Историята, която ще ви разкажем датира от преди 15 години, но и до днес си остава пример за това, как култов европейски модел, може елегантно да бъде превърнат в превозно средство от типа хот-род. Главно действащо лице е Джеф Мейър от Уиндзър, Калифорния, който решава да "качи" стария си Citroёn ID19 на къстъм сцената. За целта той се обръща за помощ към едно студио за подобни доработки, наречено Kreations Auto Body.
Резултатът е впечатляващ, но преобразяването на френската класика, естествено, се оказва доста по-трудно от работата с някой Ford 5-window Cuope от 1932-ра. Автомобилът е с предно предаване, сам по себе си изключително нисък, с по-широка предна колея вместо обратното, както са свикнали янките. Замяната на четирицилиндровия двигател с нещо по-расово от американската кухня също изглежда сложно.
Кевин Брадли от Kreations Auto Body проектира и изработва изцяло ново шаси на базата на широко използваното в тази индустрия G-Max. Хидропневматичното окачване е отстранено барабар с всичките помпи, балони и т.н. Заменя го модифицирана ходова част от Mustang. За да се запази търсеният силует, шасито влиза на 10 см нагоре в каросерията.
В Kreations решават да обзаведат франсето с двигател LS1 от Turkey Engine Supply. Монтират мотора с мощност 410 к.с. максимално назад, за да не се налагат промени по полегатата предница, а радиаторът е наклонен. Налага се пълна модификация на предния щит и изработване на трансмисионен тунел, през който да минава карданът между автоматичната скоростна кутия 4L60E и задния задвижващ мост.
Американците са сериозно притеснени от структурната здравина на френския финяга. Усилват купето с ролбари, които са скрити в колонките на покрива и не се виждат. Освен всичко друго това позволява монтажа на триточкови предпазни колани. Арматурното табло и централната конзола са изработени от стоманени листове изцяло на ръка, но оригиналният волан с една спица е запазен по изрично настояване на Мейър.
От Kreations казват, че са им били нужни три денонощия работа, докато успеят да го пригодят към традиционната кормилна колонка Flaming River. Външните панели на Citroёn-а са запазени почти без изменения. Променена е само предната престилка, която е загладена и снабдена с по-голям въздухозаборник, за да се обезпечи нужното охлаждане. Оригиналните брони от три части са заварени заедно, премахнати са “роговете”.
Преработено за американските нужди е и леглото за регистрационния номер, а към светлините на покрива отзад са добавени допълнителни. Салонът е тапициран с кадифе, цветът е поръчков Teal Tease от DuPont, а финален щрих добавят 18-цоловите джанти Billet Specialties Stiletto с гуми 245/45.