Last news in Fakti

1 Октомври, 2021 16:28 32 510 24

Какво да направите, ако от ауспуха излиза вода и как това застрашава колата

  • ауспух-
  • вода-
  • съвети
Какво да направите, ако от ауспуха излиза вода и как това застрашава колата - 1

Експлоатацията на колата е пълна с изненади. Опитните шофьори са спокойни например, когато видяткапки вода от ауспуха. Но наскоро седнал зад волана водач може да приеме това поведение като проблем. Но толкова ли е опасна водата в шумозаглушителя и в какви случаи трябва да внимавате, когато видим капки да излизат от ауспуха?

Защо водата в изпускателната система е опасна?

Автомобилният шумозаглушител с право може да се счита за индикатор за работата на автомобила. Ако всичко е наред с двигателя, тогава нищо излишно няма да излезе от ауспуха, освен отработените газове. Нищо освен водни пари.

Наситените с пари изпускателни газове са често срещано и съвсем естествено явление дори за кола, която току-що е напуснала магазина. Но пълни с вода гърнета могат да представляват сериозна опасност, а ето няколко причини, поради които не е препоръчително да се натрупва вода в резонаторите на автомобили:

Ръждата е нещо, което рано или късно изпреварва всяка незащитена повърхност на автомобила. И водата неизбежно ще допринесе за влошаването на този процес до пълната подмяна на генерацията.

Водната тапа е рядко явление, но съвсем реално, когато гърнето се напълни с вода. Двигателят започва да работи с по-бедна смес, съответно в цилиндрите влиза по-малко гориво и повече въздух, което не е много полезно за мотора

Замръзване на гърнето - този проблем може да причини друг, по -сериозен срив под формата на разхерметизиране на заваръчни шевове или скъсване на гърнета, което ще доведе до скъпи ремонти и невъзможност за експлоатация на автомобила.

Но като цяло в повечето случаи малко натрупване на влага по стените на ауспуха по никакъв начин не уврежда автомобила, защото това е естествен физически процес, който никой не може да предотврати. Има обаче няколко работни начина да се отървете от водата от шумозаглушителя.

Как водата попада в изпускателната система на автомобила и какво да направим след това?

При изгарянето на гориво се образува не само маса от вредни химични съединения, но и обикновена вода, която при нормален летен режим обикновено се изпарява, без да се задържа по стените на ауспуха.

Началото на всички проблеми се счита за есента и пролетта, когато има твърде голяма разлика между температурата на отработените газове и метала на изпускателната система. Веднага след като образува точка на оросяване, цялата влага в отработените газове постепенно ще се кондензира по стените на резонаторите.

За да се намали кондензацията на влага, важно е да се избягват кратки пътувания. При много автомобили шофирането по няколко минути на ден ще доведе до повишен конденз, който ще се натрупва, докато ауспухът се напълни.

Водата може да попадне в изпускателната система и по други причини, например с гориво с ниско качество. Обърнете внимание на бензиностанциите, където зареждате колата си с гориво. Изберете за себе си надежден оператор и се опитайте да не променяте принципите си, в противен случай, заедно с вода, дузина други вредни съединения (например сяра) могат да попаднат в двигателя на автомобила.

Тези, които обичат да карат с почти празен резервоар, също трябва да бъдат подготвени за повишен конденз в ауспуха при смяна на сезоните. Така че, през есента и пролетта, се препоръчва да пълните колата до горе и да не изпразвате резервоара повече от половината. Това ще намали обогатяването на отработените газове с водни пари.

Има няколко начина за отстраняване на влагата от шумозаглушителя. Един от най -често срещаните е пробиването на дупка в един или няколко резонатора наведнъж. Чрез тези дупки водата наистина ще напусне изпускателната система, но заедно с ползите по този метод сериозно ще навредите на ауспухната система.

