15 Септември, 2018 09:28 35 871 27

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

  • opel-
  • combo-
  • тест
Тествахме и новата "баничарка" на Opel - 1

Рюселсхайм, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Два месеца след като Peugeot проведе първите динамични тестове на новата си "баничарка", сега германците от Рюселсхайм показаха технологичният ѝ близнак с емблемата на Opel. И докато французите смениха името на пътническата версия (Rifter) и оставиха популярното Partner за товарната версия, то немската "баничарка" продължава да носи името Combo, познато ни от предишните четири поколения на модела. Настоящата, пета генерация обаче е дело на концерна PSA.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Тя се предлага в два варианта - пътнически Life и товарен Cargo, както и в две разновидности - къса и дълга база. В околностите на завода на Opel в Рюселсхайм имахме възможността да изпитаме всички модификации, варианти и версии, а впечатленията за новата германско-френска "баничарка" са основно положителни.

Екстериор
Що се отнася до външния вид, то дизайнерите са се постарали доста. Технологично панелите на Rifter/Partner и Combo са идентични, но използването на различни брони, фарове, радиаторна решетка и задни светлини, определено отличават двата модела.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Германската многофункционална кола е с по-сдържан дизайн, а фирмено идентичните елементи на новите "опели" присъстват и тук. Френският аналог Rifter прилича повече на кросоувър, докато пътническата версия на Combo е по-близка до определението миниван. Изглежда компактно, модерно и различно от досега познатият ни образ на типична "баничарка".

Интериор
Товарната версия се характеризира с по-базово оборудване, като тук акцентът е в багажното отделение. То е функционално и може да бъде поръчано с две отделни врати. Площта му е идеално изчислена, за да побира безпроблемно две евро палета.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Що се отнася до пътническата версия и по-конкретно до късата база, то тя изглежда много компактно отвън. Дълга е 4.4 метра, но салонът е изключително просторен. Мястото за краката на всички пасажери е повече от достатъчно, а на втория ред седалките са три отделни.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Жабките и нишите в салона са много на брой, факт още повече засилващ функционалността на салона. Дългата база е 4.75 метра и разполага със седем места. Тези на третия ред са аналогични по големина с предните, но са позиционирани по-ниско, което е предпоставка за дискомфорт при по-дълги пътувания.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Основният минус на салона, а и на новото Combo като цяло, са евтините материали в купето. Сглобката е добра, но материалите са твърди. Въпреки това салонът е стегнат, а скърцания и паразитни шумове не се чуват.

Двигатели и ходови характеристики
Първото, което ни направи впечатление, след като подкарахме новото Combo, е наличието на много екстри, неприсъщи за автомобил от подобен род. Автоматична спирачка, круиз контрол, line-асистент и осемстепенна автоматична трансмисия, доближават Combo до т.нар. второ ниво на автономност.

С други думи, ако има надеждна маркировка, автомобилът може да се движи в дадена лента без намесата на водач - ускорява до зададената му скорост, намалява и спира при необходимост, като през цялото време не напуска лентата. При паркиране са налични опции като 180-градусова камера, система "орлово око" и парктроник отпред и отзад.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Предвид общата EMP2 платформа возията на Combo е идентична с тази на френския му технологичен близнак. И германският автомобил се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. За лоши метеорологични условия е предвидена и система за промяна на настройките. Режимите са 5, а самата система е позната от кросоувърите на Peugeot.

Двигателната гама е аналогична с тази на близнака от Peugeot. И предвид факта, че френските дизелови мотори са добре известни със своята икономичност, а и на тях наблегнахме по време на теста на Rifter, сега обръщаме внимание на бензиновите агрегати и по-конкретно на 1.2-литровият бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

За нас идеалният бензинов мотор за "баничарка" от този тип и по-точно за пътническата версия, е с мощност 130 конски сили. Компилацията му с осемстепенна скоростна кутия е отличен вариант, но това естествено повишава крайната цена. Той е динамичен, въртящият момент определено се усеща, а икономичността му е отлична за бензинов двигател.

Цена

Що се отнася до цените за България, то те ще станат ясни през октомври, когато започват продажбите на модела. От представителството на Opel у нас казаха, че товарната версия ще стъпи на нашия пазар със стартова цена от 30 120 лв. с ДДС, а пътническата версия - от 33 347 лв. с ДДС.

Тествахме и новата "баничарка" на Opel


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванков

    37 9 Отговор
    Опелът си е опел, особено за работна кола го предпочитам пред пежото, макар да са на една платформа. Иначе пътническата версия на франсетата е по-хубава.

    Коментиран от #4

  • 2 PSA

    39 1 Отговор
    Личи си,че вече са под шапката на Пежо.Иначе,не изглежда зле.
  • 3 стоян

    26 49 Отговор
    айде, съсипаха марката, сега дяла на френските кокошарници ще се увеличи...

    Коментиран от #5

  • 4 гост

    39 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иванков":

    Каква платформа , ти май не разбра , че "опелското" са само броните и фаровете !!! Да не би още да си въобразяваш , че ще има "опелски" двигатели , трансмисии и т.н. ?? Че те даже в един завод на една линия ще се правят , време е да приключваш с илюзиите !!!
  • 5 Язе

    34 5 Отговор

    До коментар #3 от "стоян":

    Как разбра,че я съсипаха?По отношение на френските кокошкарници-омръзнало ми е да ви чакам примерно да минете легнал полицай,да се качите на тротоар висок 5-10см.Много ги пазите вашите некокошкарници...и пак са по-трошливи.

