Шестото поколение Opel Astra има за цел да се превърне в нов еталон в компактния клас, но също и продължение на традицията, започнала преди 85 години. През 1936 година, Opel става първият германски автомобилен производител, който предлага достъпен, подходящ за семейства компактен автомобил, наречен Kadett.
Делът на компактните автомобили се развива бурно през годините на т. нар. “Wirtschaftswunder” или „Германското икономическо чудо“. За целта Opel строи изцяло нов завод в Бохум, в Германия, в който от 1962 година започва да се произвежда новият Kadett.
Вторият ключов фактор за успеха на модела е, че той никога не почива на лаврите си. Всяко ново поколение носи нови иновативни решения, като четирицилиндровия двигател с водно охлаждане на Kadett A (1962 г.), изключително аеродинамичната каросерия на Kadett E (1984 г.) или адаптивните предни светлини (AFL) на Astra H (2004 г.).
През 1936 година, Opel става първият германски автомобилен производител, който предлага достъпен, подходящ за семейства компактен автомобил, наречен Kadett. Делът на компактните автомобили се развива бурно през годините на т. нар. “Wirtschaftswunder” или „Германското икономическо чудо“. За целта Opel строи изцяло нов завод в Бохум, в Германия, в който от 1962 година започва да се произвежда новият Kadett.
Kadett от 1936 година е базиран на революционна изцяло стоманена самоносеща каросерия
Традицията на Opel в създаване на технологични еталони в компактния клас започва още с оригиналния Opel Kadett от 1936 година. След Opel Olympia, първият германски сериен автомобил с изцяло стоманена самоносеща каросерия, Kadett също се сдобива с тази революционна за времето си технология.
Сравнена с класическата по това време компановка с дървена каросерия, монтирана върху носеща рама, самоносещата каросерия предлага множество предимства, като по-ниско тегло (осигуряващо от своя страна по-добра динамика и по-нисък разход на гориво), по-високо ниво на безопасност (благодарение на здравата клетка за пътниците) и по-нисък център на тежестта.
Сред предимствата на Kadett A (1962-1965 г.) са динамичният 1.0-литров двигател, големият багажник и изобилието от пространство в салона. Рецептата за успех включва също съставка, на която нито един конкурент не би могъл да се противопостави. Капачката за зареждане на резервоара е от външната страна, а не в багажника. Появата на рекламни изрази като „Никога няма да усетите миризма на бензин в багажника” е ясно насочена срещу конкурентите от Волфсбург.
Компактният клас на Opel навлиза в нова ера с Kadett D (1979-1984 г.). Вместо задното предаване, новият модел разполага със задвижване на предните си колела “made by Opel”, за първи път. Икономичното по отношение на заеманото пространство напречно разположено задвижване позволява компановка, която пък е предпоставка за повече обем в интериора. Въпреки че новият модел е по-къс от предшественика си, той предлага по-голям интериор и пространство от много от конкурентите на Kadett.
Astra F носи духа на времето на 90-те, и ново име за компактния модел на Opel
Когато Opel Astra F прави своя световен дебют през 1991 година, светът преминава през огромни промени. Седмото поколение на компактния модел на Opel изразява духа на своето време по безподобен начин. Новият модел получава не само ново име – Astra, но широка гама от нови системи за безопасност.
Astra F е израз не само на голяма промяна, но става най-продаваният модел на Opel, какъвто е и до момента: поточните линии на германския автомобилен производител напускат 4.13 милиона автомобила в периода от 1991 до 1997 година.
Напълно новото, шесто поколение Astra е дръзка стъпка напред в бъдещето
С напълно новата Astra, Opel отново е на прага на нова ера в компактния клас. Новата валута в автомобилната индустрия се нарича CO2 и електрическата мобилност се превръща в ключов фактор за намаляване на емисиите на парникови газове. Новата Astra играе важна роля в електрификацията на моделната гама на марката – 6-тото поколение на модела в компактния клас на Opel за първи път ще се предлага като plug-in хибрид, при това с две нива на мощност.