Неведнъж сме говорили за проблемите с качеството на Tesla и по-конкретно за тези при Model Y. Някои от тях са наследени от близкия по платформа седан Model 3 - най-популярният електрически автомобил в Холандия.
Според изданието EV Sales, през първите три тримесечия на тази година, в Нидерландия са продадени 4 307 електромобила от компанията на Илон Мъск, а фактите сочат, че колкото повече автомобили се продават, толкова по-недоволни собственици има.
Сред тях са и много притежатели на далеч по-скъпите Model S и Model X. Вутер ван Ванинг е един от тях, който през първите шест месеца от притежаването на Model S P100D се сблъска с дузина неизправности.
"За да ги разреша, трябваше да вися няколко дни поне по половин час на телефона, за да си запиша час за ремонт. Впоследствие се оказва, че записването за сервиз вече не може да става през телефон, а само чрез мобилно приложение и отнема около месец, докато клиентът си изчака реда.
В същото време, ако възникнат нови неизправности по време на изчакването за ремонта, тогава компанията изисква отделно заявление за тях и при следващото посещение поправя само това, което е обявено по-рано, и игнорира новите проблеми" - казва недоволният Ванинг.
Той смята това отношение за подигравка и с помощта на адвокатската завежда дело срещу компанията на Илон Мъск. През април тази година съдия принуди производителя да оттегли некачествени продукти, но Tesla оспори това решение. Ван Ванинг и неговите адвокати основават през октомври фондация Tesla Claim Foundation, с помощта на която решават да натрупват жалби от недоволни клиенти на марката и да изготвят групов иск въз основа на тях.
Фондацията изброява основните неизправности, пред които са изправени собствениците на електрически автомобили Tesla: повреди на автопилота, повреда на чистачките, загуба на управление при внезапно ускорение, паразитни шумове в салона при шофиране през неравности, падане на прагове, счупени фарове, неработещи ключалки на вратите, неизправности в мултимедията, повреди в екрана, проблеми с зареждането, силна загуба на капацитет на батерията с течение на времето, реалната мощност е по-малка от декларираната и т.н.
Оплакванията относно качеството на услугата са отделен фронт: Tesla не отговаря на обажданията, не иска да отстранява всички проблеми наведнъж, не изпълнява обещанията (например, казват, че ще се обадят и не се обаждат).
Как ще приключи този съдебен иск срещу Tesla в Нидерландия, може само да се гадае. Ясно е обаче едно - броят на недоволните клиенти нараства, а „глухотата“ на компанията към критиките вече се превърна в основна тема в Нидерландия, където електромобилите tesla съвсем не са малко.
В началото на октомври стана известно, че Tesla напълно разформирова собствената си PR служба и сега не отговаря на въпроси на журналисти. Основният източник на новини за Tesla е Twitter, където се изявява лично ръководителя на компанията Илон Мъск, който не обича много да му се карат и реагира само на благоприятни коментари от феновете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Балончо
Коментиран от #56
13:15 21.10.2020
2 JAPCARS4EVER
Коментиран от #8, #106
13:16 21.10.2020
3 ВЕЧЕ ЧИЧО
13:16 21.10.2020
4 Strugar
Коментиран от #18, #99
13:18 21.10.2020
5 vukadin
13:19 21.10.2020
6 диоген
13:24 21.10.2020
7 Мммммм
Коментиран от #21
13:24 21.10.2020
8 Само Рено
До коментар #2 от "JAPCARS4EVER":
И кво да изхвърляме це о2 във въздуха ли?Коментиран от #10, #20
13:27 21.10.2020
9 Никой не е казал че нямат проблеми
Докато при другите марки проблемите са основно в задвижването и основните функции на автомобила.
Коментиран от #15, #17, #60, #93
13:40 21.10.2020
10 куку руку ку
До коментар #8 от "Само Рено":
То защото при производството на батериите за теслите и после при производството на ток не се отделя СО2? Ами спри да дишаш тогава!Коментиран от #13
13:44 21.10.2020
11 Ай стига бе
Коментиран от #35, #75
13:45 21.10.2020
12 DrivingPleasure
Гледай чудо, хората започнаха да осъзнават, че това е една безобразна кочина, а Илончо е един жалък клоун егоманияк, който не обича критика...
