Предвид последното "облагородяване" на пътната инфраструктура в столицата, което уж имаше за цел да направи пътищата по-хубави и по-удобни, се случи нещо, което едва ли са очаквали отговорните хора от общината. Задръстванията станаха по-големи, а една от причините е обособяването на т.нар. бус ленти.
Такива вече има на почти всички големи булеварди в София, което може би е добре за градския транспорт, но определено се отразява зле на ползвателите на лични моторни превозни средства. В същото време тези ленти са слабо натоварени предвид трафика на градския транспорт и като цяло не се използват пълноценно.
Идеята, която се опитваме да предложим заедно с вас, е трафикът в тези бус ленти да се уплътни повече, без това да пречи на градския транспорт, а ползването им от други превозни средства да не става с цената на нарушения, каквато е практиката в момента. За целта трябва да има по-строг контрол от страна органите, както и точни правила.
Ясно е, че конвенционалните автомобили не могат да се движат в бус лентите, но не смятате ли, че би могло да се разреши ползването им от друг вид транспорт. Т.нар. "зелени автомобили", например са само една от тези групи. И без това привилегиите им у нас са далеч по-малко, отколкото в големите градове в Европа.
Тук те използват единствено безплатна зона за паркиране, при това само електромобилите. А този вид транспортни средства (електромобили и хибриди.) съвсем не са много у нас, при това се движат основно в градовете и най-вече в София. Ако им се позволи да се движат в бус лентите, това ще доведе до стимул за по-екологични транспортни средства, както и ще облекчи трафика в платната извън въпросните бус ленти.
Освен екоавтомобилите в бус лентите могат спокойно да се движат мотоциклетисти, което ще е далеч по-безопасно за тях, а и няма да пречат толкова на леките коли. Не на последно място, в бус лентите биха могли да се движат и такситата, които съвсем не са малко в столицата (по последни данни - около 7 000). Така клиентите, използващи услугите им, ще плащат по-малко и ще стигат по-бързо, а останалият трафик ще се разтовари значително.
И всичко това би могло да се случи, без да се нарушава графикът на градския транспорт. Според нас положението в момента е значително по-лошо, защото забраната за движение в бус лените не се спазва, задръстванията се увеличават, а градският транспорт страда повече. Единствено паричните санкции, събирани от КАТ, се увеличават, но какво от това - ние, обикновените граждани, не се придвижваме по-бързо и по-лесно. За това ви питаме: Кой, освен автобуси и тролейбуси, да има право да се движи в бус лентите?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пища Хуфангел
16:34 25.01.2019
2 AUDI
Коментиран от #43, #74
16:37 25.01.2019
3 Караиванов
Коментиран от #36, #52
16:38 25.01.2019
4 циган
Коментиран от #80
16:38 25.01.2019
5 Fiat Stilo JTD
Коментиран от #87
16:41 25.01.2019
6 а не
Коментиран от #9
16:41 25.01.2019
7 Citizen
Коментиран от #77
16:43 25.01.2019
8 Само Дъстър
Коментиран от #19
16:47 25.01.2019
9 Градски транспорт
До коментар #6 от "а не":
Такситата са част от градския транспорт! Ако карат в бус лентите ще облекчат чувствително трафика.А че са много-много са!Коментиран от #94
16:47 25.01.2019
10 Луси
16:51 25.01.2019
11 Нещо куца
16:53 25.01.2019
12 Гостенин
На места се обособиха безумни бус ленти - бул. България, бул. Ал. Малинов и т.н., чрез което лентите за автомобилния трафик намаляха с по една. Безумие е това! По бул. България пред спокойно трамвайните релси могат да се обособят и там да се движат и автобусите, както е в чужбина. А сега където е бус лентата, да си стане нормална лента за автомобилите. Но както винаги тук трябва да се усвоят едни пари и се правят нещата без да се мисли грам.
Като гледам що нещо в София се мисли за автобус и си кара в бус лентите...
