Аналитици и експерти в автомобилния бранш предвидиха доста неприятно бъдеще за компанията на Илон Мъск Tesla. Според финансовите отчети на фирмата, задълженията ѝ са доста по-големи от приходите, което може да доведе до бърз банкрут още през следващия месец.
Ако до тогава Tesla не изплати съществуващия крупен дълг, нещата няма да са никак розови. През март компанията трябва да изплати 920 млн. щатски долара по облигации, но по мнението на експертите, тя разполага едва с половината от тази сума. Останалата сума ще трябва да се покрие с акции, но за целта цената им трябва да нарасне значително - поне с 25% в сравнение с днешните котировки.
Проблемите на Tesla не спират до тук, защото в средата на януари, тази година, на компанията се наложи да проведе безплатна сервизна акция в Китай, където в сервизите бяха върнати 15 000 автомобила заради проблеми с въздушните възглавници. Този проблем може да доведе до допълнително снижаване на стойността на акциите.
Инвеститорите съвсем не се зарадваха и на уволнението на над 3 000 сътрудника на компанията. Заради това Мъск уволни финансовия си директор, което пък доведе до спад на акциите с още 4%.
В добавка към всички неприятности идва и новината, че електрическото Porsche Taycan EV, което ще се появи на пазарите тази година е по-евтино и е с по-добри технически характеристики и се очаква да удари сериозно по продажбите на Tesla.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Теслар
Коментиран от #51
11:35 05.02.2019
2 model s
Коментиран от #7, #19
11:36 05.02.2019
3 123
11:38 05.02.2019
4 Див селянин
11:41 05.02.2019
5 Радо
11:43 05.02.2019
6 Drittes Reich
11:45 05.02.2019
7 Госта
До коментар #2 от "model s":
Май-май гроздето нещо кисело ти се види.Коментиран от #8, #9
11:47 05.02.2019
8 на теслата дръжката
До коментар #7 от "Госта":
гроздето ще фалира ... значи наистина е кисело в крайна сметка, щом никой не го иска11:49 05.02.2019
9 Driving pleasure
До коментар #7 от "Госта":
Епа виното се пресече - стана на оцет :DКоментиран от #10
11:52 05.02.2019
10 model s
До коментар #9 от "Driving pleasure":
хахаха абсолютно11:53 05.02.2019
11 Антиелектрика
Коментиран от #15
11:56 05.02.2019
12 Антон
Коментиран от #21, #23, #69
12:02 05.02.2019
13 Jack Bauer
Коментиран от #16
12:03 05.02.2019
14 Зомби с квадратно чело
12:04 05.02.2019
15 Driving pleasure
До коментар #11 от "Антиелектрика":
Края на субсидиите им е факт със или без контра на Тръмп - те стигнаха квотата, в момента са на половин субсидия до края на март мисля се пада да минат на 1/4 и от средата на годината вече са изцяло аут. Имено заради падналата субсидия Светията трябваше да намали цените с по 2 хиляди и кусур долара май беше. Той за това се оглежда асега за други пазари където субсидиите не са спрени и да цуца :)Коментиран от #30
12:04 05.02.2019
16 никой
До коментар #13 от "Jack Bauer":
никой12:04 05.02.2019
17 hmhmhm
12:06 05.02.2019
18 Iphone XS brain wash
12:06 05.02.2019
19 чичо ви
До коментар #2 от "model s":
Точно така. Къде са сега всичките експерти дето хвалеха Тесла-та. Като излезе Поршето ще удари всички в земята за пореден пътКоментиран от #20, #27
12:28 05.02.2019
20 model s
До коментар #19 от "чичо ви":
прав си! съгласен съм12:35 05.02.2019
21 Бай
До коментар #12 от "Антон":
Много грешиш - открита е технологията отдавна, но искат да я въведат, понеже...сещаш се, нали?!! - няма замърсяване, няма петрол, няма разваляне, няма разходи - следователно няма как да смуче от нас паразита - следователно - караме на батерийки и петролче дорде не остане планета...Коментиран от #68
12:35 05.02.2019
22 Гост
Коментиран от #24
12:36 05.02.2019
23 Ячонеца
