22 50084

Електромобилите напълно губят от колите с ДВГ по отношение на надеждност

  • електромобили-
  • двг-
  • класация

Американското издание Consumer Report публикува нова оценка за надеждност на коли с двигатели с вътрешно горене и с електромотори

Електромобилите напълно губят от колите с ДВГ по отношение на надеждност - 1

И така, автомобилите с марка Lexus, и по-специално моделът GX, бяха признати за най-надеждните от Consumer Report. В челната десетка са още модели на Mazda, Toyota, Infiniti, Honda, Subaru, Buick, Acura, Nissan и Mini, като всички те са с двигатели с вътрешно горене. Общо рейтингът наброява 28 производителя, като чак на предпоследното място в него е американската марка Tesla.

Оценката на Consumer Report за надеждност на автомобилите се основава на отзиви на собственици на автомобили. Потребителите посочват какви повреди са срещнали през годината при използването на колите им, а също така споделят общото си впечатление от конкретен модел. Сред тях има, както автомобили с двигатели с вътрешно горене, така и електрически коли.

Що се отнася до Tesla, то според главния изпълнителен директор на Consumer Reports Джейк Фишър, кросоувърите Model Y и X са се представили най-зле по отношение на надеждността, докато седанът Model 3 е получил по-висок рейтинг, но стигащ на марката едва за 28-мата позиция.

Любопитно е още, че не само електрическите превозни средства с марката Tesla са на дъното на рейтинга за надеждност. Електрическите автомобили от други компании също не успяват да покажат приличен резултат. Това е особено валидно за сегмента на кросоувърите. Резултатът им е много нисък и дори не става дума за батериите или електрдвигателите.

Въпреки че Ford Mustang Mach-E получи оценка над средната, Фишер твърди, че не всичко е толкова розово в работата на този електрически автомобил и има много оплаквания от потребителите. Други представители на този сегмент също имат проблеми с управлението на седалките, климатика и други системи. Също така собствениците на електромобили често се оплакваха от различни течове от уплътненията на стъклата.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 68 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    48 9 Отговор
    А камионите ❓❓ А, те още ги няма ❗❗

    Коментиран от #55

  • 2 АБВ

    73 17 Отговор
    Най после го разбраха .
  • 3 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    60 8 Отговор
    Любопитно е и колко ще тежи камионът на Мъск! Щом за колите са нужни около 400кг над ДВГ моделите за да превозят на 400км около 400кг (5 човека ) ‼️ А говорим за 600-800 км пробег с 20 тона товар ‼️

    Коментиран от #11, #32, #39, #41, #57

  • 4 Антон

    47 91 Отговор
    Поредната статия, която може да се причисли към "Платена публикация"!
    Само ако си помисли чоек колко неща в автомобил с ДВГ могат да се повредят, сравнението с електромобили е просто смешно! Да не говорим, че поддръжка на електромобил е по-евтина от тази на ДВГ-автомобилите!
    Числата не продажбите на електромобили опровергавт статията!
    И още нещо: Тесла пари за реклама и ПР не дава! Бюджета за маркетинг и реклама е 0! Затова е недолюбвана от медиите!

    Коментиран от #6, #8, #9, #10, #12, #17, #20, #40


  • 5 Turbo

    24 10 Отговор
    Детски болести дами и господа.
  • 6 Теоретически

    52 10 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    е така.
    Обаче някак си не виждам тоя ненормалник Илон да направи най-надеждната кола. Него не го виждам надежден чук да направи. Безжичен чук, чук с екран, това да, но надежден чук не.
    Виж ако и когато Тойота започне да прави електрички тогава те ще са най-надеждните.
    Това е въпрос на философия.
  • 7 механик

    42 22 Отговор
    Електрокар никога не бих си купил !!!!!
  • 8 333

    43 7 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Трябва да си много наивен, за да смяташ, че Тесла не дава пари за реклама. Това, че не дава пари за класическа реклама не означава, че не дава пари за реклама. Bjørn Nyland има няколко тесли подарък, включително и Roadster като го направят, а той хич няма да е евтин. Цялото интернет тесла войнство е получило милиарди.
    А Consumer Reports не мисля, че някой някога ги е подкупвал. Изданиетоне се издържа от реклама.

