Volkswagen Group е спряла развитието на нови автомобили на метан. Неотдавна главният изпълнителен директор Хърбърт Дийс е казал на директорите в групата, че инвестирането в коли на CNG ще бъде прекратено, тъй като автоконцернът трябва да похарчи повече за електромобилност. Това съобщи германския вестник Handlesblatt.
Според изданието, Дийс е добавил, че разходите за разработка на CNG "са по-високи от потенциалните приходи".
Припомняме, че VW се ангажира да похарчи близо 50 милиарда долара за електрически превозни средства. Това е повече от всеки друг автомобилен производител. Резултатът от тази инвестиция ще бъдат поне 70 електромобила.
Този процес няма да повлияе на текущото производство на автомобили на метан на VAG. Ръководителят на Volkswagen за леки търговски превозни средства, Томас Зедран, заяви, че неотдавна представеното Caddy от пето поколение ще се предлага със задвижване на компресиран природен газ. В момента VAG има най-голямото портфолио на коли на метан в Европа с цели 19 модела в своята продуктова гама.
Испанската дъщерна компания на VW Group Seat представи пък наскоро CNG версия на новия компактен автомобил Leon.
Също така, на автомобилното изложение в Женева през 2018-а Skoda показа концепцията за кросоувър Vision X, която беше както двугоривна - на бензин и на метан, така и оборудвана с електромотор, който подкрепя агрегата и е захранван от 48-волтова батерия.
Новините за потенциалния край на автомобилите на CNG от VW Group излизат само две години, след като бившият изпълнителен директор на Seat Лука де Мео заяви, че „компресираният природен газ има голям бизнес потенциал в автомобилната индустрия“. Той беше фактически главния отговарящ за "метана" във VW Group, тъй като на марката му беше възложена отговорността за разработването на технологии за това гориво. По-късно тази година Лука де Мео ще поеме поста главен изпълнителен директор на Renault.
Въпреки неговия отпечатък в испанския автоконцерн обаче, източник на Seat е казал пред Automotive News Europe, че компресираният природен газ е бил считан за преходна технология.
CNG и LPG(АГУ) винаги са били разглеждани като основните алтернативи на бензиновите и дизеловите двигатели. Въпреки това, нито автомобилите на метан, нито тези с газова уредба, успяха да догонят по продажби конвенционалните ДВГ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фермер
40% те процента намаление още не сме го видели
Коментиран от #12
10:34 22.03.2020
2 Японеца
Коментиран от #3, #6
10:36 22.03.2020
3 Госあ
До коментар #2 от "Японеца":
Абсолютно ! Трябвало да похарчат един колко си за едно от най мръсните и неефективни производства. Същото е и с веитата, щели да заместят ядрената енергия. Тея са 50% тотални калинки и 50% измамници. Може, процента измамници е по голям.10:45 22.03.2020
4 Рептилите няма
Коментиран от #7
10:51 22.03.2020
5 карам колело
10:58 22.03.2020
6 Въглероден отпечатък
До коментар #2 от "Японеца":
Е именно де, нали точно въглеродния отпечатък се бори, а от ауспуха излиза въглероден двуокис, който е само с 20% по-малко отколкото на бензинов двигател. Иначе за изчистване на градовете си прав, защото ги няма останалите гадости, които излизат от ауспуха на дизела, колкото и филтъра да има, а особено пък като ги няма, както е в България.11:01 22.03.2020
7 Кой шалтер ще ти дръпнат
До коментар #4 от "Рептилите няма":
Да не мислиш че има закон, който може да забрани на слънцето да пече, за да си произвеждаш тока сам? Колко метан можеш да си произведеш в къщи? Фотоволтаиците и акумулаторите са чудесен тандем, защото може да си произвеждаш ток, когато пече слънце, а да го ползваш когато ти потрябва независимо дали пече или не пече в момента. Когато и двете са в твоите ръце, няма кой да ти дръпне шалтера за разлика от метана, водородът или което и да е течно гориво.11:05 22.03.2020
8 Въглеводородораст
11:05 22.03.2020
9 Туран Еко
Коментиран от #10, #11
11:11 22.03.2020
10 Голям Слон
До коментар #9 от "Туран Еко":
Такова чисто масло би трябвало да има всеки ИЗРЯДЕН бензинов автомобил :-) А двигателят, който работи на метан в случая е бензинов, защото би трябвало да имаш и резервоар за бензин. Идентична е ситуацията и при метановите камиони: чисти ауспуси, чисто масло, куц вървеж и едно безкрайно зареждане по метаностанциите :-))) Лобитата се правят на луди и по тази причина предпочитат електричките. Иначе сме големи радетели на екологичната идея. А всъщност по-екологично чисти двигатели от бензините, работещи на газ, към момента няма! Батериите са мръсно производство. За никаква екология не може да се говори там. Освен това си зависим изключително много от производството на ток. А с перки и панели ток не се прави. Поне не за работещи икономики и не като основно производство.11:33 22.03.2020
11 Пасат Еко
До коментар #9 от "Туран Еко":
Аз пък имам Пасат 1.4 tsi и на метан върви като самолет. Никаква разлика с вървенето на бензин.11:43 22.03.2020
12 Нет
До коментар #1 от "Фермер":
От април11:56 22.03.2020
13 Лош Превод
12:07 22.03.2020
14 Peci kupona
12:19 22.03.2020
15 За троловете цифрите нищо не значат
АЕЦ Козлодуй трябва да работи месец и половина за да зареди тези батерии. После може да не работи месец и половина, като вместо него се ползват батериите. А сещаш ли се, колко ще е капацитета след 30 години, когато евентуално ще излезе от експлоатация АЕЦ Козлодуй, ако не му удължат живота отново?
