Отидете към основна версия

13 128 129

Хибрид за новото Audi A6

  • audi-
  • a6-
  • hybrid

От Audi разпространиха официално първите подробности за следващото поколение A6. Автомобилът е построен на напълно нова платформа и по габарити се доближава до флагмана A8. Седанът е дълъг 4.92, широк 1.87 и висок 1.46 м (с 3 см по-малко от сегашната генерация). Удължено до 2.91 метра е междуосието. Освен с традиционните бензинови и дизелови двигатели моделът ще се оборудва с хибридна силова установка.

На първо време ролята на базов мотор ще поеме 2.8-литров бензинов агрегат с атмосферно пълнене и мощност 204 к.с. (280 Нм). В комбинация с безстепенен вариатор той ще позволява ускорение до 100 км/ч за 7.7 секунди, а максималната скорост ще достига 240 км/ч. По каталог тази модификация ще харчи средно по 7.4 литра гориво в смесен цикъл на движение.

Вторият бензинов двигател е V6 с обем 3.0 литра и механичен компресор. Развива мощност от 300 к.с. и 440 Нм въртящ момент в диапазона от 2 900 до 4 500 об/мин. Оборудван с такъв мотор и роботизирана трансмисия S-tronic с два съединителя, седанът ще ускорява до 100 км/ч за 5.5 секунди. Средният му разход по каталог е 8.2 л/100 км пробег.

Дизеловата гама също се състои от два агрегата. По-малкият е двулитров с мощност 177 к.с. и въртящ момент от 380 Нм. Той ще се предлага както с обичайна механична скоростна кутия, така и с вариатор. Ускорението до 100 км/ч с този мотор ще отнема 8.7 секунди. По-големият дизел е трилитров V6 в два варианта с 204 и 245 коня. По-слабата версия ще се екипира с безстепенен вариатор, а по-мощната ще се комплектова с роботизирана трансмисия S-tronic. Шестцилиндровите дизели ускоряват до 100 км/ч за 7.2 и 6.1 секунди съответно.

Хибридната А-шестица ще разполага с бензинов турбодвигател с обем 2.0 литра и мощност 211 к.с., работещ съвместно с 39-киловатов електромотор. Трансмисията е осемстепенен автоматик. 1.3-киловатовият блок от йон-литиеви батерии осигурява запас от енергия за едва 3 км пробег само на ток (максимална скорост 100 км/ч). Акумулаторите се зареждат при спиране и движение по инерция. Хибридът ускорява до 100 км/ч за 7.3 секунди и достига максимална скорост от 238 км/ч. Средният разход на гориво е 6.2 л/100 км, а емисиите на въглероден двуокис са в рамките на 142 г на километър.

Очаква се на по-късен етап в гамата да се появи напомпана модификация S6 с V-образен осмак с два турбокомпресора и мощност над 500 к.с.

20% от каросерията на следващото поколение ще се изработва от алуминий. От самолетния метал ще бъдат направени вратите, предните калници и капакът на багажника. Благодарение на това двулитровата дизелова версия ще тежи само 1 575 кг.

Моделът ще се оборудва с последно поколение на фирмената система за двойно задвижване quattro с диференциално подаване на въртящия момент към предните и задните колела. В обичайни условия 60% от мощността се предава на задния мост.

Интериорът на новата А-шестица повтаря почти напълно салона на A7. Дизайнерите са заложили на неговата асиметрична архитектура на арматурното табло и практически същата подредба на централната конзола.

В списъка с опциите за модела присъстват изцяло светодиодни фарове, адаптивен круиз контрол с функция за автоматично спиране в екстрени случаи, система за разпознаване на пътните знаци, нощно виждане и навигация от последно поколение с интегрирана услуга Google Earth.

Продажбите на следващото Audi A6 трябва да започнат през първото тримесечие на 2011-а. Цени и по-детайлни спецификации засега не са оповестени.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини