Last news in Fakti

25 Януари, 2019 16:16, обновена 27 Януари, 2019 11:35 26 965 97

Кой трябва да кара в бус лентите или как да облекчим трафика в столицата

  • бус ленти-
  • автомобили-
  • софия-
  • трафик
Кой трябва да кара в бус лентите или как да облекчим трафика в столицата - 1

Предвид последното "облагородяване" на пътната инфраструктура в столицата, което уж имаше за цел да направи пътищата по-хубави и по-удобни, се случи нещо, което едва ли са очаквали отговорните хора от общината. Задръстванията станаха по-големи, а една от причините е обособяването на т.нар. бус ленти.

Такива вече има на почти всички големи булеварди в София, което може би е добре за градския транспорт, но определено се отразява зле на ползвателите на лични моторни превозни средства. В същото време тези ленти са слабо натоварени предвид трафика на градския транспорт и като цяло не се използват пълноценно.

Идеята, която се опитваме да предложим заедно с вас, е трафикът в тези бус ленти да се уплътни повече, без това да пречи на градския транспорт, а ползването им от други превозни средства да не става с цената на нарушения, каквато е практиката в момента. За целта трябва да има по-строг контрол от страна органите, както и точни правила.

Ясно е, че конвенционалните автомобили не могат да се движат в бус лентите, но не смятате ли, че би могло да се разреши ползването им от друг вид транспорт. Т.нар. "зелени автомобили", например са само една от тези групи. И без това привилегиите им у нас са далеч по-малко, отколкото в големите градове в Европа.

Тук те използват единствено безплатна зона за паркиране, при това само електромобилите. А този вид транспортни средства (електромобили и хибриди.) съвсем не са много у нас, при това се движат основно в градовете и най-вече в София. Ако им се позволи да се движат в бус лентите, това ще доведе до стимул за по-екологични транспортни средства, както и ще облекчи трафика в платната извън въпросните бус ленти.

Освен екоавтомобилите в бус лентите могат спокойно да се движат мотоциклетисти, което ще е далеч по-безопасно за тях, а и няма да пречат толкова на леките коли. Не на последно място, в бус лентите биха могли да се движат и такситата, които съвсем не са малко в столицата (по последни данни - около 7 000). Така клиентите, използващи услугите им, ще плащат по-малко и ще стигат по-бързо, а останалият трафик ще се разтовари значително.

И всичко това би могло да се случи, без да се нарушава графикът на градския транспорт. Според нас положението в момента е значително по-лошо, защото забраната за движение в бус лените не се спазва, задръстванията се увеличават, а градският транспорт страда повече. Единствено паричните санкции, събирани от КАТ, се увеличават, но какво от това - ние, обикновените граждани, не се придвижваме по-бързо и по-лесно. За това ви питаме: Кой, освен автобуси и тролейбуси, да има право да се движи в бус лентите?


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 7 гласа.


Анкета

Кой трябва да кара в бус лентите?



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пища Хуфангел

    34 36 Отговор
    Бус лентата е за бабички със М3 БМВта!
  • 2 AUDI

    69 22 Отговор
    Кара всеки уви. Докато не плеснат по една камера поне на бус лента и да щрака яко "тарикати" ще е така

    Коментиран от #43, #74

  • 3 Караиванов

    91 24 Отговор
    Много добър материал, но ми се струва, че тези от общината нищо няма да направят. Аз смятам, въпреки че не харесвам бакшишите, че те трябва да могат да карат в бус лентите. Толкова са много в София, че ще се разтовари трафика сериозно, а и все пак част от лиценза им отива в общината. Да не говорим, че сметките ни за таксита ще са по-малки, когато ги използваме в пиковите часове.

    Коментиран от #36, #52

  • 4 циган

    60 8 Отговор
    Ако си боядисам коня зелен, ще може ли да карам каруцата в буслентата

    Коментиран от #80

  • 5 Fiat Stilo JTD

    50 13 Отговор
    Автобусите и мотоциклетите, според мен електромобилите биха пречили на градския транспорт , от друга страна мотористите не са много ,пъргави и дребни са съответно не биха пречили , на пътя никой не ги пази за това гласувам те да имат право да се движат заедно с автобусите в бус лентата.

    Коментиран от #87

  • 6 а не

    40 24 Отговор
    Да се намалят бакшишите, но не и да карат в бус лентите

    Коментиран от #9

  • 7 Citizen

    43 32 Отговор
    За София,в Бус лентите да се движат само "МИГРАНТИТЕ" ОТ ПРОВИНЦИЯТА!

    Коментиран от #77

  • 8 Само Дъстър

    13 80 Отговор
    Бус лента ли ? Защо автобусите трябва да си имат специялна лента,а аз да се редя при колите ми ще си мина в бус лентата като пич пък я да видим кой ще спре 2 тонен 4х4 офроуд джип.

    Коментиран от #19

  • 9 Градски транспорт

    48 22 Отговор

    До коментар #6 от "а не":

    Такситата са част от градския транспорт! Ако карат в бус лентите ще облекчат чувствително трафика.А че са много-много са!

    Коментиран от #94

  • 10 Луси

    24 16 Отговор
    Ползвам таксита.По евтино ми излиза,все още.
  • 11 Нещо куца

    33 9 Отговор
    Таксита (но с червена лампа), маршрутки, рейсове (муждуградски) + сега разрешените - ОК! Но за автомобили на ток и хибриди - не. ЗАЩОТО, всеки иска кола с нисък разход, но не всеки може да си го позволи, а така се отваря вратичка за облекчено придвижване на по-богатите за сметка на по-бедните (+ това не замърсяват колкото останалите). За моторите... ами те и сега не спазват правилника и карат по осовите линии, а и не са толкова едрогабаритни, за да "разтоварят" трафика. Отговорът на задръстванията е - ИНФРАСТРУКТУРА и то съобразена с потока от автомобили, но т. нар. "главни архитекти" са толкова на място, колкото са налични в градовете зелените площи, градинките, парковете, междублоковото пространство... и в крайна сметка - нормалният трафик без задръствания! Лично мнение.
  • 12 Гостенин

    44 16 Отговор
    В чужбина такситата имат право да се движат в бус лентите, нека и тук е така.
    На места се обособиха безумни бус ленти - бул. България, бул. Ал. Малинов и т.н., чрез което лентите за автомобилния трафик намаляха с по една. Безумие е това! По бул. България пред спокойно трамвайните релси могат да се обособят и там да се движат и автобусите, както е в чужбина. А сега където е бус лентата, да си стане нормална лента за автомобилите. Но както винаги тук трябва да се усвоят едни пари и се правят нещата без да се мисли грам.
    Като гледам що нещо в София се мисли за автобус и си кара в бус лентите...
  • 13 драйвинг плежер

    9 17 Отговор
    Не ме интересува. Само коли / бусове / автобуси с ДВГ да се движат по пътищата . Какво е това хибриди тоци електрички...САМО ДВГ нищо друго. Аз съм карал в половината академии по света , там няма тън пън. Бус ленти п.тки майни
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Къртев 🐓

    16 13 Отговор

    До коментар #14 от "Цветков":

    Споделям, този коментар! Целт не е да седим в задръстване или да нарушаваме, а да видим, че с градски транспорт не е страшно да се пътува. Задръстване има само в часовете преди и след работно време. Което показва, че голяма част от хората, може да се придвижват с градски транспорт. Ако пуснат и такситата по бус лентите, после и електричките ще трябва, и учителите, после директорите и накрая ще стане безсмислено да има бус лента. А колкото до глобите, те са за да не се нарушава, а не да пълня касата на КАТ!
  • 16 123

    22 20 Отговор
    За това се нарича BUS лента тя е само за рейсове на градския транспорт.и вместо да се чудят още кой да вкарат в лентата да спазват закона и да глобяват всички боклуци които нямат право да карат там.лентата е за градския транспорт за да се улеснява движението и да може да спазва разписанието без значение дали има задръстване или не ,на ли всички искат редовен транспорт.

    Коментиран от #31

  • 17 asdf

    35 5 Отговор
    Каква е тази смешна статийка? Цяла България се довлече в София, защото алчното племе долу по паветата краде, краде като не видяло. Усвояват се пари само и това е. Града не е пригоден за толкова хора, няма как да стане номера. Улици, булеварди, тротоари, вело алеи всичко е тясно. Никнат блок върху блок, без да има инфраструктура. Само си чешат езиците и се правят, че нещо правят. Толкова заблуден народ едва ли има...
  • 18 Пешо Мъката

    17 11 Отговор
    Айде няма нужда. утре някой умен ще предложи да пуснем и маршрутките там, после можем да пуснем и тия дет вечно бързат, а после и всички останали. Много по безмислени са вело лентите които отнемат по една лента на всеки булевард в центъра. Бус лентите са си добре. И смисъл има, защото ако градския транспорт се движи бързо бих и го ползвам. Което намалява трафика. Електромобилите не смятам, че трябва да имат каквото и да е предимство, защото това са си маркетингови продукти. Мотоциклетите просто трябва да започнат да ги глобяват малко повече и готово.
  • 19 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Само Дъстър":

    Ще те щракне Гражданинът... Христо Ангелов (the_punisher) и ще дадеш 50лв. в КАТ. Номер за оплакване *888**8611...
  • 20 KAT

    18 11 Отговор
    Във повечето европейски държави се движат таксита и мотоциклети.
  • 21 Митко

    23 4 Отговор
    Когато недоразумението КАТ започне да си върши работата, всичко ще се оправи.
    За сега са едни плужеци които само се чудят къде да дремнат.
  • 22 KAT

    15 2 Отговор
    Aвтобуси и тролеи разбира се..:)
  • 23 Антиелектрика

    18 4 Отговор
    Искам да знам по коя логика авторът предлага електромобилите да се движат в бус лентата? Така ли се стимулира екологията? Аз все си мислех, че ГТП трябва да следят кои влизат в еко норми и кои не, а не да има дискриминация. И какво би станало ако всички минат на електромобили - няма да плащаме зони и ще си караме където искаме ли? Бус лентата си е бус лента и трафикът няма да се облекчи нито с електрички, нито с каране по бус лентата. Хората по света вече започват да мислят за работа от вкъщи по интернет и различно работно време, за да се избягват засичането на големи маси от хора по пътищата в едно и също време и намаляване на задръстванията.

    Коментиран от #24

  • 24 Марто

    7 16 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Авторът е абсолютно прав, а и по цял свят има облекчение за електромобили. Дори и у нас те не плащат зелена и синя зона. Това дискриминация ли е г-н разбирач? Така се стимулират хората към по-екологичен транспорт, а ако и когато станат болшинство електромобилите, то тогава привилегиите им ще бъдат премахнати.

    Коментиран от #26

  • 25 гостт

    12 4 Отговор
    И сега целта е да се пуснат такситата в бус лентите и покрай тях ще пуснат и електромобилите " за да не бие токова на очи " . А защо не се пуснат и всички фирмени ( служебни )автомобили нека се помогне на всички бизнеси . да си остане както е сега за да не си купуваме жълти автомобили
  • 26 Антиелектрика

    14 6 Отговор

    До коментар #24 от "Марто":

    Ти прочете ли какво съм написал? Това дали един автомобил е екологичен или не е, го определят в пунктовете за годишен технически преглед (ГТП). У нас обаче държавата не ги контролира и за това е пълно със смърдящи трошки. А и все още има спорове колко са екологично чисти електромобилите, след като изследвания сочат, че отделят повече фини прахови частици (ФПЧ), заради по-високото си тегло от аналогичен автомобил с ДВГ. И да, дискриминация е, защото аз плащам акциз на горивата и данък МПС, за да има пътна мрежа, която се ползва и от електромобили и от каруци с коне, които плащат по-малко или дори не плащат. Такава диктатура и дискриминация спрямо обикновените работещи хора, които нямат пари за нов електромобил, си я задръж за теб, г-н разбирач!

