Отидете към основна версия

6 746 13

Maserati Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo получават V8 от Ferrari

  • maserati ghibli-
  • maserati quattroporte-
  • trofeo-
  • ferrari

С разкриването на Ghibli Hybrid миналия месец, Maserati сигнализира, че възнамерява напълно да обнови продуктовата си гама. Сега по-малкият от двата седана на компанията отново попада в центъра на събитията, тъй като неговият Trofeo вариант получава V8 агрегат от Ferrari. Това обаче не е всичко: автоконцернът от Модена представя високопроизводителната конфигурация и за по-големия Quattroporte.

Огледално на Levante Trofeo, двата бързи седана са оборудвани с 3,8-литров битурбо V8 агрегат, построен от Ferrari. Както при SUV-то на Maserati, при Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo двигателят генерира 580 к.с. и 730 Нм въртящ момент. Максималната скорост и на двата автомобила е 326 км/ч, което ги прави най-бързите седани на марката някога.

Ghibli Trofeo е малко по-лек от Quattroporte Trofeo и следователно е с две десети от секундата по-бърз в ускорението от 0-100 км/ч, като за целта са му нужни само 4,3 секунди. Докато Levante Trofeo се предлага само със система за задвижване на четирите колела, двата високопроизводителни седана са единствено със задно предаване и диференциал с ограничено приплъзване. Осемстепенната автоматична трансмисия ZF има за задачата да изпраща мощността до колелата и при трите модела Trofeo.

Освен че получават двигател от Ferrari, Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo идват с червени акценти, които ги разграничат визуално от по-слабите варианти. Обновени са и задните светлини, предната решетка и предната броня, където има детайли от въглеродни нишки. 

Maserati също създаде и нов преден капак за Ghibli Trofeo с двойни въздуховоди за по-добро охлаждане на двигателя. И двата седана са оборудвани с 21-цолови джанти. 

Промените продължават и в интериора на Ghibli Trofeo и Quattroporte Trofeo, където се наблюдава специфичната тапицерия за специалната конфигурация. Най-голямата промяна обаче е обновената инфотейнмънт система, която сега включва 10,1-инчов сензорен екран, вместо предишния 8,4-инчов. Той е не само по-голям, но и с по-висока резолюция.

В случай, че искате Maserati с двигател от Ferrari, трябва да действате, докато все още можете, тъй като по-рано главният изпълнителен директор на автоконцерна от Маранело Луис Камилери заяви, че компанията няма да удължи сделката за доставка на агрегати след изтичане на настоящото споразумение. Според него, последното Maserati с двигател, построен в Маранело, ще се произведе през 2021-а или 2022-а.  


 

Поставете оценка:
Оценка 5 от 12 гласа.

Свързани новини