Най-сигурният начин да се отървете напълно от водата в шумозаглушителя е да затоплите гърнетата. Това става чрез елементарно ускорение на оборотите на двигателя до четири - пет хиляди оборота в минута. По -добре е да направите това на равен прав път - например на магистрала. Ускорете до 90-100 км/ч на трета предавка. Карайте по този начин няколко километра, след което обърнете внимание на динамиката на двигателя - тя значително ще се подобри, а вътрешните стени на ауспуха ще бъдат напълно сухи.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СТАМАТ МАГАРЕТО

    67 3 Отговор
    щом от аспуха излиза вода , значи съм покрил всички еко категорий

    и ще я зареждам от чешмата вече
  • 2 гадно

    42 3 Отговор
    Каква магистрала при градско каране те тресе бе спеца хеле па сутрин през зимата когато ни се види ни се чуе в тъмното по улиците между блоковете.
  • 3 jap

    51 4 Отговор
    Има смисъл от подобни статии защото някои хора наистина са много невежи.Няколко пъти ми се е случвало в горещо време при включен климатик някой да ми чука на стъклото за да ми каже,че нещо тече под колата без да се сеща за конденза от системата.

    Коментиран от #8

  • 4 Изправете

    50 2 Отговор
    колата на задните гуми да се излее водата.
  • 5 HHO cars

    22 1 Отговор
    При моите коли има конденз през цялата година. Защото Брауновия газ при изгаряне се връща в първоначалната си форма - вода.

    Коментиран от #18

  • 6 Хонда

    9 5 Отговор
    Че те новите М-серии на бмв и амг на мингалцидес са все с вода отзаде заводски.

    Коментиран от #7

  • 7 Така е

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "Хонда":

    защото са "гола вода".
  • 8 Брах тоя конденз

    2 10 Отговор

    До коментар #3 от "jap":

    Къв конденз бе батка ро тече все едно е локва.И то от ауспуха конденз къде ри е климатика у двигателя ли.
  • 9 майкооо

    15 4 Отговор
    карате няколко километра на трета предавка с 90-100🤣🤣
    и после ко ще стане а ?
  • 10 рашение

    1 2 Отговор
    веднага долейте вода гумите
  • 11 ГУМЕН КРАДЕВ

    16 1 Отговор
    Слагате чаша отдолу , сипвате кафе , добавяте захар и ... 3 в1 - уникално добра комбинация !
  • 12 Желяз каменноff

    0 0 Отговор
    Аз само веднъж видях от ауспуха да излиза вода и си помислих че е з газовата предница не е в ред нещо
  • 13 Пльонтек

    2 0 Отговор
    А бре карай колата дорде не кихне тотално
  • 14 ТАЙГАТА

    1 18 Отговор
    ТОВА Е САМО ПРИ БЕНЗИНОВИТЕ КОЧИНИ

    Коментиран от #15, #16, #17, #19

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Фен на турбоцензина с бензин в кръвта

    14 0 Отговор

    До коментар #14 от "ТАЙГАТА":

    Ами при нафтовите печки как е да не е по-различно? С таз разлика че като я караш с 90-100 на 3та предавка ще ти роди малки печки.Хахахх
  • 18 Николай

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "HHO cars":

    Къде го зареждаш в България след като няма зарядни станции.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Радко

    0 0 Отговор
    Вдлъбнал ди се брат толкова си кух 😂😂😂😂🤣
  • 21 БМВ маняк

    2 0 Отговор
    Моето бмв е с вода в маслото. Какво да правя?

    Коментиран от #22

  • 22 ГЕЦАТА

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "БМВ маняк":

    Хвърли се заедно с БЕЕМВЕТО ТИ У ДЕРЕТО :)
  • 23 Мотнфэо

    1 1 Отговор
    Яко тъпа статия.....
  • 24 1001 глупости

    0 0 Отговор
    Как един не се сети че бензинджиите да дръпнат някой лев слагат вода в бензина, а може и директно от Лукойл да започва цакането.