Citroen се сбогува с последната си лека кола от типа миниван. Моделът Grand C4 SpaceTourer вече не се предлага за поръчка в Европа, а производството в испанския завод ще спре през юли, когато всички вече направени поръчки ще бъдат завършени. Компанията не крие, че минивановете са загубили пазарната борба от кросоувърите, така че предпочитанието се дава на вторите.
Историята на минивановете на френската марка датира от 28 години, през които са произведени почти 4.5 милиона такива коли. Първородният през 1994 г. беше Citroen Evasion , създаден в сътрудничество с Fiat и имащ близнаци под марките Peugeot, Fiat и Lancia. За осем години от Evasion бяха продадени 120 000 автомобила, а миниванът Citroen C8 , който го замени от 2002 до 2014 г., намери 150 000 купувачи. „Це-осмицата“ обаче не се сдоби с пряк наследник.
Компактният ван Citroen Xsara Picasso се превърна в истински хит : от 1998 до 2012 г. са произведени 1.76 милиона автомобила! Следващият модел Citroen C4 Picasso от първо поколение (включително разширената версия на Grand C4 Picasso) от 2006 до 2013 г. намери 891 000 купувачи. През 2007 г. продажбите на компанията за достигнаха своя връх: всички Picasso, взети заедно, се продадоха в тираж от 330 000 бройки!
През 2009-2019 г. на пазара се появи минивана Citroen C3 Picasso (658 хиляди бройки), който беше заменен от SUV с подобен размер, наречено C3 Aircross . А през 2013 г. дебютира второто поколение Citroen C4 Picasso / семейство Grand C4 Picasso , което след модернизацията през 2018 г. загуби звучното си име: тогава автомобилите получиха имената Citroen C4 SpaceTourer и Citroen Grand C4 SpaceTourer.
Кратката петместна версия беше спряна от производство през 2020 г., а сега дойде ред и на дългата версия Grand. Към днешна дата са произведени 732 хиляди автомобила от второ поколение, от които 352 хиляди са от версията Grand. Още през 2017 г. продажбите на семейство Picasso в Европа обаче паднаха под границата от 100 хиляди автомобила, а резултатът от 2021 г. е само 17 хиляди автомобила.
След спирането на модела Grand C4 SpaceTourer, Citroen ще има само пътнически версии на лекотоварните си модели в този сегмент - това са "баничарката" Berlingo и микробуса SpaceTourer. Заводът на концерна Stellantis във Виго, Испания, където все още се произвежда Grand C4 SpaceTourer, няма да остане без работа. Там ще се правят кросоувърите Peugeot 2008 и цялото широко семейство „баничарки“ под марките Citroen, Peugeot, Opel, Vauxhall и Toyota.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мачка,борче
11:19 29.04.2022
2 Blackthorn
11:26 29.04.2022
3 Цитроен
Я погледни де са красивите ванове, не и в Европроизводството. Разочароващо, е па ли цитроен, ха!
11:38 29.04.2022
4 Вальоо
Коментиран от #6
12:08 29.04.2022
5 Ситрошен
Коментиран от #9, #11
12:38 29.04.2022
6 Капацитет
До коментар #4 от "Вальоо":
Чакам всички разбирачи като теб да си защитават клетата и най-грешна покупка в живота си. Тия недоразумения капат като круши, не виждате ли ? Закривай..Коментиран от #7, #8, #10
12:40 29.04.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 307
До коментар #6 от "Капацитет":
307 на 715 000 само консумативи - глуп4к13:48 29.04.2022
9 Дфен
До коментар #5 от "Ситрошен":
И колело ли ти обръща огледалата ясно е вече че си с немски кошник20:45 29.04.2022
10 Язе
До коментар #6 от "Капацитет":
Не знам дали капят като круши но знам как возят.Като гледам тия с немските около мен как цакат,май моята покупка си е добре.09:26 30.04.2022
11 георги
До коментар #5 от "Ситрошен":
Ти явно можеш повече?19:38 30.04.2022
12 Баничар
Коментиран от #13
11:41 06.07.2022
13 Някой
До коментар #12 от "Баничар":
Изключително малоумно и дразнещето е лекотоварните транспортери до 3,5 тона да се наричат "баничарки". В нито един език, освен българския, няма подобна тъпотия. Английски-delivery car, немски-Kastenwagen/Lieferwagen, руски-фургонь и т.н....Коментиран от #14
12:57 27.10.2022
14 ---------
До коментар #13 от "Някой":
Фургонета на испанскиКоментиран от #15
17:22 27.10.2022
15 Някой
До коментар #14 от "---------":
Точно, на френски е нещо подобно17:47 27.10.2022