Porsche масово затваря автосалони в Китай

13 Декември, 2024 10:30 5 259 22

  • porsche-
  • продажби-
  • китай
Porsche масово затваря автосалони в Китай - 1

Porsche ще затвори около една трета от представителствата си в Китай. Това решение е продиктувано от факта, че търсенето в доскоро най-важният пазар за Porsche, рязко намалява, тъй като все повече и повече китайци преминават към местни марки. Според резултатите от трите тримесечия на 2024 година продажбите на Porsche в Китай са се сринали с 29 процента. Това съобщава China Daily .

В момента Porsche има 138 активни дилърски центъра в Китай. До края на 2026 година техният брой ще бъде намален до 100. Освен това германската марка ще оптимизира местните инвестиции: инвестициите в нерентабилните китайски региони ще бъдат намалени, а в печелившите, където Porsche-тата все още се търсят, ще бъдат увеличени. Сред последните, например, са Шанхай и Пекин.

„Основната цел е да се увеличи общата рентабилност на мрежата, което ще бъде печелившо за самото Porsche, както и за дилърите и клиентите “, каза Александър Полих, ръководител на Porsche China.

Китай е най-големият пазар за Porsche от осем години насам. През 2021-а компанията е продала там 95 600 коли, докато в Европа са продадени 86 100, а в САЩ - малко над 70 000. През 2022 година продажбите в Китай намаляха с два процента, въпреки че все още надхвърляха европейските. През 2023 г. търсенето спадна до 79 000, а през 2024-а положението обещава да бъде още по-лошо, със спад от почти една трета през периода януари-септември.

Обръщането на китайците към местните марки удари не само Porsche. Продажбите на BMW, Mercedes-Benz и Volkswagen също се сринаха: общият им дял падна от 25 на 14 процента за пет години. В сегмента на електрическите автомобили делът на немските марки е под десет процента.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ония с фордо

    36 0 Отговор
    А в Австрия в КТМ днес последния дръпна шалтера !
  • 2 Ония с фордо

    22 1 Отговор
    Много продали в Китай ! Нищо не са продали при население от 1,4 милиарда !

    Коментиран от #4

  • 3 Баба Гошка

    39 3 Отговор
    Ми на кой му е притрябвала скъпа, чуплива бракма, дето не излиза от сервиза, а ремонтът й излиза златен? Китайците са свидливи и нетъпоглави, както европейците, скоро и 10 000 глупита годишно няма да могат да намерят в китай да им ги купят

    Коментиран от #11

  • 4 провинциалист

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ония с фордо":

    Мда, то затова им е бил най-важният пазар.
  • 5 щом и най големите прошляци

    22 1 Отговор
    се качиха в тази кола,значи нищо не струва.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 СМЯНА НА СЪЕДИНТЕЛ...10 БОНА...

    32 0 Отговор
    китаеца има акъл...
  • 8 незнайко

    26 4 Отговор
    Всички ще се сринат след като китайците се научиха да правят автомобили и електромобили на високо ниво и на по ниска цена ! Виждате какво става с бяла и черна техника . Всичко или почти всичко е произведено в Китай . В тази страна няма КАПИТАЛИЗЪМ !!!

    Коментиран от #17

  • 9 долу ЕС

    16 6 Отговор
    ами нормално, и аз искам бг кола да карам, но ЕК се постара да затвори завода в ловеч на Г Лоул, щото бил китайски. Е китайците вече не повтарят тази грешка, внасят директно, въпреки ЕК. ЕС е пълна дупка и просто трябва да се разпадне

    Коментиран от #12

  • 10 долу ЕС

    21 4 Отговор
    до 10 г няма да има самостоятелна европейска марка, до 20 г няма да има европейска марка
  • 11 Бабо

    8 12 Отговор

    До коментар #3 от "Баба Гошка":

    Карай си масквича и плюй Поршето ,ово е стандарт

    Коментиран от #20

  • 12 Ама

    11 6 Отговор

    До коментар #9 от "долу ЕС":

    Вие в маалата си имате български коли ,с по една конска сила ,карайте си ги
  • 13 Така, както

    17 5 Отговор
    Се сриват европейските и американски марки, та се сриват и техните икономически и политически системи - рязко и безвъзвратно! За глупаците, които още не са разбрали или, на които не им е изгодно да разберат - изтокът смачка запада и нас нищо добро не ни чака!
  • 14 Чайна Майна е истината

    14 4 Отговор
    Кой с акъл ще иска да седне в немска тоалетна.Свършиха тъпъните дето си купуваха коли щото имали шевове на волана, седалките, махагон и ултра лукс коБчета и светещи пепелници.😀
    Истинските автомобили влизат в сервиза за смяна на масло, филтри и накладки.Немските са талаш.Ако искат да се върнат в играта което ще е трудно ще трябва да започнат да правят здрави и надеждни коли с пълна гаранция за всичко 15г.
  • 15 Нормално

    5 0 Отговор
    Демографията има значени. Порше и другите премиум немски марки бяха еталон за престиж при поколенията родени до към 1990г. След това, по-късните поколения имат други ценности. Ориентират се към hi-tec произведенията. Удоволствието от шофиране вече не е приоритет. Хората стават по-меркантилни и старите брандове за престиж, отпадат от конкуренцията по-по-най.

    Коментиран от #21

  • 16 ЯКО БОЙ

    3 1 Отговор
    НЕКА, НЕКА - Г3ЙРОПАТА ЗАТЪВА
  • 17 Сск

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "незнайко":

    Верно си незнайко! Прочети в Гугъл какво означава държавна субсидия и защо за няколко години се появиха над 200 автомобилни марки в Китай!

    Коментиран от #22

  • 18 Джоко

    2 1 Отговор
    Бавно, но сигурно идва..... краят! Да, боли, но е неизбежен!
  • 19 Чук

    3 1 Отговор
    Скоро хер Шолц и мосю Макрон ще се молят на чичкатаСи да им бутне нещо за сглобяване не ишлеме във великите им заводи ха ха ха...щот са "зелени" джендъри
  • 20 Ти Порше си

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бабо":

    виждал на картинка от дъвка Турбо,а караш 30 годишен немски котор ноф фнос,каран от немска дърта бабичка сал до магазина на 50-100 метра от дома и.
  • 21 Тва е вярно,

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Нормално":

    а като прибавиш,че и тези "премиуми" немски котори са ненадеждни и басно словно струващи, и се изяснява картинката защо има спад в тяхното търсене докато съвсем изчезне интереса към тях.
  • 22 Ама ти не само че

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Сск":

    си незнайко ами си и некадърко. 200 марки се появили ама под няколко големи играчи на пазара.Или казано по друг начин едно дърво има едно стебло,няколко основни клона и т.н. до най-малките клончета които образуват короната,та в Китай е нещо като овощна градина но отлично поддържана,а западналата тейропейска градина е изгнила и продължава да до изгнива.Реалност кво да праиш,дали ша я приемеш или не си е твоя работа но тя си стои там и не мърда никъде. Разбрали щраус?