Генералният директор на Tesla Илон Мъск планира да изхарчи $20 млн. за акции на Tesla. Мъск възнамерява да ги купи от фондовата борса. Информацията е на CNBC, които се позовават на изявление, засягащо споразумението между комисията за ценни книжа на САЩ (SEC) и Мъск, според което Мъск вече няма да е гeнирален директор на компанията в продължение на поне три години, но ще може да търгува с акциите си.
До споразумението се стигна, след като Илон Мъск беше обвинен в мошеничество за това, че преди време заяви в Twiter плановете си да направи компанията непублична. Сега, Мъск иска да купи акции от фондовата борса, като това ще стане по време на прозореца, позволяващ на мениджъри от топ компании да правят това. В момента акциите на Tesla са по-скъпи с 2%, но в началото на 2018-а те паднаха с цели 11%.
Мъск е най-големият акционер в Tesla с акции за над $9 млрд. Пазарната капитализация на Tesla пък се изчислява на $47.18 млрд. Споразумението между SEC и Мъск беше постигнато във вторник, като по условие и Мъск, и Tesla трябва да платят глоба от по $20 млн. Според The Wall Street Journal това трябва да стане в 14-дневен срок, а на 13 ноември Мъск трябва да сдаде поста Председател на съвета на директорите.
За евентуален негов наследник се смята Джеймс Мърдок. Това обаче няма да попречи на Мъск да увеличи още дела си в компанията, като изкупи наличните акции на борсата докато все още е на поста Генерален директор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #6
15:09 23.10.2018
2 може
15:15 23.10.2018
3 Димо Иванов
Коментиран от #5
15:19 23.10.2018
4 еми
15:24 23.10.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 асддса
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Африканчето е милиардер, ти за него не се грижи. Ти какво имаш ? Сигурно задника не можеш да си избършеш.16:30 23.10.2018
7 Да да
До коментар #5 от "Driving pleasure":
Само ти си птедставител на гилдията олигОфрени под тази статия. Кажи кога ще е фалита на Тесла, та да заложим срещу нея! Къде прочете колко СО2 се отделя за производството на Тесла и на колас ДВГ от подобен клас? Дай линк, прочети и после почни да мислиш. Ама не ми давай линк, дето някой е казал че е така, а такъв с отделените кг.СО2.Коментиран от #9, #12
17:20 23.10.2018
8 Driving pleasure
Коментиран от #11
17:36 23.10.2018
9 Friend of Мъск
До коментар #7 от "Да да":
Ти си мислиш,че Тесла е Божие творение и плод на непорочното зачатие?Така е.Не се отделят никакви емисии при производството и.Това лично Мъск ми го е казал.Пластмасата идва от вятъра,поне неговата пластмаса.Всичката останала обаче е петролен продукт.Сега доволен ли си?Коментиран от #17
18:36 23.10.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Driving pleasure
До коментар #7 от "Да да":
Това горното беше до теб...19:30 23.10.2018
13 Електрошок
До коментар #11 от "Driving pleasure":
Абе ученото си е учено!Пък аз си мислех,че за да изминеш 1км.трябват 100гр бензин и 1500гр.въздух.Значи през ауспуха излиза нещо около 1600гр.От това нещо на 120гр.му се казвало "емисии",А другото е свеж въздух.Или може би на ауспуха има филтри-електростатични,механични и какви ли не още които ги има в тецовете.Коментиран от #14, #16
20:28 23.10.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Driving pleasure
До коментар #13 от "Електрошок":
Бих ти отговорил, но е безсмислено - накрая ще изтрият моя отговор показващ с ясно изчисление че електрическите талиги отделят повече мръстоия и ще остане само твоето словоблудство - наслаждавай си му се!22:15 23.10.2018
17 Да да
До коментар #9 от "Friend of Мъск":
Интересно от къде идва пластмасата за другите коли? Стомната, алуминия, медта! Явно в тях няма такива елементи! Високотермични обработки, закаляване, полиране, леене! Или викаш един ДВГ няма такива работи! Та чакам да видя колко точно е разликата в отделения СО2 при производството на Тесла и на подобен автомобил с ДВГ? И ако няма да давате цифри, по-добре не ми отговаряйте с поредната доза тъпотии!23:18 23.10.2018
18 Да да
До коментар #15 от "Driving pleasure":
