Германия няма да подкрепи плана на Европейската комисия за въвеждане на забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това съобщи министърът на финансите на страната Кристиан Линднер пред членове на асоциацията BDI, която обединява над 100 000 компании. Линднер нарече решението погрешно и каза, че страната няма да даде своето съгласие поради сериозната заплаха, която представлява за индустрията.
По-късно в социалните мрежи Линдер предложи компромис - преминаване на автомобилите с ДВГ от изкопаеми горива към синтетични горива, което би намалило вредните емисии, без да променя цялата индустрия. Подобно предложение направи по-рано тази година и германският министър на транспорта Фолкер Висинг , който каза, че автомобилната индустрия не може да разчита само на електричество и водород.
„Синтетичното гориво е екологично чист вариант за двигателя с вътрешно горене, който се използва от дълго време. И трябва да го запазим в името на работните места“, каза Линдър.
Планът на Европейската комисия е критикуван не само в Германия. Членове на правителствата на други големи икономики от ЕС - Франция и Италия също се противопоставят на това, позовавайки се на безпрецедентните икономически щети, които може да доведе пълната забрана за продажба на автомобили с ДВГ. Според анализатори около една десета от 830 хиляди работни места в индустрията само в Германия може да са изложени на риск.