16:54 25.01.2019
13 драйвинг плежер
16:56 25.01.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Къртев 🐓
До коментар #14 от "Цветков":
Споделям, този коментар! Целт не е да седим в задръстване или да нарушаваме, а да видим, че с градски транспорт не е страшно да се пътува. Задръстване има само в часовете преди и след работно време. Което показва, че голяма част от хората, може да се придвижват с градски транспорт. Ако пуснат и такситата по бус лентите, после и електричките ще трябва, и учителите, после директорите и накрая ще стане безсмислено да има бус лента. А колкото до глобите, те са за да не се нарушава, а не да пълня касата на КАТ!17:13 25.01.2019
16 123
Коментиран от #31
17:22 25.01.2019
17 asdf
17:37 25.01.2019
18 Пешо Мъката
17:57 25.01.2019
19 Гост
До коментар #8 от "Само Дъстър":
Ще те щракне Гражданинът... Христо Ангелов (the_punisher) и ще дадеш 50лв. в КАТ. Номер за оплакване *888**8611...18:04 25.01.2019
20 KAT
18:23 25.01.2019
21 Митко
За сега са едни плужеци които само се чудят къде да дремнат.
18:25 25.01.2019
22 KAT
18:27 25.01.2019
23 Антиелектрика
Коментиран от #24
18:38 25.01.2019
24 Марто
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Авторът е абсолютно прав, а и по цял свят има облекчение за електромобили. Дори и у нас те не плащат зелена и синя зона. Това дискриминация ли е г-н разбирач? Така се стимулират хората към по-екологичен транспорт, а ако и когато станат болшинство електромобилите, то тогава привилегиите им ще бъдат премахнати.Коментиран от #26
18:52 25.01.2019
25 гостт
18:55 25.01.2019
26 Антиелектрика
До коментар #24 от "Марто":
Ти прочете ли какво съм написал? Това дали един автомобил е екологичен или не е, го определят в пунктовете за годишен технически преглед (ГТП). У нас обаче държавата не ги контролира и за това е пълно със смърдящи трошки. А и все още има спорове колко са екологично чисти електромобилите, след като изследвания сочат, че отделят повече фини прахови частици (ФПЧ), заради по-високото си тегло от аналогичен автомобил с ДВГ. И да, дискриминация е, защото аз плащам акциз на горивата и данък МПС, за да има пътна мрежа, която се ползва и от електромобили и от каруци с коне, които плащат по-малко или дори не плащат. Такава диктатура и дискриминация спрямо обикновените работещи хора, които нямат пари за нов електромобил, си я задръж за теб, г-н разбирач!Коментиран от #79
19:12 25.01.2019
27 Driving pleasure
19:32 25.01.2019
28 hmhmhm
Коментиран от #32
19:43 25.01.2019
29 ФИНЦИ
19:45 25.01.2019
30 ФИНЦИ
19:46 25.01.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Driving pleasure
До коментар #28 от "hmhmhm":
Никакви права за електричките - те рушат пътя повече и от теб, защото са по-тежки, а според последните проучания отделят финни прахови частици колкото дизел. Обаче за автобусите не си прав - един автобус поема пътници колкото от 40 автомобила - преброй утре на кръстовището колко площ се освобождава ако разкараш 40 автомобила около тебе :)Коментиран от #33
19:48 25.01.2019
33 Антиелектрика
До коментар #32 от "Driving pleasure":
Автобусите си остават непривлекателни, заради паплачта, която се води в тях. Имам предвид циганите, които не плащат билет, както и клошарите и наркоманите. И в двата случая не плащат, а смърдят ужасно и няма кой да ги свали от автобуса. Как нормалните хора да се возят спокойно?Коментиран от #34
19:53 25.01.2019
34 Driving pleasure
До коментар #33 от "Антиелектрика":
Ами това е избор, който "нормалните хора" трябва да направят - да дишат изгорели газове срещу които толкова реват или да изтърпят някой миризлив манго... Ония ден гледах снимка на Сър Пол Макартни да се вози във влака... а може да си позволи и друг превоз - но явно българина е с по-сериозно его от него. Вариант бол, включая да се пуснат автобуси с различна класа - съответно цена на билета, примерно жълти за "простолюдието" и манго и Синички за "елита" избора дали да ти мирише тогава е твой, но това наистина е единствения начин за да има чисти градове - не ел кочаци да ги задръстватКоментиран от #37
20:09 25.01.2019
35 El Torro
20:29 25.01.2019
36 гост
До коментар #3 от "Караиванов":
Един смислен коментар ++++++20:42 25.01.2019
37 Антиелектрика
До коментар #34 от "Driving pleasure":
Никой не изгаря от желание да се бута в задръстванията и тесните улички с личната си кола, но когато успеят да накарат циганите да си плащат билетите и да не горят парцали и гуми за отопление, тогава може и да се случи това, за което говориш. Иначе се получава така, че за парите с билетчето може да пътуваш с личния си автомобил, който е поне с евро 4, без да дишаш миризмите. То и аз предпочитам метрото, но не винаги мога да го ползвам. Пък и не всеки може да се бута и да стои на един крак в мотрисата 20 минути в час пик.21:02 25.01.2019
38 787
21:09 25.01.2019
39 Golfo
21:36 25.01.2019
40 Julio
Има два времеви интервала - м/у 7:30 и 9:00, и м/у 17:00 и 19:00 в които движението е по-натоварено и ако има обучени пътни ченгета изобщо няма да се усеща чак толкова движението, както за колите така и за наземният градски транспорт. В София има 20-на тежко конфликтни точки които никакви бус ленти няма да ги оправят а регулация от грамотни патрулни полицаи. В останалите участъци бус лентите са напълно излишни.