Вече си се и филмирал! Мислиш че някой ти следи тъпотиите и ти ги трие умишлено :D! Помисли дали не си нарушил някоя точка от правилника на Факта за постовете. А аргоментиран отговор се дава с цифри и факти, а не с дрънкане на хипотези и вероятности! Та след като Гигафактори се захранва в голямата си част от ФЕЦ, кажи колко точно СО2 отделя тази електроцентрала! Това че ти си още в 20 век, не значи че и другите са там!Коментиран от #19
23:27 23.10.2018
19 Driving pleasure
До коментар #18 от "Да да":
Погледни колко коментара са изтрити! В тях дори не говорех за батерии - електричките са по-мръсни от ДВГ дори и без да им смятаме батериите! Е сори - наричам нещата с истинските им имена, на хората това не им харесва...Коментиран от #20, #21
00:53 24.10.2018
20 То'а пък
До коментар #19 от "Driving pleasure":
Пак почна да смяташ от колко кила кюмюр, колко киловатчаса щели да излязат с онези кривите сметки. Вместо да се правиш на умен, просто можеше да използваш РЕАЛНИЯ емисионен фактор, по който смятат колко въглеродни емисии трябва да плаща всяка една централа. Българските Марици са едни от най-мръсните, защото работят с най-гадните въглища. Техния емисионен фактор е 1.1 тона въглероден диоксид/мегаватчас.Да сметнем по твоя пример? С 1 мвч, един електромобил изминава 5000км. В момента един екологично чист чисто нов автомобил от същия клас отделя 150гр СО2/км и за 5000км ще отдели много пожелателно 750 кг СО2. Изглежда за годишен пробег 20хил км имаме 3 тона СО2 от ДВГ повечето отделени в града, срещу 4,4 тона за електричката отделени от комина на ТЕЦ високо в атмосферата далеч от градовете. Дори това ще изчисти градовете, но не е истина, защото ТЕЦ има максимум 40% в микса, следователно имаме 1,76т.СО2 за електричката срещу 3т. за ДВГ. Някакви грешки да откриваш в сметките? За 2 милиона автомобила, разликата е 2 480 000 тона годишно намаляване на СО2, дори да ползваме днешния микс.
07:08 24.10.2018
21 То'а пък
До коментар #19 от "Driving pleasure":
Пак почна да смяташ от колко кила кюмюр, колко киловатчаса щели да излязат с онези кривите сметки. Вместо да се правиш на умен, просто можеше да използваш РЕАЛНИЯ емисионен фактор, по който смятат колко въглеродни емисии трябва да плаща всяка една централа. Българските Марици са едни от най-мръсните, защото работят с най-гадните въглища. Техния емисионен фактор е 1.1 тона въглероден диоксид/мегаватчас.Да сметнем по твоя пример? С 1 мвч, един електромобил изминава 5000км. В момента един екологично чист чисто нов автомобил от същия клас отделя 150гр СО2/км и за 5000км ще отдели много пожелателно 750 кг СО2. Изглежда за годишен пробег 20хил км имаме 3 тона СО2 от ДВГ повечето отделени в града, срещу 4,4 тона за електричката отделени от комина на ТЕЦ високо в атмосферата далеч от градовете. Дори това ще изчисти градовете, но не е истина, защото ТЕЦ има максимум 40% в микса, следователно имаме 1,76т.СО2 за електричката срещу 3т. за ДВГ. Някакви грешки да откриваш в сметките? За 2 милиона автомобила, разликата е 2 480 000 тона годишно намаляване на СО2, дори да ползваме днешния микс.
Коментиран от #22
07:09 24.10.2018
22 Driving pleasure
До коментар #21 от "То'а пък":
само дето сравняваш РЕАЛНА ФИЗИКА с административни такси! За проиводството на този 1 мВ - 1000 кв се нуждаеш от 800 килограма първокачествени въглища, изгарянето на всеки килограм от тях отделя 2.38 кг CO2 или общо за мВ 1.9 тона СО2! Х4 вече сме на 7.6 тона за същит километри 40% от тези 7.6 правят точно 3 тона колкото и на ДВГ. Обаче при електричеството имаш и едни 10% загуба по мрежата, добавяме. при електричеството имаш газови централи които са около 15-20% добавяме даже и фотоволтаика и ядрената централа има някакъв малък дял но карай само тия 2те да са - това са минимум 30% горник вее сме на 4 тона срещу 3 за собрия стар ДВГ. А ако този двг е дизел? А на газ? колко става разликата?А основната ти грешка е, в презумпцията как отделянето на СО2 извън града не е вредно - дали го отделяш у вас на дивана, на улицата, на околовърсното или в средата на сахара дето няма нищо СО2 убива всички! СО2 убива планетата - та айде недей да ми говориш глупости за екологичните еко-таралясници - говорим за лоби и пари, за глъмави политици и икономика - не за екология!!!
