Last news in Fakti

3 Август, 2022 10:05 6 342 31

Много внимавайте, когато купувате употребяван електромобил

  • електромобил-
  • батерия-
  • цена-
  • употребяван автомобил

Батериите често пъти струват повече от самата кола на старо

Много внимавайте, когато купувате употребяван електромобил - 1

Семейство във Флорида бе сериозно разтревожено, след като разбра колко струва смяната на батериите за техния електрически автомобил втора употреба. Оказва се, че сумата е по-висока, отколкото са платили за своя употребяван Ford Focus Electric от 2014 г.

Въпросният Focus Electric е закупен за дъщерята в семейството - 17-годишната Ейвъри Сивински, която е силно развълнувана да има кола, за да я кара до и от училище. Семейството плаща 11 000 долара за колата, която е с пробег 96 560 км.

„В началото беше добре“, разказа Сивински пред KVUE News , филиал на ABC. „Обичах колата толкова много. Беше малка, тиха и сладка. Не създаваше никакви проблеми, Но изведнъж спря да работи.

Момичето се радва само шест месеца на своя Focus Electric, преди таблото да светне с предупредително съобщение. Първоначално семейството не подозира колко ще струва и каква е повредата.

Оказва се, че това е доста често срещан проблем за тази конкретна кола, а и по принцип за употребяван автомобил. От представителството на Ford заявяват, че старата батерия вече не работи и трябва да се смени с нова, която ще струва "само" 14 000 долара.

Това е с 3000 долара повече, отколкото семейството плаща за колата , а офертата включва само батерията без разходи по монтажа ѝ. Разходите за монтаж и труд правят цената за смяна на батериите още по-висока.

След като отказват да дадат толкова много пари за ремонта и смяната на батерията от дилърството им предлагат да я изкупят, но сумата, която дават за електромобила с повредена батерия е $500.

Посланието на семейството към хората, които искат да купят електромобили е, да направят сериозно проучване. Батерията е една от най-сложните и важни части на електрическо превозно средство, което я прави трудна за подмяна и много скъпа.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    21 9 Отговор
    Да си купуваш употребявана елетричка е все едно, да купиш лаптоп втора употреба. А 90% от българите са именно с такива.
  • 2 Браво !

    28 4 Отговор
    Какво да внимаваш? Прецакан си! Както и когато купуваш нов електромобил! Караш пет години и плащаш за да го хвърлиш. Къде ли в България приемат батерии за скраб и колко ще струва? Хайде ИКЕМ, обяснете на прецаканите! Или нищо не разбирате, като Левков!
  • 3 Телевизия Бобов дол

    23 4 Отговор
    Аз много внимавам да не взема по погрешка да си купя електрична.
  • 4 Турбо

    22 3 Отговор
    Какъв е извода?Не си купувайте електрически автомобил втора употреба.

    Коментиран от #8

  • 5 бате

    22 0 Отговор
    кой купува батерии втора ръка?
  • 6 мани мани

    18 3 Отговор
    проблемът е в електрониката ... софтуерно отчита и спира ... софта дъни потребителя :)
    с опростена механика, ще може още да се кара колата с тая батерия, но производителя иска да му купуват колите и батериите ... такива коли са за компании - там се харчи народна пара! не са за обикновения отруден човек пък бил той на добрата заплата!

    Коментиран от #9, #31

  • 7 Цецо

    10 2 Отговор
    В кофата, заедно с всичките останали такива
  • 8 Пак гледаш но не виждаш

    5 12 Отговор

    До коментар #4 от "Турбо":

    Вече втора статия ти пишат по един и същ въпрос и в третата статия, която скоро вероятно ще напишат, може и да ти кажат в прав текст какво е писало в оригиналната статия.

    Съветът на това семейство е преди покупката да видите дали за конкретния електрически автомобил се предлагат батерии втора употреба и дали батериите могат да се ремонтират.

    Както вече 100 пъти повторих, батерията на Тесла модел S е на модули от по 5,2 киловатчаса и в eBay е пълно с тях на цена около 1000 долара. Сменяш повреденият модул и продължаваш. И понеже има двайсетина такива модула, само от модулите от батерията без електрониката можеш да вземеш 20 000 долара, ако автомобилът ти е тотал щета, но батерията е здрава.

    А този ford целия е купен за 11 хиляди долара и накрая ще му вземат 500.

    Виждаш ли разлика в марките? Трябва ли да съм фен на Тесла за да ти го кажа, при положение че това е очевиден и лесно проверим факт?

    Коментиран от #11

  • 9 Възможно е

    9 7 Отговор

    До коментар #6 от "мани мани":

    Но е твърде вероятно и батериите да са свършили живота си, защото този автомобил минава стотина километра с едно зареждане и е направен с батерии технология от 2010 година, когато най-добрите батерии и маха 1000 цикъла живот.

