30 Юли, 2021 17:07 34 907 70

Колко дълго "живеят" съвременните дизелови автомобили

  • съвети-
  • дизел-
  • двигател
Колко дълго "живеят" съвременните дизелови автомобили - 1
Снимка: Shutterstock

Доказан факт е, че дизеловите двигатели издържат по-дълго от бензиновите си авалози, като това се случва заради конструктивните разлики. Самите дизелови двигатели също се различават един от друг, например по наличието или отсъствието на турбо компресор.

Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но ускорява износването на агрегата. Така че, атмосферните двигатели могат да изминат средно 500 000 км, докато двигател с турбокомпресор ще трябва да бъде ремонтиран след 300 000 км.

Смята се, че дизелите издържат няколко пъти по-дълго от бензиновите мотори. Това не е напълно вярно. Средната продължителност на живота на дизелов двигател е 300 000 км, а на бензинов двигател 200 000 км.

Качеството на горивото влияе много върху продължителността на живота на един дизелов агрегат. Нискокачествен дизел значително ускорява износването на агрегата, така че трябва да избирате добре от къде зареждате нафтата за вашата кола.

Работната температура на дизеловия двигател също е много важна. Ако има проблеми с охладителната система, тогава натоварването на агрегата се увеличава и животът му намалява.

Не може да не се отбележи и голямото предимство на дизеловите агрегати. Те могат да достигнат пикова мощност при по-ниски обороти в сравнение с бензиновите агрегати.

По същата причина не се препоръчва каране на високи обороти, тъй като тогава съществува риск от повреда на двигателя. Също така трябва да се избягват продължителните задръствания.

Освен това е от изключителна важност добрата поддръжка на дизеловите мотори. Маслото трябва да се сменя по-често, отколкото в бензинов агрегат. Трябва да се има предвид и, че ремонтът на дизелов двигател е по-скъп.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 72 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 123

    185 13 Отговор
    Минава гаранцията и всичко почва да се чупи. Така е проектирано за да вървят продажбите. Лъскави чупливи коли с екстри.

    Коментиран от #13, #51

  • 3 Ники Лауда

    70 6 Отговор
    Особено това за ремонта е много важно. Може да те разори.

    Коментиран от #61

  • 4 Пръц

    57 149 Отговор
    Да закачиш дизел на камион,ван,рейс,трактор и т.н —бива.Те трябва да са издържливи и с дълъг живот на двигателя. Да набиеш дизел на лека кола е престъпление.

    Коментиран от #6

  • 5 Люси

    51 9 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Аз карам Нисан примера турбо. На 250000 и е супер.

    Коментиран от #17

  • 6 БАЙ Х@Й ‼️

    48 6 Отговор

    До коментар #4 от "Пръц":

    То щото да сложиш три кенчета от бира и турбо с 250'000 об/мин пък не е !!!!
  • 7 Чичо ви Дамян

    33 60 Отговор
    Дизел само бусове и камиони ,и на половин милион влиза за основен ремонт и ревизия, и изкарва още 1 мил кмра без проблем, стига да не го е правил Цеко заварчика от Криводол. Един читав бензинов атмосферен ,може да изкара 350 000кмра с мн чисто и правилно каране ,и мн добре поддържан мотор, навреме сменени консумативи вс друго е локуми и приказки от 1001 нощ. Турбо бензина иска хубава смазка високо--октанов бензин дори и доп. добавки ама не такива от Кауфланд за 7лв хаха , перфектно експлоатиране и 200К летиш и се кефиш на агрегата, ама не е за всеки не че нещо просто не е за Ганьо.Айде поздрави и тези който не вярват да карат велосипед или разходка в парка.

    Коментиран от #42, #52

  • 8 Опел

    94 8 Отговор
    Аз карам вече 5год. Опел Зафира 2011г. 1.6 МЕТАН НА 620 000КМ. масло не пипа!!! Не е важна марката важно е подръжката.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Дедо Киро

    61 6 Отговор

    До коментар #1 от "Емил":

    Моят " Нисан" Алмера-Тино - турбо дизел е на 23 години и 600 000 км. Двигателят е " пушка"!! Не е мръднал!! Ама зареждам само от една бензиностанция!! Тоя " разбирач" да има много здраве!!