    Коментиран от #34

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 На т'слата дръжката

    23 9 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Ти прочете ли хубаво статията? Става дума за електромобили изобщо, не конкретно Тесла.
  • 11 Защо 20 тона товар?

    16 8 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Общото тегло на камиона е 40 тона, а влекачът тежи колкото дизелов влекач, като за електрическите камиони в някои държави допускат да тежат само два тона повече, а в други няма компромиси за максималното тегло на влекачите.

    Коментиран от #46, #58

  • 12 Turbo

    25 4 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    За платените клакьори,който пишат положителни коментари,тях къде ги забрави?Да не би да го правят безплатно и да живеят на фотосинтеза?
  • 13 Госあ

    31 8 Отговор
    Всъщност Тойота е топ в класацията за екологичнен производител по конкретни показатели откакто тази класация съществува. тесла дори не влиза в топ 10, но получават субсидии наляво и надясно. Но така е. Демокрация на простолюдието.
  • 14 DrivingPleasure

    30 7 Отговор
    Ахахах ко стана с мантрата няма движещи се части, хиляди километри и още куп евриина електропропаганда дето бълват илонопитеците :)

    Коментиран от #59


  • 15 pbdan

    50 4 Отговор
    Не виждам връзка с проблемите на елколите от климатика, теч от стъклата, управление на седалките. Може би елколи правят фирми без опит в автомобилостроенето. Моят Москвич, който карах преди 25г и повече години нямаше теч от стъклата. Много се кефих на ветроупорното стъкло чрез което можеш да пушиш цигара без да задимяваш купето. Демонтажа на капака на багажника го превръщаше в малко камионче. Видимостта при паркиране - чудесна. Да, и бях млад.

    Коментиран от #56

  • 16 тони

    12 29 Отговор
    Хаха, оплаквания от седалките и уплътнения :-D
    Важното е, че няма много оплаквания от моторите и от батериите, останалото са дребни неща, които се оправят лесно и евтино.
  • 17 DrivingPleasure

    30 4 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Колега, числата от продажбите са заради политически натиск, зверските ограничения и субсидиите, които се дават за ЕЛ. изравняваме двата вида задвижване пред закона и тогава гледаме показанията на числата.

    Коментиран от #24, #81

  • 18 DrivingPleasure

    31 4 Отговор
    Един доклад от днеска, прочетох отгоре отгоре, казваше че и към 2030 недостига на мед ще е над 6000 тона годишно, което значи, че електрическото и зелено бъдеще практически невъзмо! Няма основни суровини за него - бълнувайте си за ел...
  • 19 хи хи

    9 18 Отговор
    А кат свърши петеола след едно 20 години тогава на педалите

    Коментиран от #21, #22, #60, #74

  • 20 Можело ама не

    19 4 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Хахаха можело нещо си😄😄😄😄. Може всичко да се счупи, хората ти казват не какво може а какво се чупи. Е Теслата се чупи над път и под път.
  • 21 DrivingPleasure

    17 6 Отговор

    До коментар #19 от "хи хи":

    Ми аз не искам петрол бе пич - аз искам синтетични горива!!!
    хем си карам ДВГ и ми е кеф,
    хем пазя природата и местообитанията
    хем не завися от араби или китайци за суровини щот си го правя локално!