    Коментиран от #8

  • 6 Хептем ни взеха за канарчета

    38 1 Отговор
    Какъв Опел..................чи то това си е чисто Пежо с емблема на Опел.
  • 7 кучето шаро

    19 1 Отговор
    Убави баници правили ?
  • 8 селянин

    19 3 Отговор

    До коментар #5 от "Язе":

    Ширпотребата на PSA..глътна опело,след 3-4 години ще глътнат и Мitsubishi,пежо-ситроен..имат 30% от акциите им.

    Коментиран от #25

  • 9 hellmaker

    40 0 Отговор
    Олигополизирането на пазара води до това. Преди 10 години имахме все още различни дизайн и марки, сега трудно се различават. Телефони ,автомобили...
    Страшно е ,когато се губи идентичноста на производителя, традициите и духа на дадена марка и/или производител, разнообразието и конкуренцията.

    Коментиран от #23

  • 10 пурко

    23 8 Отговор
    Мерцедес зашо слага на Рено дизелите колеги


    мерцедес защо слага дизелите на рено колеги нали са големи

    Коментиран от #13, #19, #22

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 неразбиращ

    22 2 Отговор

    До коментар #11 от "Варненец":

    Че то последното беше фиат добло.. Още се таралянкам в Комбо В- испано, японско- немско недоразумение. Кога пък опел са правили хубави баничарки? :) Хубавите френски дизелови мотори остават в спомените ни.. А пък за трицилиндровите бензинови недоразумения... Чудна радост за много пари. Е, живеем в жълт свят. Какво да се прави. :) Но пак имало евтини кредити. И търкай, търкай, търкай. Да спечелиш баничарка. Егати късмета... :))
  • 13 селянин

    8 1 Отговор

    До коментар #10 от "пурко":

    Не понимаю что ТЬI сказал..БЕНЦ,купуват двг от Рено-Нисан,и ги слагат на малките модели що им излиза по евтино,да пазаруват от ширпотребата.
  • 14 ИЯО

    14 2 Отговор
    Ако авторът нарече всички модели pick up -баничарки пред представителите на фирмите производители ще си отрежа та.аците.

    Иначе е много лесно да принизиш труда на инженери и дизайнери с тъпанарският израз баничарка.
  • 15 Санди

    18 1 Отговор
    Освен "баничарка" и Опел трябва да е в кавички.

    Коментиран от #16

  • 16 Санди

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "Санди":

    Любимата марка вече я няма,а всичко произведено с емблемата на Опел вече е в кавички.
  • 17 РАМБО

    3 9 Отговор
    Както казват самите германци - " Всяка кола рано или късно става Опел " т.е. като стигне при железата !
  • 18 ComboT

    9 0 Отговор
    Карам служебна комбо 2006.. 75 к.с 1.3 cdti ...в момента е на 589000 с една смяна на верига ...и дюзи...направо си лети,но окачването е миш маш на 10 000 заминава всичко!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Реалист

    5 5 Отговор
    Изразът "баничарка" за този тип коли е пълна тъпанарщина, поразровете се в нета, имат си тично наименование....
  • 21 гощо

    4 10 Отговор
    Край с тази идиото устойчива и надеждана марка.Вече е френски кенеф.
  • 22 Този

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "пурко":

    Мерцедес слага дизелите на Рено по простата причина че леката девизия (автомобилите на Мерцедес Бенц) от 2007 година са собственост на Рено.(Ако знаете кафе е бившият международен гараж в София,там е нагледен пример със сервизи на Дачия,Рено, Мицубиши,Джип и Мерцедес)
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 гост

    4 0 Отговор
    Добре де, не сте доволни, че ПСА погълна Опел, а бяхте ли доволни, че Шевролет години наред ги източваха и накрая ги фалираха? ПСА ще трябва да ореже доста, за да запази марката или това, което е останало от тях. От много време няма немски Опел. Цялата техника беше морално остаряла, само с обновени тенекии. Сега Опел за първи път от десетилетия има шанс да излезе на печалба. Французите ги товарят с развойната дейност, което означава, че имат доверие в квалификацията на инженерите на Опел, а тези платформи, които сега използват, са разработени преди години в кооперация на ПСА и Опел, още преди Шевролет да ги обявят за продан. Така че само по-добре може да стане за немците, а не по-зле.
  • 25 Гражданин

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "селянин":

    Мitsubishi вече са глътнати от Рено-Нисан, така че споко :Р
  • 26 Рено

    0 0 Отговор
    Какво против френските коли имате?
  • 27 sandars

    0 0 Отговор
    Карам лизингово Комбо Лайф 1.2, бензин 110к.с. от 19.11.2020г., товаро-пътническо. Доволен съм от колата, вече близо 17 000км. по пътищата на България. Удобна, конфортна, просторна и икономична. Разхода е почти като Партнер от 2003-2009г. 1.6 HDI - до 8 l/100km бензин А95. Екстрите са предостатъчни - затова го предпочетох пред Рифтър. Липсват стелки, защото не се предлагат за товарните-закупих си, предна дясна седалка можеше да е лесносваляема, за по-дълги товари или да се предложи релинг на покрива-багажнин, но и отва може да се купи. Карам го основно градско и на къси разстояния - близко село/голям град. Доволен съм и от возията и удобството както за градско, така и за дълги разстояния. ПРЕПОРЪЧВАМ го горещо!