    Коментиран от #34, #62

  • 11 Гост

    51 2 Отговор
    Колко издържа може приблизително да се каже само за конкретен двигател, в конкретно МПС, с конкретен вид експлоатация в конкретна географска област/държава. Самото "издържане" също е много условно. Може да върви като куц кон и да пуши, може да спука блок и да умре тотално, може просто да трябва смяна на верига или маслена помпа.
  • 12 Хмммм

    65 9 Отговор
    Само не разбрахте, че тук се има предвид нови коли, след даунсайзинга и започнахте да си коментирате отново 30 годишните коли! Става въпрос за нови модели!
  • 13 ПСР

    37 4 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Напълно съм съгласен.Колкото по-напред в годините-толкова по-изчистена"грешката"за качеството.
    Всичко е в ръцете на задкормилното устройство.Какъв тип шофиране се практикува,техническа грамотност,вид на маслото,за горивото....особено в БГ...мъка,мъка,мъка!А и съвремените еко-икономически тенденции-малки кубатури с много"изпилване"откъм въртящ момент,конски сили и яки тубрини-няма как да се разчита на дълъг живот.
  • 14 Иво

    64 13 Отговор
    Имах Мерцедес W210(очиларка) 300 турбодизел 177к.с която купих на 337000 италиянски километра за които нямаше никакво доказателство,че са реални.Карах колата 6 години и ''навъртях'' близо 200000 като между смените на масло не се е налагало доливане.За съжаление градушката през 2014 нанесе огромни поражения по купето и реших да я продам но съм сигурен,че можеше да се движи още дълго без нужда от сериозни ремонти.

    Коментиран от #16

  • 15 Георги

    94 14 Отговор
    Преди няколко месеца се качих в една Дация Лога, 1.5 дизел комън рейл инжекцион, беше такси. Попитах го на колко километра е. Той ми каза, че е на около 730 000 км. Погледнах километража, беше цифров и наистина пишеше 730 000, колата има турбина. Да, възможно е километраж да се манипулира, но никой не би въртял километража напред, за да показва повече, защото и цената на този автомобил също пада. По-скоро ще се правят опити за намаляване на километрите. И това ме води на мисълта, че километрите на тази кола са реални или не по-малки от 730 000. Ето пример за кола с дизелов турбиниран мотор и то френски дизел, който изкарва много. Нека колкото си искат да плюят френските коли и да прехвалват немските.

    Коментиран от #70

  • 16 Фесо Ракинов

    9 69 Отговор

    До коментар #14 от "Иво":

    Като си е влачил с 70 най много 120 извън града какво да и е ...Влачите са като п®адни из гащи и после тя не се чупи. Аз с куулото карам така

    Коментиран от #33

  • 17 Онзи

    5 22 Отговор

    До коментар #5 от "Люси":

    Рено лагуна караш оттам е матора...не е много за хвалене
  • 18 перничанин

    30 5 Отговор
    Към автора,тези наблюдения къде са правени и върху какви автомобили???? Ако са правени на "ноф фнос" на реални 134 000км , съм съгласен, че издържат 200 000 бензиновите и 300 000 дизела. До тук сме сменили с жена ми 6 коли, последните са купувани нови и сега са на над 360 000км и двете са на газ. Проблеми с моторите не съм имал , карам ги с 10W40.

    Коментиран от #21

  • 19 Дизела

    33 6 Отговор
    Карам дизелов Фолксваген Кади купен 2015г. нов от Поршеауто.В момента е на 540 000 км и е без проблеми,само консумативи.
  • 20 Бандера

    77 7 Отговор
    В България се продават най-скапаните горива в цяла Европа. Мошениците от Лукойл, Булмаркет, Инса ойл, Марешки и т.н са за бесене!

    Коментиран от #65

  • 21 Цеко

    28 28 Отговор

    До коментар #18 от "перничанин":

    Незнам какво караш,че му слагаш 10/40,може да е москвич или голф двойка...На автомобили след 2006г се слагат други масла.

    Коментиран от #39

  • 22 Гюлбахча

    28 9 Отговор
    Не знам колко живот имат, но споделям личен опит как на чисто нова Хонда CR-V за година и половина и по малко от 50 хиляди успях да и стопя CVT кутията! Вариатора е сложен точно заради по ниските емисии (в следствие по нисък разход), но е пълно безумие да не може една каравана да тегли тая иначе добра кола.
    Ръчка - няма! Честито!

    Коментиран от #46

  • 23 дявола

    20 16 Отговор
    Как колко 50 000,60 000 и направо за морга водещи във класацията са Б.М.В
  • 24 хахаха

    9 19 Отговор
    Ако е на рено то и без това няма живот в него....

