12 35925

Руски експерти разказват как да измъкнем колата от кал и пясък

  • кола-
  • кал-
  • пясък-
  • съвети

И то без да имаме на борда специални средства и инструменти

Руски експерти разказват как да измъкнем колата от кал и пясък - 1
Снимка: Shutterstock

Ако колата е здраво затънала в пясък или кал, експертите от "Российская газета" съветват да използвате методи, практикувани от професионалните шофьори. Ако нямате под ръка камъни дъски или клони, за да увеличите сцеплението на гумите, можете да използвате постелките за кола от купето. Подложките трябва да бъдат поставени под задвижващите колела и колата е твърде вероятно да намери необходимата опорна точка и да премине проблемната зона.

Възможно е също така да се намали налягането във всички или поне в задвижващите колела. Спаднете гумите до 1 - 1.3 bar и по този начин ще увеличите контактната площ с пътя. По този начин специфичното налягане на земята ще намалее и колелата ще спрат да затъват. Един или два крика също могат да бъдат използвани, за да избягате от капана на калта. Необходимо е да повдигнете купето на колата и да поставите камъни, дъски или други твърди предмети под задвижващите колела. Разбира се, крикът трябва да бъде монтиран на твърда повърхност - като опция, на дъска или камък.

Опитните шофьори със сигурност знаят как да се измъкнат от калта и със здраво въже за теглене и къса дъска. Въжето трябва да се прекара през джантата отстрани на протектора и да се завърже за дъска с дължина около 30 см. Това "дървено ухо" трябва да се монтира перпендикулярно на движението. Единият край на дъската трябва да е възможно най-къс и да не опира в арката на колелото. Такива "куки" на задвижващите колела ще ви помогнат да излезете дори от много дълбока кал.

В арабските страни има друг начин да се използва въже. Единият му край трябва да бъде фиксиран към дърво, ако расте наблизо, другият трябва да бъде прикрепен към спица или дупка в джантата и част от кабела да се навие около задвижващото колело. При плавно подаване на газ кабелът ще започне да се навива около колелото и колата ще започне да се издърпва. От всички тези съвети трябва да сте наясно, че когато отивате в гората или на офроуд пътуване, трябва да имате със себе си помпа, крик, лопатка, въже и брадвичка.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 35 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ян Биби

    14 12 Отговор
    Полезни съвети, особено за по-младите и неопитни шофьори.

    Коментиран от #5

  • 2 ТръндЮ

    20 11 Отговор
    Полезни съвети ако карате по руски магистрали!
  • 3 DrivingPleasure

    30 0 Отговор
    Дам... тая работа с навиването на въже ще стане точно никога, освен ако нямаш блокаж на диференциала :D същото е и с дъската, на-вероятния резултат е, да си ожулиш калника :D
  • 4 тея живеещи извън

    20 13 Отговор
    Петте им най-големи града са задължени да знаят това още от деца, докато карат колелета. Мръсотията и калта са все едно си в кочина. Пътищата са ужасни, където въобще ги има. Има централни артерии, които стават за каране, но те са предимно свързващите точно тези големи градове. Жалко за хората, при условие, че живеят в най-богатата на природни богатства страна. Дори ние живеем доста добре и при доста по-добри условия от тях. Дори с нашите безбожни крадци във властта. Правете си сметката техните как крадат.

    Коментиран от #11, #23


  • 5 чичо Пешо

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ян Биби":

    "по-младите и неопитни шофьори", Ян Биби, движат само до mall-а и чалготеката; освен това до гората/полето/пясъка няма да има зарядни станции, а те ще са фенове само на електрокарите и ако припарят до там, вече няма да им е останала "свитка" в батерията, камо ли да знаят какво е дъска, камък, въже, лопата, крик. Ще питат Google-а "Ami sq ko praim", 'щото даже и не знаят да пишат... :-(
  • 6 Да бе!

    11 5 Отговор
    Първо да си измъкнат държавата! Повечето съвети са тъпи и неприложими! Не влизай там, откъдето не можеш да излезеш, ако си умен! Излизай винаги само с прав волан и без форсиране! И въже в багажника!
  • 7 Анджи

    9 7 Отговор
    Пълни глупости.
  • 8 незнайко

    8 2 Отговор
    А НАЙ ДОБРЕ ЕЛЕКТРИЧЕСКА ЛЕБЕДКА,ГОЛЯМ ЧУК И ДЪЛАГ КЛИН !!!

