Отидете към основна версия

5 378 20

"Ъпсайзинг" за Porsche 911 през 2026-а

  • porsche-
  • 911-
  • ъпсайзинг-
  • регулации-
  • емисии-
  • euro 7

Porsche похарчи милиони за даунсайзинг на своите двигатели, но новите регулации, планирани да влязат в сила в цяла Европа през 2026-а, ще принудят автоконцерна отново да увеличи работния им обем. Един от топ инженерите на компанията прогнозира, че следващата гама от агрегати на 911 ще бъде с по-голям обем от сегашната. Това предаде Autoblog.

"През 2026-а ще дойде следващата вълна от регулации Euro 7. Това ще бъдат най-строгите правила в световен мащаб по отношение на емисиите, вземайки под особено внимание разликите в стойностите при реално шофиране и тестване", обясни в интервю за Wheels Франк-Щефен Вализер, директорът на линията за спортни автомобили на Porsche.

Тези регулации, приети за принуждаване на производителите да преминат към електромотори, ще поставят ограничение на относителната мощност на литър работен обем, което означава, че мощността на двигателя ще зависи пряко от неговия работен обем. През последните десет години автоконцерните отделиха значително време, пари и енергия, за да преследват точно обратното - голяма мощност от малък агрегат. Именно заради това базовият 911 е оборудван с 3.0-литров шестцилиндров боксер с две турбини.

"Очаквам средно увеличение на работния обем на Euro 7 двигателите с 20 процента. Много производители ще преминат от четири на шест или от шест на осем цилиндъра. Наредбите са в абсолютен разрез с регулациите за CO2", каза Вализер.

Ъпсайзингът ще струва скъпо на автоконцерните. По-големите двигатели неизбежно харчат повече и отделят повече въглероден двуокис. Все пак, те ще трябва да бъдат и в съответствие със строгите регулации за вредни емисии. Това оставя на инженерите две възможности: компромис с производителността или инвестиране в по-модерна технология за намаляване на отделянето на CO2. Естествено Porsche поема по втория път. Вализер заяви, че, за да бъдат съвместими двигателите, ще са необходими катализатори, които са три до четири пъти по-големи от днешните. От своя страна това ще увеличи разходите за производство и развойна дейност, а потребителите ще плащат разликата. Той допълни, че всичко това означава изцяло нови двигатели, особено за 911.

Вализер заяви, че дните на високопроизводителните атмосферни 911 като GT3 RS също са преброени, тъй като създаването на съвместими с емисиите агрегати ще стане твърде сложно. „Ще дойде момент в рамките на следващите 10 години, когато ще трябва да кажем: това е последното по рода си“, предупреди директорът на линията за спортни автомобили на компанията. Разбира се, Porsche не изключва възможността да произвежда различни варианти на 911, включително високопроизводителни атмосферни модели, за пазари, където регулациите за вредни емисии не са толкова строги, като например Съединените щати и Австралия.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 9 гласа.

Свързани новини