За всяко пътуване в Лондон с личен автомобил може да започне да се иска такса. Това твърди The Guardian, като се подовава на изказване на кмета на града Садик Хан. Градоначалникът казва, че практиката ще помогне в борбата с изменението на климата, както и ще намали пътуванията и ще доближи града до целта си да стане въглеродно неутрален до 2030 г.
За целта властите ще разработят система за плащане, която ще вземе предвид изминатото разстояние, времето за пътуване и местоположението на автомобила. Хан нарича замърсяването на въздуха и изменението на климата "глобални проблеми на социалната справедливост", като отбелязва, че най-бедните лондончани, които дори не притежават автомобили, ще пострадат най-много от тях.
Той възложи на общинската компания Transport for London (TfL) да разработи цялостна тол-система. Предвид сложността на задачата, тя може да бъде изпълнена не по-рано от 2024 година, но шофьорите могат да бъдат принудени да плащат и преди това: TfL търси по-прости временни алтернативи.
Сред тях, например, въвеждането на дневна такса за „чист въздух“ за всички пътувания с автомобили с бензинови и дизелови двигатели или разширяването на зоната с ниски емисии (Ulez), в която пътуването със стари автомобили струва 12,50 паунда. Третият вариант е въвеждането на градска входна такса, от която ще бъдат освободени електрическите автомобили и другите "зелени" автомобили.
Лондон реши сериозно да се заеме с проблема с емисиите след Берлин, чийто център също може да бъде затворен изцяло за автомобили. Ако се вземе такова решение, в центъра на германската столица ще се появи зона без автомобили от 88 квадратни километра.