„В най-мрачните дни при пускането на Model 3 се свързах с Тим Кук, за да обсъдим възможността за закупуване на Tesla (за 1/10 от текущата цена)“, написа Мъск. "Той отказа дори да проведе среща с мен." По време на този "туит" Tesla се оценява на стойност 606 милиарда долара, което означава, че Мъск е бил склонен да продаден компанията си за 60 милиарда долара.
Проблемите, за които Мъск говори, възникват в края на 2017-а и началото на 2018 година. След като представи Model 3, Tesla не успя веднага да започне масово производство на автомобила, което доведе до увеличаване на загубите. Проблемът беше свързан с липсата на технология за автоматично сглобяване на батерията по това време, но много скоро този проблем беше решен.
Това е вторият път, когато Мъск търси купувач за Tesla. За първи път той се опита да продаде компанията си през 2013 година, когато изпитваше трудности с пускането на Model S. Тогава бяха водени преговори с компанията Alphabet, стояща зад Google.
Мъск също коментира слуховете, че Apple създава моно акумулаторна батерия, което означава захранване с една голяма литиево-йонна клетка вместо набор от много различни компактни батерии. Той изрази съмнения относно практическата възможност да се направи нещо подобно.
Макс припомни още, че според електрохимичните закони максималното напрежение на една литиево-йонна батерия е около сто пъти по-ниско от необходимото. За да бъдем точни, независимо от капацитета, всеки източник на литиево-йонна енергия произвежда ток от 3.7 волта, докато работното напрежение на повечето електрически превозни средства е приблизително 400 волта. В композитните акумулаторни блокове батериите са свързани последователно, така че техните напрежения се събират.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мислещ
Коментиран от #5
13:32 23.12.2020
2 DrivingPleasure
Коментиран от #4, #33
13:37 23.12.2020
3 омъскаряване
14:01 23.12.2020
4 гост
До коментар #2 от "DrivingPleasure":
Ама разбира се , то затова сега , само 3 години по-късно , вече Тесла може да избира кой от "стогодишните" да купи и единствената причина да не го прави е , че ще и докарат повече проблеми , отколкото ползи !! Но след още 3-4 години ще почне да го прави , само за да не и се пречкат и да заемат място , не че са някаква ценност !!Коментиран от #7, #19, #34
14:01 23.12.2020
5 гост
До коментар #1 от "Мислещ":
Не , просто и той очакваше , че Мъск няма да се справи , Тесла ще фалира и той ще я купи за 6 , вместо за 60 милиарда !! Само че не стана и сега вече не може да я купи и за 600 !! Затова ще се насочи към някой от стогодишните пак за 6 , хаха !! Форд например вече е под 15 милиарда и с тоя темп още след 1-2 години ще падне под 10 !! И други няма да се забавят !Коментиран от #30, #39
14:04 23.12.2020
6 Боже опази
Оцеляват 10 години на държавна субсидия, излязоха на + последните 6 месеца, заради усиленото купуване на акции и желанието на всички големи да са в бизнес с тях, заради PR-a.
Реалната стойност на бизнеса на Тесла е около 10-12 милиарда долара оценено в реални активи тип производствени мощности, резерви и бъдещи поръчки. А балона до 606 милиарда от Робинхудовци и т.н. не се коментира.
14:30 23.12.2020
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Добре че не са ги купили
Представете си, ако постигнатото до миналата година беше с огромен недостиг на средства, какво ще е бъдещето развитие на Тесла, когато на практика имат достъп до неограничен финансов ресурс.
Коментиран от #9
14:42 23.12.2020
9 Да помислим малко...
До коментар #8 от "Добре че не са ги купили":
И къде са сега Дженеръл Мотърс?Коментиран от #12
14:55 23.12.2020
10 Конфуций
15:04 23.12.2020
11 Гошко
15:07 23.12.2020
12 Задаваш непълен въпрос
До коментар #9 от "Да помислим малко...":
Правилният въпрос беше, къде щяха да са general motors, ако не бяха убили електрическия си автомобил през 1996 година? Сега никой нямаше да чувал за Тесла, а вероятно general motors щяха да са на тяхно място, защото щяха да са много напред с технологиите за електромобили.Коментиран от #18
15:12 23.12.2020
13 Turbo
Коментиран от #14, #15
15:18 23.12.2020
14 Смятай колко си тъп
До коментар #13 от "Turbo":
За да не разбереш че се говори за края на 2017-та началото на 2018 година. Това е минало бешело време. Миналата година също валяха статии кой щял да купи Tesla за 20-30 милиарда, като някой отиваха твърде далече, за да чакат пазарната капитализация да падне на 10 милиарда, защото само толкова можели да си позволят ford и general motors15:31 23.12.2020
15 2018 г.
