ТЕМА: Тест драйв
Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Тествахме и новата "баничарка" на Opel

Публикувана: 15 Септември, 2018 09:28
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22889
Тествахме и новата "баничарка" на Opel
ШРИФТ ПЕЧАТ

Рюселсхайм, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Два месеца след като Peugeot проведе първите динамични тестове на новата си "баничарка", сега германците от Рюселсхайм показаха технологичният ѝ близнак с емблемата на Opel. И докато французите смениха името на пътническата версия (Rifter) и оставиха популярното Partner за товарната версия, то немската "баничарка" продължава да носи името Combo, познато ни от предишните четири поколения на модела. Настоящата, пета генерация обаче е дело на концерна PSA.

Тя се предлага в два варианта - пътнически Life и товарен Cargo, както и в две разновидности - къса и дълга база. В околностите на завода на Opel в Рюселсхайм имахме възможността да изпитаме всички модификации, варианти и версии, а впечатленията за новата германско-френска "баничарка" са основно положителни.

Екстериор
Що се отнася до външния вид, то дизайнерите са се постарали доста. Технологично панелите на Rifter/Partner и Combo са идентични, но използването на различни брони, фарове, радиаторна решетка и задни светлини, определено отличават двата модела.

Германската многофункционална кола е с по-сдържан дизайн, а фирмено идентичните елементи на новите "опели" присъстват и тук. Френският аналог Rifter прилича повече на кросоувър, докато пътническата версия на Combo е по-близка до определението миниван. Изглежда компактно, модерно и различно от досега познатият ни образ на типична "баничарка".

Интериор
Товарната версия се характеризира с по-базово оборудване, като тук акцентът е в багажното отделение. То е функционално и може да бъде поръчано с две отделни врати. Площта му е идеално изчислена, за да побира безпроблемно две евро палета.

Що се отнася до пътническата версия и по-конкретно до късата база, то тя изглежда много компактно отвън. Дълга е 4.4 метра, но салонът е изключително просторен. Мястото за краката на всички пасажери е повече от достатъчно, а на втория ред седалките са три отделни.

Жабките и нишите в салона са много на брой, факт още повече засилващ функционалността на салона. Дългата база е 4.75 метра и разполага със седем места. Тези на третия ред са аналогични по големина с предните, но са позиционирани по-ниско, което е предпоставка за дискомфорт при по-дълги пътувания.

Основният минус на салона, а и на новото Combo като цяло, са евтините материали в купето. Сглобката е добра, но материалите са твърди. Въпреки това салонът е стегнат, а скърцания и паразитни шумове не се чуват.

Двигатели и ходови характеристики
Първото, което ни направи впечатление, след като подкарахме новото Combo, е наличието на много екстри, неприсъщи за автомобил от подобен род. Автоматична спирачка, круиз контрол, line-асистент и осемстепенна автоматична трансмисия, доближават Combo до т.нар. второ ниво на автономност.

С други думи, ако има надеждна маркировка, автомобилът може да се движи в дадена лента без намесата на водач - ускорява до зададената му скорост, намалява и спира при необходимост, като през цялото време не напуска лентата. При паркиране са налични опции като 180-градусова камера, система "орлово око" и парктроник отпред и отзад.

Предвид общата EMP2 платформа возията на Combo е идентична с тази на френския му технологичен близнак. И германският автомобил се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. За лоши метеорологични условия е предвидена и система за промяна на настройките. Режимите са 5, а самата система е позната от кросоувърите на Peugeot.

Двигателната гама е аналогична с тази на близнака от Peugeot. И предвид факта, че френските дизелови мотори са добре известни със своята икономичност, а и на тях наблегнахме по време на теста на Rifter, сега обръщаме внимание на бензиновите агрегати и по-конкретно на 1.2-литровият бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с.

За нас идеалният бензинов мотор за "баничарка" от този тип и по-точно за пътническата версия, е с мощност 130 конски сили. Компилацията му с осемстепенна скоростна кутия е отличен вариант, но това естествено повишава крайната цена. Той е динамичен, въртящият момент определено се усеща, а икономичността му е отлична за бензинов двигател.

Цена

Що се отнася до цените за България, то те ще станат ясни през октомври, когато започват продажбите на модела. От представителството на Opel у нас казаха, че товарната версия ще стъпи на нашия пазар със стартова цена от 30 120 лв. с ДДС, а пътническата версия - от 33 347 лв. с ДДС.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Ренета Инджова
Бившият премиер пред в. "Труд"
Махнете портрета ми от Министерския съвет"

Още бисери