Историята, която ще ви разкажем датира от преди 15 години, но и до днес си остава пример за това, как култов европейски модел, може елегантно да бъде превърнат в превозно средство от типа хот-род. Главно действащо лице е Джеф Мейър от Уиндзър, Калифорния, който решава да "качи" стария си Citroёn ID19 на къстъм сцената. За целта той се обръща за помощ към едно студио за подобни доработки, наречено Kreations Auto Body.
Резултатът е впечатляващ, но преобразяването на френската класика, естествено, се оказва доста по-трудно от работата с някой Ford 5-window Cuope от 1932-ра. Автомобилът е с предно предаване, сам по себе си изключително нисък, с по-широка предна колея вместо обратното, както са свикнали янките. Замяната на четирицилиндровия двигател с нещо по-расово от американската кухня също изглежда сложно.
Кевин Брадли от Kreations Auto Body проектира и изработва изцяло ново шаси на базата на широко използваното в тази индустрия G-Max. Хидропневматичното окачване е отстранено барабар с всичките помпи, балони и т.н. Заменя го модифицирана ходова част от Mustang. За да се запази търсеният силует, шасито влиза на 10 см нагоре в каросерията.
В Kreations решават да обзаведат франсето с двигател LS1 от Turkey Engine Supply. Монтират мотора с мощност 410 к.с. максимално назад, за да не се налагат промени по полегатата предница, а радиаторът е наклонен. Налага се пълна модификация на предния щит и изработване на трансмисионен тунел, през който да минава карданът между автоматичната скоростна кутия 4L60E и задния задвижващ мост.
Американците са сериозно притеснени от структурната здравина на френския финяга. Усилват купето с ролбари, които са скрити в колонките на покрива и не се виждат. Освен всичко друго това позволява монтажа на триточкови предпазни колани. Арматурното табло и централната конзола са изработени от стоманени листове изцяло на ръка, но оригиналният волан с една спица е запазен по изрично настояване на Мейър.
От Kreations казват, че са им били нужни три денонощия работа, докато успеят да го пригодят към традиционната кормилна колонка Flaming River. Външните панели на Citroёn-а са запазени почти без изменения. Променена е само предната престилка, която е загладена и снабдена с по-голям въздухозаборник, за да се обезпечи нужното охлаждане. Оригиналните брони от три части са заварени заедно, премахнати са “роговете”.
Преработено за американските нужди е и леглото за регистрационния номер, а към светлините на покрива отзад са добавени допълнителни. Салонът е тапициран с кадифе, цветът е поръчков Teal Tease от DuPont, а финален щрих добавят 18-цоловите джанти Billet Specialties Stiletto с гуми 245/45.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 любопитен
Коментиран от #22
13:10 05.11.2021
2 Име
13:11 05.11.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 цитроне
13:16 05.11.2021
5 карчи
Коментиран от #23
13:19 05.11.2021
6 селския
13:20 05.11.2021
7 Съсипали са
13:24 05.11.2021
8 факт
Коментиран от #24
14:18 05.11.2021
9 Вальоо
Коментиран от #10
14:48 05.11.2021
10 Смех
До коментар #9 от "Вальоо":
Кое е простотия че френската инженерна импотентност не може да направи нещо повече от 4-ри цилиндъра ли?Съгласен съм!
Коментиран от #11, #18, #25
14:52 05.11.2021
11 Вальоо
До коментар #10 от "Смех":
Случайно да ти е хрумвало да се поинтересуваш? :D Френското правителство има огромни такси на двигатели с повече от 3.0 още от 60те години и в резултат на това,най-големите двигатели са V6 поне до колкото аз знам. Съгласен съм чe, един V8 би бил хубав като цяло,но и не мисля че е нужно.И драги приятелю, точно в днешни времена V8 би бил по-скоро още един проблем на главата. С цените на горивата,скока на цените на всички части (и не само) и данъците. Моята кола има 170 коня,и са ми предостатъчни да ме задвижват комфортно :) Мога ли да вдигна 200?- Мога. То не че и можеш да караш по тези пътища с такива скорости,ама нейсе.
Коментиран от #13, #14
14:58 05.11.2021
12 Супер
15:03 05.11.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Marti
19:24 05.11.2021
16 Мексо
Коментиран от #26
20:41 05.11.2021
17 0000
Коментиран от #21
00:18 06.11.2021
18 Случаен
До коментар #10 от "Смех":
Когато Французите са правили осмаци, американците са лапали мухите. Я виж чий е първия V8, после говори за импотентност.10:34 06.11.2021
19 Някой си
10:36 06.11.2021
20 horh
15:00 06.11.2021
21 Вальоо
До коментар #17 от "0000":
Ми що? Щото Ганя не харесва нещо което критиците казват че е красиво. Пък и,ти вероятно се възхищаваш на коли като пасат 2 и бенве 316 на метан. Няма кво да си говорим. Просто не коментирай за в бъдеще.15:46 06.11.2021
22 Жгмъц
До коментар #1 от "любопитен":
Кевин Брадли - авто порнограф!21:59 06.11.2021
23 Икономът
До коментар #5 от "карчи":
Кравари, сър!22:00 06.11.2021
24 Стига ва
До коментар #8 от "факт":
Немските "мъжаги" все с френски матори ва))))) сигур щот са моу корави, за задлоквените реднеци няма сми да се абим....22:02 06.11.2021
25 Бай Соичиро
До коментар #10 от "Смех":
Смех ли факт ли вде тая - пълни илитератни тъпни22:04 06.11.2021
26 Чук
До коментар #16 от "Мексо":
Кой кой щатянски негри некви, пардон "афроамериканци" ....22:06 06.11.2021