    Коментиран от #35

  • 22 Plameni

    14 2 Отговор

    До коментар #19 от "хи хи":

    гост как премиум марка като Тесла е на дъното по надеждност, нали нямаха проблеми хи хи
  • 23 ИВАН

    8 4 Отговор
    Eеее, ами човек който не може сам да си измисли хубава прическа, ами копира съветските комбайнери, едва ли и хубава кола ще направи ... ако пък е хубава, няма да е надеждна - все нещо ще куца
  • 24 Хахахаха

    8 21 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    Скоро, като ти ударят 4 лв литъра и че те изравнят! Че гледаш само какво изравняване че имаш! Да ти ги смятам ли, че за 200 хиляди километра, колкото е гаранцията на Тесла, ще си я изплатил само от горивото (ако си зареждаш в къщи)?

    Коментиран от #26


  • 25 Тоалетна хартия

    23 7 Отговор
    Тесла е рекламен трик за будали....както всички ел.автомобили!! Феновете на айфон са фенове на тесла. Все баламурници!!!
  • 26 DrivingPleasure

    28 7 Отговор

    До коментар #24 от "Хахахаха":

    Първо - не сте вие хората, които да ми казвате как да си харча парите
    Второ - в момента мегават е 1000 лева
    Трето - за да зареждаш само в къщи значи не караш
    Четвърто - като ти свърши гаранцията и смениш батерия ще си мечтаеш за основен ремонт на двигател

    Коментиран от #27

  • 27 Хахахаха

    8 18 Отговор

    До коментар #26 от "DrivingPleasure":

    Първо-ти също не си никой, да казваш кой какви коли да купува и кога бил будала.
    Второ - тока на нощна все още е 15 стотинки и на нощна е достатъчно да зареди 150 километра всяка вечер, на обикновен контакт!
    Трето - при тази цена на бензин и солари ще ти са евтини.
    Четвърто - батерията и мотора са с гаранция 8 години и 200 хиляди километра! Ти си сметни горивото! А и човек не е длъжен да я кара 8 години! Може да я кара и 2-3 години и продава на следващия! След 8-та година, човек си решава дали да кара или да продава или какво!

    Коментиран от #29, #47, #48

  • 28 Много тъпа и неясна статия

    7 5 Отговор
    Общи приказки, никвя яснота, защо и поради какви причини са ненадеждни.

    Коментиран от #36

  • 29 DrivingPleasure

    22 7 Отговор

    До коментар #27 от "Хахахаха":

    Първо - карай каквото искаш, не ме карай и аз да го правя (политически репресии)
    Второ - тока ти е 15 стотинки щото сложиха мораториум иначе още от вчера нямаше да е, а нещата ще стават все по-зле
    Трето - забрави за евтиния солар, суровините за панелите скочиха цитирам общо над 3 пъти, не помня кое беше, Китай беше монополист, там скока беше 26 пъти
    Четвърто - аз фабрика на 9ти септември сутринта няма да си взема (ел с изтичаща гаранция е точно това), никой няма да вземе такава
  • 30 Julio

    11 1 Отговор
    Нема страшно. Взимаш си телче, "капчица", скоч, чукче и пирончета и си в играта. В електрическата игра....
  • 31 Местя

    10 8 Отговор
    Имали проблеми колите на XXI век ама "дори не става дума за батериите или електрдвигателите". Пак някой мрънльо се в оплакал от лампичките в сенниците. Кой ги отглежда тия мрънкачи, дето не са чели романа "Глад".
  • 32 Пимка

    13 4 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    20 тона товар???
    Под 25 не товаря,ел камион на кукуво лято ще видите...

    Коментиран от #43

  • 33 Че кой си е мислил

    4 1 Отговор
    Че печелят пък😁😁😁
  • 34 Джок

    5 18 Отговор

    До коментар #8 от "333":

    Бьорн Ниланд НЯМА тесли подарък, имал е 3 тесли, които си ги е изплащал той, отделно тества няколко модела, които му се отдават безплатно заради тестовете с цел реклама на бизнесите им по отдаване на коли под наем! Може и за в бъдеще от Тесла да му направят подарък, но евентуално Може. Като почнете да русите тъпотии!? А колкото до надеждността, Тесла освен дребни проблеми по датчиците на вратите, софтуер, тънък слой боя нямат особенно. Пък вие си вярвайте, че ДВГ-тата ви са по-здрави!?

