Добре известен факт при болшинството конвенционални автомобили е, че ако редовно вкарвате стрелката на оборотомера в червената зона, тогава натоварването на двигателя с вътрешно горене, на скоростната кутия, на шасито и на други елементи на автомобила се увеличава сериозно.
За да се предотврати повреда в двигателя, експертите препоръчват шофиране с високи обороти да става не повече от веднъж на 5000 км. Но шофирането при прекалено ниски обороти също не е много подходящо за движение, тъй като при ниски обороти могат да възникнат сериозни вибрации поради детонация, а рискът от износване на буталата и и коляновия вал също се увеличава.
При ниски обороти в горивните камери се образуват въглеродни отлагания и синхронизиращата верига се разтяга много по-бързо от предписания период. Поради всички тези причини най-добрият вариант за двигателя е, когато оборотите му са в диапазона от 2 500 до 4 000 оборота в минута. Ако редовно спазвате този диапазон, то това със сигурност ще удължи живота на двигателя, изпускателната система и трансмисията.