    Коментиран от #79

  • 27 Driving pleasure

    11 7 Отговор
    Бус лентата е за автобуси, който не иска да кибичи в задръстване да се качи на автобус и метро! Това е единствения начин да се намали замърсяването и облекчи трафика а не електрическите кочини! В София (както и във всеки мегаполис) притежаването на кола е излишно. За почивката можеш да наемеш кола за 5 дена ще платиш по-малко от годишната винетка на личен автомобил - за VW Поло или подобен цените почват от 7 евро на ден за чисто нова кола!Ако искаш да имаш автомобил защото ти е страст - карай го извън пределите на града или поне не в центъра!
  • 28 hmhmhm

    5 7 Отговор
    ами аз не знам с какво са по прилигировани рейсовете от мен. И ми писна да им се дават права на електричките при положение че не е ясно колко замърсяват и те.

    Коментиран от #32

  • 29 ФИНЦИ

    2 4 Отговор
    аз аз аз аз аз аз
  • 30 ФИНЦИ

    2 4 Отговор
    аз и боико
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Driving pleasure

    15 6 Отговор

    До коментар #28 от "hmhmhm":

    Никакви права за електричките - те рушат пътя повече и от теб, защото са по-тежки, а според последните проучания отделят финни прахови частици колкото дизел. Обаче за автобусите не си прав - един автобус поема пътници колкото от 40 автомобила - преброй утре на кръстовището колко площ се освобождава ако разкараш 40 автомобила около тебе :)

    Коментиран от #33

  • 33 Антиелектрика

    22 3 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Автобусите си остават непривлекателни, заради паплачта, която се води в тях. Имам предвид циганите, които не плащат билет, както и клошарите и наркоманите. И в двата случая не плащат, а смърдят ужасно и няма кой да ги свали от автобуса. Как нормалните хора да се возят спокойно?

    Коментиран от #34

  • 34 Driving pleasure

    9 7 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Ами това е избор, който "нормалните хора" трябва да направят - да дишат изгорели газове срещу които толкова реват или да изтърпят някой миризлив манго... Ония ден гледах снимка на Сър Пол Макартни да се вози във влака... а може да си позволи и друг превоз - но явно българина е с по-сериозно его от него. Вариант бол, включая да се пуснат автобуси с различна класа - съответно цена на билета, примерно жълти за "простолюдието" и манго и Синички за "елита" избора дали да ти мирише тогава е твой, но това наистина е единствения начин за да има чисти градове - не ел кочаци да ги задръстват

    Коментиран от #37

  • 35 El Torro

    12 4 Отговор
    БУС лента за всички които извършват обществен транспорт.
  • 36 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    Един смислен коментар ++++++
  • 37 Антиелектрика

    6 4 Отговор

    До коментар #34 от "Driving pleasure":

    Никой не изгаря от желание да се бута в задръстванията и тесните улички с личната си кола, но когато успеят да накарат циганите да си плащат билетите и да не горят парцали и гуми за отопление, тогава може и да се случи това, за което говориш. Иначе се получава така, че за парите с билетчето може да пътуваш с личния си автомобил, който е поне с евро 4, без да дишаш миризмите. То и аз предпочитам метрото, но не винаги мога да го ползвам. Пък и не всеки може да се бута и да стои на един крак в мотрисата 20 минути в час пик.
  • 38 787

    6 3 Отговор
    Верния отговор го няма! А той е - ВСИЧКИ!!
  • 39 Golfo

    5 2 Отговор
    Сите ВА бомбим у бусовата КАТ доджем у столицата на кафе тва що сте балъци
  • 40 Julio

    13 2 Отговор
    Бус лентите в София са точно на принципа - видяла жабата че подковават коня - и тя повидгнала крак. Чул сельо от Самоков и Банкя че някъде по света има бус ленти, дай и ние да направим(щом ЕС плаща)...
    Има два времеви интервала - м/у 7:30 и 9:00, и м/у 17:00 и 19:00 в които движението е по-натоварено и ако има обучени пътни ченгета изобщо няма да се усеща чак толкова движението, както за колите така и за наземният градски транспорт. В София има 20-на тежко конфликтни точки които никакви бус ленти няма да ги оправят а регулация от грамотни патрулни полицаи. В останалите участъци бус лентите са напълно излишни.
  • 41 Стоян

    7 2 Отговор
    Както в Европа и такситата,"TAXI&BUS LANE"
  • 42 Amix

    6 2 Отговор
    Да знаете BgToll колите ви снимат и глобяват дори да сте със валидна хартиена винетка.
    Системата им отчитала, че нямате винетка и пращат глоба.
  • 43 qwerty

