5 Ноември, 2021 13:04 9 288 26

Как "Богинята" на Citroen се превърна в хот-род шедьовър

  • citroen-
  • ds-
  • id19
Как "Богинята" на Citroen се превърна в хот-род шедьовър - 1

Историята, която ще ви разкажем датира от преди 15 години, но и до днес си остава пример за това, как култов европейски модел, може елегантно да бъде превърнат в превозно средство от типа хот-род. Главно действащо лице е Джеф Мейър от Уиндзър, Калифорния, който решава да "качи" стария си Citroёn ID19 на къстъм сцената. За целта той се обръща за помощ към едно студио за подобни доработки, наречено Kreations Auto Body.

Резултатът е впечатляващ, но преобразяването на френската класика, естествено, се оказва доста по-трудно от работата с някой Ford 5-window Cuope от 1932-ра. Автомобилът е с предно предаване, сам по себе си изключително нисък, с по-широка предна колея вместо обратното, както са свикнали янките. Замяната на четирицилиндровия двигател с нещо по-расово от американската кухня също изглежда сложно.

Кевин Брадли от Kreations Auto Body проектира и изработва изцяло ново шаси на базата на широко използваното в тази индустрия G-Max. Хидропневматичното окачване е отстранено барабар с всичките помпи, балони и т.н. Заменя го модифицирана ходова част от Mustang. За да се запази търсеният силует, шасито влиза на 10 см нагоре в каросерията.

Как "Богинята" на Citroen се превърна в хот-род шедьовър

В Kreations решават да обзаведат франсето с двигател LS1 от Turkey Engine Supply. Монтират мотора с мощност 410 к.с. максимално назад, за да не се налагат промени по полегатата предница, а радиаторът е наклонен. Налага се пълна модификация на предния щит и изработване на трансмисионен тунел, през който да минава карданът между автоматичната скоростна кутия 4L60E и задния задвижващ мост.

Американците са сериозно притеснени от структурната здравина на френския финяга. Усилват купето с ролбари, които са скрити в колонките на покрива и не се виждат. Освен всичко друго това позволява монтажа на триточкови предпазни колани. Арматурното табло и централната конзола са изработени от стоманени листове изцяло на ръка, но оригиналният волан с една спица е запазен по изрично настояване на Мейър.

Как "Богинята" на Citroen се превърна в хот-род шедьовър

От Kreations казват, че са им били нужни три денонощия работа, докато успеят да го пригодят към традиционната кормилна колонка Flaming River. Външните панели на Citroёn-а са запазени почти без изменения. Променена е само предната престилка, която е загладена и снабдена с по-голям въздухозаборник, за да се обезпечи нужното охлаждане. Оригиналните брони от три части са заварени заедно, премахнати са “роговете”.

Преработено за американските нужди е и леглото за регистрационния номер, а към светлините на покрива отзад са добавени допълнителни. Салонът е тапициран с кадифе, цветът е поръчков Teal Tease от DuPont, а финален щрих добавят 18-цоловите джанти Billet Specialties Stiletto с гуми 245/45.

Как "Богинята" на Citroen се превърна в хот-род шедьовър


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 любопитен

    47 7 Отговор
    И кво останало от Ситроена, волана ли?

    Коментиран от #22

  • 2 Име

    24 14 Отговор
    Принципно не харесвам развалянето на класически автомобили от страна на янките и превръщането им в хотрод, но тази наистина е шедьовър
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 цитроне

    13 3 Отговор
    На това лекото купе му е достатъчен и един V6
  • 5 карчи

    44 5 Отговор
    С три думи, оакаха френското съвършенство;)))

    Коментиран от #23

  • 6 селския

    3 6 Отговор
    С тее гулеми коола изотпреде, как жа завива тва ба???!!!
  • 7 Съсипали са

    28 2 Отговор
    Хубавата кола
  • 8 факт

    4 34 Отговор
    Супер е на френските пе дял ски автомобили винаги им е липсвал мощен ви ейт нещо за което френските пе да ли винаги са били импотентни

    Коментиран от #24

  • 9 Вальоо

    17 8 Отговор
    Грозотия до шия.. Едно време точно заради това са му дали прякора богиня , щото няма какво да се добави на външен вид. Защо ли се и учудвам на Ameri-Fats както им казват англичаните. Освен простотий,нищо друго не мислят.