Коментиран от #24
14:05 24.10.2018
23 Driving pleasure
1.2 млрд са регистрираните леки автомобила в света (без товарните, които са още 250 млн), а средният пробег на всички тях се равнява на 25 000 милиарда километра на годишно. При 20 кВч на 100 км света се нуждае от 5000 милиарда кВч електроенергия ДОПЪЛНИТЕЛНО!!! за сравнение: вятърната енергия годишно възлиза на 77 млрд кВч, а от фотоволтаици добива е 38 млрд кВч, С други думи новата мания възражда към централите на въглища и фосилни горива - ТОТАЛЕН ПРОВАЛ на екологичната пропаганда и безумията на „Свети Мъск” и неговите последователи.
14:22 24.10.2018
24 Електрошок
До коментар #22 от "Driving pleasure":
Реална физика:1кг нафта-10000ккал-3кгСО2
2кг.въглища 10000ккал. 5кг.СО2
Тези 5кг.от ТЕЦ минават през филтри и са чист СО2,а тези 3кг от ауспуха са букет от хим. съединения +СО2!!Затова сравнението е неуместно.
Коментиран от #25
17:03 24.10.2018
25 Driving pleasure
До коментар #24 от "Електрошок":
да щото те авомобилите въобще нямат катализатори! даже напротив автомобилния катализатор вече е много по съвършен така че аре по- леко! А и това са сметки само за електричеството - батерията сама по себе си добавя още толкова...Коментиран от #26
18:11 24.10.2018
26 Електрошок
До коментар #25 от "Driving pleasure":
Батерията добавя,а отливката на блок,биели,глави,цилиндрови втулки,колянови валове и всички други мазни тутурутки-не???Коментиран от #27
19:17 24.10.2018
27 Driving pleasure
До коментар #26 от "Електрошок":
Тях ще ги пишем засметка на бъдещото рециклиране на батериите, макар че ако ме питаш Европа не може с една пластмаса да се оправи да рециклира камо ли тонове токсични батерии ;)Коментиран от #28, #29
19:52 24.10.2018
28 Да да
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Абе светни ги тия от ЕС за тва нещо бе! Може ли да са толкова прости! Напиши им писмо. Спри вредната екология! Ти гений ли си или идиот?Коментиран от #31
20:16 24.10.2018
29 Електрошок
До коментар #27 от "Driving pleasure":
Батериите са проблем,но цялата история на техниката е решаване на проблеми и създаване на други.В краен случай има обществен транспорт.има и велосипеди.Коментиран от #33
20:54 24.10.2018
30 гощо
08:02 25.10.2018
31 Зорлем
До коментар #28 от "Да да":
За същия ЕС ли говорим, който години наред насърчаваше продажбата на дизели, защото били по-екологични? Обаче за батериите и ел. колите няма начин пак да са в грешка, а?09:03 25.10.2018
32 хитеp
13:46 25.10.2018
33 Driving pleasure
До коментар #29 от "Електрошок":
Ако ми кажеш да стимулираме електрически градски транспорт ще ти кажа давай да го правим! Ако ми кажеш дай да правим малки градски бълхи с по 80-100 км пробег и малка 10-15 кВч батерия - ще ти кажа прави не ми пречиш. Ако кажеш дай да се мятаме на колелата съм с тебе... Ама да ми хвалиш безумно творение като Тесла и еквивалентите и - сори ама съм твърда контра и то до край! Не само батериите са проблем - всъщност да те са проблема, но по 2 направления. 1во Производството на батерии с голям капацитет е изключително мръсно и 2ро зареждането им с електричество е също или още по-мръсно - и цялото това екологично безумие в името на смешен пробег... сори НЕ!!!02:07 27.10.2018