    2 7 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    Камерите трябва да са през 50 метра в интерес на истината. Да направят както в щатите: ако в автомобила има 4 пътника да може да минава в бързата /бус/ лента, ако го хванат в нарушение 500лв глоба+табелите за 3 месеца.
  • 44 милен

    3 3 Отговор
    Таксита и маршрутки - според мен
  • 45 гощо

    7 2 Отговор
    Автобусите на градският транспорт и таксита с клиенти не когато са празни.
  • 46 Ники

    1 4 Отговор
    Навсяке карат и такситата
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Оня

    5 7 Отговор
    Егати анкетата! А ние със скъпите коли, дето бързаме, зад простолюдието ли да се влачиме! И за нас трябва да си е позволена бус лентата!!!
  • 49 Наблюдател

    1 4 Отговор
    Съгласен съм - умно предложение!
    Но - никой общинар или депутат няма да вземе пари от това и съответно няма да стане!
    Що не ги привлечете за съавтори, та белким стане работата....
  • 50 Димов

    3 1 Отговор
    Когато други коли почнат да карат в БУС лентата, да забавят и дори да подпират автобусите, въобще - да им пречат, къде отива идеята за тази БУС лента? В услуга на градският транспорт или на другите, които най-нагло се опитват да я ползват? Щото искат да стигнат първи, закъдето са тръгнали, ама са много важни, че да се съобразяват с останалият трафик.
  • 51 предложение за цариградското

    8 7 Отговор
    Премахнете тъпнята бус-лента от алея Яворов до началото на локалното за Плиска - стават постоянно задръствания с много катастрофи и отвратителна хранилка за куките дебнещи от паркинга пред ресторантчето след моста...

    Коментиран от #61

  • 52 Тонино

    3 6 Отговор

    До коментар #3 от "Караиванов":

    Никой не харесва бакшишите ама като опрете до тях се почва мини оттука че много бързам Защо стоим в задръстването оттука на жълто Можеше да минеш завий тука наляво Нищо че е затворена улицата Аз отговарям по въпроса и накрая му бройте жълтите стотинки и Едно Мерси даже не получава за всички тези жестове които правят за вас да повечето от тях са много Изнервени но това пак е благодарение на вас клиентите които оставяте маса от жълтите си стотинки
  • 53 Тралала

    2 1 Отговор
    В САЩ в бус лентите карат само автобуси, във велоалеите само велосипеди, в карпул само автобуси, мотоциклети, коли със спец режим, хибриди и електро коли и коли с повече от 2ма или 3ма пътника ...
  • 54 Българин

    2 3 Отговор
    Като се върнат„ кореняк” софиянците по родните си места !
  • 55 Истината

    14 1 Отговор
    Бус лентите направиха движението в пиковите часове в София невъзможно. На повечето места тези бус ленти не са необходими поради липсата на интезивен трафик на автобуси и дублирането им с трамваи. Така е например по бул. "България". Там бус ленти се направиха за да може президента и премиера да ги използват и да не попадат в задръстване. В България сме царе да използваме псевдодемократични средства за решаване на недемократични проблеми. Бус ленти са необходими например за част от Цариградско шосе" където автобусният транспорт не се дублира с друг обществен транспорт. Вторият голям проблем за задръствания в центъра са велоалеите на провинциалното недоносче - главен архитект на София. Нито климатичните особености в София, нито традициите позволяват целегодишно да се използват велоалеи. Да не говорим, че велосипедистите са самоубийци които се движат в една отровна газова среда поради старите ни автомобили. Те са 0,03 процента от автомобилите а затормозяват невъобразимо трафика им в центъра, което води и до допълнителното му замърсяване.
  • 56 бай ХОЙ

    3 0 Отговор
    E , как кой , управляващите ! Те са ненаказуеми!
  • 57 Селянина с колелото

    5 2 Отговор
    Може и някои велоалеи, които са част от пътните платна, да се премахнат. Гледам че не ги ползват много.
  • 58 Карай да върви

