Last news in Fakti

23 Декември, 2020 13:19 7 717 46

Мъск: Предложих на Apple да купи Tesla

  • tesla-
  • apple

Обсъждайки слуховете за електрическата кола на Apple в Twitter, изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск направи неочаквано признание

Мъск: Предложих на Apple да купи Tesla - 1

„В най-мрачните дни при пускането на Model 3 се свързах с Тим Кук, за да обсъдим възможността за закупуване на Tesla (за 1/10 от текущата цена)“, написа Мъск. "Той отказа дори да проведе среща с мен." По време на този "туит" Tesla се оценява на стойност 606 милиарда долара, което означава, че Мъск е бил склонен да продаден компанията си за 60 милиарда долара.

Проблемите, за които Мъск говори, възникват в края на 2017-а и началото на 2018 година. След като представи Model 3, Tesla не успя веднага да започне масово производство на автомобила, което доведе до увеличаване на загубите. Проблемът беше свързан с липсата на технология за автоматично сглобяване на батерията по това време, но много скоро този проблем беше решен.

Това е вторият път, когато Мъск търси купувач за Tesla. За първи път той се опита да продаде компанията си през 2013 година, когато изпитваше трудности с пускането на Model S. Тогава бяха водени преговори с компанията Alphabet, стояща зад Google.

Мъск също коментира слуховете, че Apple създава моно акумулаторна батерия, което означава захранване с една голяма литиево-йонна клетка вместо набор от много различни компактни батерии. Той изрази съмнения относно практическата възможност да се направи нещо подобно.

Макс припомни още, че според електрохимичните закони максималното напрежение на една литиево-йонна батерия е около сто пъти по-ниско от необходимото. За да бъдем точни, независимо от капацитета, всеки източник на литиево-йонна енергия произвежда ток от 3.7 волта, докато работното напрежение на повечето електрически превозни средства е приблизително 400 волта. В композитните акумулаторни блокове батериите са свързани последователно, така че техните напрежения се събират.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мислещ

    26 4 Отговор
    Тим КРуук си е типичен корпоративен тъпанар.

    Коментиран от #5

  • 2 DrivingPleasure

    29 25 Отговор
    Чи кой ше го купи тоя боклук? Дефакто ако не са тарикатъците на сами Илончо и зомбираните по него отдавна да е фалрал.

    Коментиран от #4, #33

  • 3 омъскаряване

    19 14 Отговор
    На стар балонджия балони, ще продава хахаха !
  • 4 гост

    19 33 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Ама разбира се , то затова сега , само 3 години по-късно , вече Тесла може да избира кой от "стогодишните" да купи и единствената причина да не го прави е , че ще и докарат повече проблеми , отколкото ползи !! Но след още 3-4 години ще почне да го прави , само за да не и се пречкат и да заемат място , не че са някаква ценност !!

    Коментиран от #7, #19, #34

  • 5 гост

    23 14 Отговор

    До коментар #1 от "Мислещ":

    Не , просто и той очакваше , че Мъск няма да се справи , Тесла ще фалира и той ще я купи за 6 , вместо за 60 милиарда !! Само че не стана и сега вече не може да я купи и за 600 !! Затова ще се насочи към някой от стогодишните пак за 6 , хаха !! Форд например вече е под 15 милиарда и с тоя темп още след 1-2 години ще падне под 10 !! И други няма да се забавят !

    Коментиран от #30, #39

  • 6 Боже опази

    31 11 Отговор
    Как ще купува, да не е луд, тия са най-големия балон в историята.

    Оцеляват 10 години на държавна субсидия, излязоха на + последните 6 месеца, заради усиленото купуване на акции и желанието на всички големи да са в бизнес с тях, заради PR-a.

    Реалната стойност на бизнеса на Тесла е около 10-12 милиарда долара оценено в реални активи тип производствени мощности, резерви и бъдещи поръчки. А балона до 606 милиарда от Робинхудовци и т.н. не се коментира.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Добре че не са ги купили

    11 10 Отговор
    Защото в момента Тесла я щеше да струва 20 милиарда, я не, ако Илон Мъск не беше начело през тези години.

    Представете си, ако постигнатото до миналата година беше с огромен недостиг на средства, какво ще е бъдещето развитие на Тесла, когато на практика имат достъп до неограничен финансов ресурс.

    Коментиран от #9

  • 9 Да помислим малко...

