Рюселсхайм, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Два месеца след като Peugeot проведе първите динамични тестове на новата си "баничарка", сега германците от Рюселсхайм показаха технологичният ѝ близнак с емблемата на Opel. И докато французите смениха името на пътническата версия (Rifter) и оставиха популярното Partner за товарната версия, то немската "баничарка" продължава да носи името Combo, познато ни от предишните четири поколения на модела. Настоящата, пета генерация обаче е дело на концерна PSA.
Тя се предлага в два варианта - пътнически Life и товарен Cargo, както и в две разновидности - къса и дълга база. В околностите на завода на Opel в Рюселсхайм имахме възможността да изпитаме всички модификации, варианти и версии, а впечатленията за новата германско-френска "баничарка" са основно положителни.
Екстериор
Що се отнася до външния вид, то дизайнерите са се постарали доста. Технологично панелите на Rifter/Partner и Combo са идентични, но използването на различни брони, фарове, радиаторна решетка и задни светлини, определено отличават двата модела.
Германската многофункционална кола е с по-сдържан дизайн, а фирмено идентичните елементи на новите "опели" присъстват и тук. Френският аналог Rifter прилича повече на кросоувър, докато пътническата версия на Combo е по-близка до определението миниван. Изглежда компактно, модерно и различно от досега познатият ни образ на типична "баничарка".
Интериор
Товарната версия се характеризира с по-базово оборудване, като тук акцентът е в багажното отделение. То е функционално и може да бъде поръчано с две отделни врати. Площта му е идеално изчислена, за да побира безпроблемно две евро палета.
Що се отнася до пътническата версия и по-конкретно до късата база, то тя изглежда много компактно отвън. Дълга е 4.4 метра, но салонът е изключително просторен. Мястото за краката на всички пасажери е повече от достатъчно, а на втория ред седалките са три отделни.
Жабките и нишите в салона са много на брой, факт още повече засилващ функционалността на салона. Дългата база е 4.75 метра и разполага със седем места. Тези на третия ред са аналогични по големина с предните, но са позиционирани по-ниско, което е предпоставка за дискомфорт при по-дълги пътувания.
Основният минус на салона, а и на новото Combo като цяло, са евтините материали в купето. Сглобката е добра, но материалите са твърди. Въпреки това салонът е стегнат, а скърцания и паразитни шумове не се чуват.
Двигатели и ходови характеристики
Първото, което ни направи впечатление, след като подкарахме новото Combo, е наличието на много екстри, неприсъщи за автомобил от подобен род. Автоматична спирачка, круиз контрол, line-асистент и осемстепенна автоматична трансмисия, доближават Combo до т.нар. второ ниво на автономност.
С други думи, ако има надеждна маркировка, автомобилът може да се движи в дадена лента без намесата на водач - ускорява до зададената му скорост, намалява и спира при необходимост, като през цялото време не напуска лентата. При паркиране са налични опции като 180-градусова камера, система "орлово око" и парктроник отпред и отзад.
Предвид общата EMP2 платформа возията на Combo е идентична с тази на френския му технологичен близнак. И германският автомобил се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. За лоши метеорологични условия е предвидена и система за промяна на настройките. Режимите са 5, а самата система е позната от кросоувърите на Peugeot.
Двигателната гама е аналогична с тази на близнака от Peugeot. И предвид факта, че френските дизелови мотори са добре известни със своята икономичност, а и на тях наблегнахме по време на теста на Rifter, сега обръщаме внимание на бензиновите агрегати и по-конкретно на 1.2-литровият бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с.
За нас идеалният бензинов мотор за "баничарка" от този тип и по-точно за пътническата версия, е с мощност 130 конски сили. Компилацията му с осемстепенна скоростна кутия е отличен вариант, но това естествено повишава крайната цена. Той е динамичен, въртящият момент определено се усеща, а икономичността му е отлична за бензинов двигател.