    2 2 Отговор
    Какво колело ще караш по тия велоалеи какви 5 лева недоклатена работа .Караш колело и дишаш най чистия въздух в софия .Задръствания колкото си щеш благодарение на тях .Да не говорим как минават на червено и някой може да ги повози на предния капак
  • 59 РосРус

    0 3 Отговор
    Според мен трябва всеки да кара в нея и да е като при линейките като видят, че идва автобус , то тогава да му правят място .
    Защото така от 3 ленти една от тях се ползва веднъж на 15 мин.
  • 60 винаги прав и твърд

    3 2 Отговор
    1/3 от колите в софия трябва да се изкарат от движението.Дали с данаци дали с някакви други методи.Ако това не се случи до 5 години няма да може нито да се живее нито да се диша нито да се паркира там кадето живее нормалния човек с нормалед доход плащащ високи данъци.
  • 61 Бай Шиле

    4 2 Отговор

    До коментар #51 от "предложение за цариградското":

    Прав си,всички са го забелязали освен г-жа Фандъкова.Тази 300 м бус лента при Яворов е типичен пример за кретенизъм.На 50 м преди това от 80 км. влизаш в локалното за TV-кулата и виждаш 30 км. Или патрулка.НАРЕД С ВЕЧНИТЕ "ПРЕГЛЕД НА ГЛОБИТЕ",ТИЯ МЕРЗАВЦИ ДА НАПРАВЯТ И ПРЕГЛЕД НА НЕАДЕКВАТНИТЕ ЗНАЦИ И МАРКИРОВКА.
  • 62 Г Христов

    3 2 Отговор
    За начало на всяки ключове булевард/улица в час пик (16,30-19,00) на всеки светофар да се монтира система за следене на трафика и докато това стане да бъдат пращани полицай,който да контролират трафика,не да се крият по гористи местности а да действат в наша полза !
    Моторист съм и смятам,че движението в бус лента да се позволи за нас,ще направи всички ни по спокойни!
    Благодаря и бъдете здрви!
  • 63 Херко

    0 7 Отговор
    Може тия където се возят сами в автомобилите да ползват градския транспорт, така пак ще се облекчи. Просто някой са свикнали да мръднат 200м.с кола.
  • 64 ТОКО

    6 2 Отговор
    Аз лично за себе си бих използвал градски транспорт , но при положение ,че автобусът стига почти за същото време ,че дори и преди автомобила от точка А до Точка Б. Говорим за автобуси , тролеи и трамваи ! Демек , напълно постижимо е времетраенето на пътуването между автобус и автомобил да се изравни. И всякакви такива бакшиши , копърки , залени таксита и подобна миризлива и неизбръсната отврат да карат при останалите ! А аз да ги гледам през прозореца на автобуса , да си цъкам телефона и да стигна преди тях . Ей това искам ! И ставам пешак ! ! !
  • 65 Салама

    4 4 Отговор
    Я значи копъките да си летят в БУС- лентата и да илядат цял ден ,а аз да си късам нервите по свтофарите. И после данъци никакви , лъжат хората, помпички , пушат , миришат , нахални и безочливи , спират навсякъде ... И ние ще ги толерираме.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 неутрален

    1 0 Отговор
    пак от ГЕРБ са виновни
  • 68 Цар Вул

    1 1 Отговор
    КАКТО Е ПО ЗАКОН!!!Другото е от ЛУКАВА ГО!!!!Не спазваш ЗАКОНА в
    панделата!А там вече ТЕ чакат ония"ДРУГИТЕ"!!И ОБЕЗАТЕЛНО СИ НОСИ ВАЗЕЛИНЧЕ!!!!И се научи да казваш ХОНОЛУЛУ а не ХОНДУРАС!!!!
  • 69 Колоездач

    5 3 Отговор
    По закон само превозни средства на градския транспорт и велосипеди могат да се движат в бус-лентите. Нас, велосипедистите, пак не ни броите за нищо. Досега няколко пъти щях да загина, карайки крайно в дясно в бус-ленатата от внезапно и с много висока скорост изпреварващи от там джигити, тарикати и таксиджии. И къде са полицаите да ги ловят тия боклуци, нали има камери, например преди Сточна гара? Никакви таксита в бус-лентата.
  • 70 Гошо

    1 1 Отговор
    Бус лентата не е за селяни с по-скъпи коли !
  • 71 владо

    3 5 Отговор
    Не трябва да има бус ленти. Градският транспорт наистина ще се забави в задръстванията, но може да навакса в другите участъци от маршрута си просто като вдигне скоростта си на движение от 5 км/ч, на примерно 7 км/ч.