21:46 25.01.2019
41 Стоян
22:21 25.01.2019
42 Amix
Системата им отчитала, че нямате винетка и пращат глоба.
01:40 26.01.2019
43 qwerty
До коментар #2 от "AUDI":
Камерите трябва да са през 50 метра в интерес на истината. Да направят както в щатите: ако в автомобила има 4 пътника да може да минава в бързата /бус/ лента, ако го хванат в нарушение 500лв глоба+табелите за 3 месеца.07:12 26.01.2019
44 милен
10:23 26.01.2019
45 гощо
10:25 26.01.2019
46 Ники
11:04 26.01.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Оня
11:37 26.01.2019
49 Наблюдател
Но - никой общинар или депутат няма да вземе пари от това и съответно няма да стане!
Що не ги привлечете за съавтори, та белким стане работата....
11:39 26.01.2019
50 Димов
19:08 26.01.2019
51 предложение за цариградското
Коментиран от #61
11:44 27.01.2019
52 Тонино
До коментар #3 от "Караиванов":
Никой не харесва бакшишите ама като опрете до тях се почва мини оттука че много бързам Защо стоим в задръстването оттука на жълто Можеше да минеш завий тука наляво Нищо че е затворена улицата Аз отговарям по въпроса и накрая му бройте жълтите стотинки и Едно Мерси даже не получава за всички тези жестове които правят за вас да повечето от тях са много Изнервени но това пак е благодарение на вас клиентите които оставяте маса от жълтите си стотинки11:57 27.01.2019
53 Тралала
12:01 27.01.2019
54 Българин
12:15 27.01.2019
55 Истината
12:30 27.01.2019
56 бай ХОЙ
12:44 27.01.2019
57 Селянина с колелото
13:02 27.01.2019
58 Карай да върви
13:33 27.01.2019
59 РосРус
Защото така от 3 ленти една от тях се ползва веднъж на 15 мин.
13:45 27.01.2019
60 винаги прав и твърд
13:53 27.01.2019
61 Бай Шиле
До коментар #51 от "предложение за цариградското":
Прав си,всички са го забелязали освен г-жа Фандъкова.Тази 300 м бус лента при Яворов е типичен пример за кретенизъм.На 50 м преди това от 80 км. влизаш в локалното за TV-кулата и виждаш 30 км. Или патрулка.НАРЕД С ВЕЧНИТЕ "ПРЕГЛЕД НА ГЛОБИТЕ",ТИЯ МЕРЗАВЦИ ДА НАПРАВЯТ И ПРЕГЛЕД НА НЕАДЕКВАТНИТЕ ЗНАЦИ И МАРКИРОВКА.13:58 27.01.2019
62 Г Христов
Моторист съм и смятам,че движението в бус лента да се позволи за нас,ще направи всички ни по спокойни!
Благодаря и бъдете здрви!
14:01 27.01.2019
63 Херко
14:43 27.01.2019
64 ТОКО
15:11 27.01.2019
65 Салама
15:15 27.01.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 неутрален
16:32 27.01.2019
68 Цар Вул
панделата!А там вече ТЕ чакат ония"ДРУГИТЕ"!!И ОБЕЗАТЕЛНО СИ НОСИ ВАЗЕЛИНЧЕ!!!!И се научи да казваш ХОНОЛУЛУ а не ХОНДУРАС!!!!
17:18 27.01.2019
69 Колоездач
19:18 27.01.2019
70 Гошо
19:31 27.01.2019
71 владо
Коментиран от #73
19:41 27.01.2019
72 гост
19:54 27.01.2019
73 296
До коментар #71 от "владо":
ти от кое село си бе мозък?20:38 27.01.2019
74 дейвид
До коментар #2 от "AUDI":
Кой го е грижа за градския транспорт.Да чакат както всички.21:19 27.01.2019
75 Илиян
Тази анкета е подвеждаща, защото посочените варианти не дават пълна картина в транспорта.
