Tesla продължава да жонглира с цените на най-евтиния си модел, като основно ги намалява, но това е за сметка на някои доста основни екстри и привилегии. През октомври миналата година компанията започна да предлага модификация на Model 3, наречена Mid Range.
Нейният автономен пробег е намален на 418 километра, но базовата ѝ цена беше $45 000. Само след седмица обаче цената се вдигна с $1 000. В началото на 2019-а, заради съпътстващите федерални субсидии в размер от $7 500 до $3 500, цената на базовата Model 3 падна до $44 0000 и сега тя отново е намалена. Този път с $1 100, което прави сума от $42 900 за въпросната версия.
Иначе, на сайта на компанията, най-евтиното предложение за Model 3 е $34 850, но в тази цена се включват държавните субсидии, които са различни във всеки щат. Както и да е. Оставяме хитроумните разчети на съвестта на Tesla, но е факт, че цената падна от 45 до 42.9 хиляди долара, обаче...
От 1 февруари се прекратява бонусната програма за поддръжка на клиенти, в която се включваше шестмесечно безплатно зареждане на Model 3. В програмата имаше и други бонуси, намаляващи цената - задължително участие във фирмени форуми и дори изпращане на лична снимка в космоса.
Сега, от Tesla са решили, че тази програма им излиза твърде скъпо и вместо нея намаляват цената на продукта. В Европа обаче все още се предлага само версията Long Range с автономен пробег 560 километра и цените са доста по-висок от тези в САЩ. Те зависят от субсидиите във всяка държава, като в Норвегия например, Model 3 струва 46 900 евро, а във Франция - 53 500 евро.
В Португалия базовата "тройка" се предлага за 60 200 евро. Илон Мъск оправдава високите европейски цени с 20-процентен данък и 10-процентна местна ставка, но е факт, че уж евтината Tesla, съвсем не е толкова евтина за европейците.