Експлоатацията на колата е пълна с изненади. Опитните шофьори са спокойни например, когато видяткапки вода от ауспуха. Но наскоро седнал зад волана водач може да приеме това поведение като проблем. Но толкова ли е опасна водата в шумозаглушителя и в какви случаи трябва да внимавате, когато видим капки да излизат от ауспуха?
Защо водата в изпускателната система е опасна?
Автомобилният шумозаглушител с право може да се счита за индикатор за работата на автомобила. Ако всичко е наред с двигателя, тогава нищо излишно няма да излезе от ауспуха, освен отработените газове. Нищо освен водни пари.
Наситените с пари изпускателни газове са често срещано и съвсем естествено явление дори за кола, която току-що е напуснала магазина. Но пълни с вода гърнета могат да представляват сериозна опасност, а ето няколко причини, поради които не е препоръчително да се натрупва вода в резонаторите на автомобили:
Ръждата е нещо, което рано или късно изпреварва всяка незащитена повърхност на автомобила. И водата неизбежно ще допринесе за влошаването на този процес до пълната подмяна на генерацията.
Водната тапа е рядко явление, но съвсем реално, когато гърнето се напълни с вода. Двигателят започва да работи с по-бедна смес, съответно в цилиндрите влиза по-малко гориво и повече въздух, което не е много полезно за мотора
Замръзване на гърнето - този проблем може да причини друг, по -сериозен срив под формата на разхерметизиране на заваръчни шевове или скъсване на гърнета, което ще доведе до скъпи ремонти и невъзможност за експлоатация на автомобила.
Но като цяло в повечето случаи малко натрупване на влага по стените на ауспуха по никакъв начин не уврежда автомобила, защото това е естествен физически процес, който никой не може да предотврати. Има обаче няколко работни начина да се отървете от водата от шумозаглушителя.
Как водата попада в изпускателната система на автомобила и какво да направим след това?
При изгарянето на гориво се образува не само маса от вредни химични съединения, но и обикновена вода, която при нормален летен режим обикновено се изпарява, без да се задържа по стените на ауспуха.
Началото на всички проблеми се счита за есента и пролетта, когато има твърде голяма разлика между температурата на отработените газове и метала на изпускателната система. Веднага след като образува точка на оросяване, цялата влага в отработените газове постепенно ще се кондензира по стените на резонаторите.
За да се намали кондензацията на влага, важно е да се избягват кратки пътувания. При много автомобили шофирането по няколко минути на ден ще доведе до повишен конденз, който ще се натрупва, докато ауспухът се напълни.
Водата може да попадне в изпускателната система и по други причини, например с гориво с ниско качество. Обърнете внимание на бензиностанциите, където зареждате колата си с гориво. Изберете за себе си надежден оператор и се опитайте да не променяте принципите си, в противен случай, заедно с вода, дузина други вредни съединения (например сяра) могат да попаднат в двигателя на автомобила.
Тези, които обичат да карат с почти празен резервоар, също трябва да бъдат подготвени за повишен конденз в ауспуха при смяна на сезоните. Така че, през есента и пролетта, се препоръчва да пълните колата до горе и да не изпразвате резервоара повече от половината. Това ще намали обогатяването на отработените газове с водни пари.
Има няколко начина за отстраняване на влагата от шумозаглушителя. Един от най -често срещаните е пробиването на дупка в един или няколко резонатора наведнъж. Чрез тези дупки водата наистина ще напусне изпускателната система, но заедно с ползите по този метод сериозно ще навредите на ауспухната система.
Най-сигурният начин да се отървете напълно от водата в шумозаглушителя е да затоплите гърнетата. Това става чрез елементарно ускорение на оборотите на двигателя до четири - пет хиляди оборота в минута. По -добре е да направите това на равен прав път - например на магистрала. Ускорете до 90-100 км/ч на трета предавка. Карайте по този начин няколко километра, след което обърнете внимание на динамиката на двигателя - тя значително ще се подобри, а вътрешните стени на ауспуха ще бъдат напълно сухи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СТАМАТ МАГАРЕТО
и ще я зареждам от чешмата вече
16:33 01.10.2021
2 гадно
16:40 01.10.2021
3 jap
Коментиран от #8
16:51 01.10.2021
4 Изправете
17:23 01.10.2021
5 HHO cars
Коментиран от #18
17:40 01.10.2021
6 Хонда
Коментиран от #7
17:58 01.10.2021
7 Така е
До коментар #6 от "Хонда":
защото са "гола вода".18:00 01.10.2021
8 Брах тоя конденз
До коментар #3 от "jap":
Къв конденз бе батка ро тече все едно е локва.И то от ауспуха конденз къде ри е климатика у двигателя ли.18:20 01.10.2021
9 майкооо
и после ко ще стане а ?
19:27 01.10.2021
10 рашение
20:19 01.10.2021
11 ГУМЕН КРАДЕВ
21:55 01.10.2021
12 Желяз каменноff
05:29 02.10.2021
13 Пльонтек
05:30 02.10.2021
14 ТАЙГАТА
Коментиран от #15, #16, #17, #19
11:55 02.10.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Фен на турбоцензина с бензин в кръвта
До коментар #14 от "ТАЙГАТА":
Ами при нафтовите печки как е да не е по-различно? С таз разлика че като я караш с 90-100 на 3та предавка ще ти роди малки печки.Хахахх22:49 02.10.2021
18 Николай
До коментар #5 от "HHO cars":
Къде го зареждаш в България след като няма зарядни станции.23:22 02.10.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Радко
15:10 03.10.2021
21 БМВ маняк
Коментиран от #22
00:04 04.10.2021
22 ГЕЦАТА
До коментар #21 от "БМВ маняк":
Хвърли се заедно с БЕЕМВЕТО ТИ У ДЕРЕТО :)16:42 11.10.2021
23 Мотнфэо
22:39 29.11.2021
24 1001 глупости
23:13 02.06.2023