Неведнъж сме говорили за проблемите с качеството на Tesla и по-конкретно за тези при Model Y. Някои от тях са наследени от близкия по платформа седан Model 3 - най-популярният електрически автомобил в Холандия.
Според изданието EV Sales, през първите три тримесечия на тази година, в Нидерландия са продадени 4 307 електромобила от компанията на Илон Мъск, а фактите сочат, че колкото повече автомобили се продават, толкова по-недоволни собственици има.
Сред тях са и много притежатели на далеч по-скъпите Model S и Model X. Вутер ван Ванинг е един от тях, който през първите шест месеца от притежаването на Model S P100D се сблъска с дузина неизправности.
"За да ги разреша, трябваше да вися няколко дни поне по половин час на телефона, за да си запиша час за ремонт. Впоследствие се оказва, че записването за сервиз вече не може да става през телефон, а само чрез мобилно приложение и отнема около месец, докато клиентът си изчака реда.
В същото време, ако възникнат нови неизправности по време на изчакването за ремонта, тогава компанията изисква отделно заявление за тях и при следващото посещение поправя само това, което е обявено по-рано, и игнорира новите проблеми" - казва недоволният Ванинг.
Той смята това отношение за подигравка и с помощта на адвокатската завежда дело срещу компанията на Илон Мъск. През април тази година съдия принуди производителя да оттегли некачествени продукти, но Tesla оспори това решение. Ван Ванинг и неговите адвокати основават през октомври фондация Tesla Claim Foundation, с помощта на която решават да натрупват жалби от недоволни клиенти на марката и да изготвят групов иск въз основа на тях.
Фондацията изброява основните неизправности, пред които са изправени собствениците на електрически автомобили Tesla: повреди на автопилота, повреда на чистачките, загуба на управление при внезапно ускорение, паразитни шумове в салона при шофиране през неравности, падане на прагове, счупени фарове, неработещи ключалки на вратите, неизправности в мултимедията, повреди в екрана, проблеми с зареждането, силна загуба на капацитет на батерията с течение на времето, реалната мощност е по-малка от декларираната и т.н.
Оплакванията относно качеството на услугата са отделен фронт: Tesla не отговаря на обажданията, не иска да отстранява всички проблеми наведнъж, не изпълнява обещанията (например, казват, че ще се обадят и не се обаждат).
Как ще приключи този съдебен иск срещу Tesla в Нидерландия, може само да се гадае. Ясно е обаче едно - броят на недоволните клиенти нараства, а „глухотата“ на компанията към критиките вече се превърна в основна тема в Нидерландия, където електромобилите tesla съвсем не са малко.
В началото на октомври стана известно, че Tesla напълно разформирова собствената си PR служба и сега не отговаря на въпроси на журналисти. Основният източник на новини за Tesla е Twitter, където се изявява лично ръководителя на компанията Илон Мъск, който не обича много да му се карат и реагира само на благоприятни коментари от феновете.