Отидете към основна версия

9 326 39

Електромобилите отказаха VW от CNG

  • vw-
  • vag-
  • volkswagen-
  • cng-
  • метан-
  • електромобилност

Volkswagen Group е спряла развитието на нови автомобили на метан. Неотдавна главният изпълнителен директор Хърбърт Дийс е казал на директорите в групата, че инвестирането в коли на CNG ще бъде прекратено, тъй като автоконцернът трябва да похарчи повече за електромобилност. Това съобщи германския вестник Handlesblatt.

Според изданието, Дийс е добавил, че разходите за разработка на CNG "са по-високи от потенциалните приходи".

Припомняме, че VW се ангажира да похарчи близо 50 милиарда долара за електрически превозни средства. Това е повече от всеки друг автомобилен производител. Резултатът от тази инвестиция ще бъдат поне 70 електромобила.

Този процес няма да повлияе на текущото производство на автомобили на метан на VAG. Ръководителят на Volkswagen за леки търговски превозни средства, Томас Зедран, заяви, че неотдавна представеното Caddy от пето поколение ще се предлага със задвижване на компресиран природен газ. В момента VAG има най-голямото портфолио на коли на метан в Европа с цели 19 модела в своята продуктова гама.

Испанската дъщерна компания на VW Group Seat представи пък наскоро CNG версия на новия компактен автомобил Leon.

Също така, на автомобилното изложение в Женева през 2018-а Skoda показа концепцията за кросоувър Vision X, която беше както двугоривна - на бензин и на метан, така и оборудвана с електромотор, който подкрепя агрегата и е захранван от 48-волтова батерия.

Новините за потенциалния край на автомобилите на CNG от VW Group излизат само две години, след като бившият изпълнителен директор на Seat Лука де Мео заяви, че „компресираният природен газ има голям бизнес потенциал в автомобилната индустрия“. Той беше фактически главния отговарящ за "метана" във VW Group, тъй като на марката му беше възложена отговорността за разработването на технологии за това гориво. По-късно тази година Лука де Мео ще поеме поста главен изпълнителен директор на Renault.

Въпреки неговия отпечатък в испанския автоконцерн обаче, източник на Seat е казал пред Automotive News Europe, че компресираният природен газ е бил считан за преходна технология.

CNG и LPG(АГУ) винаги са били разглеждани като основните алтернативи на бензиновите и дизеловите двигатели. Въпреки това, нито автомобилите на метан, нито тези с газова уредба, успяха да догонят по продажби конвенционалните ДВГ.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 9 гласа.

Свързани новини

  • Volkswagen затваря заводи в Европа

    Компанията Volkswagen започва приготовления за временно затавряне на заводите на компанията в Европа, съобщи Дойче Веле. В момента компанията изпит ...
    17.03.2020
    3 775
    13