    Коментиран от #65, #66

  • 35 Егати баровеца

    8 11 Отговор

    До коментар #21 от "DrivingPleasure":

    Значи казваш искаш да си джиткаш на синтетично гориво на 10 лв литъра и не ти пука за цената, защото милееш за природата?

    Обясняваш колко е скъп тока за зареждане на електромобил, но в същото време ще изразходваш около 5 до 10 пъти повече електроенергия за производство на синтетично гориво за същия пробег? И това според тебе е полезно за природата? А откъде ще дойде всичката тази енергия? От въглища?

    Коментиран от #44

  • 36 Е как да не е ясно?

    3 11 Отговор

    До коментар #28 от "Много тъпа и неясна статия":

    Ако от 100 тесли 80 са отишли в сервиза веднага след покупката да им регулират фугите на вратите, защото Тесла няма дилъри, който обикновено вършат тази работа преди да предадат автомобила на клиента, а Mercedes от 100 автомобила 40 имат проблем със скоростната кутия и двигателя и ги сменят гаранционно, според тази статистика Mercedes 2 пъти по-надежден от Tesla.

    Коментиран от #37, #45

  • 37 Plameni

    17 0 Отговор

    До коментар #36 от "Е как да не е ясно?":

    Дилър да регулира фуги на вратите хаха ,по голяма глупост неможа ли да изръсиш

    Коментиран от #38

  • 38 А кой мислиш че го прави?

    2 8 Отговор

    До коментар #37 от "Plameni":

    Да не ми казваш, че в Силвър стар не оправят дребни забележки, ако ги забележат, преди да продават автомобила на клиента?

    При Tesla няма как да се случи, защото продава автомобилите без посредник и ги доставят директно на клиента, като за всяка регистрирана забележка при приемането на автомобила, се записва час в сервиз и забележката се поправя СЛЕД продажбата.

    При останалите, обикновено дилъра изпълнява и сервизната дейност, както и гаранционното обслужване и забележките се поправят ПРЕДИ продажбата, ДОРИ ДА БЪДАТ ЗАБЕЛЯЗАНИ ОТ КЛИЕНТА.

    Коментиран от #52

  • 39 ComfortablyNumb

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    За камионна на Тесла не гарантирам че идва , но на една калифорнийска магистрала видях два камиона на Никола да карат в тестов режим явно . Караха със 60 мили в час и се озорих да ме настигнат да ги погледна отново... Идват! . Ако не ги загледаш внимателно няма да разбереш че са електрически . Целия отсек под рамата между управляващите гуми и задния мост ( където са варелите за нафта обикновено) е един голям правоъгълен сандък с батерии.
  • 40 ComfortablyNumb

    16 4 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    Прав си електромобила е много по проста машина и за това е нормално да се предположи че ще е по надежден. Обаче реалността е че Мъски продава на зомбите едно недоносче че и скъпо и те се радват ...
  • 41 Едно доста старо видео

    3 10 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Ето ти видео от 2019-а. Товарът е 16 300 kg при максимално общо тегло в Щатите 36 300кг. Тоест ремаркето плюс влекачът тежат точно 20 тона.

    В Европа максималното допустимо тегло е 40 тона, така че спокойно може да качи 20 тона.

    Само че има едно голямо НО.

    Това е било вярно, НО през 2019 година. Оттогава насам доста неща се промениха. Беше приет закон който позволява на електрическите камиони 2 тона по-високо общо тегло, в сравнение с дизеловите, тоест товарът вече става 22 тона.