До коментар #13 от "Turbo":
И фиша ти за тото не струва нищо, преди да разбереш , че си уцелел джакпота!15:33 23.12.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Джуган
15:50 23.12.2020
18 Факт!
До коментар #12 от "Задаваш непълен въпрос":
Времето не е било за ел автомобили то и сега не е.Пежо имаха 106 електрик и даже товарен такъв Ц15 ли как се водеха началото на 90-те още.Тогава батериите бяха с много по-малки възможности капацитет прегрявяне и тн.И сега дори не е рентабилно да се правят рл.коли какво остава за тогаваКоментиран от #21
15:58 23.12.2020
19 Джуган
До коментар #4 от "гост":
Норвежец, едва ли си спомняш че преди 20-тина години в енергийния бизнес имаше една компания която се казваше Енрон. Тя уж беше бъдещето на енергията, нямаше Shell, BP, ExxonMobil, всички бяха пощуряли по нея, докато един ден балонът се спука, акциите се сринаха от $90 до $0.25 и компанията фалира. От пенсионни фондове до спекуланти, всички пиха по една добре източена студена вода от чешмата.Коментиран от #22
16:02 23.12.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Фактите са си факти
До коментар #18 от "Факт!":
Тесла произвежда автомобили от повече от 10 години на загуба, но към момента са единствените които ги правят с печалба и то една от най-големите брутни печалби на автомобил в индустрията.За разлика от Тесла която няма други доходи, стогодишните можеше да развият тези технологии, като отделят едва десетина процента от печалбата си и вече технологията щеше да е толкова напреднала, че електромобилите от пет десет години насам, да бяха по-евтини от бензиновите.
Цените на батериите паднаха чак след като започнаха да ги произвеждат масово и продължават да падат, въпреки че цените на материалите се качват.
Коментиран от #23
16:04 23.12.2020
22 Нямат нищо общо
До коментар #19 от "Джуган":
Как пък ти дойде наум да сравняваш Тесла с Енрон?Енрон фалира, защото бяха доказани счетоводни измами, които симулират огромни ПЕЧАЛБИ, които са раздавани като бонуси и дивиденти на акционерите.
Тесла досега няма нито една година на печалба, но дори и да има, вероятно няма да раздава дивиденти на акционерите си или поне никой от акционерите не очаква това, както беше при Енрон. Заради тях бяха въведени доста закони, които вече правят тези измами невъзможни. Както виждаш всички приходи и разходи на Тесла са прозрачни и могат да бъдат проверени.
Коментиран от #26
16:20 23.12.2020
23 Факт!
До коментар #21 от "Фактите са си факти":
Другите производители са лиснати на борсите от десетилетия и инвеститорите се интересуват от дивиденти.Първото Зои на Рено излезе 2012-та на пазара преди 8 години тоест.Ако рено де бяха отказали от всички бензинки за сметка на един електрически мофел досега да са фалирали.А френската държава няма възможностите на Сащ да крепи една компания като Тесла.Коментиран от #24
16:22 23.12.2020
24 РЗС
До коментар #23 от "Факт!":
Тесла е Мъск и Кук много добре го знае. Мъск наливаше от собствените си пари и в момент на отчаяние се е опитал да си върне парите. Това, че акциите тръгнаха право нагоре е истински късмет, основно защото Мъск отново наля пари поради липса на купувач за тесла. Опитите за продажба само показват, че самия Мъск не вижда перспектива в начинанието си. Кук знае, че без Мъск и парите, които налива тесла е дупка за пари без дъно. Апъл трябваше да налеят още поне 60 милиарда за да направят продаваем продукт. Компания не се продава когато е на дъното, а когато е на върха. Основно правило в мениджмънтаКоментиран от #28
17:13 23.12.2020
25 Японеца
18:05 23.12.2020
26 Джуган
До коментар #22 от "Нямат нищо общо":
Имат много общо, и то е че балон се надува когато има големи очаквания, било то неоправдано високи дивиденти, било то прекомерно повишаване на цената на акциите, и в един хубав ден се случва нещо неочаквано, балонът се пука, тарикатите които вече са си осребрили печалбите се подсмиват а алчните балъци си скубят косите. Това което покачва акциите на Тесла е илюзията че цената им ще продължава да расте, но това не може да продължава вечно.18:08 23.12.2020
27 Б@х мама му...