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Добре че не са ги купили":

    И къде са сега Дженеръл Мотърс?

    Коментиран от #12

  • 10 Конфуций

    14 6 Отговор
    Банка "Фалит" търси съдружници, гарантиран успех!
  • 11 Гошко

    10 5 Отговор
    От W явно имат "стратегическо" мислене, затова и не се е получила сделката. И вместо да купи Тесла на W им се наложи да платят 30 милиарда $ компенсации заради пушещите си дизели, мдааа, далновидност отвсякъде...
  • 12 Задаваш непълен въпрос

    14 4 Отговор

    До коментар #9 от "Да помислим малко...":

    Правилният въпрос беше, къде щяха да са general motors, ако не бяха убили електрическия си автомобил през 1996 година? Сега никой нямаше да чувал за Тесла, а вероятно general motors щяха да са на тяхно място, защото щяха да са много напред с технологиите за електромобили.

    Коментиран от #18

  • 13 Turbo

    9 9 Отговор
    Смятайте колко са надценене Тесла,щом Мъск е съгласен само на 10% от цената

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Смятай колко си тъп

    10 6 Отговор

    До коментар #13 от "Turbo":

    За да не разбереш че се говори за края на 2017-та началото на 2018 година. Това е минало бешело време. Миналата година също валяха статии кой щял да купи Tesla за 20-30 милиарда, като някой отиваха твърде далече, за да чакат пазарната капитализация да падне на 10 милиарда, защото само толкова можели да си позволят ford и general motors
  • 15 2018 г.

    9 6 Отговор

    До коментар #13 от "Turbo":

    И фиша ти за тото не струва нищо, преди да разбереш , че си уцелел джакпота!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Джуган

    16 5 Отговор
    Прeди гoдинa тecтвaх Тecлa и cъм в тяхнaтa бaзa дaнни. Зa втoри път прeз тoзи мeceц ми прaщaт eл. пoщa и мe увeдoмявaт чe имaт oгрaничeн брoй oт вcичкитe им мoдeли кoитo мoгaт дa бъдaт дocтaвeни вeднaгa. Що така бе, норвежец, нали се чакаше 2 години?
  • 18 Факт!

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "Задаваш непълен въпрос":

    Времето не е било за ел автомобили то и сега не е.Пежо имаха 106 електрик и даже товарен такъв Ц15 ли как се водеха началото на 90-те още.Тогава батериите бяха с много по-малки възможности капацитет прегрявяне и тн.И сега дори не е рентабилно да се правят рл.коли какво остава за тогава

    Коментиран от #21

  • 19 Джуган

    16 6 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Норвежец, едва ли си спомняш че преди 20-тина години в енергийния бизнес имаше една компания която се казваше Енрон. Тя уж беше бъдещето на енергията, нямаше Shell, BP, ExxonMobil, всички бяха пощуряли по нея, докато един ден балонът се спука, акциите се сринаха от $90 до $0.25 и компанията фалира. От пенсионни фондове до спекуланти, всички пиха по една добре източена студена вода от чешмата.

    Коментиран от #22

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Фактите са си факти

    15 3 Отговор

    До коментар #18 от "Факт!":

    Тесла произвежда автомобили от повече от 10 години на загуба, но към момента са единствените които ги правят с печалба и то една от най-големите брутни печалби на автомобил в индустрията.

    За разлика от Тесла която няма други доходи, стогодишните можеше да развият тези технологии, като отделят едва десетина процента от печалбата си и вече технологията щеше да е толкова напреднала, че електромобилите от пет десет години насам, да бяха по-евтини от бензиновите.

    Цените на батериите паднаха чак след като започнаха да ги произвеждат масово и продължават да падат, въпреки че цените на материалите се качват.

    Коментиран от #23

  • 22 Нямат нищо общо

    14 7 Отговор

    До коментар #19 от "Джуган":

    Как пък ти дойде наум да сравняваш Тесла с Енрон?

    Енрон фалира, защото бяха доказани счетоводни измами, които симулират огромни ПЕЧАЛБИ, които са раздавани като бонуси и дивиденти на акционерите.

    Тесла досега няма нито една година на печалба, но дори и да има, вероятно няма да раздава дивиденти на акционерите си или поне никой от акционерите не очаква това, както беше при Енрон. Заради тях бяха въведени доста закони, които вече правят тези измами невъзможни. Както виждаш всички приходи и разходи на Тесла са прозрачни и могат да бъдат проверени.

