Обикновено рейтингите на най-желаните от мъжете автомобили се съставят по признаци като бруталност, мощност и агресия. Действителността, разбира се, е малко по-различна и в повечето случаи здравият разум надделява при избора на кола.
Кои са любимите коли на силния пол и какви алтернативи разглеждат мъжете преди покупка се е опитал да установи един от най-големите руски портали за търговия с автомобили Autospot. Целта на изследването е била не да бъде съставен абстрактен рейтинг на най-мечтаните модели от кориците на списанията, а съвсем конкретна класация на 10-те най-купувани от руснаците коли.
Изследването е базирано на данни от продажбите и брой преглеждания на обяви от последните 6 месеца от август 2019 до февруари 2020 г. За това време чрез сайта Autospot.ru са сключени над 9 000 сделки, пътят към които показва статистиката на разгледаните преди това оферти в портала.
Проучването показва интересна тенденция, която отразява характерна особеност на купувачите от силния пол. "Когато влязат в магазин, повечето мъже се отправят директно към стоката, за която са тръгнали на пазар, и рядко си губят време с разглеждане на други продукти. Така е и при нас: преглежданията на страниците показват, че по-голямата част от потребителите купуват точно автомобила, за който са дошли в сайта, и не се отвличат с други марки и модели", отбелязва маркетинговият директор на Autospot.ru Ярослав Шипачов.
В Топ 10 на автомобилите, които са купували мъжете, влизат Kia, Hyundai, Skoda, Lada, Renault, BMW, Mitsubishi, Volkswagen, Audi и Nissan. Въпреки традиционната си целеустременост и предрешен избор обаче, в процеса на проучване някои потребители са променили първоначалните си предпочитания и са купили друг автомобил.
Така например 5.5% от мъжете, които са влезли в сайта, за да купят Hyundai, в крайна сметка са се спрели на Kia. 3.9% от избралите корейската марка преди това са разглеждали "шкоди", а 2.2% - "фолксвагени".
Hyundai се е оказал по привлекателен за 8.1% от купувачите, които първоначално са искали Kia. Корейската марка е отмъкнала други 3.3% от Skoda, а 2.4% са се отказали от Volkswagen.
Сред купувачите на Skoda 6.9% първоначално са искали Kia, а 4.4% са предпочели чешката марка, след като преди това са разглеждали "фолксвагени". 3.2% пък са се прехвърлили от Hyundai.
При луксозните марки се наблюдава миграция към BMW от Mercedes-Benz, Audi и VW. Самият Volkswagen пък "краде" купувачи от Skoda, Kia и Hyundai, а Audi са предпочели мъже, които преди това са разглеждали оферти за BMW, Volkswagen и Kia.
Топ 10 на най-купуваните от мъже автомобили и марките, разглеждани преди покупката
Място |
Марка |
Топ 3 на разглежданите като алтернатива марки и % на купувачите, променили първоначалния си избор |
1 |
Kia |
Hyundai (5.5%), Skoda (3.9%), Volkswagen (2.2%) |
2 |
Hyundai |
Kia (8.1%), Skoda (3.3%), Volkswagen (2.4%) |
3 |
Skoda |
Kia (6.9%), Volkswagen (4.4%), Hyundai (3.2%) |
4 |
Lada |
Hyundai (3.5%), Kia (3.1%), Skoda (2.9%) |
5 |
Renault |
Kia (4.4%), Hyundai (3.3%), Lada (3.1%) |
6 |
BMW |
Mercedes-Benz (4.9%), Audi (4.4%), Volkswagen (2.4%) |
7 |
Mitsubishi |
Kia (6.5%), Skoda (4.7%), Hyundai (4.5%) |
8 |
Volkswagen |
Skoda (5.2%), Kia (4.7%), Hyundai (3.5%) |
9 |
Audi |
BMW (10%), Volkswagen (4.1%), Kia (3.8%) |
10 |
Nissan |
Kia (6.4%), Hyundai (5.5%), Mitsubishi (4.7%) |