Доказан факт е, че дизеловите двигатели издържат по-дълго от бензиновите си авалози, като това се случва заради конструктивните разлики. Самите дизелови двигатели също се различават един от друг, например по наличието или отсъствието на турбо компресор.
Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но ускорява износването на агрегата. Така че, атмосферните двигатели могат да изминат средно 500 000 км, докато двигател с турбокомпресор ще трябва да бъде ремонтиран след 300 000 км.
Смята се, че дизелите издържат няколко пъти по-дълго от бензиновите мотори. Това не е напълно вярно. Средната продължителност на живота на дизелов двигател е 300 000 км, а на бензинов двигател 200 000 км.
Качеството на горивото влияе много върху продължителността на живота на един дизелов агрегат. Нискокачествен дизел значително ускорява износването на агрегата, така че трябва да избирате добре от къде зареждате нафтата за вашата кола.
Работната температура на дизеловия двигател също е много важна. Ако има проблеми с охладителната система, тогава натоварването на агрегата се увеличава и животът му намалява.
Не може да не се отбележи и голямото предимство на дизеловите агрегати. Те могат да достигнат пикова мощност при по-ниски обороти в сравнение с бензиновите агрегати.
По същата причина не се препоръчва каране на високи обороти, тъй като тогава съществува риск от повреда на двигателя. Също така трябва да се избягват продължителните задръствания.
Освен това е от изключителна важност добрата поддръжка на дизеловите мотори. Маслото трябва да се сменя по-често, отколкото в бензинов агрегат. Трябва да се има предвид и, че ремонтът на дизелов двигател е по-скъп.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 123
Коментиран от #13, #51
17:13 30.07.2021
3 Ники Лауда
Коментиран от #61
17:13 30.07.2021
4 Пръц
Коментиран от #6
17:26 30.07.2021
5 Люси
До коментар #1 от "Емил":
Аз карам Нисан примера турбо. На 250000 и е супер.Коментиран от #17
17:26 30.07.2021
6 БАЙ Х@Й ‼️
До коментар #4 от "Пръц":
То щото да сложиш три кенчета от бира и турбо с 250'000 об/мин пък не е !!!!17:29 30.07.2021
7 Чичо ви Дамян
Коментиран от #42, #52
17:29 30.07.2021
8 Опел
17:31 30.07.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Дедо Киро
До коментар #1 от "Емил":
Моят " Нисан" Алмера-Тино - турбо дизел е на 23 години и 600 000 км. Двигателят е " пушка"!! Не е мръднал!! Ама зареждам само от една бензиностанция!! Тоя " разбирач" да има много здраве!!Коментиран от #34, #62
17:31 30.07.2021
11 Гост
17:33 30.07.2021
12 Хмммм
17:34 30.07.2021
13 ПСР
До коментар #2 от "123":
Напълно съм съгласен.Колкото по-напред в годините-толкова по-изчистена"грешката"за качеството.Всичко е в ръцете на задкормилното устройство.Какъв тип шофиране се практикува,техническа грамотност,вид на маслото,за горивото....особено в БГ...мъка,мъка,мъка!А и съвремените еко-икономически тенденции-малки кубатури с много"изпилване"откъм въртящ момент,конски сили и яки тубрини-няма как да се разчита на дълъг живот.
17:36 30.07.2021
14 Иво
Коментиран от #16
17:39 30.07.2021
15 Георги
Коментиран от #70
17:43 30.07.2021
16 Фесо Ракинов
До коментар #14 от "Иво":
Като си е влачил с 70 най много 120 извън града какво да и е ...Влачите са като п®адни из гащи и после тя не се чупи. Аз с куулото карам такаКоментиран от #33
17:44 30.07.2021
17 Онзи
До коментар #5 от "Люси":
Рено лагуна караш оттам е матора...не е много за хвалене17:53 30.07.2021
18 перничанин
Коментиран от #21
18:03 30.07.2021
19 Дизела
18:07 30.07.2021
20 Бандера
Коментиран от #65
18:12 30.07.2021
21 Цеко
До коментар #18 от "перничанин":
Незнам какво караш,че му слагаш 10/40,може да е москвич или голф двойка...На автомобили след 2006г се слагат други масла.Коментиран от #39
18:19 30.07.2021
22 Гюлбахча
Ръчка - няма! Честито!
