8 Март, 2019 13:47 6 939 28

Tesla Model 3 ще се зарежда за 15 минути

  • tesla-
  • v3 supercharging
Tesla Model 3 ще се зарежда за 15 минути - 1

Американският производител на електромобили представи нов тип зарядни станции, които ще дават възможност за много по-бързо зареждане на електромобилите. На максимална мощност те ще могат да зареждат колата за само 15 минути.

Иновационните станции се наричат V3 Supercharging, а от компанията уверяват, че само след 5 минути зареждане ще могат да се изминават 120 километра. Новите зарядни станции V3 Supercharging поддържат пикова мощност до 250 кВт.

В прес информацията се посочва още, че като цяло, новите станции ще съкратят времето за зареждане с 50%. Първи от услугите на V3 Supercharging ще могат да се възползват собствениците на Tesla Model 3.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    17 27 Отговор
    Ахахах 110% сигурен начин да скапеш батериите! Дерзайте!

    Коментиран от #7

  • 2 Boxer

    17 6 Отговор
    КПД? Съкращаване на живота на батерията ? 15 мин. изглежда добре, обаче какви са минусите ?
  • 3 гост

    45 8 Отговор
    Щом системата за охлаждане на батерията може да го понесе, защо не. Ако не искаш да ти зарежда толкова бързо купи си лийф и стой 2часа на колонката. Хората направили прогрес и го предлагат, а вие понеже сте квалифицирани физици на заплати от над 100х.долара годишно, каквито са разработчиците в Тесла, сте тръгнали да ги оборвате. Интересно на кого повече може да му се има доверие? Аз нямам пари, а и не ползвам редовно кола, но ако карах всеки ден щях да инвестирам в електричка, да си зареждам у дома бавно и славно на ниска тарифа и само когато ми се наложи да използвам суперчарджър, та бих се радвал ако мога да стоя 15мин, а не 40мин.

    Коментиран от #8, #15

  • 4 Crankshaft

    16 10 Отговор
    Каквото и да правят, технологията с тоя тип батерии е на лимита си, просто физически няма как да се подобрят нещата. Или трябва да развият стратегията с унифицирани батерии и просто замяната им със заредени на съответните станции или електромобилите ще се ограничат само за градско или около градско пътуване. За сериозен преход си е абсурдно неудобно. Дано измислят нещо със суперкондензаторите.

    Коментиран от #6, #9

  • 5 Няма минуси

    13 4 Отговор
    Батериите и охлаждането на Модел 3 са проектирани именно за такова зареждане, за което ви говоря откакто е излезнал модела. И това са старото поколение 2170 батерия. В момента излиза новото по-евтино поколение, което освен че има по-голяма енергийна плътност (батериите са по-леки), не се нуждае от толкова кобалт и може да се зарежда и да отдава още по-голям ток без да загрява. Батериите на модел S и модел Х, които се произвеждат от Панасоник в Япония, не могат да се зареждат с такава мощност и дори на новите зарядни мощността им ще е ограничена до 145 киловата.
  • 6 гост

    15 1 Отговор

    До коментар #4 от "Crankshaft":

    Тесла сега нали купиха максуел и според хората в бранша вероятно ще използват технологията им, за да подобрят батериите като добавят суперкондензатори и по-този начин ще могат да намалят още времето за заряд и да удължат живота на клетките като намалят пиковите натоварвания на батерията с помощта на добавката. Та на тези 15мин ако ги направят на 10 или по-малко, тогава ще е конкурентно на кола с двг, една вода и една тоалетна и готово.
  • 7 куку руку ку

    12 7 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Това да не ти е оловен акумулатор, че да изкриви плочи или изрони активна маса.
  • 8 123

    13 9 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Може да не се сме физици, ама искам да ти кажа, че например в България за да си осигуриш включване на пикова мощност от 240 кв, ще трябва да се изръсиш толкова пари не ЕРП-то, че никой няма да сложи подобна станция някъде. Вероятно самата зарядна станция струва една камара пари, при положение, че сегашните съществуващи базови почват от 10-20 хил. евро. И това е при условие, че изобщо има мощност да се захранят нови подобни мощности. 240 кв харчи малко производствено предприятие или доста голям хотелски комплекс. И все пак говоря за България, където имаме все още атомна централа. Ако чакаш да осигуриш тази мощност със слънчеви батерии или вятър, както в други държави от ЕС ще има доста да чакаш.

