Испанската компания Seat засега се въздържа от производство на електрически превозни средства. И това въпреки факта, че дъщерната марка Cupra отдавна постига напредък в областта на „зеления“ транспорт.
Шефът на отдела за изследвания и разработки в Seat , наскоро даде интервю за британското издание AutoCar, където сподели следната информация: „В момента електрификацията все още е малко скъпа. Смятаме, че трябва да се съсредоточим върху електрифицирането на Cupra и когато цените на компонентите паднат, тогава можем да обсъдим и обмислим електрифицирането на Seat.”
Първият електрически автомобил на Seat първоначално трябваше да излезе на пазара миналата година. Името му е el-Born и се базира на Volkswagen ID.3 . Ръководството на групата обаче реши да му придаде по-премиум вид и я прехвърли в дивизията Cupra.
Строго погледнато, сериозният акцент върху развитието на марката Cupra доведе до факта, че родителят Seat всъщност остана да играе второстепенни роли. Последният нов модел на компанията беше четвъртото поколение на бензиновия Leon.
Въпреки това, Вернер Тиц все още вярва, че Seat има голямо бъдеще и просто няма вътрешен канибализъм от страна на Cupra: „Във Volkswagen Group имаме малък или никакъв контакт с други марки. Клиентите на Cupra са напълно различни.”
Във всеки случай текущата политика на Seat не е напълно ясна. Днес много бюджетни автомобилни производители се стремят постепенно да електрифицират своите модели и румънската Dacia е ярък пример за това.
Липсата на електрификация е още по-странна на фона на факта, че испанците имат пълен достъп до модулната платформа VW MEB. Може по опростен и евтин начин да се произвеждат преработени електрически автомобили Volkswagen , което значително опростява нещата.