18:13 23.12.2020
28 Ти го каза
До коментар #24 от "РЗС":
Ахам значи Мъск е наливал.Е ми да няма как френската дъежава или немаксата да налеят в Рено или там съответно Фолксваген.Ето затова и не се развиват електричките много много.Коментиран от #31, #35
18:25 23.12.2020
29 Ввв
18:42 23.12.2020
30 Plameni
До коментар #5 от "гост":
Що не вземат да те назначат за изп.директор на Тесла УМНИКО19:48 23.12.2020
31 РЗС
До коментар #28 от "Ти го каза":
ти па кво се обаждаш, като не четеш бе петко, де се буташ и ти с мъжете. И френското правителство е помагало на френските производители, както и германското на фолксваген, както и американското на илоня. има цели статии за субсидиите им.Коментиран от #32
19:54 23.12.2020
32 Ти го каза
До коментар #31 от "РЗС":
е ти кво искаш да закрият работните места ли.20:04 23.12.2020
33 Гост
До коментар #2 от "DrivingPleasure":
Хората със сериозен бизнес не се интересуват от финансови пирамиди.20:59 23.12.2020
34 Хайл
До коментар #4 от "гост":
Ти си единствения 0,8 волтов който е и кьорав за истината и живееш в някой УТОПИЧЕН СВЯТ-трябва ли да ти обясня що е УТОПИЯ и защо си сам в нея...за кучето 00 да ти напомня ли01:02 24.12.2020
35 Хайл
До коментар #28 от "Ти го каза":
Като е била хубава,що всички отказват да я купят за 1/10 от цената??? Нормален човек няма да налива пари в пирамида,освен ако не е негова,а и мъск не налива а тегли субсидиите от правителството,що сам не се финансира-ама ти си ръп и не ти се отдава мисловна дейностКоментиран от #37
01:07 24.12.2020
36 Steks
10:21 24.12.2020
37 Ейййй
До коментар #35 от "Хайл":
Четете беее! Предлагал я е преди, а не сега! Преди не е имала тази цена на борсата, предлагал я е 2017 когато е имал проблеми с производството на Модел 3! Не я продава сега, на 1/10 от цената!Коментиран от #38
10:24 24.12.2020
38 Хайл
До коментар #37 от "Ейййй":
Как да я продаде,на КОЙ като никой не я иска.те го разбраха че е измамник и не се хващат...същата работа е да продаваш пиринчени пръстени за златни-кой си излъгал-излъгал,будалите свършихаКоментиран от #42
12:12 24.12.2020
39 Борислав Попов
До коментар #5 от "гост":
Голям "гений"!12:26 24.12.2020
40 Име
12:50 24.12.2020
41 Българин
ТЕСЛА ИМА ДВА ЗАВОДА ЗА СГЛОБЯВАНЕ НА АВТОМОБИЛИ В САЩ, ЕДИН ЗАВОД В КИТАЙ С КАПАЦИТЕТ В МОМЕНТА 1,2млн.бр. НА ГОДИНА И ПУСКА 2021г. ОГРОМЕН ЗАВОД ВЪВ ФРГ ДО БЕРЛИН!!!
МЪСК Е ГЕНИАЛЕН МЕНИДЖЪР НО РИСКУВА МНОГО, НО И ПЕЧЕЛИ, ЗАЩОТО АВТОМОБИЛИТЕ МУ СЕ ЪПГРЕЙДВАТ ПО-ЧЕСТО ОТ ТЕЛЕФОНИТЕ НА ЕЙПЪЛ И С ТОВА Е ВОДЕЩ В АВТОНОМНИТЕ АВТОМОБИЛИ С ОКОЛО 5-10г. ПРЕДИ ЯПОНЦИ, ГЕРМАНЦИ, ФРАНЦУЗИ!!!
13:37 24.12.2020
42 Ейййй
До коментар #38 от "Хайл":
След като е имал проблеми с производството, са очаквали така като теб, да фалират! И не да я купят за пари, а за без пари! Но това беше отдавна! Преди цели 3 години!Коментиран от #43
14:21 24.12.2020
43 Хайл
До коментар #42 от "Ейййй":
Спре ли дотации от държавата,Мъск ще дава пари да се отърве-най много на някой безграмотен сиганин да я пробута19:47 24.12.2020
44 Надрусана Крава
Коментиран от #45
15:26 25.12.2020
45 Хайл
До коментар #44 от "Надрусана Крава":
👍👍👍👍👍22:31 25.12.2020
46 СЛЪНЦЕЯДА
02:39 23.01.2021