    Коментиран от #73

  • 72 гост

    4 2 Отговор
    някога такситата бяха част от градския траснпорт и единствената бус лента тогава на бул.Цариградско шосе(някога Ленин) беше разрешена за такситата
  • 73 296

    0 4 Отговор

    До коментар #71 от "владо":

    ти от кое село си бе мозък?
  • 74 дейвид

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    Кой го е грижа за градския транспорт.Да чакат както всички.
  • 75 Илиян

    2 3 Отговор
    Според мен трябва да карат: градския транспорт, таксита, електромобили, камиони и бусове. В другите ленти да са само леките коли.
    Тази анкета е подвеждаща, защото посочените варианти не дават пълна картина в транспорта.
  • 76 обикновен

    1 2 Отговор
    Аз предлагам в тази лента или в специално определена да карат коли с цена над 50 бона.
  • 77 Сандокан

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Citizen":

    Много добър довод стига ти да можеш да докажеш СОФИЙСКИ произход поне три поколения назад. И Хитлер е искал да се докаже арийски произход поколения на зад за да не те пратят в Аушвиц ,но самият той не е можел да го докаже за себе си...
  • 78 Сандокан

    3 2 Отговор
    Писна ми „ИНТЕГРИРАНИ” Софиянци с провинциален произход да ръсят мозък. Ако сте изяли една баничка на сточна гара това не ви прави Софианци...
  • 79 853

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Електромобилите са по-екологични. Има изчисления много подробно разписани. Първоначално за направата им отиват повече природни ресурси, но прецизно е изчислено, че за електромобил от среден клас трябват макс 3 години и разликата се заличава. А експлоатационния срок на батериите в много случаи е 10 и повече години.
    Има и друг макар и малко циничен момент, но все пак валиден - вредите за околната среда са основно за държавите, в които се произвеждат батериите и материалите, а България не е такава.
    Като цяло е безспорна ползата от електромобилите.

    Коментиран от #86

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Гост

    1 3 Отговор
    Електромобили и хибриди, както е в редица западно-европейски държави. За целта обаче или трябва номерата им да са различни (по цвят например) или да им се дават определени стикери при регистрацията в КАТ. Това води до необходимост от промяна на законовата рамка, което може да разреши и начина на определяне на данък МПС за хибридните автомобили (в момента плащаме данък и за конските сили на електромотора). Всичко е доста лесно, но се иска воля от държавната администрация, за да се получи, а за съжаление такава липсва.

    Коментиран от #85

  • 82 dup

    2 2 Отговор
    Италианските градове са положителния пример за мен в случая - в бус лентата при тях се движат автобуси, таксита и мотоциклети.
    Това значително облекчава трафика, без да създава навалица в бус лентата, отделно подобрява качеството на таксиметровата услуга и е в плюс за безопасността на мотористите.
  • 83 ханко

    2 2 Отговор
    автобуси и таксита
  • 84 жони

    0 0 Отговор
    Дреми ми на големия. Карай кьоравия, карай.
  • 85 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #81 от "Гост":

    И като си с хибрид или електромбил да не си повече от другите водачи на МПС? И едните и другите са МПС-та и едните и другите са участници в движението и създават задръствания. Хайде стига с тази криворазбрана екология.
  • 86 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #79 от "853":

    Я ми ги дай тези изчисления да видим колко са прецизни. Да не говорим, че тук разискваме движението по бус лентата. Какво общо има тук екологията, като задръствания се създават от всичко видове МПС. А колко са полезни миксерите, ще разберем след 20 години, защото и дизелите бяха уж много полезни и ползваха подобни привилегии, а се оказа точно обратното. То по твоята логика излиза, че може да пусне жена ти на някой с електромобил, защото са много полезни.
  • 87 куку руку ку

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Fiat Stilo JTD":

    В Германия бус лентата е за градският транспорт И такситата.