До коментар #12 от "Антон":
Тони, Чоба, легни, слушай!Тесла е Ел. кола, т.е. държавна политика! След три години щеш, нещеш трябва да ти купят електричка! Да не вземе да се гръмнеш?!Коментиран от #25, #31
12:37 05.02.2019
24 238
До коментар #22 от "Гост":
много добре казано12:38 05.02.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Аман от платени автори
Коментиран от #32, #37
12:57 05.02.2019
27 гоат
До коментар #19 от "чичо ви":
Поршето, което никой не е карал, Аудито, което никой не е карал или Фолксвагена, който никой не е сядал дори. Тези коли ли ще забиват и разбват Тесла? А ГМ през колко банкрута е минал? Всяка година анализаторите предричат по няколко пъти банкрут и за 10 години веднъж не е станало макар, че доскоро нямаха едно тримесечие печалба, докато последните две са на плюс. Тесла купи соларсити, купува фирми за роботика и батерии, строи заводи за милиарди, да не мислите че някакви си 400милиона са проблем да ги плати? Всичко това са спекулации в полза на шортселърите, вече е доказано това и не разбирам защо е това злорадство. Защо всички се радват на негативни новини за Тесла като все още те нямат алтернатива и те са причината другите производители на коли да се размърдат. Ето, Хюндай пуснаха свястна електрическа кона, нисан пускат лийф с 64квч, ягуар имат красива електричка, немските го карат на обещания за милиони коли, но не реално не са произвели нещо практично с повече от 150км пробег.Коментиран от #63, #64
12:57 05.02.2019
28 Трой
А най-смешното е, че Porsche Taycan е проблем за Tesla. Въпросният автомобил е по-скоро автогол за VAG и признание за Musk.
13:00 05.02.2019
29 Порше тайкан
13:04 05.02.2019
30 гост
До коментар #15 от "Driving pleasure":
И какво е лошото в това да се разраства в нови пазари и то много платежоспособни? Или искаш да кажеш, че големите немски производители не го правят ли? Та те са едни от първите емигрирали в Китай, те предлагат само за Китай дълги версии на лимузините си. Ктай прие политика на електрификация за транспорта и по-добро нещо от това, което прави в момента Тесла, няма. Как това е лошо? Смяташ ли,че човек решил да даде 70х.долара за кола се блазни от тези 2х.долара намаление? Ами ако кара БМВ нали ще даде повече за обслужването за първата година. Субсидията е 5% от стойността на колата, само Тесла си намали цените и увеличи капацитета на същата цена поради икономия от мащаба. Посочи ми друга компания, която е постъпила така? Наскоро прочетох коментар на един американец: платил си резервацията за модел 3 и междувременно отишъл да тества шеви волт, а дилъра на шеви му казал да си изчака теслата и да не взима волта, смятайте си сами колко лоши коли били теслите, за да ги препоръчва дори конкурент.13:11 05.02.2019
31 Антон
До коментар #23 от "Ячонеца":
Нещо замлъкна като изцапан с кафяво в темата за индиеца купил си много ролсове. Ако слушаш и съм на кеф може и поршака да ти покажа да разбереш какво е кола. Не знам кой какво ще ми купи, ама същите такива като тебе празни капацитети, като излезе теслата преди години, обясняваха как само видиш ли до 2-3 год. двг-то изчезва. От тогава мина доста време по 2-3 год., и нищо.Сега пак почвате след 2-3 год. може ама умножено по 20-30. Предричахте и края на дизела ама топ немските коли продължсват да излизат с дизели. На най-новото а8 презентацията беше с дизелов двг. Това нали знаеш какво означава - жизнен цикъл най-малко 7-8 год. С ес класата на мерц е същото. За бмв да не говорим , там дизела им доминира. Карай си жълтите малолитражки и се учи от хората каращи АВТОМОБИЛИ!Коментиран от #35
13:19 05.02.2019
32 Driving pleasure
До коментар #26 от "Аман от платени автори":