    Следващото НО, се отнася до батериите, който вече няма да са 2170 като в клипа, а ще са новите 5
    4680, които тежат по-малко и са доста по-мощни, което ще подобри динамиката, но по-важното е, че освен мощността към колелата, вече е повишена и мощността на зареждане и от 1000 киловата (1 мегават) батерията вече се зарежда с 1500 киловата ( 1,5 мегавата). Следователно и рекуперацията се подобрява и освен, че пробега се увеличава, спирането става по-добро и спирачките почти не се износват.

    Тоест обявените 30 минути зареждане за 600 километра пробег с максимален товар, вече стават 20 минути, а полезния товар се увеличава със още два-три тона и става около 25 тона.

    Коментиран от #42

  • 42 Клипа

    1 4 Отговор

    До коментар #41 от "Едно доста старо видео":

    Ето го стария камион с 16,3 тона товар

  • 43 ComfortablyNumb

    4 11 Отговор

    До коментар #32 от "Пимка":

    Никога не съм се съмнявал че последния шофьор на дизелов камион в България ще се казва Ганчо, в Америка Ганисон, а в Китай Ган Чо ...
  • 44 DrivingPleasure

    7 4 Отговор

    До коментар #35 от "Егати баровеца":

    Какви 10 лева литъра, 1 евро, по-евтино от сега и то без да е масово!
    Половината ток ще дойде от спрените помпени станции на петролопроводите, а многото ток идва за "улавяне" на СО2 от атмосферата - има и други начини!

    Коментиран от #49

  • 45 небрежнев

    9 4 Отговор

    До коментар #36 от "Е как да не е ясно?":

    "На 40 Мерцедеса от 100 им сменят скоростна кутия и двигател гаранционно"... Абе може и по два пъти им ги сменят на година, ама не казват как става, щото такова нещо никой не е виждал!
  • 46 После Софиянец

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Защо 20 тона товар?":

    Не разбра въпроса , прочети пак. Колегата прави аналогия с лека кола електричка. Ако електричката е с 400кг по-тежка от същия клас дизелова, дали ел. камиона, (който е 10 пъти по-тежък), ще е с 4 тона повече от дизелов и ако е така , какъв е смисъла, като губиш 4 тона полезен товар.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 1234

    10 1 Отговор

    До коментар #27 от "Хахахаха":

    ей, страшни контакти имаш, колега. Нощната е с продължителност 8ч. 150квч(за нощ) /8ч = 18,75квч всеки час. това означава ,че контакта ти е 85 амперов( по груби сметки), пък до колкото си спомням шукото (обикновен контакт ) е към 16 Ампера. нещо малко послъгваш. От Шукото може да "изчедиш" макс 3.5 квч 8 = 28квч нощна !!!

    Коментиран от #50, #54, #61, #63, #73

  • 49 Така ли било?

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "DrivingPleasure":

    А затова синтетично гориво не трябваше ли и водород? Той откъде идва и с какъв въглероден отпечатък? Ток за него откъде?

    Защо със същият ток да не се изминават 10 пъти повече километри с електромобил?
  • 50 Правилно си го сметнал!

    2 7 Отговор

    До коментар #48 от "1234":

    28 киловатчаса на нощна по 365 дни в годината, са 10220 киловатчаса, които при зимен пробег стига ти за над 50 хиляди километра годишно. Ти по колко километра минаваш, за да не ти стигат?

    Коментиран от #51

  • 51 1234

    10 2 Отговор

    До коментар #50 от "Правилно си го сметнал!":

    365 зарежданя са горе-долу половината живот на батерията, още една подобна година и отиваш да я сменяш ;)
    След още няколко годинки, нивите с картофи и царевица, ще ги превърнат в място за депониране на батерий, защото историята показа, че ние обичаме европейския боклук.

