Bloomberg, позовавайки се на собствени източници, съобщава, че Nissan търси начини да намали годишните разходи с 300 милиарда йени (2.8 милиарда долара). Тези мерки ще станат част от тригодишен план, насочен към съживяване както на самата компания, така и на марката Infiniti, която е част от нея.
Слуховете за мащабни трансформации на компанията вече циркулират в мрежата, но не бяха напълно верни. Nissan чака много големи промени, но марката няма да напусне Европа. Очаква се конкретни стъпки за намаляване на разходите ръководството на Nissan да обяви в края на месеца, по време на представянето на финансовия отчет за изминалата 2019 година.
Анализатори смятат, че компанията все пак ще се откаже от присъствието на Datsun в долния ценови сегмент, ще спре една производствена линия и ще намали значително маркетинговите и изследователските дейности. Освен това, според Bloomberg, компанията обмисля да опрости дейността на центрове за развитие в Индия, Виетнам и Тайланд, както и да рестартира марката Infiniti.
За тази цел Nissan ще се фокусира върху най-големите и печеливши пазари - САЩ, Япония и Китай. Междувременно в Европа марката Nissan ще бъде представена само от кросоувъри и електрически модели, разработени като част от алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Най-вероятно Nissan ще затвори компанията, разположена в Барселона и ще прехвърли производството си към заводите на Renault във Франция и други страни.
В допълнение, производителите обмислят да разширят обхвата на съвместното производство на други производствени обекти в Европа, както и в Южна Америка и Югоизточна Азия. Производственият капацитет на Nissan в момента възлиза на около 7 милиона автомобила годишно. В момента ззаводът на Nissan във Великобритания се готви да започне масово производство на новото поколение Qashqai.