Определено не са 4.3 млрд а и това че има някакъв кеш не значи нищо, защото той и трябва за оперативни разходи. А и тази фалшива новна тръгна от един доклад на Блумберг та сигурно наистина е доста фалшива ;)Коментиран от #33
13:20 05.02.2019
33 Драйфинг pleasure
До коментар #32 от "Driving pleasure":
Ако щеш вярвай. Знаеш ли колко ни пука в какво вярваш и в какво не. Те всичките ти аргументи се крепят на ВЯРАТА. ЗОМБИРАН ОТ ВЯРА В ГОСПОДСТВОТО НА ДВГ и нищожеството на Тесла. Само че фактите са си факти: https://money.bg/companies/tesla-otchete-usd1-miliard-zaguba-za-2018-g-a-finansoviyat-direktor-napuska.html Снощи Tesla заяви, че е приключила тримесечието с $4,3 милиарда кеш и може да плати облигациите с падеж март. В крайна сметка през последните три месеца на годината компанията има печалба от $139,5 милиона, спрямо $311,5 милиона през третото тримесечие. Общите приходи растат с 5,9 процента до $7,23 милиарда - малко над очакванията на анализаторите.Коментиран от #46
13:34 05.02.2019
34 уууууууууууууу
13:36 05.02.2019
35 Бачо Киро
До коментар #31 от "Антон":
Що въобще се хабиш да му обясняваш? Псевдоеколозите решиха, че батериите не цапат, че ако всичко мине на ток ще могат да го захранят и, че понеже една кола заради електромоторите си (а не заради колата) има прилично ускорение..... на автомобил с ДВГ с подобна мощност... и изведнъж станала кола... И като решиха да пробват един Нюрбургринг и беше до там... Дори една пълна обиколка не могат да направят под пълно натоварване... Няма как да обясниш на еко нърд, че автомобилът не е само ускорение и таблет в конзолата...Коментиран от #36
13:45 05.02.2019
36 Реалността
До коментар #35 от "Бачо Киро":
Бачо, всички знаем какви са недостатъците на електромобилите днес. Само че знаем и какви бяха недостатъците им преди 10 години. Това ни дава основание да смятаме, че повечето от недостатъците, който си изброил ще са предимство на електромобилите след още 10 години АКО продължат да се развиват. Е точно заради това "ако", днес трябва да преглътнем някои от недостатъците им. Нито зарядната инфраструктура, нито електропреносната система, нито повечето и по-чисти източници на енергия ще са факт, ако няма електромобили. Относно нюрбургринг, припомни си кой разби десетгодишния рекорд на ринга? Не беше ли китайски миксер?Коментиран от #38
13:56 05.02.2019
37 Зомби с квадратно чело
До коментар #26 от "Аман от платени автори":
Тесла има оперативен или така нареченият нет кеш на стойност 1.23 милиарда. Освен това кеша не може да падне под определено ниво защото той постоянно плава така че трябва да имаш някакъв резерв. Само си представи от 1.23 да извадиш 0.92!!!!! Освен това колко трябва да си необразован да не знаеш че парите на човек са си негови а на публичната компания са на компанията. Мъск може и да купи целият свят ама когато говорим за публична компания нещата стоят по различно и си има правила за увеличаване на капитала и т.н!!!!!Коментиран от #40, #41
14:18 05.02.2019
38 Измама
До коментар #36 от "Реалността":
Не не беше защото претендираше за сериен автомобил с гуми от Ф-1 и единични бройки никога не стъпили на пътя със шаси от Ф-Е. Ринга е еталон само за серийни автомобили, вземи един такъв със стандартни гуми и оборудване и покажи какво можеш да видим.Коментиран от #39
14:25 05.02.2019
39 Реалността
До коментар #38 от "Измама":
"И като решиха да пробват един Нюрбургринг и беше до там... Дори една пълна обиколка не могат да направят под пълно натоварване... "Коментирах това изказване.Смяташ ли че гумите са намалили натоварването и с нормалния гуми нямаше да може да завърши обиколката под пълно натоварване?
