпляри ще бъдат доставени у нас през есента на тази година, а към момента от София Франс Ауто още не са готови с ценовите листи. От родния вносител се надяват те да са по-ниски от цените на преките конкуренти. Така че ако искате модерна семейна "баничарка" с функционалността на кросоувър и с практичността на миниван, то не пропускайте да разгледате новият Rifter на Peugeot. Без много привиден лукс, тази кола определено ще ви изненада.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гоуст
Губи се смисъла от баничарка
Коментиран от #9
09:39 16.07.2018
2 Миро
09:48 16.07.2018
3 Любопитен
Коментиран от #5
09:49 16.07.2018
4 Майстора
Като мине 100 000 км, тогава можете да говорите за тестове. Даже 200 000 км.
09:49 16.07.2018
5 Караиванов
До коментар #3 от "Любопитен":
Тестът е бил в монте карло, заедно с този на 508, за който мобиле писаха преди седмица. Западните издания го потвърждават. А иначе мобиле ходят на всички първи тестове на новите автомобили, продаващи се у нас. Относно колата - е, ми харесва ми. С една атрактивна цена ще се харчи като топъл хляб.10:04 16.07.2018
6 Дедо Мишо
10:05 16.07.2018
7 vako
Коментиран от #26
10:16 16.07.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 куку руку ку
До коментар #1 от "Гоуст":
Къса, къса колко къса? 4,40 метра си е мини ван, а с още 35 см отгоре става като Мицубиши Грандис, а то 'ич не е малко.Коментиран от #13
10:34 16.07.2018
10 вижся
10:52 16.07.2018
11 Партнер
Плюят я тези, които никога не са карали такава кола, най-вече защото егото им не го позволява.
11:03 16.07.2018
12 Голям Слон
11:20 16.07.2018
13 ГосТ
До коментар #9 от "куку руку ку":
Mitsubishi , само Delica след 2015. Ама и цената е друга и разхода. А и не знам защо докато в Япония са масови,в Европа не съм виждал. Дали не са само за техния пазар се чудя. Освен това, отговора на Peugeot е Rifter 4x4 off road версията. А това, че не била за асфалт,не знам какво точно означава?!?Коментиран от #14
11:20 16.07.2018
14 ИцАкА
До коментар #13 от "ГосТ":
Означава, че не е за асфалт, но не серийната 4х4 а концепцията, която е с огромни гуми с лукуми и палатка и много вдигната. А стандартната версия с 4х4 от дангел си е ок. чети малко по-внимателно преди да пишеш плс.11:49 16.07.2018
15 Практичен
12:46 16.07.2018
16 Бенц
Коментиран от #17, #18
12:47 16.07.2018
17 бай Тодор
До коментар #16 от "Бенц":
Да бе, гроздето е кисело!14:24 16.07.2018
18 хаха
До коментар #16 от "Бенц":
Ти какъв волан искаш, като на старите Чавдарки ли?14:26 16.07.2018
19 Емил
Коментиран от #32
15:21 16.07.2018
20 Jek
15:56 16.07.2018
21 гост
Коментиран от #22
16:36 16.07.2018
22 комшията е виновен
До коментар #21 от "гост":
Комшията е много тежък, не царевицата. А иначе колата е направена за 450 кг товар. Но новите са на пружини. Комшията ще купи две нови.Коментиран от #23
16:56 16.07.2018
23 гост
До коментар #22 от "комшията е виновен":
Аз съм 106 кг , комшето е 130 кг и много иска да отслабне, но пуста лакомия ?????17:00 16.07.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Steks
18:07 16.07.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 илия
19:13 16.07.2018
28 Радо
19:50 16.07.2018
29 Партнер 2009
Е.... точно сега стои пред склада -чака ред за смяна на съединител, но това е нищо.
Следващото ми Пежо е на снимките по-горе, но малко търпение и .............../пълни джобове /.
:)
20:32 16.07.2018
30 бужик
20:43 16.07.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Qwerty
До коментар #19 от "Емил":
Какво Рено бе Емиле.... Тука хората правят ревю на Пежо😁21:29 16.07.2018
33 Ощърбий
Качил го е прайл гей веган .
Километража сигур закрива полвинта от тва де требе да видиш по пътя, тоя телевизор у средата за кво е ?
Не му съ види скоростнио лост ?
Туй как сменяш скорости ?
Ква я тая дупка под телевизора отдесно? Да не се пъха ил вади от тами скороснио лост ?
Тая луминисцентата лампа у средата на капандурата ква е ?
Що не му турнаха пулюлей с висулки ?
Тия младите веки и коли не могат да праят .
21:30 16.07.2018
34 Ощърбий
Туй до десната вратня да не е трифазен контакт ?
Мноу мяза на таквоз !
21:32 16.07.2018
35 asoos
22:15 16.07.2018
36 Даймлер
08:58 17.07.2018
37 796
--
Това би отказало 1/3 от потенциалните клиенти. Под една друга статия писах, че Пежо напоследък се излагат качеството на седалките си.
09:03 17.07.2018
38 Хубенов
09:17 17.07.2018
39 Пепа
10:11 17.07.2018