Коментиран от #46
18:43 30.07.2021
23 дявола
18:43 30.07.2021
24 хахаха
Коментиран от #47
18:47 30.07.2021
25 дявола
Коментиран от #26, #54
18:54 30.07.2021
26 Komapak
До коментар #25 от "дявола":
Евала брат. Искрено ме разсмя😄😄😄😄19:00 30.07.2021
27 Антон
Коментиран от #48
19:03 30.07.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 много ме кефи
19:08 30.07.2021
31 божо
19:21 30.07.2021
32 пожарникар
19:26 30.07.2021
33 Иво
До коментар #16 от "Фесо Ракинов":
Господин дървен философ с колкото и да съм се влачил не бях първия собственик на колата а този или тези преди мен едва ли са я обгрижвали с любов така,че върви...знаеш къде.19:31 30.07.2021
34 антрашпиц
До коментар #10 от "Дедо Киро":
Е,моето дци не е "пушка" ,но се държи,върви,не харчи много,пуши,(638 хил,реални),доволен съм..Все пак е коптор на 21 години и го есплоатирам брутално...Само да спомена,че му наливам каквото и да е масло(различни марки 10-40,доливам).19:34 30.07.2021
35 Такси
19:56 30.07.2021
36 147 jtd
20:10 30.07.2021
37 Драг
20:47 30.07.2021
38 БМВ боклук
Коментиран от #55
20:55 30.07.2021
39 перничанин
До коментар #21 от "Цеко":
Карам Аурис , жена ми Поло, след като изтекоха гаранциите им сложих газови уредби, до около 250 000 ги карах с 5W40 ,после минах на 10W40 В гаранцията им сипваха от варели в официалните сервизи уж 0W30,когато аз им направих обслужването, пробвах с 0W30 масла и колите тракаха здраво, не ги и чаках да видя горят ли го. Колите са без турбини с 5W40, бяха добре до към 250 000 и сега мога да ги карам с такова масло не го горят, но сутрин притракват, за това минах на 10W40, което също не горят.Коментиран от #49
21:28 30.07.2021
40 Той
Коментиран от #56
21:33 30.07.2021
41 Авторът
Няма вече дизелови двигатели без турбо и в този смисъл да говори, че тези без турбокомпресор издържат повече е излишно.
Бензиновите двигатели също се развиха доста през последните 20г. и благодарение на съвременните инжекционни системи и това, че много от тях също са с турбокомпресори нямат никаква липса на въртящ момент в ниските обороти.
21:44 30.07.2021
42 Племенника
До коментар #7 от "Чичо ви Дамян":
Чичо,абе щом след половин милион влиза за основен ремонт,а след това изкарва още 1 милион,да смятам ли,че майсторите по сервизите са по добри от инжинерите във фабриките?Или просто по сервизите има по-добро оборудване,а фабриките нямат тази възможност?Моля те,кажи,Чичо,издай своята тайна.22:38 30.07.2021
43 Паисий е жив
22:40 30.07.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 123
23:39 30.07.2021
46 Бай Соичиро
До коментар #22 от "Гюлбахча":
Много си смешфн обаче нали си знаеш....00:47 31.07.2021
47 Чук
До коментар #24 от "хахаха":
Точно! То затова и бая "премиумуи" от Щутгарт са така, щот много разбират двигателите ха ха00:49 31.07.2021
48 Жгмъц
До коментар #27 от "Антон":
Не си стъпвал за Босилеград, ама може пък и да ти провърви....00:51 31.07.2021
49 Стига ва
До коментар #39 от "перничанин":
То дали 5 или 10 w 40 е най-важно за горенето на твойте дръгели шъ знайш, смешник!.. щото 5е тънко пък 10 дебело и не го гори ха ха хаКоментиран от #63
00:56 31.07.2021
50 Младежо
01:12 31.07.2021
51 Николенко
До коментар #2 от "123":