Коментиран от #42
14:32 05.02.2019
40 Зомбито не мисли
До коментар #37 от "Зомби с квадратно чело":
Ето какво мислят други анализатори на блумбърг:Хайтин Анад, анализатор в CreditSight Inc., изчислява на база доставките, че компанията ще има между $3,5 милиарда и $4 милиарда. "Ще имат парите, но биха предпочели хората да обменят облигациите за акции".Ако цената на акциите достигне нужното ниво, облигационерите ще могат да получат микс от 50/50 кеш и акции, според Bloomberg.
14:38 05.02.2019
41 гост
До коментар #37 от "Зомби с квадратно чело":
Съгласен съм, че Мъск няма право с лични средства да покрива дългове на публична компания, затова и го глобиха като се изказа, че би искъл да откупи публичните акции на компанията. Това може да го направи при СпейсХ и Боринг, защото са си негови.Коментиран от #44
14:39 05.02.2019
42 Измама
До коментар #39 от "Реалността":
Вземи една кола сложи и нормални гуми и направи един завой после сложи широки слик гуми и направи пак, после ела да говориш глупости. Всеки може да направи 1М коня автомобил ама като стъпи на пътя и на 2 сек ще литне.Коментиран от #43
14:45 05.02.2019
43 Е именно де
До коментар #42 от "Измама":
На практика гумите са повишили натоварването и въпреки това автомобилът завърши пълна обиколка при това с много добро време. Следователно електромобилите стават и за писта... когато са проектирани за такава. Нещо с което Бачо Киро не иска да се съгласи.Коментиран от #45
14:51 05.02.2019
44 Зомби с квадратно чело
До коментар #41 от "гост":
Не не го глобиха за това!!!!!! Глобиха го защото прави изказване че иска да изкара компанията от борсата без да има инвеститор и без да е обсъдил това с другите акционери. Изказването му беше спекулативно за качване на акциите. Когато акциите струват 320 долара и ти казваш че ще ги изкупиш за 420 всеки ще си купи нали щото е сигурна печалба!!!!! Както и да е вече споменах че няма друга компания в света на която толкова много да се колебаят акциите така че 50$ не са проблем за медийната машина на Мъск. Очаквам някоя новина в краят на месеца.14:51 05.02.2019
45 Измама
До коментар #43 от "Е именно де":
Какво означава стават това е много спекулативно. Факт е че са с по-лоши качества от ДВГ за писта главно заради масата иначе охлаждането на всеки е ясно че може да се преработи то е толкова колкото трябва да бъде. Освен това зареждането е по-бавно затова за разлика от Ф-1 трябва или да сменят колата или да ограничат натоварването. Пак казвам основният проблем е масата всеки трябва да знае че примерно 100кг за писта е много освен това всеки см. за планинско също е много всеки км за дълги разстояния като париж дакар е от значение и т.н. Та къде виждаш точно електриката освен на драг????Коментиран от #48
14:57 05.02.2019
46 Лупи
До коментар #33 от "Драйфинг pleasure":
И кои сте вие, че ми стана интересно? Психично болните лизачи на Мъск или тъпаците дали пари за една къща за купчина пластмаса на батерии?Коментиран от #47
15:00 05.02.2019
47 Ние
До коментар #46 от "Лупи":
