Лондон (Англия) и Чикаго (Илинойс) бяха вкарани в една битка, в която всички загубиха. Това е така, защото градовете се състезаваха да станат най-натоварените на земята, а Лондон спечели само с един час.
През 2022 г. средностатистическият шофьор в Лондон е загубил 156 часа от живота си в трафика, докато средно шофьорите в Чикаго са загубили 155 часа. Това са констатациите от проучването на Global Traffic Scorecard за 2022 година - рейтинг , който класира най-натоварените градове на земята.
Двата града са далеч пред останалите, като Париж , третият най-натоварен град в света, струва на пътуващите с моторни превозни средства средно 138 часа годишно. Междувременно Бостън е четвърти със 134 часа, а Богота (Колумбия) е пета, като трафикът там отнема средно 122 часа от времето на жителите. Ето и 10-те най-натоварени градове в света.
Може би не е изненада, че тези цифри нарастват стабилно с отслабването на пандемията. В сравнение с 2021 г. проучването установи, че часовете, загубени от трафик, са се увеличили в девет от 10-те най-натоварени града на земята. Изключение прави само Париж, чиито жители са загубили един процент повече време на пътя през 2021 г., отколкото през 2022 г., е пощаден от тази тенденция.
Въпреки това трафикът в повечето от първите 10 града е намалял в сравнение с 2019 г., преди пандемията да започне сериозно. Единствено трафикът в Лондон , Чикаго, Маями и Монтерей е нараснал в сравнение с времето преди пандемията, но в Париж, Бостън, Ню Йорк, Богота, Торонто, Филаделфия и Палермо е спаднал с до 10%.
Всичко това пресметнато в пари също не в полза на шофьорите. Времето, прекарано в задръствания, струва на средния американец 869 долара през 2022 г., в сравнение със само 564 долара през 2021 г., тенденция, която се повтаря и в други страни.
На всичкото отгоре американците са похарчили 546 долара за допълнително гориво поради закъснения в трафика, близо 33 процента повече, отколкото са похарчили през 2021 г. С нарастващите разходи за гориво всеки допълнителен час, прекаран в чакане в задръстване, е струвал дори повече миналата година, отколкото през 2021 г. .
И накрая, последиците от трафика надхвърлят просто времето и парите. Повече коли на пътя означават и повече инциденти. Наистина сблъсъците са се увеличили с четири процента в САЩ и Канада, с пет процента в Германия и с 11 процента в Обединеното кралство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бате Боби
Коментиран от #6
16:40 17.01.2023
2 Не са сметнали най-важното
Но и това не е важно, защото въглеродният диоксид е парников газ, но не е замърсител на въздуха. Проблемът е че освен него, от ауспуха излизат въглероден окис, азотни окиси, фини прахови частици и какви ли не още гадости, дори автомобила да е от последно поколение. А тези неща вече влияят на здравето на хората и автомобилите в задръстването буквално създават огромна газова камера в градовете. И то без да свършат грам полезна работа.
Само с премахването на тези задръствания, много по-бързо и евтино ще се намалят както въглеродните емисии така и замърсяванията, отколкото с бързането за преминаване към електромобили.
На практика гадостите които са отделени докато автомобилът стои в задръстване са много повече, отколкото за самото придвижване от точка а до точка б.
16:43 17.01.2023
3 Пешо кукичката
16:49 17.01.2023
4 язе
16:55 17.01.2023
5 Сатана Z
17:53 17.01.2023
6 Никси
До коментар #1 от "Бате Боби":
дата , губят не часове а 365 дена от едно задръстване , не виждаш ли че изчезнахме като пилци из търняци , от бранье на ягоде зимъска !!!.14:29 18.01.2023