Експанзията на Volkswagen в електрическата мобилност ще отвори нова бизнес възможност за съхранение и управление на електроенергията. Така автоконцерна ще може да се конкурира с големите енергийни компании, заяви директорът на стратегическия отдел на VW Михаел Йост. Това предаде Autoblog.
Батериите на електромобилите могат да бъдат използвани за стабилизиране на енергийната мрежа. Този процес може да се случи чрез зареждане на акумулаторните батерии във времена на излишно снабдяване и по-късна продажба на електроенергия в мрежата в моменти, когато доставките от възобновяемите източници са ниски, каза Йост.
"До 2025-а ние ще разполагаме с капацитет за съхранение на 350 гигаватчаса енергия чрез нашия парк от електромобили. Между 2025-а и 2030-а очакваме тази стойност да нарасне до 1 тераватчас. Това е повече енергия, отколкото в момента се генерира от всички водноелектрически централи в света. Можем да гарантираме, че съхраняването ѝ ще бъде нова сфера на дейност", обясни Йост пред журналисти в Берлин.
Volkswagen не е единствения автоконцерн, който оглежда тази бизнес възможност. Немската енергийна компания E.ON работи съвместно с Nissan за разработването на V2G (vehicle-to-grid) - услуги, които позволяват на енергия, съхранена в батериите на електромобила, да бъде продавана обратно на електрическата мрежа. Японският автоконцерн подобрява своята иновативна технология от години, като през 2018-а получи одобрение да въведе Leaf for V2G в Германия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Трудно
Коментиран от #5
12:14 21.03.2020
2 Borislav Popov
Коментиран от #3, #4
12:33 21.03.2020
3 гост
До коментар #2 от "Borislav Popov":
Бате Боре, много си прав, докато чакаме коментарите на инженерите би ли ми разказал за плюсовете и минусите на аналния секс между любителите на електромобили.Коментиран от #6
12:45 21.03.2020
4 гост
До коментар #2 от "Borislav Popov":
Това от Нисан отдавна са го измислили, само че е приложимо само и единственно в условията на смартгрид енергийна система, което го има тук-там в развитите страни.12:51 21.03.2020
5 Боби
До коментар #1 от "Трудно":
Няма да се качва постоянно, приятелю. Цената ще определя кога да се качва и кога да се тегли. Когато мрежата има достатъчно енергия цената е ниска-зареждаш. Когато енергията от мрежата е по-малко цената е висока - връщаш. Така се изравнява натоварването. Ако помните Тесла изгради огромна батерия в Австралия за изравняване на енергията. Когато може да се прави с ел. коли, такава батерия не е нужна, защото колите ще могат да правят същото.Коментиран от #7, #13
13:38 21.03.2020
6 Джугана
До коментар #3 от "гост":
За тайните на аналния секс, между любитилите-елекрофоби, мене питай или Антиелектрика, ние в тази област сме професори.14:09 21.03.2020
7 Трудно
До коментар #5 от "Боби":
Тоест прекупвачите да напълнят джобовете. От всичко това много производители на ток ще фалират а накрая ще го отнесе обикновеният човек. Тоест искаш по борсова цена да пазаруваш на дребно това за коя стока го има?Коментиран от #9
14:46 21.03.2020
8 TSLA
18:09 21.03.2020
9 Кое му е трудното?
До коментар #7 от "Трудно":
Не само прекупвачите, всички ще напълнят джобовете. Най-големите и вероятно единствените губещи ще са въглищните централи.Производителите само могат да печелят, защото цените ще се стабилизират, понеже няма да има излишъци, които да бутат цените до степен да станат отрицателни, нито ще има недостиг, който да вдига цените, което кара всички да се полакомят и да вдигнат производството, но след пика, търсенето рязко спада заедно с цената, но производството не може толкова рязко да се намали и енергията отива на вятъра. За всеки един производител е добре неговата централа да работи на максимална мощност със 100% изкупуване на произведената енергия.
"Потребителите" ще се превърне в архаично понятие. Всеки ще може да бъде както производител, така и ползвател на енергия, а както се вижда ще може даже да я съхранява и продава на по-висока цена. Вече няма да сме потребители, а просюмъри.
18:47 21.03.2020
10 Промяна в мисленето
07:45 22.03.2020
11 Ханс Клос
Коментиран от #12
08:57 22.03.2020
12 Тук става въпрос за друго
До коментар #11 от "Ханс Клос":
Става въпрос, че ще изкарват пари от това. Следователно може да им се вярва, защото това е единствената им цел - парите. Да не мислиш, че ще го правят по екологични причини?09:18 22.03.2020
13 Boxer 3.0
До коментар #5 от "Боби":
При 15% загуби, за зареждане. А после, при отдаване,а и да не забравяме преносът, колко трябва да е разликата в цените, че да изплати и амортизацията на батерията и да носи печалба на собственика?22:58 22.03.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.