    Коментиран от #26

  • 23 Факт!

    8 7 Отговор

    До коментар #21 от "Фактите са си факти":

    Другите производители са лиснати на борсите от десетилетия и инвеститорите се интересуват от дивиденти.Първото Зои на Рено излезе 2012-та на пазара преди 8 години тоест.Ако рено де бяха отказали от всички бензинки за сметка на един електрически мофел досега да са фалирали.А френската държава няма възможностите на Сащ да крепи една компания като Тесла.

    Коментиран от #24

  • 24 РЗС

    4 10 Отговор

    До коментар #23 от "Факт!":

    Тесла е Мъск и Кук много добре го знае. Мъск наливаше от собствените си пари и в момент на отчаяние се е опитал да си върне парите. Това, че акциите тръгнаха право нагоре е истински късмет, основно защото Мъск отново наля пари поради липса на купувач за тесла. Опитите за продажба само показват, че самия Мъск не вижда перспектива в начинанието си. Кук знае, че без Мъск и парите, които налива тесла е дупка за пари без дъно. Апъл трябваше да налеят още поне 60 милиарда за да направят продаваем продукт. Компания не се продава когато е на дъното, а когато е на върха. Основно правило в мениджмънта

    Коментиран от #28

  • 25 Японеца

    8 11 Отговор
    Тесла безспорно е балон! Въпроса е кой ще го спука! Купувачите, които намалят или спиране на парите на задкулисието! Като пробега мине 1000км, тогава е интересно!
  • 26 Джуган

    8 10 Отговор

    До коментар #22 от "Нямат нищо общо":

    Имат много общо, и то е че балон се надува когато има големи очаквания, било то неоправдано високи дивиденти, било то прекомерно повишаване на цената на акциите, и в един хубав ден се случва нещо неочаквано, балонът се пука, тарикатите които вече са си осребрили печалбите се подсмиват а алчните балъци си скубят косите. Това което покачва акциите на Тесла е илюзията че цената им ще продължава да расте, но това не може да продължава вечно.
  • 27 Б@х мама му...

    21 0 Отговор
    Чета коментарите и си мисля "в нашата държава само финансисти и инженери, а най умния и НЕподкупен от всички ни управлява...сигурно за това сме на това положение..." Как да НЕ искам да се махна от тази държава???
  • 28 Ти го каза

    1 7 Отговор

    До коментар #24 от "РЗС":

    Ахам значи Мъск е наливал.Е ми да няма как френската дъежава или немаксата да налеят в Рено или там съответно Фолксваген.Ето затова и не се развиват електричките много много.

    Коментиран от #31, #35

  • 29 Ввв

    9 9 Отговор
    Кой ще те купи бе джендър,само малоумниците купуват мотокари
  • 30 Plameni

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Що не вземат да те назначат за изп.директор на Тесла УМНИКО
  • 31 РЗС

    8 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ти го каза":

    ти па кво се обаждаш, като не четеш бе петко, де се буташ и ти с мъжете. И френското правителство е помагало на френските производители, както и германското на фолксваген, както и американското на илоня. има цели статии за субсидиите им.

    Коментиран от #32

  • 32 Ти го каза

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "РЗС":

    е ти кво искаш да закрият работните места ли.
  • 33 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Хората със сериозен бизнес не се интересуват от финансови пирамиди.
  • 34 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Ти си единствения 0,8 волтов който е и кьорав за истината и живееш в някой УТОПИЧЕН СВЯТ-трябва ли да ти обясня що е УТОПИЯ и защо си сам в нея...за кучето 00 да ти напомня ли
  • 35 Хайл

    4 6 Отговор

    До коментар #28 от "Ти го каза":

    Като е била хубава,що всички отказват да я купят за 1/10 от цената??? Нормален човек няма да налива пари в пирамида,освен ако не е негова,а и мъск не налива а тегли субсидиите от правителството,що сам не се финансира-ама ти си ръп и не ти се отдава мисловна дейност

    Коментиран от #37

  • 36 Steks

    2 4 Отговор
    Тая кочина тесла 600 милиярда майко мила тоя да си смени тревата малко че тая не му действа добре
  • 37 Ейййй

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Хайл":

    Четете беее! Предлагал я е преди, а не сега! Преди не е имала тази цена на борсата, предлагал я е 2017 когато е имал проблеми с производството на Модел 3! Не я продава сега, на 1/10 от цената!