13:54 21.10.2020
13 Хи хи
До коментар #10 от "куку руку ку":
Ааа така ли а при добива ректификацията на нефт транспорта на горивото щото не се изхвърля це о2.Винаги се е изфърляло при дишане це о2 ама 50-те са дишали два милярда а сегаа 7.Избиите китяйците много са.13:56 21.10.2020
14 Е60 3D
14:01 21.10.2020
15 Не е вярно
До коментар #9 от "Никой не е казал че нямат проблеми":
Питайте гост ,той ще ви каже че няма проблеми с ТеслаКоментиран от #19
14:07 21.10.2020
16 Още
Коментиран от #33, #47
14:21 21.10.2020
17 Язе
До коментар #9 от "Никой не е казал че нямат проблеми":
Като ти падне волана ходи си свърши работа.Става ама кола с двг.хахахаха14:26 21.10.2020
18 Фрезаджия
До коментар #4 от "Strugar":
Ама пк си мноу фешън рийш ли))))14:47 21.10.2020
19 Чук
До коментар #15 от "Не е вярно":
Има ди хас нсш гост е винаги птост14:49 21.10.2020
20 Госあ
До коментар #8 от "Само Рено":
😄 само теслите не изхвърлят, затова са някъде след десятката за екологични автомобили 😄 Но това е защото държавните субсидии са малко, нали ? 😂14:49 21.10.2020
21 123
До коментар #7 от "Мммммм":
Дрън, дрън. Имат, ама имат исключително развита мрежа от сервизи, в които те приемат веднага или ако са много заети след няколко дена. Колко сервиза тесла си видял в България или в Европа. За нас, май най-близкия беше Виена, което означава, че и в половината Австрия няма друг такъв. Овен това, автомобилът е най-малко двигател и резервоар или електромотор и батерия. Знаеш, че изобщо не ме интересува какво ще ми осигурява конете под капака, стига да е комфортно, сигурно, стабилно. Да произвеждаш автомобили качествено отнема години надграждане. Корейците например им трябваха 20 години, за почнат да правят прилични превозни средства. Всички автомобили се развалят, но само който е посещавал фирмен сервиз знае, какво означава да не ти вдигат телефона или да те записват след месец. Няма производител, който може да си позволи такъв лукс, освен някой нагъл, който е решил, че може да се ремонтира автомобил през интернет.Коментиран от #24
14:49 21.10.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 323223
15:08 21.10.2020
24 Мммммм
До коментар #21 от "123":
В моя град са 3,на Тесла.15:20 21.10.2020
25 Covid
15:24 21.10.2020
26 Диамантената ръка
15:46 21.10.2020
27 Таблет
16:23 21.10.2020
28 КУПУВАШ ТЕСЛА
16:29 21.10.2020
29 дизела
16:30 21.10.2020
30 Стефан
17:08 21.10.2020
31 TSLA
17:10 21.10.2020
32 омъскаряване
17:44 21.10.2020
33 Лудогорец9
До коментар #16 от "Още":
Мисля си наясно, че ако нямаше дизел досега и тесла нямаше да има нали? Предполагам като ти я зглобят тая тесла с кораб на ток ти я носят до европа? И от пристанището ти я носят камиони на ток сигурно? А в изкопните работи за добив на взички изкопаеми за батериите, каросерията и гумите пак машини на ток работят нали?17:50 21.10.2020
34 гост
Коментиран от #38, #39, #45
18:03 21.10.2020
35 Говорим за Гаранционна Кола
До коментар #11 от "Ай стига бе":
тия гумички в чайна да бяха ги поръчали щяха да изкарат 10 години...18:16 21.10.2020
36 някой
Купете си немска премиум барака на 5 г да видите какво е проблем, счупени скорости, счупени турбини, плюещи дюзи, надрани цилиндри и мотори за основен ремонт и всичко тва е торба пари, под 3-4 хиляди няма ни едно от тия.