Ами карай кон с каруца, да не се чупи . Най-сигурно е да знаеш .05:08 31.07.2021
52 Николенко
До коментар #7 от "Чичо ви Дамян":
Абе, разбирач, във фирмата имам камиони на по 1 200 000 . За камион 7-800 000 не са нищо . Не ги отремонтирам . Половин милион се навъртат за три години, разбирко .05:19 31.07.2021
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 НАСТРАДИН
До коментар #25 от "дявола":
ЕДИН РИБАРИН МНОГО ЛЪЖЕЛ ЗА УЛОВА И МУ ВЪРЗАЛИ РЪЦЕТЕ ЗА КИТКИТЕ. ПИТАЛИГО КОЛКО ГОЛЕМА РИБА ХВАНАЛ. ТОЙ РЕКЪЛ ХВАНАХ РИБА С ЕЙ ТАКВОЗ ГОЛЯМО ОКО И РАЗПЕРИЛ ДЛАНИ. МНОГО ЛЪЖЕТЕ БРЕ!!!09:35 31.07.2021
55 Пурко
До коментар #38 от "БМВ боклук":
По-скоро около 100000 км! Но пък за сметка на това нямат аналог! Висок въртящ момент, много бързо ускорение без турбо дупка, нисък разход и тих звук! Личен опит с Х6 М модел!10:55 31.07.2021
56 Само питам
До коментар #40 от "Той":
Брави,калници,стъкла?13:29 31.07.2021
57 Кико
18:06 31.07.2021
58 Гошко
18:11 31.07.2021
59 глупотевини
18:47 31.07.2021
60 де юре
19:16 31.07.2021
61 Пони
До коментар #3 от "Ники Лауда":
Колега,няма нищо вечно,колкото изкара,толкова.Аз карам фиат браво 2-дизел за сега е топ,не му мислете толкова,подържайте колата си и колко изкара.10:56 01.08.2021
62 любопитен
До коментар #10 от "Дедо Киро":
Кажи коя е бензиностанцията ,бе колега?Коментиран от #68
12:59 01.08.2021
63 перничанин
До коментар #49 от "Стига ва":
Нищо не ти разбрах, само точки и обиди, карай както ти харесва, акъл имам повече от тебе.15:28 01.08.2021
64 Баце
22:37 01.08.2021
65 Аре Аре
До коментар #20 от "Бандера":
Вземе се запри, в хо.хл-яндия, щото са много читави горивата разбираш ли, особено големи бър.кочи и пик.ни правят точно бандер.овските човекоподобни там примати.В България горивата спрямо запад.нала у-крайна са си направо Класа!
20:38 08.08.2021
66 Kkk
23:35 16.09.2021
67 ема
21:54 17.09.2021
68 00 00
До коментар #62 от "любопитен":
Бензиностанцията на Магарешки.17:28 29.11.2021
69 Гоуст
22:08 23.12.2021
70 елин
До коментар #15 от "Георги":
Браво ! Както е казано в гръцкатаa митологията "Когато фактите говорят боговете мълчат". Имах и карах френски коли като С итроен С5 изминал съм 380.000 хл. сменях масла, филтри,гуми, на време. Ситроеh Берлинго 700.000 хил. също без проблем имах и Ситроен Сахо супер елементарно евтино подържане без главоболие .Когато купих VW Passat v 6 2006 година ЕURO-4 и по-късно и Мерседес в 20.10.2008 година произведена трагедия.Вечно нещо отказва светва лампичката диагностическият тестер не го " открива" сменям това не тава сменяй друго ( само за това,че излязъл вакумният маркучът на турбото (те са 2 а маркучите са 5-6 мм ) съм изхарчил повече от 2.000 лв. като 8 пъти бе проверяван на диаг. уред . ( Лошото немските коли имат много лош SOFTWARE който няма INTELECT SCAN -да намира открива и да елиминира грешките за да остане реалната грешка. Всичките които се влияе от -TARGET- источника ги покaзва като грешка. ) Най-случайно " издърпах " маркуча който е бил свободен-излязъл от мястото си 2.7 години минаха докато открия причината . Немска кола ли ? Никога!" Скъпо поддържане " висене" по-сервизите губене на време пари и нерви. Даже господ да слезе отгоре пак не бих купил "( това е мое лично мнение)19:23 04.01.2022