Китайската компания CATL пусна нова платформа, наречена Bedrock, наричайки я „първото ултрабезопасно шаси в света за електрически превозни средства“. Световният лидер в производството на батерии за електрически превозни средства заяви, че най-новата му технология ще "активира пазар на стойност трилиони юани".
Според CATL новата разработка също ще сложи край на убеждението, че колите с ДВГ са по-безопасни от електрическите. Компанията доказва безопасността на своята разработка във видео, представено по време на презентацията.
Видеото показва челен удар на прототипния модел със скорост 120 км/ч без взрив и пожар. CATL твърди, че най-новата им технология "поставя нов стандарт в интелигентната безопасност на шасито" с цялостна защита във всички сценарии и скоростни диапазони.
Според CATL шасито на Bedrock е преминало първия в света двоен тест за екстремна безопасност „най-висока скорост + най-силен удар“. В Китай стандартната скорост за C-NCAP тестовете за безопасност при челен удар е 56 км/ч.
При тази скорост сблъсъкът генерира енергия, еквивалентна на падане от 12-метрова сграда. При скорост от 120 км/ч все едно падаш от 56 метра височина. Според CATL енергията на сблъсъка е била 4.6 пъти по-голяма.
Дизайнът обаче позволява абсорбирането на 85% от енергията на сблъсъка на автомобила, в сравнение с приблизително 60% в случай на традиционно шаси. Вижте и видеото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рано е
Коментиран от #3
13:09 26.12.2024
2 Червената шапчица
Резултатите от гласуването са следните:
- 47% - бензин
- 53% - дизел
Коментиран от #13, #14
13:40 26.12.2024
3 Така е
До коментар #1 от "Рано е":
Рано е още за електрически автомобили. Всички недостатъци, които си изброил ще се преодолеят чак през 2026 година. Например в България зарядните станции за електромобили са прекалено рядко. Има по 20-30 км без нито една зарядна станция. Напълно нормално е хората да се притесняват че могат да закъсат, ако пропуснат без да искат 10-15 зарядни станции след като батерията е паднала под 50% и вземат, че закъсат. Бензиностанциите може да са по-нарядко но поне можеш да отскочиш да си напълниш една туба с бензин, но не можеш да напълниш кофа с ток.Коментиран от #12
14:08 26.12.2024
4 СЗО
Коментиран от #5
14:19 26.12.2024
5 Може разбира се
До коментар #4 от "СЗО":
За целта просто трябва да разкарат ДВГ да не е между това в което се блъскаш челно и пътниците. Нищо работа! Пак се чудя как досега никой не се е сетил да го махне от там, за да станат автомобилите с ДВГ по-безопасни и да има по-голяма деформационна зона при челен удар.Коментиран от #10
14:30 26.12.2024
6 Ония с фордо
Коментиран от #7, #8
14:31 26.12.2024
7 Оня с каруцата
До коментар #6 от "Ония с фордо":
Необходима е малко обща култура за да разбереш статията. Като например, че CATL не производител на електромобили и не монтира дисплеи.CATL всъщност е производител на батерии за електромобили. В статията са наблегнали единствено на частта с беззапосността от цялата новина. Но това е само върхът на айсбергът.
Коментиран от #23
14:37 26.12.2024
8 Оня с каруцата
До коментар #6 от "Ония с фордо":
Предимствата на тази платформа са много. CATL са готови да споделят тази платформа със своите клиенти и да им спестят десетки милиарди долари и няколко години разработки.По този начин се спестяват няколко години за разработката на нов модел и дори стартираща компания може бързо лесно и евтино да разработи собствен модел.
Основното предимство на тази платформа е ефективността и изключително бързото зареждане, съчетано с 1000 км пробег с едно зареждане и пожаробезопасност дори при пробождане с пирон на батерията.
14:41 26.12.2024
9 тъй шъй
14:48 26.12.2024
10 Порно
До коментар #5 от "Може разбира се":
Има го като решение- Порше 911, старите Шкодички, и един куп други със задно разположен двигател. А и на тия с предно разположен двигател отдавна при челен удар двигателят влиза под купето, не в него. Ама откъде такива знания в урсулианци?14:49 26.12.2024
11 Гост
15:14 26.12.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Подробности
До коментар #2 от "Червената шапчица":
"Попитали 10 000 мъже какво предпочитат - нова кола или идеалната жена.Резултатите от гласуването са следните:
- 47% - бензин
- 53% - дизел"
Трябваше да започнеш с уточнението, че Това са отговорите на мъжете, които харесват мъже и се опитват да ги впечатлят с "мъжки" играчки, защото са свикнали да говорят с любовниците си по мъжки и не се интересуват от жени!
Коментиран от #15
15:38 26.12.2024
15 Гост
До коментар #14 от "Подробности":
Мъжете харесващи мъже се возят в електрокари.Коментиран от #20
16:43 26.12.2024
16 Хдкдйдк
17:13 26.12.2024
17 Тити
17:45 26.12.2024
18 бай Даньо
18:26 26.12.2024
19 Дали?
Резултатите от гласуването са следните:
- 47% - бензин
- 53% - дизел"
Доколкото виждам нито един от тези които не харесва жените, не е посочил като отговор "електричество"
Повече от очевидно е, че 100% от анкетираните боготворят ДВГ и ненавиждат жените и електромобилите.
20:17 26.12.2024
20 Дали?
До коментар #15 от "Гост":
"Попитали 10 000 мъже какво предпочитат - нова кола или идеалната жена.Резултатите от гласуването са следните:
- 47% - бензин
- 53% - дизел"
Доколкото виждам нито един от тези които не харесва жените, не е посочил като отговор "електричество"
Повече от очевидно е, че 100% от анкетираните боготворят ДВГ и ненавиждат жените и електромобилите.
Коментиран от #22
20:18 26.12.2024
21 е-Бъги
За съжаление известните автомибилни марки от 20-ти век ще изчезнат.
21:20 26.12.2024
22 жени - да
До коментар #20 от "Дали?":
Елколи - не22:14 26.12.2024
23 Ония с фордо
До коментар #7 от "Оня с каруцата":
Необходимо е да си чел някои от постовете ни в които иронизирам Радо с неговите статии копирани от щатски платформи в които един от важните критерии за сигурен и модерен автомобил е големината на дисплея на мултимедията !Ако търсиш да поучаваше или да се заяждаш с някой , просто аз не съм човека.
23:30 26.12.2024