    Коментиран от #47

  • 25 дявола

    28 29 Отговор
    СТАРАТА ГЕНЕРАЦИЯ АВТОМОБИЛИ ОТ 90Г ЩЕ ГИ ТЪРСИМ НО ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НАМАЛЯВАТ.НЯМАТ ГЛЕЗОТИИ НО ПЪК КОЛИМЕТРАЖИТЕ ИМ НАДХВЪРЛЯТ 1 000 000 КМ,АЗ ИМАХ МЕРЦЕДЕС 124 2.5 ТУРБОДИЗЕЛ КОЙТО ГО ВЗЕХ УЖ ЗА 250 000 РЕАЛНИ КИЛОМЕТРА(МНОГО ЗАПАЗЕНА МАШИНА)АЗ МУ НАВЪРТЯХ 180 000 И РЕЩИХ ДА ГО ПРОДАМ,КАТО ПОЧНАХ ЩАТЕЛНО ПОЧИСТВАНЕ НАМЕРИХ НЕМСКА ФАКТУРА ЗА СМЯНА НА МАСЛО И НА НЕЯ ПИШЕШЕ 1 165 000КМ

    Коментиран от #26, #54

  • 26 Komapak

    41 6 Отговор

    До коментар #25 от "дявола":

    Евала брат. Искрено ме разсмя😄😄😄😄
  • 27 Антон

    17 28 Отговор
    Хаха, капацитетите започнали да се упражняват в даване на мнение….какво значение има колко издържат. Човек си купува нова кола от магазина, според доходите си отдачия до колкото може. Кара 3-4 години и взима следващия модел. Само ганя може да се радва на премиуми нов внос милионници, отдавна бракувани ….

    Коментиран от #48

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 много ме кефи

    38 13 Отговор
    Да чета глупости от рода на "изкара 500 000 и сменям само консумариви" или е някой курник или има предвид, смяна амортисьори и пружини, дискове и накладки, компресор климатик, няколко ангренажа, датчици, предно окачване, тампони заден мост или при независимо окачване, тампони, беалети и т.н. Чак после споменаваме масла, филтри, спирачна течност, водни помпи и т.н.
  • 31 божо

    23 0 Отговор
    а бе не е вярно това,служебния ни фокус вече е на 359 000 км.само окачването е проблемно заради лошите пътища.двигателя държи 2013 год е
  • 32 пожарникар

    39 2 Отговор
    това младо и неопитно момче има в предвид втора употреба коли,които идат тук,бензиновите вървят още 200 000 тук а дизеловите още 300000
  • 33 Иво

    26 0 Отговор

    До коментар #16 от "Фесо Ракинов":

    Господин дървен философ с колкото и да съм се влачил не бях първия собственик на колата а този или тези преди мен едва ли са я обгрижвали с любов така,че върви...знаеш къде.
  • 34 антрашпиц

    18 4 Отговор

    До коментар #10 от "Дедо Киро":

    Е,моето дци не е "пушка" ,но се държи,върви,не харчи много,пуши,(638 хил,реални),доволен съм..Все пак е коптор на 21 години и го есплоатирам брутално...Само да спомена,че му наливам каквото и да е масло(различни марки 10-40,доливам).
  • 35 Такси

    31 2 Отговор
    Не знам доколко са верни написаните неща в статията, но моето такси е бензиново на 830 хил км и до момента е без ремонт
  • 36 147 jtd

    16 1 Отговор
    Alfa 147 1.9 jtd 570 000km мотора е ОК
  • 37 Драг

    13 2 Отговор
    Реално ако си купиш читав мотор примерно 2.0 дизел на до 160 коня нов тогава за България мога да кажа вечен!!!! Обаче не така стоят нещата за съжаление със СК честно казано голям риск е вече с тях.
  • 38 БМВ боклук

    29 7 Отговор
    БМВ 3 литра дизел , мотора изкара 200 000 км . БМВ никога повече

    Коментиран от #55

  • 39 перничанин

    13 2 Отговор

    До коментар #21 от "Цеко":

    Карам Аурис , жена ми Поло, след като изтекоха гаранциите им сложих газови уредби, до около 250 000 ги карах с 5W40 ,после минах на 10W40 В гаранцията им сипваха от варели в официалните сервизи уж 0W30,когато аз им направих обслужването, пробвах с 0W30 масла и колите тракаха здраво, не ги и чаках да видя горят ли го. Колите са без турбини с 5W40, бяха добре до към 250 000 и сега мога да ги карам с такова масло не го горят, но сутрин притракват, за това минах на 10W40, което също не горят.

