Експанзията на Volkswagen в електрическата мобилност ще отвори нова бизнес възможност за съхранение и управление на електроенергията. Така автоконцерна ще може да се конкурира с големите енергийни компании, заяви директорът на стратегическия отдел на VW Михаел Йост. Това предаде Autoblog.
Батериите на електромобилите могат да бъдат използвани за стабилизиране на енергийната мрежа. Този процес може да се случи чрез зареждане на акумулаторните батерии във времена на излишно снабдяване и по-късна продажба на електроенергия в мрежата в моменти, когато доставките от възобновяемите източници са ниски, каза Йост.
"До 2025-а ние ще разполагаме с капацитет за съхранение на 350 гигаватчаса енергия чрез нашия парк от електромобили. Между 2025-а и 2030-а очакваме тази стойност да нарасне до 1 тераватчас. Това е повече енергия, отколкото в момента се генерира от всички водноелектрически централи в света. Можем да гарантираме, че съхраняването ѝ ще бъде нова сфера на дейност", обясни Йост пред журналисти в Берлин.
Volkswagen не е единствения автоконцерн, който оглежда тази бизнес възможност. Немската енергийна компания E.ON работи съвместно с Nissan за разработването на V2G (vehicle-to-grid) - услуги, които позволяват на енергия, съхранена в батериите на електромобила, да бъде продавана обратно на електрическата мрежа. Японският автоконцерн подобрява своята иновативна технология от години, като през 2018-а получи одобрение да въведе Leaf for V2G в Германия.