30 Август, 2021 10:28 7 378 24

Как и кога Opel-ите стават милиони

  • opel
Как и кога Opel-ите стават милиони - 1

Преди почти 50 години, на 6 септември 1971 година, от поточната линия на завода в Рюселсхайм слиза 10-милионният автомобил с марката Opel, произведен там след старта на тези автомобили през 1898 година.

Марката с мълния на емблемата отбелязва случая, като дарява „10-милионния Opel“ Opel Rekord C Caravan на ръководствата на всяка от германските федерални провинции, в които Opel има производствени мощности - Хесен (Рюселсхайм), Северен Рейн-Вестфалия (Бохум) и Рейнланд-Пфалц (Кайзерслаутерн).

Интересно е да споменем, че преди това Opel достига до милионния си автомобил през 1940 година - 490 месеца след началото на автомобилното производство. За достигането на втория милион обаче са необходими само 190 месеца.

От този момент нататък, интервалите между милионите стават все по-кратки. За осмия са необходими 17 месеца, за деветия - 16, а за десетия - само 15.

От Земята до Луната – редицата от 10 милиона автомобила Opel е с астрономически мащаби

„Ако изпратите всички тези автомобили на Opel в Космоса и ги подредите в редица с разстояние 30 метра между тях, първият ще достигне Луната в момента, в който последният слезе от конвейера в завода“, се посочва в пресинформацията на Opel от онова време. „Така пътуването до Луната ще изглежда като оживен германски аутобан“, добавят от пресотдела.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 факт

    12 37 Отговор
    А бе добре че ги купиха Пежо че бяха взели дали.

    Коментиран от #2, #3, #7

  • 2 Qwerty

    6 11 Отговор

    До коментар #1 от "факт":

    Кой? Беше взел, дал?

    Коментиран от #17

  • 3 барабус

    16 25 Отговор

    До коментар #1 от "факт":

    Точно!И да им кажат как се прави дизел,че техните бяха-олеле майко!Пък за ръждата няма да споменавам.

    Коментиран от #10

  • 4 Опел

    3 12 Отговор
    Само бъркалки

    Коментиран от #6

  • 5 Пост на гост

    27 8 Отговор
    Във времена електрификация , да видят как се прави дизел? Ти сериозно ли? За ръждата - няма я от години , ама кой да чете , то нета освен за порно и чалга , за друго не се ползва, налЕ? П.п. с три Хлопела съм в гаража, отказах се от новата корса на ток ,щото е замазано пежо 208.

    Коментиран от #13

  • 6 Сър

    11 3 Отговор

    До коментар #4 от "Опел":

    BMW само маратонки
  • 7 Пилот на Ферари

    24 2 Отговор

    До коментар #1 от "факт":

    Взели дали са GM , Опел нямат вина. Американците от производител номер едно , сега са на изкуствено дишане.

    Коментиран от #12

  • 8 Пилот на Ферари

    36 8 Отговор
    Опел винаги е бил по красивия и добър автомобил от Фолксваген .Но не случи на собственици .
  • 9 Димов

    25 2 Отговор
    Опелският дизел беше пълна скръб, но пък бензинките им бяха страхотни. Легендарният с20хе с неговите 37% кпд, беше бензинка на десетилетието в класа си.
    Калибра беше красива кола с нейните 0,26 аеродинам. коеф. (с по-малкият мотор), което си беше нечувано за сериина кола, по него време.
    Ама няма ги вече двигателисти, като Д-р Фриц Индра и дизайнери, като Уейн Чери.

    Коментиран от #11, #23

  • 10 Димов

    12 4 Отговор

    До коментар #3 от "барабус":

    Закога да правят дизел?
  • 11 TBC

    15 2 Отговор

    До коментар #9 от "Димов":

    Още си пазя една Astra GSi с C20XE в гаража. Карам го ей така лятото да го поразтъпча малко, имам 2000 км за последните 6 г. с него. Страхотен автомобил, невероятен звук и динамика за времето си. Сега не е нищо особено, напротив даже е бавна и мудна. Но пък е истинско удволствие.