    Коментиран от #49

  • 40 Той

    12 2 Отговор
    Брата има Е350д , 8000лв за ремонти!

    Коментиран от #56

  • 41 Авторът

    20 4 Отговор
    на тази статия май е доста изостанал с информацията и живее още в 20 век.
    Няма вече дизелови двигатели без турбо и в този смисъл да говори, че тези без турбокомпресор издържат повече е излишно.
    Бензиновите двигатели също се развиха доста през последните 20г. и благодарение на съвременните инжекционни системи и това, че много от тях също са с турбокомпресори нямат никаква липса на въртящ момент в ниските обороти.
  • 42 Племенника

    47 1 Отговор

    До коментар #7 от "Чичо ви Дамян":

    Чичо,абе щом след половин милион влиза за основен ремонт,а след това изкарва още 1 милион,да смятам ли,че майсторите по сервизите са по добри от инжинерите във фабриките?Или просто по сервизите има по-добро оборудване,а фабриките нямат тази възможност?Моля те,кажи,Чичо,издай своята тайна.
  • 43 Паисий е жив

    18 2 Отговор
    Преди години си купих мерцедес 190 2.5d атмосферен. Вкаран от Германия. На километража пишеше 750 000, но си вървеше добре и не пушеше. Оказа се, че километражът е спрял на 750к, а на колко е реално никой не знае. Взех му един втпра ръка, навъртях му към 200 000 и го дадох на вторичните заради ръждата. Двигателят не беше мръднал.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 123

    11 1 Отговор
    Радо, много си зле! Пишеш пълни глупости! Спри да се правиш на редактор, не те бива изобщо!
  • 46 Бай Соичиро

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гюлбахча":

    Много си смешфн обаче нали си знаеш....
  • 47 Чук

    2 7 Отговор

    До коментар #24 от "хахаха":

    Точно! То затова и бая "премиумуи" от Щутгарт са така, щот много разбират двигателите ха ха
  • 48 Жгмъц

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    Не си стъпвал за Босилеград, ама може пък и да ти провърви....
  • 49 Стига ва

    10 7 Отговор

    До коментар #39 от "перничанин":

    То дали 5 или 10 w 40 е най-важно за горенето на твойте дръгели шъ знайш, смешник!.. щото 5е тънко пък 10 дебело и не го гори ха ха ха

    Коментиран от #63

  • 50 Младежо

    6 15 Отговор
    Моя хюндай лантра е вече на 1 200 000км и и не бара грам масло ама дизело най ми аресва оти е мощен и у ниските обороти
  • 51 Николенко

    13 4 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Ами карай кон с каруца, да не се чупи . Най-сигурно е да знаеш .
  • 52 Николенко

    25 0 Отговор

    До коментар #7 от "Чичо ви Дамян":

    Абе, разбирач, във фирмата имам камиони на по 1 200 000 . За камион 7-800 000 не са нищо . Не ги отремонтирам . Половин милион се навъртат за три години, разбирко .
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 НАСТРАДИН

    14 1 Отговор

    До коментар #25 от "дявола":

    ЕДИН РИБАРИН МНОГО ЛЪЖЕЛ ЗА УЛОВА И МУ ВЪРЗАЛИ РЪЦЕТЕ ЗА КИТКИТЕ. ПИТАЛИГО КОЛКО ГОЛЕМА РИБА ХВАНАЛ. ТОЙ РЕКЪЛ ХВАНАХ РИБА С ЕЙ ТАКВОЗ ГОЛЯМО ОКО И РАЗПЕРИЛ ДЛАНИ. МНОГО ЛЪЖЕТЕ БРЕ!!!
  • 55 Пурко

    7 4 Отговор

    До коментар #38 от "БМВ боклук":

    По-скоро около 100000 км! Но пък за сметка на това нямат аналог! Висок въртящ момент, много бързо ускорение без турбо дупка, нисък разход и тих звук! Личен опит с Х6 М модел!
  • 56 Само питам

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Той":

    Брави,калници,стъкла?
  • 57 Кико

    5 2 Отговор
    Имам VW мулти ван, 1 000080 . До сега,кормилна рейка,климатик,GPS. На 11 г
  • 58 Гошко