Коментиран от #18
12:27 22.03.2020
16 гост
Коментиран от #21
12:39 22.03.2020
17 Borislav Popov
12:55 22.03.2020
18 Госあ
До коментар #15 от "За троловете цифрите нищо не значат":
Хахахаха твоите цифри ,моето момче, си ги заври там ,където отива тоалетната хартия. Дори не им обръщам никакво внимание. От къде ще ги изкараш тея теравати,като покриеш цялата територия на България с мега токсичните и трудни за рециклиране- калмиев телурид, меден индиев селенид, кадмиев галий (ди) селенид, меден индиев галий (ди) селенид, хексафлуороетан, олово и поливинил флуорид и силициев тетрахлорид, страничен продукт за получаване на кристален силиций, който е силно токсичен. И ги заменяш на всеки 15 г, най много, щото ако чакаш 25,ефективността им ще бъде 3% от теоретично ограничената 25 процентова такава.А боклуците къде, у космоса? мъск ше ги изстрелва на всеки 3 дни. И нали се сещаш, че тея смешни панели се конкурират със земеделските площи,щото и растенията искат слънце. И поне веднъж дай РЕФЕРИРАН ИЗТОЧНИК за смешните си цифри. Рефериран източник означава журнал,в който всяка публикация се гледа от най добрите специалисти в сферата преди да бъде публикувана.Коментиран от #27
12:58 22.03.2020
19 Сибирски анадолец
13:09 22.03.2020
20 Митоди
13:32 22.03.2020
21 гост
До коментар #16 от "гост":
Ще дам още един пример за тия дето на са наясно с цените на запад ! Цената САМО на данъците и застраховките на нов автомобил на лизинг е между 200 и 300 евро на МЕСЕЦ ! За стар са дори повече ! Без да смятаме цената на самия автомобил ! Само каско 6% от 20-25 000 евро масов автомобил е 1200-1500 евро или 100-120 евро на месец , плюс гражданска плюс данък поне още толкова ! А цената на горивото при среден пробег 1000-1200 км месечно и разход 6 е 70-90 евро , от които на метан може да спести най-много 30-40 , които не му стигат само да избие разликата в цената на автомобила ! Да не говорим , че 40 евро месечно за тях са сума , която не им стига дори за вечеря в евтин ресторант за двама ! Затова и там и в България НОВИ такива коли купуват само хора или най-вече фирми с годишен пробег над 50 000 км ! При автомобил за 2-3 000 евро и уредба за 70-800 евро и български данъци и застраховки (гражданска единствено) , сметката вече е доста по-друга !Коментиран от #22
13:48 22.03.2020
22 Хахаха
До коментар #21 от "гост":
Боре/гост/гъбар/психар/всички останали никове. Това в Норвегия ли е? Хахахаха. Да не е в тъпото пазарджишко село където живееш, хахахахахахахах, чак до НорвегияКоментиран от #23
16:50 22.03.2020
23 Гост
До коментар #22 от "Хахаха":
Антиелектрик/хайл/джуган/балвван/вcички ocтaнaли никoвe. И тук ли реши да изядеш едно гуйно ? Хaхaхaхa, На теб ти е по лесно да изпапкаш тук една кофа с екстременти, отколкото един смислен коментар да съставиш, идиот, хaхaхaхaхaхaхaх.Коментиран от #24, #25
17:06 22.03.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Джугана
До коментар #25 от "гост":
Моя и на Антиелетрика утре ще ги шият.19:38 22.03.2020
27 За троловете цифрите нищо не значат
До коментар #18 от "Госあ":
Цифрите не им обръщаш внимание, защото не са в твоя полза, но за сметка на това изкара от нафталина вредните вещества на отдавна забравени технологии за производство на фотоволтаици.Хубаво щеше да е, да не употребяваш и никакви цифри, защото отново се излагаш. Ако се покрият само покривите на всички сгради в България, ще остане и ток за износ. Освен това, ако една фотоволтаична централа построена днес има мощност колкото АЕЦ Козлодуй, 2000 мегавата, то гаранцията гарантира поне 80% след 25 години. Понеже си зле със сметките, това са 1600 мегавата, а не както си написал 250 мегавата след 15 години. Това са елементарни и лесно проверими факти, доказани емпирично през годините.
Като искаш рефериран източник, дай ти такъв, който да казва колко площ ще е необходима за ВЕИ източници?