    Коментиран от #88

  • 88 Токо

    1 3 Отговор

    До коментар #87 от "куку руку ку":

    бройката в Германия е доста прецизно регулирана и таксиметровите шофьори са с униформи при някой фирми. Но може копърките да карат в бус лентата само от 23.00 - 05.00 часа. И това да е задължителни през тези часове. ОТВРАТИТЕЛНА ЗГАН. Не може ли да карат по каналите при хлебарките
  • 89 електрокарче

    0 4 Отговор
    Електричка съм и смело влизам в бус лентите. Ние и бакшишите имаме право само.
  • 90 еко

    0 3 Отговор
    Споделените коли под наем са част от градския транспорт.
  • 91 Ваньо

    0 0 Отговор
    Може ли някой от общината и КАТ да направи анализ защо когато децата не са на училище, трафикът е почти 50% по-малък? Дали БУС ленти и вело алеи ще решат проблемите с трафика?
  • 92 Лудия Макс

    1 0 Отговор
    Не само "Бус лентите" спъват и натоварват трафика в София а и велоалеите. Те пък са съвсем пусти и неизползваеми, за разлика от автотрафика. По бавното движение на автомобилите и непълното изгаряне на горивната смес е предпоставка и за по голямо замърсяване на въздуха. При по висока скорост, има по ефективно изгаряне на горивната смес, от което следва и оделяне по ниски нива на вредни емисии.Елементарно! Но чистият въздух изобщо не е приоритет на СО а усвояването на европейски средства за отчитане на дейност. Велоалеите категорично са в противоречие със ЗДП. Тези алеи се правят върху част от тротоара и част от пътното платно!!! А за да гушнат европарите, "умните" общинари ги надраскаха буквално върху цяло платно за движение.
    А по отношение на Бус лентите: Това освен за движение на градски транспорт, това е и АВАРИИНО ПЛАТНО!! Я си представете че както си карате по бул. Сливниза и ви стане лошо или повреда в автомобила!? Къде ще спрете? На средата на булеварда ли? До скоро по бул. Сливница стояха знаци които разрешаваха престой на МПС в най крайната лента. Т.е в Бус лентата точно с тази цел Авариино! Обаче умните глави ги махнаха. Добре че този Крусев го разкараха от СО, че той ги дробеше едни.......простотии!
  • 93 Бай Благой

    1 0 Отговор
    В София - между ЕКО-то на бул."България" и кръстовището на "Евлоги Георгиев" и "Граф Игнатиев"...почти никога не съм засичал автобуси...а има начертана "бус линия"....простото обяснение е че автобусите продължават направо под моста на влюбените....а бус линията води в лентите за надясно (за Черни връх)....Там редовно чакалят патрулки и пазят за тая измислена "бус линия"....само някой тотален кретен може да я измисли точно там тази бус линия....
    В България никой не мисли за нищо....просто всичката ни работа е една проформа....някой казва "бус линия"....и хоп давай "бус линия"....ама да ли ще работи....на кой му пука - важното е да се мацне с боята?!!?
    Респективно на Малинов пък бус линията е прекъсната...демек при условие, че се движат предимно автобуси там.....може да минават и коли?!?! WTF??
    Същата работа като с велоалеите в студентски град - някой е купил 5 кила боя и е ..."сътворил вело-алея".
    Е*ахти сбърканата държава...само малоумнци братче...
  • 94 Пурко

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Градски транспорт":

    Щом са част от градския транспорт с карта мога ли да се возя в тях?
  • 95 ddt

    0 0 Отговор
    Трябват промени в закона, няма проблем такситата (жълтите, но не и UBER) да ползват бус лентите, за всички ще е изгодно, по-чисто и по-евтино.
  • 96 Гражданинът с колелото

    0 0 Отговор
    Ами велосипедистите, защо не сте ги споменали, бре? Ни думичка не видях за тях. Не са ли и те част от градския трафик? Те също имат място на пътя. Не говоря само за нескопосаните велоалеи.
  • 97 Ханс

    0 0 Отговор
    Стига само с тая София, Бургас в бус лентите могат да се движат само BMW,AUDI , MERCEDES, ако колата е с регистрация от к-с Меден рудник, марката няма значение....)))