Главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман каза, че европейските производители на автомобили трябва да се обединят и да вземат решение: до 2040 г. производството на автомобили с традиционни двигатели с вътрешно горене трябва да бъде спряно.
„Нека бъдем смели и да поемем ангажимент за пълно премахване на изкопаемите горива до 2040 година. Ние трябва да насочим цялата си енергия към акумулаторни електрически превозни средства за индивидуална мобилност“, каза Маркус Дюсман в изявление пред Ройтерс .
В същото време марката Audi планира да спре производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене още през 2033 г. (тоест след 11 години). Подобни планове има и Volkswagen, който планира да премине на електричество до 2035 г., макар и само в Европа (в Китай и Съединените щати отхвърлянето на „нефтените“ автомобили ще се случи малко по-късно).
В същото време не всички производители са сигурни, че е необходимо да се отървем от двигателите с вътрешно горене толкова рано. Например, директорът по разработката на BMW Франк Вебер каза в интервю за Auto Motor und Sport, че компанията не иска напълно да изостави двигателя с вътрешно горене.
„Все още имаме нужда от модерен двигател с вътрешно горене“, каза Вебер. „Ето защо работим върху ново поколение двигатели: бензинови, дизелови, шестцилиндрови, осемцилиндрови. Те ще бъдат технологично подготвени за предстоящите стандарти за екологични емисии."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алекс
12:02 25.04.2022
2 незнайко
12:37 25.04.2022
3 Gogo
12:46 25.04.2022
4 един от стадото
Коментиран от #6
13:10 25.04.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Някой
До коментар #4 от "един от стадото":
Без отличителни знаци си е чиста Алфа!15:43 25.04.2022
7 pbdan
16:53 25.04.2022
8 Цецо
17:35 25.04.2022
9 Знайко
Няма ли кой да зададе на малоумните европолитици, които забраняват старите автомобили въпроса:
Откъде ще дойде електричеството за зареждане на милионите нови електромобили. Ако продължим да изгаряме въглища, природен газ, нефт в огромни нови електорстанции за да има достатъчно електричество за зареждане на новопоявилите се електромабили. С това цивилизацията ни няма да стане по-"зелена". А дори ще стане по-малко "залена", защото освен емисиите от производството на електричество. Ще се появи и проблема с опасните отпадъци от излезлите от употреба батерии.
20:19 25.04.2022
10 Разбира се че има отговор
Още 15 200 мегавата ВЕИ мощности - преди всичко соларни централи, се очаква да има в България в близките години. Толкова са заявленията за присъединяване, които инвеститорите са подали в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) в последните 3 г. За сравнение, в 11,49 часа в неделя цяла България консумираше ток от 4789 мегавата, а рекордът през зимата е малко над 7000 мегавата.
В началото на годината ситуацията истеризира - от 1 януари до 10 февруари в ЕСО са внесени 18 заявления за присъединяване към голямата мрежа на 1004 мегавата мощности, 166 са заявленията за 184 мегавата зелени централи. За месец и 10 дни инвеститори са обявили, че ще строят възобновяеми мощности колкото един блок на АЕЦ “Козлодуй”."
21:05 25.04.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 ZOZ
06:36 26.04.2022
15 1566
До коментар #13 от "Вън НАТОВСКИ псета":
Май Френд. Объркал си статията, нема да има рубла за този пост. Сори06:37 26.04.2022
16 Бигфен
10:02 26.04.2022