Коментиран от #28
20:30 22.03.2020
28 гост
До коментар #27 от "За троловете цифрите нищо не значат":
Всеки може да вземе размерите на панелите от всеки сайт за продажбата им ! Масовите са 300 вт , с размери около 1 на 1,6 метра ! Тоест 1 квт заема по-малко от 6 кв. метра ! При покривните обикновено не се оставят пътеки , но айде и да сложим 20 % за пътеки , станаха 7,2 м2 или 1 Мвт е 7,2 декара ! Тоест 2000 Мвт колкото Козлодуй са 14 400 декара !!! Не съм съвсем сигурен , ама АЕЦа в момента със всички прилежащи му терени май е доста повече !!! Щото 14 000 декара е землището на средно голямо село !! Също така територията на Мини Марица Изток е поне три пъти по толкова !!Коментиран от #29
23:08 22.03.2020
29 Хахахах
До коментар #28 от "гост":
Поредното норвежко псевдо научно изчисление. Норвежец, май трябва да ти се обясни че атомната електроцентрала работи 24/7, докато от панелите ще имаш не повече от 6-8 часа на макс (250-300W), и то при идеални условия, така че ще ти трябва минимум 3-4 пъти по голяма площ за да почнеш да мечтаеш да се доближиш до Козлодуй. Умножавайки твоето землище по 5, излиза че ще ти трябват 72 кв. км, тоест правоъгълник 9км на 8 км, и като предвидиш неравности на терена и пр. по вероятно е да е 9x9km. Хайде сега отивай да се повозиш на детския Москвич с педалите, хахахахахКоментиран от #30, #31
01:12 23.03.2020
30 Tio
До коментар #29 от "Хахахах":
Освен това тези 6-8 часа са при идеални условия. Да се сметне и дните, в който няма слу=ънце - дъждовни, мъгли, зима .... и нещо не излизат сметките за замяна на АЕЦ с волтаик колкото 2 села :)Коментиран от #33
01:53 23.03.2020
31 гост
До коментар #29 от "Хахахах":
Норвежец ли си , чукча ли си (по-вероятно , хахахха ) , ама що си мислиш , че и другите са чукчи ?? Първо АЕЦа ти може и да работи 24/7 , ама въобще не работи на 100% през това време , а най-много средно на 70-75% !! И то без да броя безбройните му планови ремонти , профилактики и аварии , щото отдавна си е подминал проектния срок !! А и да не беше така , просто няма такова постоянно търсене !! То ако не беше ПАВЕЦ Чаира да му поеме поне единия блок през нощта да акумулира за през деня , трябваше направо да го спират !! После не разбрах как от 3-4 изведнъж взе да умножаваш по 5 ????!!!! Та хайде за начало да се спрем на 3 , щото както ти показах и толкова няма по-голямо производство АЕЦа ти !! Та по 3 станаха 42 000 декара , което е 6 на 7 км !!!! Сега понеже си голям "умник" и явно не си стъпвал нито в АЕЦа , нито в Мини Марица Изток , мога да ти кажа , че атомната е поне 30 на 20 км , а Мините са поне три ПЪТИ по-толкова , ако не вярваш , отвори си чичко Гугъл и виж огромното петно до Раднево и Гълъбово , което се вижда от КОСМОСА !!!! Доказано !!! И което е лунен пейзаж , който никога няма да е пак нормална земеделска земя , щото е толкова набъкан с отрови , че даже не ми се обяснява !!! И ква излезе тя , само тия места да напълним с панели , ето ти поне 10 (десет) АЕЦа и то доста по-евтини , щото фотоволтаичните централи в момента са по 1 милион на Мвт , а атомните са 10 милиона на Мвт !!! Ако не вярваш виж колко искат за Белене за 2000 Мвт !!!!Коментиран от #32
02:05 23.03.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Dio
До коментар #30 от "Tio":
Поредното nasirane на норвежеца, свикнали сме муКоментиран от #34
03:09 23.03.2020
34 Тео
До коментар #33 от "Dio":
Какво очакваш, в Норвегия е бил дюнерджия07:31 23.03.2020
35 Малко по малко стигнахте до изводите
Коментиран от #36
09:14 23.03.2020
36 Хахахах
До коментар #35 от "Малко по малко стигнахте до изводите":
Норвежец, толкова си задръстен и безинтересен че дори няма да удостоя коментара ти с (-), по добре да бяхте ме баннали заедно с още двама-трима, че да няма кой да разобличава тъпните ти. Хахахахахах, а защо ми изтрихте коментара с идеята как да преустроиш детския си Москвич с педали на ток? Написан е на български, по темата е и не съдържа обиди?Коментиран от #38
10:48 23.03.2020
37 перничанин
11:58 23.03.2020
38 За троловете цифрите нищо не значат
До коментар #36 от "Хахахах":
Не съм и очаквал нещо различно. Фактите и цифрите не са ти сила и не можеш дори да разбереш написаното. Единственото което можеш е да обиждаш опонентите и да ги засипваш с десетки кухи коментари за пендели и подобни.20:00 23.03.2020
39 Яжте ми ЛАЙНАТА талибани
23:34 23.03.2020