Коментиран от #40, #44
18:17 21.10.2020
37 Прав чеп
18:21 21.10.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Димов
До коментар #34 от "гост":
Ти сериозно ли се изказа?! При все това?!19:15 21.10.2020
40 Димов
До коментар #36 от "някой":
Друго си е носач за $7000 на Теслата.19:16 21.10.2020
41 ДаДа
19:32 21.10.2020
42 Андреев
19:39 21.10.2020
43 ТОЧКАТА
20:28 21.10.2020
44 123
До коментар #36 от "някой":
Никой нормален драйвър ни си купува 5 годишен премиум! Премиум се взима до макс 2 години, в повечето случаи демонстрационен! Пък и честно казано, ако това което пишеш за проблемите е вярно, то 5 годишната кола трябва да е на 0.5 милиона километра, минимум!Коментиран от #70, #91
20:49 21.10.2020
45 DrivingPleasure
До коментар #34 от "гост":
само преди дни излезе класацията за най-добрите брандове (съответно най-добрите автомобилни брандове)...Странно ама Тойота все още е най-добре класираната автомобилна марка на 7мо място мисля беше с 50 и няколко милиарда следвана от Мерцедес с 49 милиарда, а Т,слата беше към оттатък средата с 12 милиарда...
Това, има борсова капитализация тая кочина нищо не значи, друсаното афро е затънало в глупостите си и дет се вика сметките си за вода не може да плати ;) А ти брой акции като искаш...
20:56 21.10.2020
46 Borislav Popov
21:45 21.10.2020
47 Охлюв
До коментар #16 от "Още":
Ти пък щот си купи Тесла нали? Карай си кошарата и си затвори плювалника22:56 21.10.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 James
М?
Коментиран от #59
23:19 21.10.2020
52 Movado
Коментиран от #58
23:21 21.10.2020
53 Мария Тънасова
00:36 22.10.2020
54 шофйор
01:54 22.10.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Илончо бачка на кило
До коментар #1 от "Балончо":
По зле са вече и от жълтурковците04:19 22.10.2020
57 Не е важна
До коментар #55 от "До автора":
Граматиката, важен е смисъла на написаното, анадънму аркадашКоментиран от #66
04:21 22.10.2020
58 Много точно
До коментар #52 от "Movado":
И аз си жъткам с Волво вече 13 г. Верно, излезе ми 26000€,но пък сигурна работа04:24 22.10.2020
59 Така е
До коментар #51 от "James":
като работи на килограм и бълва от конвейера, нали трябва да трупа милиарди, а балъците да му купуват ширпотребата04:26 22.10.2020
60 Хайл
До коментар #9 от "Никой не е казал че нямат проблеми":
Теслата никави проблеми няма по задвижването-🤣🤣🤣🤣само се разпада в движение-носачи,болтове,тавани отлитат,пали се от дълги съединения,боята пада на мивката....абе нищо и няма🤣🤣🤣🤣Коментиран от #83
04:47 22.10.2020
61 Хайл
04:54 22.10.2020
62 перничанин
Факти какъв е тоя сервиС?? Това , че Теслата е доста скъпо недоразумение е ясно, но къде ви е редактора?
Коментиран от #76
07:28 22.10.2020
63 Бъдещето
Коментиран от #81
07:57 22.10.2020
64 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
08:00 22.10.2020
65 CTruck
Коментиран от #78, #103
08:04 22.10.2020
66 Читател
До коментар #57 от "Не е важна":
Проблемът е, че като куца граматиката се изкривява смисъла ;)Има и друго - как да възприемеш сериозно статия, написана неграмотно? Все едно да наемеш циганин с първи клас за учител....
Но ти сигурно би го направил ;)
08:20 22.10.2020
67 Палко
08:23 22.10.2020
68 ГОСТ 1
08:49 22.10.2020
69 Миладин
09:08 22.10.2020
70 Хи хи
До коментар #44 от "123":
Аз се чудя кой е луд д си купи върнат премиум.На запад такива коли се карат от нгри и араби.Само болен може да си купи такава кола.09:18 22.10.2020
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Генчо
09:55 22.10.2020
73 незнайко
09:59 22.10.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Ха ха
До коментар #11 от "Ай стига бе":
Проблемите с Тесла по значимост са степенувани в обратен ред.Като за обратни.10:23 22.10.2020
76 Хайл
До коментар #62 от "перничанин":
Теслите ходят в сервиС,а нормалните коли се случва да отидат в сервиЗ10:33 22.10.2020
77 Българин
10:38 22.10.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Факта
11:00 22.10.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Хайл
До коментар #63 от "Бъдещето":
Брауновият газ не е водород а Н2О вода с разделени молекули чрез ток и си казал правилно че при запалването на тази смес се отделя единствено вода,само има едно ЧЕ- че нефтените компании ще ФАЛИРАТ и всячески се опитват да попречат включително и със забранени методи-кой го блъснала кола,кой инфаркт "получил" кой в затвора с фалшиви обвинения...Коментиран от #84
11:09 22.10.2020
82 Ташун Касапа
11:17 22.10.2020
83 Хитлер
До коментар #60 от "Хайл":
"Теслата никави проблеми няма по задвижването-🤣🤣🤣🤣само се разпада в движение-носачи,болтове,тавани отлитат,пали се от дълги съединения,боята пада на мивката....абе нищо и няма🤣🤣🤣🤣"Я кажи кое от всички тези които си изброил спада към задвижването?