Ние сме тези които можем да си направим сметка дали някой ще фалира ако плати 930 милиона при положение че има 4,3 милиарда от които да ги плати. Статия като тази, не могат да ни внушат обратното, за разлика от разни драйфащи глупости в коментарите. Антиелектрика за разлика от тях, започна да проявява здрав разум и да се въздържа от коментари на всяка цена .15:06 05.02.2019
48 Е именно де
До коментар #45 от "Измама":
Прав си... за днес. Утре може теглото да е предимство на електромобилите. А батериите се сменят със заредени за време, необходимо за пълненето на резервоара с гориво. Всичко е залегнало в проекта на автомобила. Освен това, реактивните двигатели на Tesla Roadster, ще компенсират високото тегло и в завой и на старт или доускорение. Тогава гумите няма да имат такова значение и ускорението до 100 може да спадне и под секунда с нормални гуми. Както виждаш всичко е относително и зависи от гледната точка. Физичните закони могат и да помагат и да пречат.15:13 05.02.2019
49 банкрут
Коментиран от #50
15:35 05.02.2019
50 Пише го във вестника
До коментар #49 от "банкрут":
Ти вярваш ли на всяка "новина", която я пише във вестника? Наивник. Повечето фалшиви новини са писани за такива като тебе.16:02 05.02.2019
51 645
До коментар #1 от "Теслар":
Тесла ще разбие всички конкуренти, тъкмо изплува и тепърва предстои светло бъдеще там.16:13 05.02.2019
52 СЪРП И ЧУК
16:45 05.02.2019
53 ТРОПЧО
16:57 05.02.2019
54 Факт във Факти.бг
18:44 05.02.2019
55 Кико
19:18 05.02.2019
56 Ганьо Балкански
19:51 05.02.2019
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Човека
20:14 05.02.2019
59 Пенчо
20:19 05.02.2019
60 Зомби с квадратно чело
До коментар #57 от "DARK":
Хайде де размърдай си мозъка и помисли щом са го написали значи има нещо. Отваряш отчета и о чудооооо net cash=1.45 billion!!!! Сещаш ли се сега къде грешиш????Коментиран от #67
20:26 05.02.2019
61 Иван
20:47 05.02.2019
62 Иван
20:48 05.02.2019
63 Ampera-e
До коментар #27 от "гоат":
Опел изкара преди година ампера-е с 60 кв изкарва при по-добро време 480 км21:12 05.02.2019
64 Ampera-e
До коментар #27 от "гоат":
Опел изкара преди година ампера-е с 60 кв изкарва при по-добро време 480 кмКоментиран от #78
21:12 05.02.2019
65 реалиста
21:20 05.02.2019
66 hmhmhm
21:25 05.02.2019
67 Зомби бре, чети
До коментар #60 от "Зомби с квадратно чело":
Стига си повтарял тази мантра, няма да стане истина, ако я повтаряш 100 пъти. Дори не знаеш какво четеш. Хайде да видим оригинала: The operating cash flow improved from the third quarter to 910 million dollars in the fourth quarter, and its cash and cash equivalents were 3.7 billion dollars at the end of the fourth quarter, increasing by 718 million dollars."In the second half of 2018, our cash position improved by 1.45 billion dollars... We have sufficient cash on hand to comfortably settle in cash our convertible bond that will mature in March 2019," Tesla said in its Q4 financial report.
Как според тебе се превежда "our cash position improved by 1.45 billion" колкото и да не знаеш английски, по в кеша за последното полугодие на 2018 година е 1,45 милиарда. Увеличение на касовата наличност за половин година, а не всичките налични пари. За тях става въпрос в предишния абзац. Но последното изречение от цитата има ключово значение за настоящата статия, като се отнася конкретно за нея, защото тя е писана преди да излезе отчета.