    Коментиран от #14

  • 12 факт

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Пилот на Ферари":

    Това си има политическо обяснение.
    ГМ правят много добри коли както и всички американци но американското подкупно правителство къде за финансиране на ДП къде от геополитически съображения цакаше собствените си производители за да могат японци и немци да продават.
    Сащ създадоха Япония ако не бяха янките японците щяха да са на рикши и отдавна претопени от руснаците.
    ИНаче в момента ГМ правят страхотни коли Корвета е топ по продажби на спортни коли зад Океана новите Кадилаци са добри а Джи ем Си правят топ пикапи за Форд важи същото Ф150 е най-добрият пикап и най-добре продаваният автомобил изобщо а дори и в Европа тяхните СУВ като Куга и Пума са страхотни което си личи и по продажбите.
  • 13 Димов

    12 7 Отговор

    До коментар #5 от "Пост на гост":

    В момента, в който оправиха ръждата, развалиха двигателите. И аз съм фен на марката, но не може най-добрият им двигател да е отпреди 30 години.
    След него имаха супер идеи за директно впръскване и т.н., но така и не направиха повече двигател, който да достигне славата на редтопа.
  • 14 Димов

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "TBC":

    Създраве си го карай! Моята я потроших. Какво ли не съм експериментирал с нея. Имат много як чалъм за безплатен чип-тунинг, ако си със старият Мотроник-2,5. Замасяваше се един пин на ЕКУто (мисля че пин 20) и от С20ХЕ става на 20ХЕ - 156 коня. Получаваш едни 6 коня бонус. В ЕКУто на Мотрониик-2,5 са старите карти от първо поколение, когато са били без катализатор. Замасявамето на пина обръща на тях. Пробвано е, но не съм сигурен кой беше пина.
    За Мотроник-2,7 не става, нито пък при Сименс управлението.
  • 15 Боката

    5 18 Отговор
    Ако отидеш на далечно, много тихо място, легнеш на земята и долепиш ухо за асфалта, може да ги чуеш как гният тези милиони опели ..
    А Форд - 90 % от всички фордове са още по пътищата. Останалите с стигнали за там, където са били тръгнали.
  • 16 Байхуй

    16 6 Отговор
    Абе за всичко съм съгласен, ама че дизеловия орел е боклук може да каже само човек, който не е карал такъв.

    Коментиран от #21

  • 17 Ръждаров

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Qwerty":

    Опел.
  • 18 КОРОЛА

    11 1 Отговор
    Дизелите имаха проблеми главно с помпите, те не са на опел а на бош и лукас, които са монтирани и на други автомобили ,горяха главно на собственици които им зареждаха нафта за 5 или най много за 10 лв, помпите се охлаждат с гориво но като свърши нафтата прегряват и електрониката гори.
  • 19 доминото

    11 1 Отговор
    На един кадет капка 1.3 навремето му навъртях 660000 реших да сменя сегменти и лагери но надрах 1 ви цилиндър закрепих го горе долу и го задомих на едни колумбийци.Доста по класови автомобили ми дишаха прахта ,вече няма такива автомобили, спрях му ръждата с омасляване на праговете и веждите.
  • 20 Бойко

    4 1 Отговор
    Само кажете и почвам магистралата до луната, в аутобаните съм най-добър!
  • 21 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "Байхуй":

    Опел ползват много японски и френски дизели. Сигурно си останал доволен от някой от тях.
  • 22 Komapak

    12 1 Отговор
    Имал съм 6 опела през годините. Едното не беше точно опел а деу есперо, но всички части от вектра ставаха. Нищо лошо не мога да кажа. За парите си е чудесна машина. Поддръжката също е относително евтина. След една катастрофа разбрах по трудния начин, че малката кола е уязвима. Това няма нищо общо със смяната на марката просто така се случи
  • 23 бравос

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Димов":

    Изобщо не си прав....имахме 3 опела рекорд 2.3 дизел.....бетон машини....само от време на време като остане с малко нафта,гълтаха въздух,но обезвъздушаването им ставаше мн лесно,с болт от горе на помапата....и това е....товарили сме го с 1.5т киреч с ремарке,ровеше асфалта и вървеше без преблем....
  • 24 Емблемата

    2 0 Отговор
    .....само че не е ,,мълния а стилизиран образ на птица на фона на слънчевия диск.На старите ретро модели е по ясно различимо.