    Коментиран от #62

  • 52 Plameni

    5 0 Отговор

    До коментар #38 от "А кой мислиш че го прави?":

    Прав си :дилърите оправят дребни забележки по автомобилите ,АМА на втора употреба автомобили хахаха

    Коментиран от #53

  • 53 Абе картоф

    10 2 Отговор

    До коментар #52 от "Plameni":

    Ти като си купиш нова кола от къде я купуваш, директно ходиш до завода или я купуваш от представителство(Дилър). Като имаш проблем с колата докато е в гаранция, къде ходиш?За смяна на масло къде?В завода ли? Тука само лапета.Как щял да зареди 150кв/ч на нощна, пък тя батерията му 60. Носа от вкъщи не си показват, висят по форумите, ама 300км пробег малко му се виждат и карат хиляди километри без да спират. Аз въртя 450км на ден, но на мен това ми е работата. Като ми се събират 7 часа каране и 2 часа товарене/разтоварване. На кой човек работещ друго освен шофьор ще му се наложи толкова каране. Да не говорим че повечето ми колеги правят по 150-200км на ден предимно градско. И това са хора на които това им е работата. При разход от 17-18кв/ч на 100 ще изхабиш 40кв/ч на ден. Ще ги заредиш ли от контакта вкъщи за нощна, въпрос с повишена трудност? И пак казвам това са хора дето това работят.Такива като теб не им трябва електромобил а колело, че и без това няма да го караш хахаха

    Коментиран от #72

  • 54 pbdan

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "1234":

    Тесла е измислил трифазния ток. Можеш да черпиш 7Х3=21кВт мощност.
  • 55 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Питаш за бъдеще време незнайно кога
  • 56 дедо ми

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "pbdan":

    Ти пък даде пример точно с Москвич! Москвича на баща ми течеше по време на дъжд точно на 3 места в краката на предните седалки.Моя Алеко не течеше, но пък на 18000 км му блокира скоростната кутия. Да, аз също бях млад тогава и само това беше положително.

    Коментиран от #70

  • 57 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    Бях го попитал тесльо точно за това-колко ще товароносимостта на влекач с тегло 15-18 тона +ремарке 7 тона/хладилник е по-тежък поне с 2 тона/ и при ограничения от 40 т навсякъде,дали е РЕНТАБИЛНО и както се очакваше тесльо се скри,както щеше да катери камъните на мон блан с 30 км денивелация и 45% наклон...
  • 58 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "Защо 20 тона товар?":

    Така ли???? Иди обясни на немеца,асвтриеца,унгареца че за тесла може повече...ще бъдеш бит,еан и порицан...като вземеш книжка тесльо тогава ще плямпаш-това да не ти е да се снимаш в чужди коли със собственическо самочувствие
  • 59 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Всичко му се срина на тесльо
  • 60 Хайл

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "хи хи":

    То петрола го чакат да свърши от половин век а още извира...не мислиш че това е ВЪЗОБНОВЯЕМ ИЗТОЧНИК ДОКАТО ИМА ЖИВИ ОРГАНИЗМИ....ГРЪЦКИ ОГЪН ВИЖ ОТ КАКВО СЕ Е ПРАВИЛ В ДРЕВНА ГЪРЦИЯ И ОЩЕ ИМА ПЕТРОЛ...ТЕСЛЕВ НИЩО НЕ ТИ Е ЯСНО
  • 61 Хахахаха

    4 6 Отговор

    До коментар #48 от "1234":

    Да де! 28 кВтч са 150 километра с Модел 3! Всеки ден! Не стига ли? Големи сметачи сте!
  • 62 Хахахаха

    5 7 Отговор

    До коментар #51 от "1234":

    Много мозък, ейййй! Циклите на батерията не се броят, колко пъти включваш в контакта! Циклите се смятат до 100 процента! Ако зареждаш 10 дни по 10 процента е един цикъл на батерията, например! Или 2 пъти по 50 процента и така! А не да ги смяташ колко пъти си го включил!
  • 63 Хахахаха

    4 8 Отговор

    До коментар #48 от "1234":

    И откъде по дяволите ги изкара тези 150 кВтч, като батериите на повечето коли са 80 кВтч (средно)! И ти зареждаш всяка вечер, това което си изхарчил, а не това, колко голяма е батерията! Ти като гориш 2 литра на ден бензин, да не го пълниш резервоара всеки ден със 60 литра? Много акъл еййй, де да го имаше!
  • 64 добре бе

    2 1 Отговор
    Да ги дават без пари?!От нас на минем....Шамар да мине,давайте....
  • 65 333

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "Джок":

    Refferal програмата на Тесла им струва милиарди. Това не е ли реклама?
    Bjørn Nyland got Two Roadsters from the referral program, confirmed by Tesla
    Бих ти дал линк, ама ще го изтрият.