    Коментиран от #10

  • 10 Смех

    2 27 Отговор

    До коментар #9 от "Вальоо":

    Кое е простотия че френската инженерна импотентност не може да направи нещо повече от 4-ри цилиндъра ли?
    Съгласен съм!

    Коментиран от #11, #18, #25

  • 11 Вальоо

    24 3 Отговор

    До коментар #10 от "Смех":

    Случайно да ти е хрумвало да се поинтересуваш? :D Френското правителство има огромни такси на двигатели с повече от 3.0 още от 60те години и в резултат на това,най-големите двигатели са V6 поне до колкото аз знам. Съгласен съм чe, един V8 би бил хубав като цяло,но и не мисля че е нужно.
    И драги приятелю, точно в днешни времена V8 би бил по-скоро още един проблем на главата. С цените на горивата,скока на цените на всички части (и не само) и данъците. Моята кола има 170 коня,и са ми предостатъчни да ме задвижват комфортно :) Мога ли да вдигна 200?- Мога. То не че и можеш да караш по тези пътища с такива скорости,ама нейсе.

    Коментиран от #13, #14

  • 12 Супер

    5 6 Отговор
    Перфектния дизайн е запазен. И слабия мотор е сменен + усилване на купето.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Marti

    22 2 Отговор
    Махнали са всичко което прави Ситроен емблематичен, особено пневматичното окачване. Това си е американска кола с външност на Ситроен.
  • 16 Мексо

    4 4 Отговор
    Радославчо.. фирмата за двигатели за вграждане се казва Turn Кey а не Turkey . За тези дето плюят по американските тунери в момента тече SEMA SHOW Разгледайте малко снимки от там и ми кажете кой прави най невероятните следпродажбени автомобилни преработки.

    Коментиран от #26

  • 17 0000

    2 22 Отговор
    Винаги със се чудил що му викат богиня на тоу грозен курник.само едни летви за кацане и кокошките да влизат вътре.и само ме ми обяснявайте колко е изящно това творение на дизайнер полуидиот

    Коментиран от #21

  • 18 Случаен

    10 2 Отговор

    До коментар #10 от "Смех":

    Когато Французите са правили осмаци, американците са лапали мухите. Я виж чий е първия V8, после говори за импотентност.
  • 19 Някой си

    10 3 Отговор
    Съсипали са го. Няма хидропневматично окачване, няма равен под, това е просто боклучав американски двигател с коруба от ситроен.
  • 20 horh

    12 2 Отговор
    Ами съсипали са хубавата кола!
  • 21 Вальоо

    9 3 Отговор

    До коментар #17 от "0000":

    Ми що? Щото Ганя не харесва нещо което критиците казват че е красиво. Пък и,ти вероятно се възхищаваш на коли като пасат 2 и бенве 316 на метан. Няма кво да си говорим. Просто не коментирай за в бъдеще.
  • 22 Жгмъц

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "любопитен":

    Кевин Брадли - авто порнограф!
  • 23 Икономът

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "карчи":

    Кравари, сър!
  • 24 Стига ва

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Немските "мъжаги" все с френски матори ва))))) сигур щот са моу корави, за задлоквените реднеци няма сми да се абим....
  • 25 Бай Соичиро

    0 4 Отговор

    До коментар #10 от "Смех":

    Смех ли факт ли вде тая - пълни илитератни тъпни
  • 26 Чук

    0 2 Отговор

    До коментар #16 от "Мексо":

    Кой кой щатянски негри некви, пардон "афроамериканци" ....