11:34 22.10.2020
84 Пак отричате физичните закони
До коментар #81 от "Хайл":
Само абсолютен невежа може да вярва в бъдещето на брауновия газ или водорода от електролиза при задвижването на леки автомобили.Ако от ток направиш газ, от който после пак да направиш ток за да задвижиш електромотора на автомобила, ще изминеш три пъти по-малко километри със същото електричество, отколкото ако директно беше заредил батерията на електромобил.
Ако ще го гориш в ДВГ, ще изминеш пет пъти по-малко километри. Чиста физика без грам емоция. Понеже същите физични закони, които отричате и упорито не искате да спазвате.
Коментиран от #97
11:40 22.10.2020
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 1234
11:44 22.10.2020
89 Балък
11:50 22.10.2020
90 Пурко
Коментиран от #92
12:22 22.10.2020
91 Пурко
До коментар #44 от "123":
Демострационен е най-голямата глупост да си купиш! Изнасилен автомобил от стотина журналисти, шефове на дилърства, техни любовници, служители и приятели! Всеки го юрка като за последно! Явно ти трябва малко повече от онова сивото вещество за да спреш да пишеш глупотевини!12:28 22.10.2020
92 Късно е вече
До коментар #90 от "Пурко":
Няма кой да я купи тази фалирала фирма. Вчера излезнаха финансовите резултати и в Тесла не можа да оправдае очакванията на Уолстрийт за печалба. Реалността с доста се размина спрямо очакванията.Пък и наличния кеш вече е с 5 милиарда разлика спрямо предишното тримесечие! С две думи Тесла е балон, който скоро ще се спука!
Коментиран от #102
12:44 22.10.2020
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Грую
12:56 22.10.2020
95 мдааа
13:06 22.10.2020
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Хайл
До коментар #84 от "Пак отричате физичните закони":
кой ти е казал че ще задвизваме ЕЛЕКТРОМОБИЛ??????? Ти си нямаш понятие от нищо,а инжинер се извъди-всичките ти сметки до една са грешни,не се прави на умен...ти изобщо знаеш ли какво е барунов газ-мънъли знаеш....знаеш ли че земята е плоска с триъгълна форма на куб върху ромбоиден кръг...противен си с глупостите си17:57 22.10.2020
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Батко
До коментар #4 от "Strugar":
То една няма, къде ги видя толкова много електрички?18:50 22.10.2020
100 Sassin
Нормалните хора караме дасауто😁
Коментиран от #104
20:30 22.10.2020
101 Американски КЛОЗЕТ
21:45 22.10.2020
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Хайл
До коментар #100 от "Sassin":
Съгласен съм освен с дас ауто,малко необосновано скъп проблем...не е като теслата де08:10 23.10.2020
105 Факти
08:44 23.10.2020
106 Помисли добре
До коментар #2 от "JAPCARS4EVER":
Тук става въпрос да упазиш околната сррда пи - чиста за следващото поколение а не да спестиш някой лев за още един автомобил!08:47 23.10.2020
107 ТТТТ
Само коментиращите мрънкачи в коментарите са по-тъпи.
09:48 23.10.2020
108 Sancho Pansa
Е коментиращите са като лисицата. Понеже нямат пари за такава кола и дайте да плюем :D женчовци, стига мрънка.
09:50 23.10.2020
109 Трошка
09:52 23.10.2020
110 дизел
10:12 23.10.2020
111 Фаро
10:18 23.10.2020