    Коментиран от #22

  • 9 Бай Стою касапина

    8 1 Отговор
    Багера ще свърши по-добре работата.
  • 10 sbs no КОМУНИСТ

    7 7 Отговор
    АБЕ ТОЗИ ПИСАЛ СТАТИЯТА ИМА ЛИ СИ ПРЕДСАВА ОТ АВТОМОБИЛИ ---ТЪП----А---Н---АААР ----НАКАРАЙ ХОРАТА ДА СИ ПОТРОШАТ КОЛИТЕ ----А НЕ СИ УТОЧНИЛ ЧЕ ТРЯБВА И БАНЦИНГ ДА СИ НОСЯ ---ДА СИ НАРЕЖА ДЪСЧИЦИТГЕ ПО РАЗМЕР
  • 11 ЕййййГООООООЛЯМ СИ ЛЪЖЕЦ

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "тея живеещи извън":

    Тука даже боя за маркировка НЯМА.....БАНКЕТ НЯМА А ДЖУНГЛА ОТ ДЪРВЕТА ХРАСТИ...... Поне да бееше прочел ДНЕШНИТЕ ЛОШИ НОВИНУ ЗА НОВОРЕХАБИЛИТИРАНИЯ ПЪТ В СМОЛЯНСКО........СРУТИЛ СЕ Е СЛЕД ДВУМЕСЕЧНА ЕКСПЛОАТАЦИЯ.....ЖААААААЛКО ЗА ПАРИТЕ НА НАЙ БЕДНАТА ДЪРЖАВИЦА В ЕВРОПА....
  • 12 ИСТОРИК

    8 5 Отговор
    В Русия няма пътища има направления! Така. се пазят от агресори.
  • 13 Кимоното

    7 8 Отговор
    От крепостните съвети не искам.
  • 14 Зелено човече

    6 0 Отговор
    Ехх напълни се нета експерти по всичко.

  • 15 Коментара

    9 1 Отговор
    Смъкване налягането на гумите в пясък работи. Преобвал съм го и от опит знам. С едно уточнение ...гумите се "смъкват" преди да сте се окопали.
  • 16 оня с коня

    2 5 Отговор
    В последното изречение се споменава за "ходене в гората" и "Офроуд пътуване".А КОЙ предприема подобни пътувания?Ами Манияци които се набутват на подобни места с единственото Желание ДА ЗАТЪНАТ щото това ги кефи."Росийская газета" обаче наивно и неадекватно тръгнала да ги спасява ?
  • 17 Българин

    5 3 Отговор
    Руснаците най-добре знаят, защото постоянно газят в кал.
  • 18 Явор Бакилята

    1 1 Отговор
    Като спаднем гумите и доброто владеене на подаване на газ
  • 19 еш па тоа

    1 0 Отговор
    Колкото по-як джип имаш,толкова по-далеч ще ходиш за трактор.
  • 20 Сделано

    3 2 Отговор
    Е това им го признавам, цял живот в калта, как да нямаш опит.
  • 21 карача

    3 0 Отговор
    Съветите са много добри, ама да бяхте снимали - помпа, манометър, дъска,чук, въже, лопата - все непознати атребути за "какичките и батетата с жипките".

    Коментиран от #24

  • 22 ДЪЛаГ

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "незнайко":

    дълАг е пътя през гората.....на някой хора празна е главата
  • 23 един от всички

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "тея живеещи извън":

    При сравнение на пътищата в Русия и европейските държави,има един много важен фактор -гъстотата на населението. В Русия има територии,колкото цяла Европа,на които живеят под един милион души.Има трасета,където от едно населено място до съседното,са 2000 километра,и като няма и бензиностанции,шофьорите се запасяват с туби гориво в колата. Та мисълта ми е,при такива огромни разстояния,без население ,няма за какво да се правят пътища,а и държавата няма такъв ресурс (а и няма за кого). Освен това,има изключително много реки и езера през които се преминава,и няма мостове,та такива маршрути се минават само зиме,върху леда.В останалите участъци преобладават блата...!
  • 24 Джуган

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "карача":

    Който не е пробвал номера с 30 сантиметровата дъска, или поне да е гледал как някой друг го прави, едва ли ще разбере за какво става въпрос само от статията. Да не говорим че разстоянието между гумата и калника на “беенвето” е колкото да вкараш молив.

  • 25 Джуган

    1 0 Отговор
    Един съвет за тези които за пръв път ще пробват да намалят налягането на гумите. Не прекалявайте с намалението и не правите никакви резки маневри, защото ако отлепите гумата от джантата става лошо.