Цена
Що се отнася до цените за България, то те ще станат ясни през октомври, когато започват продажбите на модела. От представителството на Opel у нас казаха, че товарната версия ще стъпи на нашия пазар със стартова цена от 30 120 лв. с ДДС, а пътническата версия - от 33 347 лв. с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванков
Коментиран от #4
09:34 15.09.2018
2 PSA
09:36 15.09.2018
3 стоян
Коментиран от #5
10:44 15.09.2018
4 гост
До коментар #1 от "Иванков":
Каква платформа , ти май не разбра , че "опелското" са само броните и фаровете !!! Да не би още да си въобразяваш , че ще има "опелски" двигатели , трансмисии и т.н. ?? Че те даже в един завод на една линия ще се правят , време е да приключваш с илюзиите !!!12:36 15.09.2018
5 Язе
До коментар #3 от "стоян":
Как разбра,че я съсипаха?По отношение на френските кокошкарници-омръзнало ми е да ви чакам примерно да минете легнал полицай,да се качите на тротоар висок 5-10см.Много ги пазите вашите некокошкарници...и пак са по-трошливи.Коментиран от #8
13:08 15.09.2018
6 Хептем ни взеха за канарчета
13:18 15.09.2018
7 кучето шаро
13:31 15.09.2018
8 селянин
До коментар #5 от "Язе":
Ширпотребата на PSA..глътна опело,след 3-4 години ще глътнат и Мitsubishi,пежо-ситроен..имат 30% от акциите им.Коментиран от #25
14:10 15.09.2018
9 hellmaker
Страшно е ,когато се губи идентичноста на производителя, традициите и духа на дадена марка и/или производител, разнообразието и конкуренцията.
Коментиран от #23
14:47 15.09.2018
10 пурко
мерцедес защо слага дизелите на рено колеги нали са големи
Коментиран от #13, #19, #22
15:43 15.09.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 неразбиращ
До коментар #11 от "Варненец":
Че то последното беше фиат добло.. Още се таралянкам в Комбо В- испано, японско- немско недоразумение. Кога пък опел са правили хубави баничарки? :) Хубавите френски дизелови мотори остават в спомените ни.. А пък за трицилиндровите бензинови недоразумения... Чудна радост за много пари. Е, живеем в жълт свят. Какво да се прави. :) Но пак имало евтини кредити. И търкай, търкай, търкай. Да спечелиш баничарка. Егати късмета... :))16:04 15.09.2018
13 селянин
До коментар #10 от "пурко":
Не понимаю что ТЬI сказал..БЕНЦ,купуват двг от Рено-Нисан,и ги слагат на малките модели що им излиза по евтино,да пазаруват от ширпотребата.19:15 15.09.2018
14 ИЯО
Иначе е много лесно да принизиш труда на инженери и дизайнери с тъпанарският израз баничарка.
19:19 15.09.2018
15 Санди
Коментиран от #16
20:07 15.09.2018
16 Санди
До коментар #15 от "Санди":
Любимата марка вече я няма,а всичко произведено с емблемата на Опел вече е в кавички.21:11 15.09.2018
17 РАМБО
21:22 15.09.2018
18 ComboT
22:49 15.09.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Реалист
02:04 16.09.2018
21 гощо
08:40 16.09.2018
22 Този
До коментар #10 от "пурко":
Мерцедес слага дизелите на Рено по простата причина че леката девизия (автомобилите на Мерцедес Бенц) от 2007 година са собственост на Рено.(Ако знаете кафе е бившият международен гараж в София,там е нагледен пример със сервизи на Дачия,Рено, Мицубиши,Джип и Мерцедес)15:42 16.09.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
15:04 17.09.2018
25 Гражданин
До коментар #8 от "селянин":
Мitsubishi вече са глътнати от Рено-Нисан, така че споко :Р15:58 17.09.2018
26 Рено
15:51 28.02.2020
27 sandars
12:30 09.01.2022