    Коментиран от #10, #12

  • 9 Няма минуси

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "Crankshaft":

    Както виждаш енергийната плътност непрекъснато се подобрява и батериите стават по-малки и по-леки, а вътрешното съпротивление непрекъснато пада и батериите могат да от стават и съответно да се зареждат с по-голям ток, без това да води до тяхното загряване. На това ли му казваш предел и лимит. Ще са достигнали предела, ако поне пет години има застой без подобрения в нито един аспект. Дори да приемем, че батериите са достигнали своя физически лимит, дори при сегашното технологично ниво са приемливи за 95% от шофьорите. Не са приемливи единствено по икономически причини, а техният лимит засега няма граници. При около 170 долара за киловатчас миналата година, се говори за 65 долара за киловатчас след десетина години само от икономия от мащаба.
  • 10 гост

    13 6 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Никой не говори за България, ние сме на ниво Уганда в развитието си. САЩ са на съвсем друго ниво, западните страни са на друго ниво, това че се намираме близо до тях и се водим членове на ЕС нищо с нищо не допринася за развитието на страната ни, за мое най-голямо съжаление. В САЩ може да си поръчаш модел 3 за 35х.долара, след отстъпката става 31,500долара и много ниски разходи на употреба, в Европа, в Китай, навсякъде е много по-скъпо, а у нас въобще го няма това като официален продукт, нито пък има бърза зарядна, макар че в региона на Пловдив е отбелязана такава за близкото бъдеще. В моят малък град има 3 тесли модел С и трите са с швейцарска регистрация и се карат от хора с фирми, които могат да си позволят лизинг от 2х.лв на месец, много други коли струват по толкова, не е скъпа сравнено с немски нови коли например.
  • 11 NikNay

    9 14 Отговор
    15 минути 250кв 120 км, 5 минути 60 литра 1350 км.

    Коментиран от #13

  • 12 Няма минуси

    11 6 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Както винаги, когато става въпрос за електромобили, статиите тук се пишат колкото да се маркира, че е написано нещо и се споменава само 10% от известната информация, а останалото трябва да го пишем в коментарите. Ако 250 кв ти се струва много, какво ще кажеш за четири такива станции една до друга, които не си споделят мощността и всеки може да зарежда с максимална мощност? Ако можеш да смяташ това е 1 мегават, а един блок на АЕЦ Козлодуй осигурява 1000 мегавата. Тоест само 1000 такива зарядни, биха поели цялата енергия от АЕЦ Козлодуй. "Тайната" е в използване на буферни батерии, които се зареждат бавно с по-малка мощност, а при необходимост я отдават пиково. По този начин се решава и проблемът с фотоволтаиците и вятърните централи, за които говориш. Енергията от тях се складира когато я има, а се зарежда в електромобилите, когато имат нужда. могат да се зареждат и от мрежата и да отдават енергията обратно при необходимост. Необходимата площ фотоволтаици за един мегават не е кой знае колко много. Само 5000м²
  • 13 Крива математика.

    12 6 Отговор

    До коментар #11 от "NikNay":

    За 15 минути се зареждат 360 километра. Ако искаш да стигнеш от София до морето, като предварително си заредил на нощна тарифа в къщи, ще стигнеш до морето със 5-минутно зареждане по пътя, ако караш с магистрална скорост. При каране с до 100 километра в час ще стигнеш и без зареждане с включен климатик. Пътни до морето 10 лв.

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #13 от "Крива математика.":

    Да, точно така е. Все едно да ти кажат, че за условието да платиш 10лв за тази дистанция е да пътуваш малко по-бавно или към 40мин повече, вместо да дадеш 80лв за гориво и да пристигнеш малко по-бързо. И като пристигнеш какво правиш тези 40мин? Изкарваш пари ли? Или седиш на дивана? Спестените пари са ти равни на един работен ден заплащане, това не ви ли блазни?

    Коментиран от #16, #18

  • 15 Язе

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Сравнението ти с заплатите е много ама много несериозно.Един нарко дилър тези пари ги изкарва за два три месеца,ако е от по ниски ниво.Тия по нагоре в системата ги изкарват за по-малко от месец.По твоята логика всеки нарко дилър е по-умен от инж.на Мъск?Добре е това с бързото зареждане но дали ме съкращава много живота на батерията?Доказано е,че работата на всеки елемент на макс съкращава значително живота му.

    Коментиран от #17

  • 16 Крива математика

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Какви 40 минути? За 15 минути с новото зарядно ще заредиш за още 360 км. Заедно със заредените 500 км на нощна тарифа у вас, стават общо 860 километра. Ако по време на морето отидеш в заведение, ресторант или хипермаркет с безплатно зареждане, за около час докато си пиеш кафето, ще заредиш още 100-150 км. Иначе всички ни блазни евтиното зареждане, но ни отблъсква първоначалната висока цена на автомобила. Ще изчакаме по-евтините модели, пък дори да не са на Тесла.