    Коментиран от #67

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Хахахаха

    2 5 Отговор

    До коментар #65 от "333":

    Бьорн Ниланд не им прави реклама, а изпитва колите! Той кара с всички видове електрически коли!

    Коментиран от #68

  • 68 Хайл

    9 1 Отговор

    До коментар #67 от "Хахахаха":

    Ти не разбра ли че мъск е измамник-излъга ви да си направите "вноски",взе ви парите и показа среден пръст...така е-докато сте балъци тариката ще ви щави щото сте и пpoсти
  • 69 I333

    5 5 Отговор
    Карах i3 ка за 2 дена, еми няма такъв кеф, от 70 до 100% за 10 мин. Набира за 6 сек до 100км. Купето се стопля ввднага. Идеална е за града. Единствено цената е огромна, не е за нас българите е
  • 70 pbdan

    8 0 Отговор

    До коментар #56 от "дедо ми":

    Трудно палеше обаче(408). Имаше манивела и понеже бях и млад нямаше проблеми.
  • 71 Гост

    7 0 Отговор
    Да правиш миксери не е като да правиш коли.
  • 72 Plameni

    2 2 Отговор

    До коментар #53 от "Абе картоф":

    Май нещо ти има ! Нещо се обърка,върни се назад в коментарите
  • 73 1313

    2 5 Отговор

    До коментар #48 от "1234":

    Ти даже и да четеш не можеш - ясно си е написано 150 КИЛОМЕТРА не киловата! Дизел маниаците нямате равни.....
  • 74 Язе

    9 0 Отговор

    До коментар #19 от "хи хи":

    Петрола го чакаме да свърши от поне 30год и още има
  • 75 Грета Тунберг

    4 0 Отговор
    Скъпи, ти инвестира всичките си пари в Тесла. Много съм неспокойна, защото напоследък само лоши новини. Илон разбира накъде отива пирамидата и май ще бяга на Марс. Моля те направи така че да си останем в Норвегия. Не искам да се принудим да се местим в пазарджишкото ти село и да се возим на старото ти Рено.
  • 76 Дечо

    0 7 Отговор
    От една година карам електрическа кола: нула проблеми, нула поддръжка. 100 км минавам на цената на литър бензин. Да не говорим колко по-приятно се кара. Публикацията е платена. Опитайте да си купите електрическа кола - чака се като едно време за Ладите
  • 77 Alexxx

    1 0 Отговор
    Сред тях има и двг и електрически. Ама защо не сте по конкретни ???
  • 78 Alexxx

    4 0 Отговор
    До 76,абе Дечо,май ти си платен.
    Това са нови коли електричките.
    Аз имам един Мерцедес 2,2 дизел на 487,000 км и аз нямам никакъв проблем.
    Ти да достигнеш тези километри ще смениш два ел мотора и две батерии,а за тези тежки коли по 2-3 тона,окачването се троши на поразия.
  • 79 ДВГ МАНИАК