21:21 27.01.2019
76 обикновен
21:27 27.01.2019
77 Сандокан
До коментар #7 от "Citizen":
Много добър довод стига ти да можеш да докажеш СОФИЙСКИ произход поне три поколения назад. И Хитлер е искал да се докаже арийски произход поколения на зад за да не те пратят в Аушвиц ,но самият той не е можел да го докаже за себе си...07:08 28.01.2019
78 Сандокан
07:13 28.01.2019
79 853
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Електромобилите са по-екологични. Има изчисления много подробно разписани. Първоначално за направата им отиват повече природни ресурси, но прецизно е изчислено, че за електромобил от среден клас трябват макс 3 години и разликата се заличава. А експлоатационния срок на батериите в много случаи е 10 и повече години.Има и друг макар и малко циничен момент, но все пак валиден - вредите за околната среда са основно за държавите, в които се произвеждат батериите и материалите, а България не е такава.
Като цяло е безспорна ползата от електромобилите.
Коментиран от #86
07:57 28.01.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Гост
Коментиран от #85
09:37 28.01.2019
82 dup
Това значително облекчава трафика, без да създава навалица в бус лентата, отделно подобрява качеството на таксиметровата услуга и е в плюс за безопасността на мотористите.
10:11 28.01.2019
83 ханко
10:18 28.01.2019
84 жони
10:37 28.01.2019
85 Антиелектрика
До коментар #81 от "Гост":
И като си с хибрид или електромбил да не си повече от другите водачи на МПС? И едните и другите са МПС-та и едните и другите са участници в движението и създават задръствания. Хайде стига с тази криворазбрана екология.11:59 28.01.2019
86 Антиелектрика
До коментар #79 от "853":
Я ми ги дай тези изчисления да видим колко са прецизни. Да не говорим, че тук разискваме движението по бус лентата. Какво общо има тук екологията, като задръствания се създават от всичко видове МПС. А колко са полезни миксерите, ще разберем след 20 години, защото и дизелите бяха уж много полезни и ползваха подобни привилегии, а се оказа точно обратното. То по твоята логика излиза, че може да пусне жена ти на някой с електромобил, защото са много полезни.12:04 28.01.2019
87 куку руку ку
До коментар #5 от "Fiat Stilo JTD":
В Германия бус лентата е за градският транспорт И такситата.Коментиран от #88
13:10 28.01.2019
88 Токо
До коментар #87 от "куку руку ку":
бройката в Германия е доста прецизно регулирана и таксиметровите шофьори са с униформи при някой фирми. Но може копърките да карат в бус лентата само от 23.00 - 05.00 часа. И това да е задължителни през тези часове. ОТВРАТИТЕЛНА ЗГАН. Не може ли да карат по каналите при хлебарките14:30 28.01.2019
89 електрокарче
17:16 28.01.2019
90 еко
17:18 28.01.2019
91 Ваньо
12:02 29.01.2019
92 Лудия Макс
А по отношение на Бус лентите: Това освен за движение на градски транспорт, това е и АВАРИИНО ПЛАТНО!! Я си представете че както си карате по бул. Сливниза и ви стане лошо или повреда в автомобила!? Къде ще спрете? На средата на булеварда ли? До скоро по бул. Сливница стояха знаци които разрешаваха престой на МПС в най крайната лента. Т.е в Бус лентата точно с тази цел Авариино! Обаче умните глави ги махнаха. Добре че този Крусев го разкараха от СО, че той ги дробеше едни.......простотии!
14:14 29.01.2019
93 Бай Благой
В България никой не мисли за нищо....просто всичката ни работа е една проформа....някой казва "бус линия"....и хоп давай "бус линия"....ама да ли ще работи....на кой му пука - важното е да се мацне с боята?!!?
Респективно на Малинов пък бус линията е прекъсната...демек при условие, че се движат предимно автобуси там.....може да минават и коли?!?! WTF??
Същата работа като с велоалеите в студентски град - някой е купил 5 кила боя и е ..."сътворил вело-алея".
Е*ахти сбърканата държава...само малоумнци братче...
14:19 29.01.2019
94 Пурко
До коментар #9 от "Градски транспорт":
Щом са част от градския транспорт с карта мога ли да се возя в тях?16:52 01.05.2019
95 ddt
09:08 05.06.2019
96 Гражданинът с колелото
00:56 18.03.2021
97 Ханс
10:34 19.01.2022