    Коментиран от #38

  • 38 Хайл

    2 4 Отговор

    До коментар #37 от "Ейййй":

    Как да я продаде,на КОЙ като никой не я иска.те го разбраха че е измамник и не се хващат...същата работа е да продаваш пиринчени пръстени за златни-кой си излъгал-излъгал,будалите свършиха

    Коментиран от #42

  • 39 Борислав Попов

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Голям "гений"!
  • 40 Име

    2 2 Отговор
    Помните ли един дето казваше " ще CASHout-вам". Та точн това си търси и този. Наду балона и търси кешаут. Ама грънци, те краставичарите отдавна продават краставици.
  • 41 Българин

    5 1 Отговор
    МНОГО ДЪРВЕНИ ФИЛОСОФИ ПИШАТ ТУК???
    ТЕСЛА ИМА ДВА ЗАВОДА ЗА СГЛОБЯВАНЕ НА АВТОМОБИЛИ В САЩ, ЕДИН ЗАВОД В КИТАЙ С КАПАЦИТЕТ В МОМЕНТА 1,2млн.бр. НА ГОДИНА И ПУСКА 2021г. ОГРОМЕН ЗАВОД ВЪВ ФРГ ДО БЕРЛИН!!!
    МЪСК Е ГЕНИАЛЕН МЕНИДЖЪР НО РИСКУВА МНОГО, НО И ПЕЧЕЛИ, ЗАЩОТО АВТОМОБИЛИТЕ МУ СЕ ЪПГРЕЙДВАТ ПО-ЧЕСТО ОТ ТЕЛЕФОНИТЕ НА ЕЙПЪЛ И С ТОВА Е ВОДЕЩ В АВТОНОМНИТЕ АВТОМОБИЛИ С ОКОЛО 5-10г. ПРЕДИ ЯПОНЦИ, ГЕРМАНЦИ, ФРАНЦУЗИ!!!
  • 42 Ейййй

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Хайл":

    След като е имал проблеми с производството, са очаквали така като теб, да фалират! И не да я купят за пари, а за без пари! Но това беше отдавна! Преди цели 3 години!

    Коментиран от #43

  • 43 Хайл

    4 2 Отговор

    До коментар #42 от "Ейййй":

    Спре ли дотации от държавата,Мъск ще дава пари да се отърве-най много на някой безграмотен сиганин да я пробута
  • 44 Надрусана Крава

    3 1 Отговор
    ....ТЕСЛИ! Така ли не разбрахте, че по-добро от 1.9 тди няма и Мъск е фантастик, лъжец и лицемер! Къде са ти мисиите до Марс? Освен да пускаш сателити в орбита и да пускаш коли убийци, какво друго можеш да правиш е тамагочи смотано!

    Коментиран от #45

  • 45 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Надрусана Крава":

    👍👍👍👍👍
  • 46 СЛЪНЦЕЯДА

    0 0 Отговор
    ЗА 50 ГОДИНИ СЪМ ПРОИЗВЕЛ НЯКОЛКО ВАГОНА СЪС АВТО ЧАСТИ И ЧАСТИ ЗА ТАНКОВЕ ПО МРЪСНА РАБОТА ОТ РЕМОНТА ДВГ НЯМА .САМО ЕЛЕКТРОМОБИЛА ЩЕ СПАСИ ЧОВЕЧЕСТВОТО ОТ МАЛОУМНИЦИТЕ КОИТО СНИМАТ ЗА "ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ" А ТОВА Е ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА ПРОИЗВЕДИТЕЛА ДА УСИГОРИ ЕЛЕМЕНТАРЕН АВТОПИЛОТ КОЙТО ЩЕ ЗАТВОРИ КРАНЧЕТО НА МУФТАДЖИТЕ ПО ПЪТИЩАТА .ТОВА Е ЗАДЪЛЖЕНИЕ ЗАКОНОТВОРКОВЦИТЕ ДА НЕ СЕ ДВИЖАТ ПО ПЪТИЩАТА НА БЪЛГАРИЯ АВТОМОБИЛИ БЕЗ ТАКИВА АВТОПИЛОТИ КОЙТО ЩЕ СПАЗВАТ ВСИЧКИ ОГРАНИЧЕНИЯ НА СКОРОСТА НЕЗАВИСИМО ОТ ТОВА КОЛКО СЕ НАТИСКА ПЕДАЛА НА ГАЗТА.