BMW сериозно ще увеличи мощността на 3.0-литровия бензинов турбо двигател B58. Модифицираният „шестак“ с индекс B58B30M2 ще се появи на новите продукти на баварската марка и ще е обозначен с индекс „четиридесет“ .
Ще се монтира на 5-Series G60 и 7-Series G70. Според блога на BMW, след механични подобрения, пиковата мощност ще се увеличи от 335 на 370 конски сили, което прави B58B30M2 най-мощната опция за двигател за модели, които не са M Performance.
Очакваните разлики на новата версия на B58 са преработен всмукателен колектор, по-ефективна турбина и различна охладителна система. За моделите M Performance 3.0-литровият "шестак" също ще бъде преконфигуриран - дори в основната конфигурация мощността ще се доближи до границата от 400 конски сили.
Според неофициални данни, гамата на новата "петица" ще се състои от изцяло електрически и хибридни версии, като вариациите на задвижваната от гориво 5-Series и нейните "батерийни" колеги i5 ще бъдат разделени поравно.
Електрическият седан BMW i5 трябва да бъде частично унифициран с i4 и iX, така че купувачите да могат да разчитат на 100 киловатчасова батерия. Но M550i вероятно ще загуби 4.4-литровия V8 и ще премине към електрифицирана версия на B58 от M Performance.
Информацията в блога на BMW не противоречи на изявленията на висшето ръководство на баварската марка – директорът по развитие на BMW наскоро потвърди, че инвестициите в горивни двигатели ще продължат и скоро ще бъдат представени нови шест- и осемцилиндрови двигатели с турбокомпресор.