    Само че ако живота на батерията на Тесла приключва на 300- 400 хиляди километра 1000 зареждания по 300-400 километра, форда приключва на 100 000.

    Ето защо малката батерия Не е добра идея. Голямата също. Неслучайно повечето производители са се спряли точно на 500 км пробег, който е оптимален, защото обикновено след половин милион километра автомобила приключва жизнения си цикъл.

    Коментиран от #10

  • 10 Турбо

    8 3 Отговор

    До коментар #9 от "Възможно е":

    Предложили са да им сменят батерията срещу 14000 долара,значи в сервиза има батерии.Друг е въпроса защо са дали 11000 долара за електрически автомобил втора употреба?Стрували си,ако смяната на батерията струва 14000 долара?
  • 11 Турбо

    11 4 Отговор

    До коментар #8 от "Пак гледаш но не виждаш":

    Още една опорка ти се срина хахахахаха високата остатъчна стойност на електромобилите.От 11000 долара, стойността пада до 500 долара.Колкото струва желязото в купето.
  • 12 Турбо

    10 2 Отговор
    За оня норвежец дето си взриви Теслата да ти напомня хахахахаха като разбрал колко ще му струва новата батерия.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Напомни ми

    2 8 Отговор

    До коментар #12 от "Турбо":

    Да си спомняш че всичко беше снимано и целта беше точно като на тази статия, която публикуват за втори път - кликбейт!

    Иначе можеше да си ремонтира батерията, вместо да я сменя с нова и да продължи да си кара автомобила или да го продаде.

    Дори в Перник правят такива ремонти, така че не е чак толкова сложно!

    Коментиран от #17, #21

  • 14 А сега аз да ти напомня

    6 5 Отговор

    До коментар #12 от "Турбо":

    Как от Toyota са искали за ремонт на двигателя 10000 евро на автомобил на 15 000 км?

    Докато стигне километрите на онзи Форд за смяна на батерия, ще трябва да смени 6 двигателя.

    Коментиран от #16

  • 15 Още три години и ще схванеш

    1 8 Отговор
    На тебе по толкова ти трябва за всяко нещо което ти казват. Ще направиш от разлика между ford и Тесла и ще спреш да ги слагаш под общ знаменател.

    Ако продаде само част от батерията на Тесла, собственикът ще изкара повече от 11 хиляди долара за колкото е купен целият ford и даже ще има кой да му ги купи, защото има два милиона тесли и само 10 хиляди такива форда и затова нито има части втора употреба нито пък ще има ти на кой да ги продадеш.

    Но пък за сметка на това ще имаш автомобил с перфектни фуги на вратите, които да продадеш за 500 долара.

    Коментиран от #18

  • 16 Турбо

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "А сега аз да ти напомня":

    Като не спазва правилата и използва колата за дрифт какво очакваш?
  • 17 Турбо

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "Напомни ми":

    Той затова си е унищожил колата.Кой знае колко пари са му поискали за ремонт от Тесла?
  • 18 Турбо

    9 1 Отговор

    До коментар #15 от "Още три години и ще схванеш":

    Батерии в е bey има,но дали някой ще си купи износена батерия за 1000 долара втора употреба?

    Коментиран от #22

  • 19 хо ха

    4 0 Отговор
    да си сложат 1 агрегат в багажника изрязват 1 дупка за изгорелите газове и давай
  • 20 Гост

    8 0 Отговор
    Отдавна ви предупреждавахме за този проблем, ама празните манерки си обичат да дрънкат на кухо.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Очевидно се купуват

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Турбо":

    Проблемът почти никога не е в клетките. А ако проблемът е в клетките, това се разбира много бързо като премериш напрежението.

    Пък и всеки нормален човек преди да купи батерията, ще попита за донора и ще му провери историята. Обикновено батериите се купуват от човекът, който ще ги сменя, а тези хора си знаят работата.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Клипът

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Има си хора и за тази работа":

    Клипът по някаква причина пак не излезе в предишното мнение

    Коментиран от #28

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ти да видиш!Ти да видиш!

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Клипът":

    Сега се показа клипа но "се скри" предишното мнение.

    В клипа се вижда, че дори в България могат да се спре монтират както батериите така и всякакви повреди по Тесла, като се запази гаранцията. На практика сервизните работници на Тесла се свързват с вече ремонтирания автомобил по интернет и правят одобрение на ремонта и или дават съвети на сервизният работник, който физически ремонтира автомобила.

    Коментиран от #29

  • 29 Поправка

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ти да видиш!Ти да видиш!":

    да се спре монтират

    Да се чете

    Да се ремонтират
  • 30 Дебамакати

    1 0 Отговор
    За тези пари ще си купя БМВ и няма да се разправям с щуротии.
  • 31 Порно

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "мани мани":

    И на мене ми мирише на софтуерна измама. Не може да загине батерията за 100 000 км.