21:28 05.02.2019
68 hmhmhm
До коментар #21 от "Бай":
Ако мислиш че тесла в производството си няма петролни продукти много много си се излъгал. Всичката пластмаса гумите и маслата са петролни продукти.Коментиран от #74
21:31 05.02.2019
69 Антон 1
До коментар #12 от "Антон":
Ей , адаш на едно мнение сме !21:34 05.02.2019
70 Зомби с квадратно чело
Коментиран от #71
22:06 05.02.2019
71 Зомби бре, чети
До коментар #70 от "Зомби с квадратно чело":
Не знам колко точно е, но не е важно. Важно е че кеша СЕ Е УВЕЛИЧИЛ последните 6 месеца с 1,45 милиарда, А НЕ Е САМО ТОЛКОВА, както твърдиш. Важното е че Тесла може да си плати всичките задължения без особени затруднения. Разбира се ще е хубаво, цената на акциите да се вдигне и половината от сумата да ги изплатят с акции, за да запазят повече кеш.22:34 05.02.2019
72 некойси
22:37 05.02.2019
73 Хахаха
22:47 05.02.2019
74 Бай
До коментар #68 от "hmhmhm":
Мерси, че ми каза...ама нещо си разсеян - кви масла и кви гуми?!!Въобще не ставаше въпрос за тея мизерии...ама явно си представяш по-калпава технология за предвижване...
22:53 05.02.2019
75 Баце
22:55 05.02.2019
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Симо
Коментиран от #79
08:09 06.02.2019
78 гост
До коментар #64 от "Ampera-e":
Те заради това площадките на ГМ са пълни с Волт и Ампера, а линиите работят на полуден и даже им спираха производството за няколко дни, понеже всичко е пълно, а търсене няма. Колите са им евтини, около 30-40х.долара, но не се търсят, защото няма идея в тях, а просто са сглобени от части и батерия, имат сериозни проблеми с качеството и издръжливостта на батериите, нямат практичност, в същото време при тесла са се извили опашки и си чакат колите, които се трупат, защото нямат достатъчно тирове които да ги разкарват до клиентите.08:25 06.02.2019
79 Антиелектрика
До коментар #77 от "Симо":
Обаче най-страхотния се оказа ти - имам предвид за квалификацията ти за тъпанарите де. Нито Тесла е Америка, нито батериите са екологични, нито ДВГ значи дизел. Ама ти от къде да знаеш, след като мисълта ти не може да прескочи политическите и държавни граници. Иначе си тръгнал да квалифицираш - палячо 🤡Коментиран от #80, #81
09:16 06.02.2019
80 Да да
До коментар #79 от "Антиелектрика":
Тесла ще фалира до дни. Кво се притесняваш? Има-няма до 5-10 хил. дни са фалирали. Макс 20-30 хил. дни. Идват екологичните ДВГ. Аз знам че ти и сега се бръснеш с машинка с ДВГ - косачка,само заради екологията.Коментиран от #82
12:22 06.02.2019
81 Политика?
До коментар #79 от "Антиелектрика":
Е как пък от целият коментар, само изречението свързано с политика видя? Защо не коментираш пробегът който се увеличава, времето за зареждане което намалява и цените, които също намаляват и електромобилите стават все по-евтини? Къде е коментарът ти относно техническата и икономическата част, като изключим политическата? Мълчиш, като партизанин на разпит (не се опитвай да вкарваш политика и заради използването на тази поговорка)?Коментиран от #83
12:25 06.02.2019
82 Антиелектрика
До коментар #80 от "Да да":
Като като четеш някъде да видя да се притеснявам за Тесла? Бях забравил глупавите ти паралели със самобръсначките. По твоята логика тогава яж ток и пий електролит. Твоята простотия край няма. Сега си наред да пишеш гейски простотии с моя ник, вече ти знаем тъпия репертоар.13:01 06.02.2019
83 Антиелектрика
До коментар #81 от "Политика?":
Ти пък не видя за какво и към кого пиша коментарът си? Как пък не проумя, че с теб не желая да водя каквитото и да било спорове, защото си спорозависим ентропичен нелеп служител в НПО.Коментиран от #84
13:04 06.02.2019
84 Като няма какво да кажеш...
До коментар #83 от "Антиелектрика":
...е съвсем нормално да мълчиш.13:06 06.02.2019
85 Кумчо Вълчо
15:03 06.02.2019
86 Harrry
01:57 08.07.2019