    17 4 Отговор
    Не знам за другите, затова ще кажа за мен: за 25 години каране само на една кола - 250к км, по 10к км на година, бензин. Като чета коментарите на тези преди мен се чудя кога имат време да ги карат тези коли?! По 100 км на ден да въртиш за 36к км за година, хич не е малко. А имам приятел, който за 10 години е навъртял само 8 хиляди на неговата, кара я от дъжд на вятър. За голям километраж признавам само таксиметърджиите, тираджиите и куриерите, останали само си измислят...
  • 59 глупотевини

    8 0 Отговор
    атмосферен минава милион при смяна на сегменти навреме и маслото убаво!
  • 60 де юре

    5 1 Отговор
    искам да изкоментирам един двигател на МБ и това за мен е един от най хубавите мотори поставяни както на микробуси така и на леки коли като на първите издържат повече от 500 000 хил а на лек автомобил над 800 000 . Това разбира се от личен опит или по скоро от лични наблюдения но съм сигурен че има много хора които биха се похвалили с тоя мотор който при бусовете е 122 к.с а при леките автомобили е 129к.с .
  • 61 Пони

    8 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ники Лауда":

    Колега,няма нищо вечно,колкото изкара,толкова.Аз карам фиат браво 2-дизел за сега е топ,не му мислете толкова,подържайте колата си и колко изкара.
  • 62 любопитен

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Дедо Киро":

    Кажи коя е бензиностанцията ,бе колега?

    Коментиран от #68

  • 63 перничанин

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Стига ва":

    Нищо не ти разбрах, само точки и обиди, карай както ти харесва, акъл имам повече от тебе.
  • 64 Баце

    4 1 Отговор
    До коментатор 14 .3.0 дизел 177 кс на Мерцедес е 2 милионик няма аналог на този вечен катър няма и да има.
  • 65 Аре Аре

    4 2 Отговор

    До коментар #20 от "Бандера":

    Вземе се запри, в хо.хл-яндия, щото са много читави горивата разбираш ли, особено големи бър.кочи и пик.ни правят точно бандер.овските човекоподобни там примати.
    В България горивата спрямо запад.нала у-крайна са си направо Класа!
  • 66 Kkk

    4 0 Отговор
    Бмв-то ми е на 345 х реални 320 турбо дизел, и си работи без да харчи грам масло ( сменено от 5w30 на 5w40 вече) много ограничена статия...
  • 67 ема

    1 5 Отговор
    За другите не знам но немските особено след 2005 година EURO -4 рядко изминават 200.000 хил. км имам предвид дизеловите които са много проблемни и имат скъпо поддържане..
  • 68 00 00

    0 1 Отговор

    До коментар #62 от "любопитен":

    Бензиностанцията на Магарешки.
  • 69 Гоуст

    1 0 Отговор
    Пичове, излишно ляляне... Слагайте максимално истински масла и точните вискозитети за модела. Също, сменяйте ги на не повече от 10хил.км, а не както препоръчва производителя на 20 - 30 хил.км, това важи и за всички филтри! Повярвайте, автомобила ще се отблагодари с дълъг и безпроблемен пробег. Личен опит от доста наброй БМВ- та, които вие толко плюете, но всичките след ползване от мен, ги продадох на пробег между 300 и 500 хил.км изминати напълно безпроблемно.
  • 70 елин

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Георги":

    Браво ! Както е казано в гръцкатаa митологията "Когато фактите говорят боговете мълчат". Имах и карах френски коли като С итроен С5 изминал съм 380.000 хл. сменях масла, филтри,гуми, на време. Ситроеh Берлинго 700.000 хил. също без проблем имах и Ситроен Сахо супер елементарно евтино подържане без главоболие .Когато купих VW Passat v 6 2006 година ЕURO-4 и по-късно и Мерседес в 20.10.2008 година произведена трагедия.Вечно нещо отказва светва лампичката диагностическият тестер не го " открива" сменям това не тава сменяй друго ( само за това,че излязъл вакумният маркучът на турбото (те са 2 а маркучите са 5-6 мм ) съм изхарчил повече от 2.000 лв. като 8 пъти бе проверяван на диаг. уред . ( Лошото немските коли имат много лош SOFTWARE който няма INTELECT SCAN -да намира открива и да елиминира грешките за да остане реалната грешка. Всичките които се влияе от -TARGET- источника ги покaзва като грешка. ) Най-случайно " издърпах " маркуча който е бил свободен-излязъл от мястото си 2.7 години минаха докато открия причината . Немска кола ли ? Никога!" Скъпо поддържане " висене" по-сервизите губене на време пари и нерви. Даже господ да слезе отгоре пак не бих купил "( това е мое лично мнение)