    10 0 Отговор
    Пътувах до Австрия за празниците и на сръбско-унгарската граница 6 часа чакане.
    В колоната където чаках,3 коли напред беше кольо теслата.Уж малко харчат на место,но му свърши заряда и се момиче човека някой да му вземат децата и жената на топло,че навън беше кучешка студ.На човека му беше побеляла косата,като каза,че няма от толкова много коли да му репатрират колата.Човека се казва Ники от Бургас,ако чете да потвърди,че е вярно.Каза,че ще продаде колата,като се върне в България. Ноември пътувах от София до Варна с един човек,но няма да му пиша името,че е известен. Показваше в София,че има заряд за 290км,а след 150км показа,че остава за още 30км,та това където изписва в началото,че може да се кара по 300км е "мижи да те лажем" и тъй,че заряда на батерията не трябва да пада под 20%,че не е хубаво за батерията,трябваше да спираме 3 пъти до Варна и на студа седим в колата по 40-50,че и повече минути като "влюбени",имаше и още по лоши моменти,че бързите колонки за зареждане не функционираха и какво правим,играехме на табла в колата.Тесла са си сложили приложения,като чакаш по час да зареждаш и да не ги псуваш да си играеш на вградените приложения. Абе ужас. Това което видях,никога не бих си купил ел кола ,поне още 5-6 години със сигурност. Иначе,че дърпа-дърпа,но човек си плаща с това дърпане с описаното по горе и да допиша,че струва над 70,000€ да чакаш по зярядните,че като Ники от Бургас да мръзнеш като куче.

    Коментиран от #80

  • 80 pbdan

    1 4 Отговор

    До коментар #79 от "ДВГ МАНИАК":

    Един бензинов генератор 2,2кВт и 20л. туба бензин в багажника. Тежи 40кг., размери 60Х45Х45 см. няма да заеме много място.За 5 часа ще зареди 10кВтч , колкото до първо зарядно. Може и нещо по-мощно разбира се. Има изход 12 волта за малкия акумулатор, а по време на заряда ще пусне и климатроника. Всичко ново е добре забравено старо.
  • 81 Баварец

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "DrivingPleasure":

    И заради задаващата се липса на въздух за дишане, повишаващите се бясно температури, топящите се ледници, липса на питейна вода и т.н. Все простички и необходими неща за човечеството, което трябва да стори нещо! Същото като с ваксините, защото науката е стигнала дотам, че използвайки тази форма на ваксина, предпазва човека от смърт. А Ганьо Балкански, клекнал тука и плаче, че нямал пробег, капело му от стъклата и едва ли не ми ги изтъква тези простотии, като нещо супер жизнено важно! Ганьо особено ти: driving on my d.ck, стига ля мозък, липсва такъв! На всички си ясен и това, че има още няколко Ганьовци тук да те подкрепят, бъди сигурен, утре децата ви ще се молят за прости неща - въздух, вода и т.н.

    Коментиран от #84

  • 82 Електрички

    4 0 Отговор
    Преди години политиките бяха за дизела сега са за тока,а главната цел е да ви направят да ходите пеша а по точно да не ходите никъде мисирки,тесла дава в пъти повече пари за реклама от другите,раздава бонуси в автомобили и каквото си щеш на разни въртоглави да убеждават въртоглавите да си вземат електрокарче,които му е мерак за електрокарче може да покарам това на централна гара дето кара до товарния вагон хаха,пише човек които изпробва тесла и я купи и батериите завинаги се згромолясаха на едно кръгово и нямам думи,висящите и пишещи мисирки по цял ден за пари си намерете работа,това вашето не е работа да лъжете хората за електрокари
  • 83 За климата

    5 0 Отговор
    Това в промените на климата са измишльотини че може ние с нещо да го променим,това някои да пише преди сто години че температурата била такава ми то тогава с какво е било мерено,сега някои хора висят цял ден и сравняват температури и са изкукали,изригването на един вулкан изхвърля повече вредни емисии от човечеството за десетилетия,едни монополисти ви крадат като малки деца,каквото предложат те това е.
  • 84 Внв

    0 0 Отговор

    До коментар #81 от "Баварец":

    За 100 км пробег в ТЕЦа изгарят 40кг въглища. Дишай, дишай чист въздух на воля. Че и на загрижен се прави.