    Коментиран от #25

  • 17 Няма минуси

    2 6 Отговор

    До коментар #15 от "Язе":

    Всъщност няма такива доказателства! Бързото зареждане не поврежда батериите. Те се повреждат от високата температура, бързо зареждане при ниска температура, когато стоят заредени над 80% дълго време, когато стоят разредени под 5% дълго време. Батериите на Тесла са толкова добри защото софтуера и хардуера им, не позволяват да достигнат до такива параметри. Батерията ти може да изкара 1000 цикъла заряд/разряд, но ако я сложиш на зарядното и я ползваш за навигация на арматурното табло с постоянно включен екран, може да я прецакаш още на десетия цикъл, дори да е чисто нова, защото ще я прегрееш. Ако батерията на телефона ти е замръзнала и е "паднала" а ти я включиш в зарядното преди да се е стоплила ( като се стопли зарядът с магически ще се "върне") отново ще я прецакаш дори да е чисто нова.
  • 18 Driving pleasure

    14 4 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Какви изкарани пари бе приятелю... за цената, която си платил за най-евтината тесла - ще си купиш среден клас автомобил с фул екстри и ще имаш пари за още 1 такъв или за 25-30 години гориво и обслужване. Няма как да изкараш електричката икономичеси по-изгодна, да не говорим, че има и зверско обезценяване. Правиш дребни сметки за 40те лева гориво а голямата за десетките хилярдарки ти убягва ;)

    Коментиран от #19

  • 19 Прав си

    7 7 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Няма как човек да не се съгласи за зверското обезценяване. Собствениците на Тесла даже стачкуваха тази седмица по тази причина. Само за един ден, Tesla свали цената на един от моделите си с над 100 000 лв. Много кофти тръпка да си си купил същия модел една седмица по-рано. За щастие и за в бъдеще ще има още "прецакани" . Цените на новите модели ще продължат да падат докато не подминат и тези на дизеловите и бензиновите си събратя и продължат да падат.
  • 20 NikNay

    6 4 Отговор
    Когото видя полицейски и военни автомобили на ток може и да се замисля да си взема такъв. . . .

    Коментиран от #21

  • 21 Полицейски?

    4 8 Отговор

    До коментар #20 от "NikNay":

    Вече е масова практика да се купуват полицейски електромобили. Това, че ти не си чувал, говори зле само за тебе. Смяташ ли че някой може да избяга от Тесла?

    Коментиран от #23

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 mediator37

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Полицейски?":

    Всяка въшка с ДВГ може да избяга на теслата и като тръгне да бяга наблюдателят от теслата само ще гледа как става на малка точица и се слива с хоризонта. Няма електричка, която да може да достигне максимална скорост сравнима дори с индийските боклуци Тата.
  • 24 Хаха

    4 2 Отговор
    Мошеникът ала бай Стиви Илончо пак лови балъци ..ако е един мегават станцията може и по-бързо да става, ама надали
  • 25 Стига ва

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Крива математика":

    Тъй като ги ръсиш вярваш ли си))))

    Коментиран от #26

  • 26 Крива математика

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Стига ва":

    Аз вярвам на математиката. Ти на кого вярваш не ме е грижа. Ако имаш някакви цифри за споделяне давай да ги обсъдим. Ако смяташ че някъде в сметките съм сгрешил посочи къде. Иначе си поредният който обяснява пред клетката на жирафа ,че такова животно нема.
  • 27 Крива математика

    5 3 Отговор
    Предполагам си същият, но да ти отговоря и на тебе, за твоя жираф, който не съществува. Тесла модел 3 са реални автомобили и вече има няколкостотин хиляди по пътищата. Зарядните станции са реални и вече започнаха да се използват. Това дали ти вярваш в съществуването им, или си мислиш че Илон Мъск си ги измисля за да лъже и мами, си е твой ментален проблем. Относно мегаватовите зарядни, фактически са точно такива. Представляват батерии с мощност един мегават, към които са свързани 4 зарядни по 250 кв. Батериите се зареждат предварително със значително по-малка мощност, отколкото отдават.
  • 28 хонда

    0 4 Отговор
    Всеки знае ,че теслата е дарак.Хондичката ми на газ ще я изяде.Да ама навремето броих 950лв за нея,затова сега още карам новичка кола.